Skocz do zawartości

e39 530d polift - problem z webasto...


dylon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Problem z webasto jest pewnie jednym z najczęstszych, ale nie bardzo potrafię znaleźć rozwiązanie mojego problemu.


Mianowicie.. nie włącz mi się nawet przy mrozach 8st.

Temperatura na zegarach prawidłowa.

INPA bez problemu łączy się ze sterownikiem, błędów brak. Pokazuje, temperaturę płynu (poprawną) jak i napięcie (poprawne)

mogę włączyć pompę (chociaż jej nie słyszę), ale jak używam przycisków ein/aus to dostaję błąd skryptu i nic się nie dzieje.


Co wg Was mogę jeszcze sprawdzić bez rozbierania nadkola? (nie mam garażu, więc trochę nie uśmiecha mi się teraz rozkręcanie na parkingu nadkola)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W INPIE można włączyć webasto. Jeśli nie wysratruje to regeneracja polegająca na, wymianie palnika.

No właśnie chyba po to są przyciski ein/aus. Tylko, że na chłopski rozum, komunikat o problemie ze skryptem mógłby świadczyć o padniętym sterowniku, ale to inpa by się chyba do niego nie połączyła. Poza tym, uszkodzony palnik chyba byłby odnotowany jako błąd?


Znalazłem tez jeden post kogoś, kto pisał, że po naciśnięciu zapisu w inpie (a być może to zrobiłem :( ) miał potem objawy dokładnie jak ja. Tyle że tamten wątek umarł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia sterownika. Ja tak właśnie miałem, że INPA się łączyła z Webasto, ale przy próbie odpalenia pieca pojawiał się błąd komunikacji. Na płytce są kondensatory przyklejone z boku takim jakby silikonem, ale elementy pod nim ulegają korozji i się odrywają od ścieżek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do wyjścia sterownika nie musisz wyciągać pieca

I tak trzeba go od spodu odkręcić, bo nie podejdziesz kluczem do dwóch śrub co trzymają sterownik do webasto. Poza tym one pękają często przy wykręcaniu. W każdym razie ja nie polecam. Duże ryzyko, że coś się połamie w tych temperaturach. Ja to robiłem w lecie i też mi nie było wesoło bez kanału odkręcać osłony, żeby się dostać do śrub mocujących. Miałem jeszcze uszkodzoną pompkę wody co razem z wysłaniem sterownika do naprawy kosztowało 400zł nie licząc mojego czasu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A może spróbuj NCS'em zakodować odpalanie z monitora nawigacji o ile masz. Ustawisz sobie godzinę włączenia webasto z podłączoną INPĄ i podglądniesz parametry.

Do połączenia z webasto nie potrzeba zapłonu. Jeśli jednak będziesz miał zapłon pamiętaj o temperaturze powyżej 25 stopni żeby zawory były otwarte i nie przegrzało pieca o ile żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam navi.

Ale już temat się rozwiązał. Pasoft mi pokazał błąd palnika. Po kilku czytaniach inpa też go zaczęła zauważać :D

Teraz muszę się za to zabrać.

Jaki polecacie kupić? Pojęcia nie mam czy są jakieś nówki czy trzeba szukać używanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj 7 ostatnich znaków vin to sprawdzę numer części.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety jest tylko jako całe urządzenie, aktualny numer 64126918455. Musisz pytać w zakładach naprawiających webasto albo sam rozbieraj i wtedy dopasujesz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie mam navi.

Jaki polecacie kupić? Pojęcia nie mam czy są jakieś nówki czy trzeba szukać używanego?

Jak już chcesz sam przy tym grzebać (i to w taka pogodę ;) )to zanim cokolwiek kupisz wymontuj piec z auta, bo i tak będziesz musiał to zrobić. Bez tego można jeździć, ale trzeba zrobić obejście płynu chłodniczego. Jak będziesz miał na stole to możesz na spokojnie ocenić organoleptycznie jego stan jak będziesz po kolei rozkładał. Pamiętaj, że części są drogie. Może się okazać, że świeca to nie jest jedyna usterka, zresztą można ją sprawdzić miernikiem po kablach bez wyciągania webasto - zimna sprawna powinna mieć ok. 0,5ohm. Oprócz tego do sprawdzenia jest wentylator nadmuchu, elektronika czy nie jest zalana, komora spalania (nagar, sadza), na zewnątrz - pompka wody i paliwa. Być może, że będziesz musiał wymienić komplet uszczelek, bo stare się rozsypią przy demontażu. Pompka wody do rozmontowania i wyczyszczenia. Sprawdzić 12V czy swobodnie pracuje, to samo silnik nadmuchu. Pompkę paliwa sprawdzałem już INPĄ, bo mi się nie chciało włazić tak głęboko pod auto.


Najważniejsze jest być pewnym, że sterownik jest sprawny, bo jak pisałem wcześniej, często odklejają się z płytki elementy i raz działa, innym razem nie działa lub żyje własnym życiem, np. uruchamia się samoistnie nadmuch po otwarciu drzwi lub zakłóca pracę innych modułów w aucie :shock: INPA może też pokazywać błędy podzespołów pieca, a one będą sprawne.


I tak polecam lekturę

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic383619.html

http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/index.html

żeby mieć jakieś pojęcie z czym mamy do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
gv57441

Prod.date: 2002-01-08

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzisiaj z jednym mechanikiem i mi rzucił kwotą za palnik ze świecą w okolicach 1000 :(

Jest zimno i nie chce mi się grzebać w aucie, więc w tę zimę będzie mi dłużej zimo. Na szczęście do pracy mam 35km więc auto i tak się ładnie grzeje. po ok 5km mam już ciepłe powietrze z wywietrzników (koniec pola niebieskiego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe skąd oni te ceny biorą... nowy palnik ze świecą to ok 500zł, 500zł za robotę to sie ceni, poza tym bez wyjęcia pieca niema co gdybać o kosztach bo spotkałem sie parę razy z piecami ponad 20 letnimi gdzie palniki wyglądały jakby przepracowały godzine czasu, najczęstsze awarie w tych piecach to sterownik i pompka wody, reszta to promile innych przypadków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem podobny problem z Webasto jak założyciel tematu i u mnie problemem okazał się luźny przewód w rozdzielni z tyłu auta tam na dog akumulatorami luźny przewód do bezpieczników ten który idzie z akumulatora ten ten cienki to znaczy przy światłach wszystko działało elegancko a on tam będąc luźny do stawający obciążenia rozłączało Webasto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.