Skocz do zawartości

Wszystkie wady G30


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem bardzo zawiedziony Good Year'ami Ultragrip 8...


Co prawda rozumiem, że do takiego auta wkłada się opony, które głównie poruszać będą się na autostradzie, są ciche, stabilne i twarde, ale ta opona w ogóle nie radzi sobie na śniegu, nic. Jakoś przyspałem przy zakupie nie sądziłem że muszę czytać testy opony segmentu premium, no i mamy efekt.


Trochę kiepsko widzę swoją częstą obecność w Tyrolu na tych gumach... Równie kiepsko chce mi się szukać alternatyw.


Poprzednie 6 zim zaliczyłem na Nokianach z gazem w podłodze i nie mogłem się doczekać białego puchu. Tu walczę o utrzymanie się na drodze...


Także nie polecam jeśli ktoś z południa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 591
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli to prawda to pojechali na renomie lub przeeksperymentowali bo UltraGrip 7 baaardzo sobie chwaliłem nawet jak już były kilkuletnie.

 

ogólnie raczej Goodyear podupadł z jakością swoich opon. Coraz częściej słychać o wyząbkowanych oponach tej marki. A szkoda.. :(

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie ponieważ w instrukcji nie znalazłem odpowiedzi.


1) dlaczego przy wyłączonych światłach jak widać na zdjęciu są włączone światła mijania? W ustawieniach świateł w komputerze nie można wprowadzić żadnych zmian w tym zakresie. Dziwna sprawa, ponieważ mam wrażenie, że światła w trybie "0" działają identycznie co światła w trybie automat.

2) co oznacza zaznaczony czas z zegarem w komputerze podróżny zaznaczony na zdjęciu? Nie kasuje się ten czas przy jakimkolwiek resecie.


https://ibb.co/f1JwM0n

https://ibb.co/bdHH7Xk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może i ja dorzucę swoje trzy grosze w tym temacie chociaż jeszcze nie odebrałem swojego G31, ale z tego co czytam to powiem wam,że problem ubytków płynu chłodzącego czy też klimatyzacji która żyje własnym życiem nie dotyczy tylko BMW a jest to przypadłość która dotyczy również nowych modeli aut konkurencji, wiem to z własnego doświadczenia, o co chodzi nie mam pojęcia ale musi być coś na rzeczy.

Problem klamek komfortowych myślałem,że w nowej serii 5 został już rozwiązany ale widzę ,że chyba jest tak jak w poprzedniej czyli są toporne w działaniu i tutaj trzeba oddać palmę pierwszeństwa grupie VAG bo jednak w codziennym użytkowaniu są dużo lepsze chociaż też im się zdarza czasami zastrajkować ale głównie przy otwieraniu podobnie jak i tylnej klapie.

Problem z wiatrem bocznym jak odbiorę to się przekonam ale w moim odczuciu z aut nowych które użytkowałem w tym dziesięcioleciu może to się wydać śmieszne ale najlepsze były insignie i to nie jest żart, a najbardziej podatne były X5 (kolegi) oraz Q7 ale to się wydaje być naturalne w ich przypadku.

Ja myślę,że kupując tak drogie samochody jak BMW czy też pozostałe Niemieckie marki premium mamy czasami w stosunku do nich zbyt duże oczekiwania, myślimy,że skoro tyle wydaliśmy to auto będzie jeżdżącym ideałem, ale rzeczywistość jest trochę inna i stąd często nasze rozczarowanie,że nie tego oczekiwaliśmy. BMW jak każda inna marka ma swoje wady z tym,że płacąc połowę lub jeszcze mniej za inne nowe auto wychodzimy z założenia,że ma ono do tego prawo.

Wtedy widać że za połowe ceny nowej 5 można miec podobny komfort a nawet niektóre rzeczy bardziej przemyślane, dopracowane itd.

Przez ostatnie kilka lat przerobiłem też kilka nowych aut o połowę tańszych i zgadzam się ,że za połowę ceny można mieć niektóre rzeczy bardziej przemyślane, dopracowane a nawet samochody bardziej przestronne, ale żadne z nich w całości nie dorówna BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o to pytałem. Mimo świateł włączonych na zero są one w trybie auto. I to bardzo wrażliwym trybie auto. Lekka szarówka zachmurzenie i już włącza światła mijania.

Praktycznie od kiedy odebrałem, jeszcze nie jechałe na DRL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "0" chyba światła nie skręcają po skręceniu kierownicy - nie jestem pewien, trzeba sprawdzić, a teraz mam daleko do samochodu. Można przedkodować żeby "0" było zero. Domyslnie w Europie zakodowane jest w samochodach że zero to światła do jazdy dziennej. Wynika to bodajże z przepisów.


Zegrek z linka to godzina o której zaczęła się podróż.


p0sitiv jak chcesz wymusić DRL to przełącz na następną pozycję za "0", czyli pozycyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, myślałem, że u mnie jest coś w systemie namieszane. Wkurza to strasznie, bo jest np normalna pochmurna pogoda ale godz 12:00 i mi co chwile przerzuca dzienne, mijania itd itp.


Co do mojego drugiego pytania zna ktoś odpowiedź?


Odnośnie ogólnie tematu, to BMW ma swoje wady ale pięknie wygląda. Cena mimo wszystko powala pod względem jakości. Dlaczego o tym mówię. Moj ojciec jeździ Superbem II i zmienia teraz na III. II miał prawie w full opcji i nie było powodów do narzekań. 250 tyś na budziku i wymiana tylko dwumasy, reszta to normalny serwis. Teraz kupuje III za 200 tyś ale w full opcji z webasto itd. I podczas jazdy próbnej różnica między II a III jest bardzo dostrzegalna. Na prawdę jakość wykonania Superba to na prawdę nie jest poziom do którego Skoda przyzwyczajała kiedyś.


Mimo wszystko BMW to BMW mimo jego wad, które pewnie Superb też posiada ale nie są one tak odczuwalne :)

 

Na "0" chyba światła nie skręcają po skręceniu kierownicy - nie jestem pewien, trzeba sprawdzić, a teraz mam daleko do samochodu. Można przedkodować żeby "0" było zero. Domyslnie w Europie zakodowane jest w samochodach że zero to światła do jazdy dziennej. Wynika to bodajże z przepisów.


Zegrek z linka to godzina o której zaczęła się podróż.


p0sitiv jak chcesz wymusić DRL to przełącz na następną pozycję za "0", czyli pozycyjne.

 

Zgadzam się tylko, że w BMW G30 "0" to nie jest swiatlo do jazdy dziennej tylko automat dokładnie taki sam jak "DzA".

Co do jak wrzuce na pozycje to tez nie do konca beda swiatla do jazdy dziennej, poniewaz pozycja z tylu bedzie sie palic a przy prowadziwych do dziennej tak nie jest.


Co do tego zegarka, nie jestem pewny, poniewaz gdy robie restes komputera to wyswietla sie caly czas ta sama godzina kolo tego zegarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się tylko, że w BMW G30 "0" to nie jest swiatlo do jazdy dziennej tylko automat dokładnie taki sam jak "DzA".

Co do jak wrzuce na pozycje to tez nie do konca beda swiatla do jazdy dziennej, poniewaz pozycja z tylu bedzie sie palic a przy prowadziwych do dziennej tak nie jest.


Co do tego zegarka, nie jestem pewny, poniewaz gdy robie restes komputera to wyswietla sie caly czas ta sama godzina kolo tego zegarka.

Bez kodowania to jedyny niestety sposób na zrobienie prawie dzinnych.


Co do zegarka jestem pewien. Pamiętaj że podróżny licznik jest naliczany nawet jeśli postoje są do 3h. Czyli np. jeśli w ciągu dnia wyłączasz samochód na 2h nawet kilka razy, w między czasie dużo jeżdżąc to wieczorem zobaczysz w tym miejscu godzinę porannego odpalenia samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się tylko, że w BMW G30 "0" to nie jest swiatlo do jazdy dziennej tylko automat dokładnie taki sam jak "DzA".

Co do jak wrzuce na pozycje to tez nie do konca beda swiatla do jazdy dziennej, poniewaz pozycja z tylu bedzie sie palic a przy prowadziwych do dziennej tak nie jest.


Co do tego zegarka, nie jestem pewny, poniewaz gdy robie restes komputera to wyswietla sie caly czas ta sama godzina kolo tego zegarka.

Bez kodowania to jedyny niestety sposób na zrobienie prawie dzinnych.


Co do zegarka jestem pewien. Pamiętaj że podróżny licznik jest naliczany nawet jeśli postoje są do 3h. Czyli np. jeśli w ciągu dnia wyłączasz samochód na 2h nawet kilka razy, w między czasie dużo jeżdżąc to wieczorem zobaczysz w tym miejscu godzinę porannego odpalenia samochodu.

 

Ale ja mam ta godzine od 3 tygodni :). Mam wylaczone automatyczne resetowanie, bo robie to recznie tylko gdy tankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widać w manualnym resecie coś się skopało.


Ostatnio wrzuciłem tu swoją podróż do innego wątku i tam jest godzina odpalenia silnika, taka jaka faktycznie była https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=193&t=332823&start=285#p2554829.

Mam włączone automatyczne resetowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mam w automacie, to jakie są zasady?

Panowie jeszcze jedno pytanie w asystencie parkowania:

czym sie rózni funkcja opuszczenia pasa chyba niby aktywna od 20 km/h, a zmiany pasy bez oznakowania aktywna od 70 km/h. Przy 70 km/h widze, ze funkcja dziala bo pali sie kontrolka w lewym gornym rogu, natomiast nie widze i nie czuje by dzialala ta druga funkcja aktywna od 20 km/h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opuszczanie to drganie kierownicy ze zasuwasz po liniach. To od 70km to ingerencja w kierowanie czytaj -wbijasz na linie to auto autatycznie koryguje Cie na wlasciwy tor. Ja to wylaczylem bo czasami w polszy linie sa niegodne zaufania;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opuszczanie to drganie kierownicy ze zasuwasz po liniach. To od 70km to ingerencja w kierowanie czytaj -wbijasz na linie to auto autatycznie koryguje Cie na wlasciwy tor. Ja to wylaczylem bo czasami w polszy linie sa niegodne zaufania;)

 

Tej ingerencji nie zauwazylem w ogole, notmiast drgania w kierownicy sa u mnie również od 70 km/h w momencie gdy pojawia sie ta ikonka w lewym gornym rogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tą opcję trzeba włączyć na kierownicy z lewej strony (jak masz Asystenta jazdy Plus). Czasem na banie to używam, z jednej strony trochę odbiera przyjemność z prowadzenia, ale z drugiej strony jest przez to bezpieczniej, kiedy zagapimy się. Ale mam mieszane uczucia co do tej funkcji, trzęsawka kierownicy tez mnie irytuje - chyba jestem starej daty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa. Ja nie mam z plusem tylko asystent zwyklego. Tylko, dziwne, że mam ta opcje w komputerze, poniewaz np rekacje na ludzi i zwierzeta nie mam i jest w komputerze wpisane "opcja niedostepna". Reasumujac ja mam tylko system drgan kierownicy powyzej 70 km/h gdy dojezdzam do linii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od 8 lat robię rocznie średnio od 50-70k km więc za kółkiem mam raczej duże doświadczenie w różnych warunkach pogodowych. Do BMW przesiadłem się we wrześniu 2018 r. Wcześniej przez 2 lata jeździłem Passatem B8 również w dieslu 190km z FWD. Auto niezależnie od prędkości było przyklejone do drogi i bardzo pewnie się prowadziło. W ostatnią niedzielę w BMW jak zacząłem jechać szybciej (ok. 180km/h) "siódemką" od Mławy w kierunku Gdańska (nowa droga) to momentami aż mi się w głowie kręciło od tej walki z kierownicą.


Rok temu jeździłem przez 2 tygodnie zastępczym F10 i byłem zachwycony.

G30 generalnie to dla mnie duże rozczarowanie. Począwszy od jakości wykonania idąc do doznań z jazdy. Podłokietnik gra mi koncert na każdej nierównej drodze... Jeszcze chwila i go wymontuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powyżej 180 km/h lata po drodze niesamowicie. Normalnie jest to zabawa z kierownicą. Do tego stopnia jest to zauważalne, że czasami w nocy boję się wyprzedzać tiry.

 

Zwróć uwagę proszę na prędkość wiatru (w aplikacji pogoda masz takie dane), przy >25km/h mam tak samo jak opisujesz.

Wracając z gór miałem pomiar nieoznakowanego (na tempomacie 160 km/h), ale zwolniłem bo miałem obawy, że sprawdzą czy jestem trzeźwy tak mną miotało.

Wiatr do 10km/h jest spokój, nie ma czucia dobrego drogi przy 200km/h ale chyba się już przyzwyczaiłem bo jadę dość pewnie (auto użytkuje od prawie 2 miesięcy - przejechane ponad 9kkm).

 

Od 8 lat robię rocznie średnio od 50-70k km więc za kółkiem mam raczej duże doświadczenie w różnych warunkach pogodowych. Do BMW przesiadłem się we wrześniu 2018 r. Wcześniej przez 2 lata jeździłem Passatem B8 również w dieslu 190km z FWD. Auto niezależnie od prędkości było przyklejone do drogi i bardzo pewnie się prowadziło. W ostatnią niedzielę w BMW jak zacząłem jechać szybciej (ok. 180km/h) "siódemką" od Mławy w kierunku Gdańska (nowa droga) to momentami aż mi się w głowie kręciło od tej walki z kierownicą.


Rok temu jeździłem przez 2 tygodnie zastępczym F10 i byłem zachwycony.

G30 generalnie to dla mnie duże rozczarowanie. Począwszy od jakości wykonania idąc do doznań z jazdy. Podłokietnik gra mi koncert na każdej nierównej drodze... Jeszcze chwila i go wymontuje.

 

WP89: Mam dokładnie to samo. Też przesiadłem się z po 3 latach z B8 TDI z napędem na przód i byłem zadowolony z prowdzenia. Też jeździłem kilka dni F10 i byłem zachwycony prowadzeniem. Też średnio robie około 50 tysięcy rocznie (2-3 autami, ale głównie teraz BMW). I niestety powyżej 160-170 km/h jest słabo mimo xdrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,


Tak jak pisałem wcześniej. Wegług mnie problem wynika z elektrycznego wspomagania. Jest zbyt duży luz w pozycji neutral (koła na wprost).

Zróbcie mały ekspetryment - jadąc ok. 80-90 km/k zacznijcie wykonywać delikatne ruchy kierownicy (prawo, leweo, prawo, lewo...) Ja ruczam kierownicą, a buda ani drgnie.

Potrzbny jest większy skręt, aby samochód zaczął zmieniać kurs.


W poprzenich moich f10 (2012) i f11 (2015) tego nie było. Ale tam było chyba wspomaganie hydrauliczne.


O innych wadach nie piszę bo szkoda mi już słów. Ja jestem załamany tym samochodem jako ogólnym produktem.

Na liczniku 15 tys. a już trzeszczy deska, stuka schowek, coś w okolicach słupka c (przy przejeżdzaniu przez skośnie nierówności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy jeszcze jak większa ilość użytkowników G30 się wypowie i trzeba się zastanowić czy nie napisać zbiorowej skargi/pisma do BMW Polska. Może niech definiują problem i robią akcję naprawczą.

To, że mi wszystko w samochodzie trzeszczy i śpiewa to nic w porównaniu z tym, że w tym aucie po prostu nie czuję się bezpiecznie przy większych prędkościach.


Podnieciłem się po jeździe F10 i naczytałem o tym jak to BMW słynie z genialnego prowadzenia (sam nigdy BMW w garażu wcześniej nie miałem). Nie mogę odżałować, że nie kupiłem Stingera 3,3, którego testowałem przez tydzień, który bardzo dobrze się prowadzi i który trzyma cenę jak zły ( w przeciwieństwie do wielu opinii) albo Arteona. Audi A6 C8 niestety nadal odjechana cenowo a C7, którym jeździłem również przez 2 lata mi się już znudził (ówczesny MMI dzisiaj to już prehistoria). Chociaż dzisiaj uważam, że było to idealne auto pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brrr... zaczynam się denerwować, bo mam zamówione G31 z dcc i osią skrętną :lol: :mad2: :mad2:


hmm kolega mandus chyba się pomylił, bo DCC wyklucza się z zawieszeniem m-pakietowym z tego co kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.