Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W odpowiednim temacie się już witałem, ale witam wszystkich po raz drugi :wink:


Minęły już dwa miesiące od kupna, także czas najwyższy założyć temat. Nie będzie to Wasze ulubione miejsce, bo grubych modów tu nie będzie - bardziej forma "pamiętnika" i zapisania gdzieś historii auta. Do tej pory miałem same japońskie auta, jednak auta te trzymają chore ceny (wysokie) nie oferując więcej, niż inne marki. No może bezawaryjność i tyle. BMW nie brałem w ogóle pod uwagę, bo to drogie w utrzymaniu itd. gadanie kogoś kto nigdy samochodu tej marki nie miał... Nigdy też nie chciałem srebrnego auta i diesla :lol: Podczas poszukiwań nowego dupowozu, spotkałem się z kolegą który jeździ E87 i moje poszukiwania skierowałem w kierunku jednego auta. Jednak z racji ekonomii jedyną rozsądną opcją był diesel, bo gaz w E87 to IMO średni pomysł. Poczytałem trochę, jak to zwykle bywa - w sieci mnóstwo znawców i hejtu na N47. Trudno, ryzykujemy :8)


Tak oto pojawiła się w moim garażu poliftowa jedynka, sprowadzona w jednym kawałku z Niemiec, cała w oryginalnym lakierze. Przebieg 241kkm, po historii serwisowej sprawdzona jego realność i raczej tak jest. Jeśli chodzi o wyposażenie to dla maniaka BMW szału nie ma, dla mnie przy pierwszym aucie tej marki jest wystarczająco. Jeździ zaskakująco dobrze jak na 118d, najprawdopodobniej w DE ktoś wgrał jakiegoś chipa, stąd ten mały + w nazwie tematu :wink:

 

BMW 118D N47 2.0 143KM

TITANSILBER METALLIC (354)


L801A National version Germany / Wersja krajowa Niemcy

P7RPA Advantage package / Pakiet Advantage

P7RSA Package Comfort / Pakiet Comfort

S1CAA Selection of COP relevant vehicles / Dummy-SALAPA

S1CBA CO2 package / Zakres CO2

S1CCA Auto start/stop function / System START/STOP

S1CDA Brake Energy Regeneration / Brake Energy Regeneration

S249A Multifunction f steering wheel / Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A Sports leather steering wheel / Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2BTA BMW LA wheel/double spoke 222 / Felgi aluminiowe double spoke 222

S320A Deleted, model lettering / Brak napisu modelu

S321A Exterior parts in vehicle color / Zewnętrzne elementy w kolorze nadwozia

S411A Window lifts,electric,front/rear / Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S423A Floor mats, velours / Dywaniki podłogowe Velours

S428A Warning triangle and first aid kit / Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A Interior mirror with automatic-dip / Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A Smoker package / Pakiet dla palących

S473A Armrest front / Podłokietnik przedni

S493A Storage compartment package / Zespół schowków

S494A Seat heating driver/passenger / Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4BZA Interior trim finishers Titanium light / Listwy wewn. Tytanowe Jasne

S507A Park Distance Control (PDC), rear / Park Distance Control z tyłu (PDC)

S520A Fog lights / Lampy przeciwmgłowe

S521A Rain sensor / Czujnik deszczu

S530A Air conditioning / Klimatyzacja

S540A Cruise control / Tempomat

S548A Kilometer-calibrated speedometer / Licznik kilometrów

S563A Light package / Pakiet oświetlenia

S851A Language version German / Wersja językowa, niemiecki

S863A Retailer Directory Europe / Spis dealerów, Europa

S879A On-board vehicle literature German / Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S896A Daytime driving light switch / Sterowanie św. do jazdy w dzień

S8SPA Control unit COP / Sterowanie COP

S934A Dummy-SALAPA / Dummy-SALAPA

S9AAA Outer skin protection / Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

 

Plany?

- Jeździć, dbać i jeszcze raz jeździć - Cały czas w trakcie...

- Kupić złącze diagnostyczne bluetooth i zainstalować w telefonie btoola, do regularnej kontroli auta i wypalania DPF - Zrobione, polecam Cariste i aplikację btool forumowego kolegi

- Kupić zaślepkę haka do zderzaka przedniego (brak już przy zakupie)

- Wymienić wkłady lusterek zewnętrznych (rozlany fotochrom)

- Sprawdzić moc na hamowni - Zrobione, 174KM 392Nm

- Wymiana blendy kierownicy na nową/używaną w idealnym stanie

- Wymiana gałki zmiany biegów na nową/używaną w idealnym stanie

- Nakładka na końcówkę wydechu (ponoć w 120d coś takiego było seryjnie)

- Zmiana antenki na krótszą (będę wdzięczny za ewentualne namiary na sprawdzoną)

- Z czasem wymiana przedniej szyby (szkoda trochę bo jest oryginał, ale strasznie zmęczona życiem)

- Może kiedyś zmiana przednich lamp na oem soczewkę z xenonem

- Bije się z myślami co do felg 17, bo na seryjnej sprężynie będzie stała jak koza, a 17+springi to spore obniżenie komfortu i uniwersalności auta


Na wstęp trzy szybkie jesienne strzały

ANhgucQ.jpg


bJt1K8E.jpg


OK1IQkW.jpg

Edytowane przez Kuba.
Opublikowano

Ładna, zadbana seria, podoba mi się! Na dodatku w bliźniaczym kolorze!


Co do krótkiej anteny, ja mam z Citroena/Peugota.

Jak dla mnie wydawać koło 200pln za krótkiego bata BMW mija się z celem, lepiej wydać 40pln!

A wygląda identycznie, możesz sobie zobaczyć u mnie w wątku. Z odbiorem radia nie ma problemu, nawet w garażu.

Pasuje P&P. Numer katalogowy - 6561N3

Opublikowano
Biger, no Twoja jest ładna :oops: My się chyba spotkaliśmy pod narodowym, jak szukałem spota BMW Klub Warszawa, a jadąc za Tobą natknąłem się na trzy jedynki z 1er Warsaw :wink:
Opublikowano
Rozrząd już zrobiony. Kolektor ssący trzeba będzie sprawdzić, bo wcześniej coś mi się obiło o uszy że w N47 nie ma z tym problemu, ale teraz właśnie czytałem że jednak lepiej sprawdzić :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolektor w 143KM jest bez klapek, więc pozostaje tylko porządne mycie wraz z przepustnicą i EGR.

Wymiana rozrządu tak pomiędzy 150 a 200 tyś km.

DPF wytrzymuje ok 250 tyś km. Czasem dociągnie do 300 tys km , później już jest na tyle zapopielony że wypalanie jest na okrągło.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Fajne autko , jak rozrząd zrobiony to na 100% wersje 118d nie mają klapek w kolektorze , sam nieraz zakładam klientom kolektory ze 118d bez klapek , a dpf to nie taki wielki wydatek :cool2:

Jezdzić i cieszyć się autem bo prowadzenie e87 jest naprawdę OK , można zainwestować w sprężyny eibacha prokit i będzie duża poprawa :D rozmiar kół nie ma znaczenia , znajomy ma e87 na ori amorach i sprężynach pro kit i jest dobrze przy kołach 17 cali

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W E81 mam ROF R18 i jest naprawdę ok (zawieszenie standard).

E81/87 prowadzi się super nawet na zawieszeniu standard i oponach ROF.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to 10 tys. :lol:
Rozrząd to 2-3k. Mycie DPF to poniżej 1k. Teraz kalkulator w rękę i liczymy ile wyjdzie jak to dodamy do siebie. :wink:


A samochodu gratuluję! Bardzo dobry wybór. Poza R6 to najlepsza możliwa jednostka do 1er. :cool2:

Opublikowano

@Kuba.

Ładna E87 :cool2:

Co do złącza OBD2 bluetooth polecam ci Carista, jest drogie bo ok 130zl, ale dostajesz miesiąc próbny aplikacji Carista to będziesz mógł sobie zaprogramować światła powitalne, cyfrowy prędkościomierz i inne bajery.

Szybę też będę musiał wymienić bo jest oryginalna i strasznie podrapana.

Blende polecam ci spróbować odnowić Bollem do zderzaków plastikowych, poszukaj na forum temat o odnawianiu plastików wnętrza.

Gałkę kupiłem z Ali m-pakietową i jest lepsza niż zamiennik kupiony w Polsce.

Opublikowano

Dzięki za powyższe komentarze i porady.

 

Co do złącza OBD2 bluetooth polecam ci Carista, jest drogie bo ok 130zl, ale dostajesz miesiąc próbny aplikacji Carista to będziesz mógł sobie zaprogramować światła powitalne, cyfrowy prędkościomierz i inne bajery.

Dzięki za info, właśnie o Cariście myślałem, ale nie wiedziałem o możliwości zaprogramowania ukrytych funkcji dzięki niej :D


Z życia samochodu, to kolejne kilometry lecą bez fuckupów. Wczoraj mały serwis, wymiana klocków, założenie zimówek (nowe Barum Polaris 5, część ludzi pewnie się oburzy :lol: ), sprawdzenie DPF i pewnie w najbliższym czasie trzeba będzie się udać na jego czyszczenie. Ale nie są to jakieś astronomiczne kwoty na szczęście :wink:


I przy okazji małego upa, szybkie foto idąc na zakupy

CTwrnFs.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam niemiłe wspomnienia z moim DPF.

Drugi raz bym się już nie bawił w jego leczenie, tylko od razu wyrzucił. :D


Coraz więcej przybywa nam tu na forum srebrnych jedyneczek! Fajna baza pod mody. :8)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mały, nudny up. :D


Kolejne bezawaryjne kilometry lecą. Pojechałem na czyszczenie DPF, a okazało się że filtr w środku cały zaspawany (czyt. spalony, gruz nie do czyszczenia). Straszą tymi kontrolami spalin, także wybrałem opcję kupna nowego, aftermarketowego DPFa. Wielkiej różnicy nie ma, zależnie od stylu jazdy i korków - wypalanie raz na półtora-dwa tygodnie :wink:


Akumulator od dłuższego czasu nadawał się jedynie do odpalenia auta, także wleciał nowy aku AGM Bosch 80Ah 800A. W końcu samochód wita mnie zapalonymi światłami, a na wyłączonym silniku można posłuchać radia :lol:


W najbliższym czasie chciałbym wymienić gałkę zmiany biegów. Kupić w dobrym stanie używaną, oryginalną "Sport" ciężko. Na aukcjach multum gałek "M" - pytanie czy te wszystkie po 150-200zł to fejki? Nawet jeśli fejki, to jak z ich jakością, da się przeżyć?


No i wisienka na torcie. Ten mały + w nazwie tematu, to chip który był wyczuwalny już przy kupnie auta, ale jego moc cały czas pozostawała zagadką. Trafiła się okazja, TomaRacing zorganizowało Dyno Day i można było za grosze sprawdzić samochód na hamowni. Dupohamowania wyczuwała że auto jeździ bardzo fajnie, liczyłem na jakieś 170-175KM i nie zawiodłem się. Wynik 174KM i 392Nm, kto ogarnia - niech da znać czy według niego wykres jest ok, czy są jakieś niedociągnięcia w programie :wink:


qIQOtWp.jpg

Opublikowano

Dojrzałem do decyzji o zmianie letniego kompletu na 17 cali :8)


24OSGAHr.jpg

Opublikowano
Wyglądem mocno kołpak przypomina :(

Haha, no zdania się podzielone :wink: Jesteś trzecią osobą, która mówi o kołpaku :lol: Póki co widzę to koło u siebie, zobaczymy jak założę. Generalnie 118D nie ma żadnych pokaźnych tarcz ani zacisków, także nie ma czego odsłaniać felgami z rzadszymi ramionami :wink:


Taka szybka wizualizacja

qY1Qp4f.jpg


A tu z innej perspektywy, taka sama felga na E81. W mój gust to trafia, fajny OEM Look :8)

bdKS2Hd.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

qIQOtWp.jpg

 

Taki wynik tylko po sofcie czy coś jeszcze wygląda na dłubnięte? Co do kresek to wstaje Ci to podobnie jak u mnie seria, lecz nie trzyma Ci go w całym zakresie. Ile masz przebiegu? Może przez świrusa turbo już nie wyrabia na wyższych obrotach. Ale i tak bardzo ładny wynik! Ile Ci to pali w mieście / w trasie?


Mój wykresik serii:

http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_21.jpg

Opublikowano
Taki wynik tylko po sofcie czy coś jeszcze wygląda na dłubnięte? Co do kresek to wstaje Ci to podobnie jak u mnie seria, lecz nie trzyma Ci go w całym zakresie. Ile masz przebiegu? Może przez świrusa turbo już nie wyrabia na wyższych obrotach. Ale i tak bardzo ładny wynik! Ile Ci to pali w mieście / trasie?

Raczej sam soft, niczego nie widać więcej zmodyfikowanego. EGR jest, DPF jak wspominałem w temacie - jest nowy. Przebieg 250tys


Spalanie w mieście (zakorkowana Warszawa) to 6,2-6,8l

Trasa najdłuższa jaką robiłem póki co to Warszawa-Łódź-Warszawa, około 340km po autostradzie, prędkości 140-150, kilka razy pogonione szybciej i raz za M4 200+ = spalanie podobne wyszło jak w mieście. Koło 6,3-6,5

Opublikowano

Trasa najdłuższa jaką robiłem póki co to Warszawa-Łódź-Warszawa, około 340km po autostradzie, prędkości 140-150, kilka razy pogonione szybciej i raz za M4 200+ = spalanie podobne wyszło jak w mieście. Koło 6,3-6,5

 

Wow, to u mnie we Wrocławskich korkach pokazuje 8-9l, w trasie przy podobnych prędkościach koło 7-7,5l. Raczej mam ciężką nogę i mało ekonomiczny styl jazdy ale wydaje mi się, że coś sporo mój pali...


Masz jakieś plany co do mocy?

Opublikowano

Raczej więcej w tym aucie nie będzie. Przy takim przelocie auta, chcąc iść w większe moce trzeba by wiele innych elementów silnika przygotować. To tylko daily, a z obecną mocą to całkiem sprawny dupowóz, z bardzo akceptowalnym spalaniem :wink:


Najbliższe plany to raczej wizualne, w tym tygodniu wlecą w końcu 17, zamówiłem krótką antenkę. Niedawno wleciała na próbę gałka fake M-Pakietowa, zobaczymy jak z jej trwałością.


Kolejne punkty to wymiana wkładów lusterek (rozlany fotochrom) i jak będzie wolna gotówka to może wymiana lamp na xenon :oops:

Opublikowano

Koła założone...


3JqAS3G.jpg


Zgodnie z obawami, stoi jak koza...


YrtTKSi.jpg


Auto jest zwykłym daily, ale zależy mi na estetyce - także chciałbym przód -3cm, tył -2cm. Gwint na dojazdy do pracy to bezsens. Myślę nad seryjnym amorem + eibach pro-kit (ew. w późniejszym czasie wymienić amory na sachsa albo bilsteina), kupić cały zestaw amorów i sprężyn z M-Pakietu... :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.