Skocz do zawartości

3.0D kręci ale nie odpala po odłączeniu akumulatora


ziutek567

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Zacznę od tego że przeszukiwałem tematy i ogólnie internet na temat tego problemu. Przy usuwaniu wycieku z kolektora w 3.0D 231km odłączyłem sobie akumulator żeby nie adaptować przepustnicy. Po złożeniu wszystkiego do kupy nie mogłem już buni odpalić więc wsiadłem na inpe i wyskoczyły mi wszystkie świece, oczywiście błąd akumulatora, niesprawna przetwornica ksenona i błąd przepustnicy. Pokasowałem wszystko, świece, przepustnica i ksenon zostały. Wiem już czemu mi DPFa nie dopala bo klapa nie działa. Ale to problem na później, świece wymieniłem na nowe, ksenon został. Pewien że musi już odpalić, niestety tak nie stało sie. Przewaliłem tematy o adaptacji kluczyków, ale żadne błędy z immo nie występowały. O braku komunikacji CAS też już czytałem i próbowałem robić po kilka razy ale to też nie pomogło. Teraz proszę o jakiś trop czy wskazówki jak autko ożywić bo od tygodnia tylko stoi i sie kurzy :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przeleciałem inpą wszystkie możliwe moduły. W body CAS nic nie ma, a w engine tylko błąd klapy gaszącej, nie wiem czy to zależy od wersji bo mam 5.0 ale w engines wciskając shift+f6 miałem do wyboru jakieś 2 opcje do zaznaczania ptaszkiem (po niemiecku), ale w kodowanie wchodziłem normalnie pod f6 i dalej wybierając CAS/DWE i inne historie. No bawiłem sie zgodnie z instrukcjami na forum. Kluczyk przy odpalaniu sie nie świeci. Jedyne co sie wyświetla przy odpalaniu to samochód na podnośniku, a potem serwis na czerwono. Dodam że lewarek jest na P a w sterowniku skrzyni nic nie ma


A właśnie da sie INPĄ wygenerować jakieś logi na kręcącym silniku żebym mógł tu wrzucić do podzielenia sie informacjami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Daj to auto komuś kto wie troszkę więcej niż ty...

Bo w zasadzie to ty je unieruchomiłeś...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka opcja średnio wchodzi w grę, samochód jest unieruchomiony, stoi na P i ani drgnie, dlatego zależy mi na ruszeniu go z miejsca, niech sie trzęsie, kopci, ale niech jedzie bo z garażu go nie wyniosę. Zapłacił bym komuś za ruszenie go, ale jak tylko rozmawiam przez telefon i słyszą że nie ma błędów to nikt nie ma czasu. Naprawdę liczę na jakiś sensowny trop czy wskazówkę. Np. weź zobacz w tym module co ci wyskoczy, albo polej wszystko wiadrem wody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak wyświetla się samochód na podnośniku i srewis na czerwono to musi być zapisany jakiś błąd.

W menu I-DRIVE powinien być.


Może skasuj SERWIS?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to w menu kodów ccid są błędy lampek, że klocki sie niedługo kończą i mało płynu do wycieraczek. Serwis na podnośniku za 50tysi, ale wcześniej na czerwono świeci sie tył samochodu puszczający bąka :shock: , ale w ccid nie ma o nim wzmianki, podejrzewam że chodzi o DPFa. W menu CAS pisze tłumacząc na nasze "programowanie wartości początkowej lub - reset powiodło się" więc podejrzewam że to jednak nie błąd w komunikacji. Kurcze a wpadłem na może trop... Czy można jakoś sprawdzić czy odcina paliwo tak jak na przykład przy stłuczce? W którym menu tego szukać? Bo skoro kręci a nie pali i nie ma błędów to może te zabezpieczenie sie uzbroiło, tylko nie mam pojęcia gdzie tego szukać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Taka opcja średnio wchodzi w grę, samochód jest unieruchomiony, stoi na P i ani drgnie, dlatego zależy mi na ruszeniu go z miejsca, niech sie trzęsie, kopci, ale niech jedzie bo z garażu go nie wyniosę.

 

Jak byś jednak musiał ruszyć samochód to w instrukcji obsługi masz informacje jak przełączyć awaryjnie skrzynie na N kiedy silnik nie pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To ews i odłączenie akumulatora tego nie spowodowało . Zrobiłeś to sam przez zabawę z inpą . Reset cas to zrobił. Teraz pytanie ile razy już był parowany bo można tylko dwa razy .
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To ews i odłączenie akumulatora tego nie spowodowało .

tu jesteś głęboko w błędzie ! czasami taki zabieg moze Ci eeprom wywalic !

Reset cas to zrobił.

nie pisz głupot

bo można tylko dwa razy .

nie pisz głupot escze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plak do powietrza i odpali :wink: Zdejmowałem kolektor żeby wywalić klapki , akum był odłączany , tez kręciła ale nie palił..... , psiknelem parę razy plakiem i odpalił....i to nie pierwszy przypadek , czytałem na innych forah , to samo było.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to napisze jeszcze raz. Nie odpalał już przed tym jak podłączyłem Inpe. Kluczyk normalnie otwiera zamyka drzwi, włącza ikonki na desce (dwa kluczyki działają). Nie było błędu związanego z manipulacją CAS. W silnik moge wejść bez problemu, w body do CAS też moge. Po łączeniu CAS z DDE za którymś razem juz by mi zapalił, a on dalej tylko kręci rozrusznikiem. Sprawdziłem czy wtryski mam w ogóle zakodowane no i sa przypisane. Nie wiem czy skoro brak błędów związanych z komunikacją czyszczenie sterownika u kogoś na stole pomoże i później dogrywanie do niego VIN? Jeśli musiał bym go wyciągnąć i pewnie sterownik silnika też muszę to kto mógłby sie zająć taką operacją?


Plak już raz byl użyty :) i niestety nie pomogło. Myślałem że już chodzi sam z siebie bo przestałem psikać, ale po 1-2 sekundach jak sie skończył w rurze plak to zgasł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to napisze jeszcze raz. Nie odpalał już przed tym jak podłączyłem Inpe. Kluczyk normalnie otwiera zamyka drzwi, włącza ikonki na desce (dwa kluczyki działają). Nie było błędu związanego z manipulacją CAS. W silnik moge wejść bez problemu, w body do CAS też moge. Po łączeniu CAS z DDE za którymś razem juz by mi zapalił, a on dalej tylko kręci rozrusznikiem. Sprawdziłem czy wtryski mam w ogóle zakodowane no i sa przypisane. Nie wiem czy skoro brak błędów związanych z komunikacją czyszczenie sterownika u kogoś na stole pomoże i później dogrywanie do niego VIN? Jeśli musiał bym go wyciągnąć i pewnie sterownik silnika też muszę to kto mógłby sie zająć taką operacją?


Plak już raz byl użyty :) i niestety nie pomogło. Myślałem że już chodzi sam z siebie bo przestałem psikać, ale po 1-2 sekundach jak sie skończył w rurze plak to zgasł

Jak nic nie ruszałeś w kompie , to cudów nie ma , tylko szukaj mechanicznie .... możliwe ze coś nie podłączyłeś..... tak nagle przez odłączenie akum - nie wierze żeby coś się popierd... w elktr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przewodzie przezroczystym nic nie widziałem bo nawet bąbelka nie było. Nie pamiętam na czym czy na listwie czy pompie, generalnie w Engines któreś ciśnienie wynosiło 7.88bar. Podejrzewam że to informacja z czujnika ciśnienia na listwie. Dzisiaj jeszcze sprawdze czy po poluzowaniu przewodu na wtryskiwaczu będzie z niego sikało. A czy ktoś z was mógłby sprawdzić jeśli ma ten silnik w Inpie jakie ciśnienie widnieje mu na listwie zanim jeszcze odpali samochód. Może u mnie jakiś wadliwy jest zawór ciśnienia i sie zaciął
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To ews i odłączenie akumulatora tego nie spowodowało .

tu jesteś głęboko w błędzie ! czasami taki zabieg moze Ci eeprom wywalic !

Reset cas to zrobił.

nie pisz głupot

bo można tylko dwa razy .

nie pisz głupot escze raz

 


Oj jeszcze mało wiesz...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"programowanie wartości początkowej lub - reset powiodło się"


Nie chce mi się wiecej nikogo uświadamiać...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiesz mi to zwisa co kto komentuje. Dawno przestałem udzielać rad na siłę.

Możesz koledze powiedzieć jak odpalić to auto a nie piszesz jakieś pierdoły.


Ja wiem jak to zrobić a ty nie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz mi to zwisa co kto komentuje. Dawno przestałem udzielać rad na siłę.

Możesz koledze powiedzieć jak odpalić to auto a nie piszesz jakieś pierdoły.

Ja wiem jak to zrobić a ty nie.

 

Na Nobla nie próbowales podawać swoje rozwiązania ))))

Cyrk na kolkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.