Skocz do zawartości

łańcuch rozrządu w n53


poltor

Rekomendowane odpowiedzi

No i gratulacje. Zawsze uważałem że regularnie użytkowane i serwisowane auto przejedzie więcej niż "garage queen" Nie bez powodu tirowcy ,busiarze czy taksówkarze robią setki tysięcy km różnymi pojazdami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem tutaj nowy wiec Witam forumowiczów. Chciałem się tylko podzielić moim zdarzeniem. U mnie rozrząd w silniku n53 523i 2007 skończył się przy przebiegu 402000tys kilometrów. Jednak byłem bardzo zadowolony z tego samochodu, aktualnie mam identyczny z tego samego roku z przebiegiem mniejszym o polowe w biednej wersji. Przerzucam wszystkie graty. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie wymieniłem koło dwumasowe oraz kompletne sprzęgło , powiem wam że po takim przebiegu spodziewałem się większego zużycia - niestety rozrząd nadal leży w kartonie i powiem szczerze nie wiem kiedy sie zabrać za wymianę.

 


jakie jest Twoje zużycie oleju? u mnie mimo niskiego przebiegu zawsze było to 250ml/1000-2000km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam 180tys najechane i silnik działa jak złoto. Poza NOX i 4 wymienionymi wtryskiwaczami 0 problemów. Dzięki za info o łańcuchu - to dobrze że nie trzeba go wymieniać :D

 


a u Ciebie jak z olejem?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja mam 195tys miałem wymieniać rozrząd ale czekam do wakacji skoro jest pancerny. Co do oleju to mam samochód od 2018r od przebiegu 139tys i przez pierwsze 8tys od wymiany samochód nie pobiera oleju a przez kolejne 2tys do wymiany Ok.100-150ml ubywa po wymianie znów to samo wymiany 1-2razy w roku motul 5w30 norma c3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki pancerny? Przeciez tu nie chodzi o lancuch tylko o plastikowe slizgi, to one pekaja. Jeden chlopak napisal ze bez sensu jezdzi dalej i nie wymienia i juz sie podniecacie. Co z tego? To samo jest z n47, sa tacy co testuja do 500.000, a regula jest taka, jest 200tys, wymieniamy. Gdzie logika i oszczednosc? Paru stowek a ryzyko rozwalenia bardzo prawdopodobne. Dla mnie to glupota. Sciaganie pokrywy aby sprawdzic lancuch.... Napisze raz jeszcze, lancuch nigdy nie jest problemem w n42/n46/n43/n53/n47/n57/b47/b57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kazdy ma swoj rozum i niech robi co chce a tych co maja wiare w bajki typu 450tys to norma w nowej generacji silnikow bmw, zapraszam na warsztat, mam tu pare sztuk takich po 200tys przebiegu. Gdzie jest zysk sie pytam? Wymiana w n53, grosze typu 2tys, spotkanie zaworow z tlokiem, ciezko w 10tys sie zmiescic. N47 to 3-3.5tys vs czasami ponad 10tys. Nikt wam nie kaze zmieniac letnich opon na zime, to po co zmieniacie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
To znowu Ja ciąg dalszy moich doświadczeń z rozrządem , pisałem że w marcu wezmę się za wymiane to już nie aktualne przekładam na Maj teraz nie mam czasu Uwaga przebieg aktualny 483 000 km rozrząd oryginalny . Tak na marginesie czy ktoś z was widział łańcuszek napędu pompy oleju tak obrazowo - łańcuch od rowera to gigant w porównaniu z nim. Jak rozbiorę rozrząd to porobię parę fotek w jakim stanie był łańcuch oraz ślizgi. Jeszcze jedna uwaga jak kupowałem BMW to czytałem opinie wszelkiej maści ekspertow że siada rozrząd ,że padają cewki zapłonowe , że pompy wysokiego ciśnienia i tp więc kupiłem dwie cewki zapłonowe i do dzisiaj wożę je w bagażniku a o rozrządzie to już pisałem pompa nadal od nowości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten wątek w przyszłości...

Rok 2028 lipiec. Przebieg 1.3 miliona kilometrow. Rozrząd oryginal. Wymiane przekładam na 2030 luty.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten wątek w przyszłości...

Rok 2028 lipiec. Przebieg 1.3 miliona kilometrow. Rozrząd oryginal. Wymiane przekładam na 2030 luty.

 


:lol: to mi poprawiłeś humor

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
No i stało się właśnie jestem w trakcie wymiany rozrządu UWAGA przebieg 490 000 km wyciągnąłem rozrząd z silnika dokładne oględziny , na napinaczu łańcucha ślad po łańcuch minimalny trudno wyczuć wgłębienie pod paznokciem najwyżej 0,05 mm, na ślizgu to samo koła zębate bez widocznych śladow zużycia, łańcuch wyciągnął sie o okoła 2 mm w porównanieu z nowym, górny ślizg minimalny ślad po łancuchu. Teraz mam dylemat czy zostawić stary rozrząd czy wymienić na nowy. Tak nawiasem mówiąc łańcuch napędu pompy oleju i pompy wacum zostawiłem i go nie tykam.Podsumowując temat jestem niepotrzebnie biedniejszy o 1500 zł. jedyny plus to taki że wyeliminowałem minimalny wyciek pod obudową filtra oleju , oraz przy okazji wymieniłem szczotki rozrusznika. Do wszystkich użytkowników silników N53 rozrząd nie podlega wymianie przynajmiej do przebiegu 500 000 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem, że ok. 12-letnim, benzynowym samochodem z 3.0 R6 ktoś zrobił pół miliona km, naprawdę kosmiczny przebieg godny niejednego diesla i W124 :) (tak wiem, te robiły dużo więcej).

A dodatkowo pod wrażeniem, że rozrząd w serii wytrzymał tak długo. Najwyraźniej R6 są faktycznie bardziej pancerne od R4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie ma co porównywać R6 z R4 a z dieslem to herezja informacje w moich postach są prawdziwe jeżeli chodzi o przebieg jak i stan auta nie mam powodu komfabulować nawet jeżeli komuś się to nie podoba.Nadmienię że jestem jedynym kierowcą tego auta jak i mechanikiem nikt nigdy nic mi tam nie grzebie. Wracając jeszcze do silnika rzędowa szóstka to chyba najlepszy silnik jeżeli chodzi o kulturę pracy zapłon następuje co 120 stopni a nie jak w czterocylindrowcu co 180 stopni , może to dlatego rozrząd jest tak pancerny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 180tys najechane i silnik działa jak złoto. Poza NOX i 4 wymienionymi wtryskiwaczami 0 problemów. Dzięki za info o łańcuchu - to dobrze że nie trzeba go wymieniać :D

 


a u Ciebie jak z olejem?

 

Jak go gniote to wpierdala 1l na 1,500 km. Jeśli jeżdże jak dziadek to spokojnie 4-5 tys między dolewkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak lubię jazdę dynamiczną , ale nie jeżdżę jak wariat wymiany oleju robie pomiędzy 15 a 20 tyś km w tym okresie zeżre mi trochę ponad litr oleju więc jest bardzo dobrze. Zauważyłem że po wymianie oleju do około 8 tyś km oleju praktycznie nie ubywa dopiero po tym przebiegu muszę dolewać olej.powodem może być starzenie oleju - nie wiem może powinienem zmienić na inny olej ale nie chcę kombinować skoro jest nieżle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak lubię jazdę dynamiczną , ale nie jeżdżę jak wariat wymiany oleju robie pomiędzy 15 a 20 tyś km w tym okresie zeżre mi trochę ponad litr oleju więc jest bardzo dobrze. Zauważyłem że po wymianie oleju do około 8 tyś km oleju praktycznie nie ubywa dopiero po tym przebiegu muszę dolewać olej.powodem może być starzenie oleju - nie wiem może powinienem zmienić na inny olej ale nie chcę kombinować skoro jest nieżle.

 

No to masz jakis mega dobry egzemplarz, albo idealnie dobrany olej. Albo to i to. Co mu lejesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Zawsze leję olej CASTROL 5W 30 i nic więcej żadnych płukanek żadnych polepszaczy oleju.Jeszcze nawiążę do przebiegu mojego auta niektórym nie mieści się w głowie że po 12 latach na liczniku prawie pół miliona no ale co mam cofnąć licznik ? jednak przebieg widać po zespole przeniesienia napedu skrzynia biegów właściwie do remontu dyfer już trzeba robić wał napędowy już zrobiony i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że łożysko z prawej strony ma niewielki luz , nic się złego nie dzieje nawet nadal jest cichy , ale rozbiorę profilaktycznie sprawdzę jeżeli trzeba będzie to wymienię łożyska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.