Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No i gratulacje. Zawsze uważałem że regularnie użytkowane i serwisowane auto przejedzie więcej niż "garage queen" Nie bez powodu tirowcy ,busiarze czy taksówkarze robią setki tysięcy km różnymi pojazdami.
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jestem tutaj nowy wiec Witam forumowiczów. Chciałem się tylko podzielić moim zdarzeniem. U mnie rozrząd w silniku n53 523i 2007 skończył się przy przebiegu 402000tys kilometrów. Jednak byłem bardzo zadowolony z tego samochodu, aktualnie mam identyczny z tego samego roku z przebiegiem mniejszym o polowe w biednej wersji. Przerzucam wszystkie graty. Pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie jestem po wymianie oleju tym razem równo 15 000 km trochę cykam z tym rozrządem wszyscy mi mówią że już dawni powinienem wymienić myślę że dobiję do 450 000km.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Właśnie wymieniłem koło dwumasowe oraz kompletne sprzęgło , powiem wam że po takim przebiegu spodziewałem się większego zużycia - niestety rozrząd nadal leży w kartonie i powiem szczerze nie wiem kiedy sie zabrać za wymianę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie wymieniłem koło dwumasowe oraz kompletne sprzęgło , powiem wam że po takim przebiegu spodziewałem się większego zużycia - niestety rozrząd nadal leży w kartonie i powiem szczerze nie wiem kiedy sie zabrać za wymianę.

 


jakie jest Twoje zużycie oleju? u mnie mimo niskiego przebiegu zawsze było to 250ml/1000-2000km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ja mam 180tys najechane i silnik działa jak złoto. Poza NOX i 4 wymienionymi wtryskiwaczami 0 problemów. Dzięki za info o łańcuchu - to dobrze że nie trzeba go wymieniać :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam 180tys najechane i silnik działa jak złoto. Poza NOX i 4 wymienionymi wtryskiwaczami 0 problemów. Dzięki za info o łańcuchu - to dobrze że nie trzeba go wymieniać :D

 


a u Ciebie jak z olejem?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja mam 195tys miałem wymieniać rozrząd ale czekam do wakacji skoro jest pancerny. Co do oleju to mam samochód od 2018r od przebiegu 139tys i przez pierwsze 8tys od wymiany samochód nie pobiera oleju a przez kolejne 2tys do wymiany Ok.100-150ml ubywa po wymianie znów to samo wymiany 1-2razy w roku motul 5w30 norma c3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki pancerny? Przeciez tu nie chodzi o lancuch tylko o plastikowe slizgi, to one pekaja. Jeden chlopak napisal ze bez sensu jezdzi dalej i nie wymienia i juz sie podniecacie. Co z tego? To samo jest z n47, sa tacy co testuja do 500.000, a regula jest taka, jest 200tys, wymieniamy. Gdzie logika i oszczednosc? Paru stowek a ryzyko rozwalenia bardzo prawdopodobne. Dla mnie to glupota. Sciaganie pokrywy aby sprawdzic lancuch.... Napisze raz jeszcze, lancuch nigdy nie jest problemem w n42/n46/n43/n53/n47/n57/b47/b57
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kazdy ma swoj rozum i niech robi co chce a tych co maja wiare w bajki typu 450tys to norma w nowej generacji silnikow bmw, zapraszam na warsztat, mam tu pare sztuk takich po 200tys przebiegu. Gdzie jest zysk sie pytam? Wymiana w n53, grosze typu 2tys, spotkanie zaworow z tlokiem, ciezko w 10tys sie zmiescic. N47 to 3-3.5tys vs czasami ponad 10tys. Nikt wam nie kaze zmieniac letnich opon na zime, to po co zmieniacie?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
To znowu Ja ciąg dalszy moich doświadczeń z rozrządem , pisałem że w marcu wezmę się za wymiane to już nie aktualne przekładam na Maj teraz nie mam czasu Uwaga przebieg aktualny 483 000 km rozrząd oryginalny . Tak na marginesie czy ktoś z was widział łańcuszek napędu pompy oleju tak obrazowo - łańcuch od rowera to gigant w porównaniu z nim. Jak rozbiorę rozrząd to porobię parę fotek w jakim stanie był łańcuch oraz ślizgi. Jeszcze jedna uwaga jak kupowałem BMW to czytałem opinie wszelkiej maści ekspertow że siada rozrząd ,że padają cewki zapłonowe , że pompy wysokiego ciśnienia i tp więc kupiłem dwie cewki zapłonowe i do dzisiaj wożę je w bagażniku a o rozrządzie to już pisałem pompa nadal od nowości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten wątek w przyszłości...

Rok 2028 lipiec. Przebieg 1.3 miliona kilometrow. Rozrząd oryginal. Wymiane przekładam na 2030 luty.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten wątek w przyszłości...

Rok 2028 lipiec. Przebieg 1.3 miliona kilometrow. Rozrząd oryginal. Wymiane przekładam na 2030 luty.

 


:lol: to mi poprawiłeś humor

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No i stało się właśnie jestem w trakcie wymiany rozrządu UWAGA przebieg 490 000 km wyciągnąłem rozrząd z silnika dokładne oględziny , na napinaczu łańcucha ślad po łańcuch minimalny trudno wyczuć wgłębienie pod paznokciem najwyżej 0,05 mm, na ślizgu to samo koła zębate bez widocznych śladow zużycia, łańcuch wyciągnął sie o okoła 2 mm w porównanieu z nowym, górny ślizg minimalny ślad po łancuchu. Teraz mam dylemat czy zostawić stary rozrząd czy wymienić na nowy. Tak nawiasem mówiąc łańcuch napędu pompy oleju i pompy wacum zostawiłem i go nie tykam.Podsumowując temat jestem niepotrzebnie biedniejszy o 1500 zł. jedyny plus to taki że wyeliminowałem minimalny wyciek pod obudową filtra oleju , oraz przy okazji wymieniłem szczotki rozrusznika. Do wszystkich użytkowników silników N53 rozrząd nie podlega wymianie przynajmiej do przebiegu 500 000 km
Opublikowano

Jestem pod wrażeniem, że ok. 12-letnim, benzynowym samochodem z 3.0 R6 ktoś zrobił pół miliona km, naprawdę kosmiczny przebieg godny niejednego diesla i W124 :) (tak wiem, te robiły dużo więcej).

A dodatkowo pod wrażeniem, że rozrząd w serii wytrzymał tak długo. Najwyraźniej R6 są faktycznie bardziej pancerne od R4 :)

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Nawet nie ma co porównywać R6 z R4 a z dieslem to herezja informacje w moich postach są prawdziwe jeżeli chodzi o przebieg jak i stan auta nie mam powodu komfabulować nawet jeżeli komuś się to nie podoba.Nadmienię że jestem jedynym kierowcą tego auta jak i mechanikiem nikt nigdy nic mi tam nie grzebie. Wracając jeszcze do silnika rzędowa szóstka to chyba najlepszy silnik jeżeli chodzi o kulturę pracy zapłon następuje co 120 stopni a nie jak w czterocylindrowcu co 180 stopni , może to dlatego rozrząd jest tak pancerny.
Opublikowano
Ja mam 180tys najechane i silnik działa jak złoto. Poza NOX i 4 wymienionymi wtryskiwaczami 0 problemów. Dzięki za info o łańcuchu - to dobrze że nie trzeba go wymieniać :D

 


a u Ciebie jak z olejem?

 

Jak go gniote to wpierdala 1l na 1,500 km. Jeśli jeżdże jak dziadek to spokojnie 4-5 tys między dolewkami

Opublikowano
Powiem tak lubię jazdę dynamiczną , ale nie jeżdżę jak wariat wymiany oleju robie pomiędzy 15 a 20 tyś km w tym okresie zeżre mi trochę ponad litr oleju więc jest bardzo dobrze. Zauważyłem że po wymianie oleju do około 8 tyś km oleju praktycznie nie ubywa dopiero po tym przebiegu muszę dolewać olej.powodem może być starzenie oleju - nie wiem może powinienem zmienić na inny olej ale nie chcę kombinować skoro jest nieżle.
Opublikowano
Powiem tak lubię jazdę dynamiczną , ale nie jeżdżę jak wariat wymiany oleju robie pomiędzy 15 a 20 tyś km w tym okresie zeżre mi trochę ponad litr oleju więc jest bardzo dobrze. Zauważyłem że po wymianie oleju do około 8 tyś km oleju praktycznie nie ubywa dopiero po tym przebiegu muszę dolewać olej.powodem może być starzenie oleju - nie wiem może powinienem zmienić na inny olej ale nie chcę kombinować skoro jest nieżle.

 

No to masz jakis mega dobry egzemplarz, albo idealnie dobrany olej. Albo to i to. Co mu lejesz?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja właśnie jestem w trakcie wymiany 250 tys przejechane. Jak odbiorę auto to zobacze w jakim stanie był łańcuch i ślizgi.
Opublikowano
Zawsze leję olej CASTROL 5W 30 i nic więcej żadnych płukanek żadnych polepszaczy oleju.Jeszcze nawiążę do przebiegu mojego auta niektórym nie mieści się w głowie że po 12 latach na liczniku prawie pół miliona no ale co mam cofnąć licznik ? jednak przebieg widać po zespole przeniesienia napedu skrzynia biegów właściwie do remontu dyfer już trzeba robić wał napędowy już zrobiony i tyle.
Opublikowano
Wydaje mi się że łożysko z prawej strony ma niewielki luz , nic się złego nie dzieje nawet nadal jest cichy , ale rozbiorę profilaktycznie sprawdzę jeżeli trzeba będzie to wymienię łożyska.
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.