Skocz do zawartości

WYMIANA NOX a - jak nie wydawać niemal 2tys. zł ;)


Pyriu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Co za bzdury.. jeździłem 5 lat z wykodowanym i żałuję każdego dnia... Bimmerprofs.com i kupno emulatora nox rozwiązuje sprawę

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam NOXem z Bimmerprofs, mam już 1 rok i 4 miesiące. Ciekawy ten patent tutaj z podmianą samej sondy, ale wtedy i tak silnik nie będzie pracował w pełni efektywnie, nawet w trybie stratified charge. Dlaczego? Ponieważ katalizator NOx po przebiegu 120-150k+ ma już na tyle niską pojemność, że zamiast oczyszczać się dodatkową dawką paliwa co 55-60s (stan idealnie nowego katalizatora), mała szansa, że możecie liczyć na 35-45s, raczej oczyszczanie będzie koniecznie co 25-30s, czyli często będzie podawana dodatkowa dawka = oszczędność na paliwie w trybie stratified charge będzie znikoma.


NOXem sprawia, że oczyszczanie kata z cząsteczek NOx (nie mylić z odsiarczaniem, to są dwa różne procesy) będzie zachodziło możliwie najrzadziej, tak jak przy fabrycznie nowym katalizatorze NOx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy robiłeś albo mógłbyś zrobić loga z trybów pracy? Ciekaw jestem jak to wygląda z NOXEM, czy oczyszcza co prawię minutę i jakie są czasy pozostałych trybów pracy.


U mnie, podczas spokojnej jazdy stałą prędkością (85km/h) średnio przełącza co 15-16s, parę razy zdarzyło się że pracował w trybie uwarstwionym nawet 30s, albo tylko 5s. Za to pozostałe tryby są bardzo krótkie: przejściowy to ułamki sekund a jednorodny to 4-5s. Jak policzyłem z prawie półgodzinnego loga to średnio w ciągu 1 minuty miałem:

45s - tryb uwarstwiony

12s - tryb jednorodny

3s - tryb przejściowy


Mam ochotę zakodawać zmianę katalizatora - z tego co pamiętam to przy wymianie na NOXEM też trzeba to zrobić. Ale trochę się obawiam, że tylko pogorszę sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
na noxem uwarstwiony działa 99 procent czasu :) maksymalny czas uwarstwionego 60 sek i przełączenie trwa dosłownie sekundę, po czym znowu następuje praca uwarstwiona. Homogeniczny jest tylko do momentu 50st temp wody i podczas zapierdzielania :) ubogi homogeniczny w momencie wiekszego obciazenia, na bimmerprofs.com jest to ładnie wyjaśnione

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

witam

noxem kupilem przed swietami ale ze wzgeldu na pogode dopiero w sobote zamontowalem i dzis skonczylem adaptacje

takze o jakosci dzialania jeszcze nic nie powiem

chcialem tylko zapytac tych co juz maja zamontowane

czy pokazuje wam dalej poziom zasiarczenia i jezeli tak czy on dlaej rosnie tak jak w przypadku standardowego nox'a?

wiadomo po skasowaniu adaptacji poziom zasiarczenia pokazuje jako zero ale podczas robienia apdaptacji zauwazyem ze podskoczylo do 42mg

(generalnie mi chodzi tez czy trza robic te odsiarczanie czasem?)/


dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja zrobiłem już z 300km na Noxem, póki co nie bardzo się chce przełączać na tryb uwarstwiony, jedynie czasem na homogeniczny uwarstwiony. Poziom zasiarczenia póki co wynosi ciągle 0, a przy uwarstwionym powinien powoli rosnąć. Odsiarczanie trzeba będzie czasem zrobić tak jak w zwykłym NOx, np. z poziomu BToola można to wymusić. Zrobię jeszcze kilkaset km i jak nie zobaczę trybu uwarstwionego to zakładam, że jest jakiś problem i będę musiał pisać do Kasparsa o pomoc w diagnozie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim

Mam noxem od tygodnia i jak na razie jestem mega zadowolony. Wcześniej zainwestowałem w nowy sensor nox , mimo tego nie do końca auto pracowało poprawnie. Myślę, że jest to związane z konczącym się converterem nox. Po tygodniu użytkowania... jestem pod wrażeniem, pracy silnika,dynamiki,płynności pracy No i spalania! Mimo ze miałem sprawny sensor nox ,auto paliło znacznie więcej niż teraz. Zobaczymy jak będzie zs jakis czas, na tą chwilę POLECAM!

Dodam ,że u mnie tez bardzo szybko włącza się tryb uwarstwiony. Podobnie było, przy adaptacji silnika wszystko odbyło się jak jest opisane na bimmerprofs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
rejestracja kata nox i sondy zrobiona? ja tego nie zrobiłem i po czasie od adaptacji zaczęło się dziać coś dziwnego, mianowicie błędy korelacji sond itp. Także rejestracja sondy nowej/kata nowego i potem adaptacje ;-) ja mam już rok, oszczędność paliwa to w moim wypadku około 2tys rocznie....

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zrobiona rejestracja sondy, wymiana katalizatora, skasowane adaptacje. Nie wiem, może wtryski nie domagają, bo po resecie adaptacji na zimnych przez chwilę trochę trzęsie, czyli są pewnie misfire'y. Kaspars odpisał ale trochę na zasadzie kopiuj i wklej i nie mam na razie czasu się tym zająć, bo logów z BToola nie chce, tylko INPE + Touch Scan or Scan Master ELM.

Wczoraj monitorowałem BToolem tryby i dość często się 3 włączało przez 15min jazdy, 1 wcale. Skanuje też dość często BToolem i błędów i nie ma żadnych, poza 2 pojedynczymi przypadkami przez ostatni miesiąc:

2C7E Lambdasonde nach Katalysator, Trimmregelung

3104 Laufunruhe, Schichtladebetrieb.


Po skasowaniu nie pojawiły się ponownie, a 3 mies temu zdaje się że to właśnie tą sonde za katem zmieniałem na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiona rejestracja sondy, wymiana katalizatora, skasowane adaptacje. Nie wiem, może wtryski nie domagają, bo po resecie adaptacji na zimnych przez chwilę trochę trzęsie, czyli są pewnie misfire'y. Kaspars odpisał ale trochę na zasadzie kopiuj i wklej i nie mam na razie czasu się tym zająć, bo logów z BToola nie chce, tylko INPE + Touch Scan or Scan Master ELM.

Wczoraj monitorowałem BToolem tryby i dość często się 3 włączało przez 15min jazdy, 1 wcale. Skanuje też dość często BToolem i błędów i nie ma żadnych, poza 2 pojedynczymi przypadkami przez ostatni miesiąc:

2C7E Lambdasonde nach Katalysator, Trimmregelung

3104 Laufunruhe, Schichtladebetrieb.


Po skasowaniu nie pojawiły się ponownie, a 3 mies temu zdaje się że to właśnie tą sonde za katem zmieniałem na nową.

 

Na moje to poazalo ci ze cos jest z mieszanka nie tak.

Albo wtryski nie domagaja albo masz lewe powoetrze gdzies


Tu masz vid jak zdiagnozowac wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
witam

noxem kupilem przed swietami ale ze wzgeldu na pogode dopiero w sobote zamontowalem i dzis skonczylem adaptacje

takze o jakosci dzialania jeszcze nic nie powiem

chcialem tylko zapytac tych co juz maja zamontowane

czy pokazuje wam dalej poziom zasiarczenia i jezeli tak czy on dlaej rosnie tak jak w przypadku standardowego nox'a?

wiadomo po skasowaniu adaptacji poziom zasiarczenia pokazuje jako zero ale podczas robienia apdaptacji zauwazyem ze podskoczylo do 42mg

(generalnie mi chodzi tez czy trza robic te odsiarczanie czasem?)/


dzieki

Gdzie to kupić? Co to jest w ogóle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tak, podłączasz kabel, odpalasz INPĘ lub ISTĘ i kasujesz adaptację. Postępuj zgodnie z instrukcją od Kaspara z bimmerprofs. Oczywiście nie musisz robić tego od razu po wymianie, jeśli nie masz czasu, bo jednak dobrą godzinę Ci zejdzie na readaptację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
2 lata 50tys i nowy nox do wymiany według komputera. Potwierdzam lepiej wykodować to ustrojstwo drugi raz nie wymienię

 

Mam NOXem od 3 lat, jestem prawdopodobnie jednym z pierwszych ludzi w Polsce i na tym forum, którzy to kupili i podobnie jak kolega lukaszewski - oboje wiemy, że to jest podstawa do prawidłowego działania N43/N53. Standardowe sondy NOx sobie odpuść, są droższe, mniej żywotne, a do tego silnik nie będzie aż tak oszczędny na nich, ponieważ Twój katalizator NOx też ma dni swojej świetności za sobą, co również może się przyczynić do szybszej śmierci tej sondy.


Żadnego wykodowania, wspomniany kolega już to robił i się przekonał, że lepiej nie, spalanie pójdzie w górę. Kup NOXem, zakoduj, zrób adaptacje początkowe - dalsze będą się robiły samodzielnie i auto będzie śmigało. Nawet chyba w którymś poście to opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.