Skocz do zawartości

E39 523i wymiana oleju


Maverick147

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakukupiłem bunie 2 tygodnie temu czas na wymiane oliwy, rzekomo zalany był 5w50 mobile, lecz przy odkręceniu filtra oleju oraz spuszczeniu z miski okazało się że jest czarny a sam filtr wyglądał jak jedna wielka puszka smoły. Mechanik poradził mi by nie lac 5w50 od razu tylko zalać go najtańszym polsyntetykiem 10w40 i pojeździć kilka dni po czym zlać ten olej i dopiero zalać ten właściwy? Czy to prawidłowy zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wlej jakiś tańszy syntetyk 5w40 zrób 1000 km i wymiana na docelowy, też 5w40, oczywiście z nowym filtrem, nie kupuj filtrona, mann jest 5,- droższy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W50 ? ? ?


:duh:


kto Ci to polecił ? ? ? :shock:


Zalej to co masz w instrukcji obsługi czyli obstawiam na 100% 5w30 ewentualnie jako opcja 5w40 lub 0w40.... ale 5w50 ?? ??

Zmień lepiej doradcę czy mechanika gdyż przy takim doradztwie częściej będziesz patrzył na auto z boku niż nim jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli pozwolicie to podepne się pod temat. moja u poprzedniego własciciela jezdziła na 5w50 millersa.

Ostatnio zmieniałem olej więc wlałem podobny 5w50 valvoline VR1 racing.

Pytanie czy lepiej go zmienić na 5w40 przy nastepnej wymianie? jakie sa przeciwsskazania do używania 5w50 w tym silniku? (elementy się szybciej zużywają, gorsze smarowanie czy jak)?

silnik to m54b30 żre tego oleju (5w50) jakieś 700-800ml na prawie 10 tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli pozwolicie to podepne się pod temat. moja u poprzedniego własciciela jezdziła na 5w50 millersa.

Ostatnio zmieniałem olej więc wlałem podobny 5w50 valvoline VR1 racing.

Pytanie czy lepiej go zmienić na 5w40 przy nastepnej wymianie? jakie sa przeciwsskazania do używania 5w50 w tym silniku? (elementy się szybciej zużywają, gorsze smarowanie czy jak)?

silnik to m54b30 żre tego oleju (5w50) jakieś 700-800ml na prawie 10 tyś km

 

Panowie, niech jakiś mądry mechanik się wypowie i wyprowadzi użytkowników 5W50 z błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledze w Mitsubishi z nalotem 400tysiecy silnik wciągał 1litr na tysiąc km, zalał jakiś taki 5w50 i po tym zabiegu wciągnął mu już tylko 1 litr na pierwszą wymianę. Po 3 zmianach (robił co 10 tysięcy) silnik był do kosza, brak mocy, coraz większe zużycie oleju itp.

Na zarżnięcie silnika do końca się nadaje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
silnik to m54b30 żre tego oleju (5w50) jakieś 700-800ml na prawie 10 tyś km

Swoją zabawę z olejem w BMW zaczynałem od Synpowera 5w30. Żarł go jakiś litr na 1000 km. Następny był Vr1 5w50 - trzymał parametry przez jakieś 6-7 tyś potem był problem z ciśnieniem. Dalej 5w40 a teraz na 0w40 i przy tej lepkości zostaję. Ja u siebie zmniejszyłem pobór poprzez stosowanie płukanek do silnika przy każdej wymianie. Obecnie dolewam około litr na 3-4 tyś km. M54 mają wadę konstrukcyjną i nie wyeliminujesz całkowicie poboru oleju. Jakikolwiek olej będziesz lał to i tak go będzie żarł.

A Pana powyżej nie słuchaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co Ci nie pasuje ? :D

 

Zapewne Twoja sugestia, a co jeśli kolega nie trzaska mega tras i nie wyrabia normy kilometrów?? Nie wszyscy są tacy bogaci,żeby wymieniać olej sezonowo :mrgreen: haha to nie opony żeby zmieniać lato/zima :lol:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli idzie zima zalej jej 0w30 wcześniej plukajac cały układ płukanka.

Jeśli nie wiesz co jest w silniku polecam taki schemat:

Kupić płukanke kupić tani olej np Total ale już 5w40 kupić 2 nowe filtry jeden może być najtańszy.

Zmienić stary filtr oleju na nowy wlać płukanke poczekać około 60min zalać to wszystko zmienić znowu filtr zalać olej jeździć. Jak olej zacznie się robić brudny powtórz czynność już nie musisz kombinować z dwoma filtrami etc ale potrzymaj ja znowu te 60 min na płukance i zalej coś pokroju 0w30 silniczek będzie wdzięczny.

Co do firmy ja przerabialem Total, valvoline obydwa oleje bardzo dobre natomiast dużo slysze o oleju specol sam planuje sprawdzić na swojej.

Uprzedzajac pytanie na temat rozszczelnienia po płukaniu czy nowymym oleju o właściwych parametrach.... Nie słuchaj idiotow i zabobonow bo wg teorii niektórych czyli 100tys to już 10w40 200tys to już 15w40 a 300tys to żaden silnik w Polsce nie ma :D jak już wg mnie to odpowiadam takim że powinno być odwrotnie czyli silnik nowy to lac mu byle gówno potem trochę przejedzie to troszkę lepszy a jak już jest leciwy to jakiś dobry 0w30 pytanie tylko po co jak można zawsze lac dobry olej i cieszyć się silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój M54B25 ma 312 000km i zalewam 5W40, a z tego co zauważyłem to jak jeździłem w miarę normalnie to po 5000km w ogóle nie dolałem oleju. A jak już zacząłem się bawić w jakiś pseudo drifty, odcinać silnik przy 7000obr/min to faktycznie musiałem co jakiś czas dolać te 0,5l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej mam aktualnie 5w40 valvo ubytki mam około 300ml na 1000km natomiast cieknie uszczelka pokrywy w gniazdach świec jest olej i coś tam uszczelka miski się poci :( nie ma czasu zrobić więc dolewam i obserwuje często fakt faktem lubi puścić baczka niebieskiego głównie przyschodzeniu z obrotów może to przez to że olej jest w gniazdach świec i jakoś się tam dostaje nie mam pojęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej mam aktualnie 5w40 valvo ubytki mam około 300ml na 1000km natomiast cieknie uszczelka pokrywy w gniazdach świec jest olej i coś tam uszczelka miski się poci :( nie ma czasu zrobić więc dolewam i obserwuje często fakt faktem lubi puścić baczka niebieskiego głównie przyschodzeniu z obrotów może to przez to że olej jest w gniazdach świec i jakoś się tam dostaje nie mam pojęcia.

 

Jak Ci puszcza niebieskie bączki to szykuj się bo może to być uszczelka.

Ja zrobiłem uszczelnienie miski olejowej, a z pokrywą zaworów też miałem problem, myślałem, że to uszczelka, a okazało się, że pęknięta obudowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu, odpiął i wyciągnął cewki, odkręcił świece i sprawdził ciśnienie na cylindrach. Nie dawno u wujka w oplu astrze sprawdzaliśmy. 3 cylindry miały po 14bar, a ostatni 4bar, myśleliśmy, że to błąd odczytu. Po trasie, sprawdziliśmy jeszcze raz i faktycznie ostatni cylinder pokazał 14bar. Chociaż dalej niepokoiło mnie to, że samochód od czasu do czasu dymił na niebiesko. Po miesiącu uszczelka do wymiany i remont głowicy, 3000zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie róbmy sobie żartów stary :)

Silnik kopie dupe 530d a to tylko 2.5 ostatnio miałem się okazję zlepic z 3.0 dieslem i dostał po tyłku.

Ewidentnie jest problem z uszczelka pokrywy.

Kopci przyschodzeniu z obrotów i hamowaniu silnikiem obstawiam uszczelniacze już nie dają rady.

Cis sprężania sprawdzałem jakiś czas temu i wsio ok po 13.6 na cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.