Skocz do zawartości

Maverick147

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 523i Touring, bez ! LPG :)

Osiągnięcia Maverick147

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witajcie, trochę mnie nie było... Problem rozwiązany. Przepływka wymieniona na kolejną tym razem sprawną, Czujnik wału wymiony na nowy VDO. Jak ręką odjął, auto w końcu zaczęło jechać. Pozdrawiam serdecznie, Temat do zamknięcia :)
  2. Dziwne jest to że po zakupie czujnika wału nowego VDO wywala błąd 83 po kilku tygodniach od jego zamontowania, czujnik wałka wymieniony na bmw Siemens też nowy. Objawy pozostały. Co mam kupić w ciemno kolejny czujnik wału z nadzieją że ten rozwiąże problem? Gdzieś wyczytałem że parametry czujnika wału korbowego maja wpływ na parametry pracy przepływki ale czy to prawda? Może dlatego wywala te błędy jednocześnie? :?
  3. Kolego :) takie błędy mam: 8 air mass flow meter 55 Lambda probe heating probe 2 83 engine speed/crankshaft position sensor Z tym że błąd 55 po próbie kasacji powraca non stop
  4. Hej wszystkim otóż borykam sie z takim problemem w mojej Buni. Ok miesiąc temu został wymieniony motor tzn słupek 523i 170 km 1x vanos w automacie, osprzęt silnika został przełożony ze starej jednostki. Okazało się że silnik nie odpala - wymieniony został czujnik wału - na VDO Siemens, po krótkim teście i przejażdżce okazało się że wywala przepływkę. No i teraz wywala obie te rzeczy na raz. Bardziej szczegółowo poniżej: Po odpaleniu silnika (co ważne) na zimnym i ruszeniu w przedziale od 2000- 35000 obrotów zaczyna szarpać tak jak by przerywać przy przyspieszaniu tak jak by ktoś odcinał jemu paliwo, po kilku takich szarpnięciach komputer załapuje błąd - który objawia się znacznym spadkiem mocy i praktycznie zerowym przyspieszeniem. po podpięciu INPY wywala błędy: przepływki i czujnika wału. na jałowym biegu przy lekkim dodaniu gazu czuć wtedy wibracje w kabinie. Po skasowaniu w/w błędów wszystko wraca do normy na chwilę przy kolejnej próbie przyspieszenia 2-3 szarpnięcia w okolicy 2500 obrotów i nagłe odcięcie mocy, wraca bład czujnika wału, nie kasując jego - co następuje dalej? Odpalam ponownie silnik zostawiam na jałowym biegu czekam kiedy nabierze temperatury roboczej, wyłączam go na 3-5 minut - po ponownym odpaleniu wszystkie problemy znikają auto ma pełną moc na każdym biegu nic nie przerywa. Kiedy motor jest w pełni rozgrzany np po półgodzinnej przejazdzce w mieście totalnie nic się nie dzieje niepokojącego, mogę 10 razy stanąć zaparkować zgasić odpalić silnik i jechać dalej -wszystko gra jak ta lala. Zauważyłem że te anomalia dzieją się kiedy silnik na zimno dopiero łapie temperaturę kiedy startuję spod domu. Przepływka podmieniona na używaną siemensa lecz nie wiem czy sprawną - kupiłem na O L z silnika 2,8... rzekomo sprawną -czyściłem zmywaczem do hamulców jeszcze - Czujnik wału nowy- VDO Siemens z chwilą swapu silnika. Wczoraj kupiłem jeszcze i zamontowałem ori czujnik wałka rozrządu BMW-Siemens - myślałem że to on jest winowajcą na rozgrzanym silniku wszystko fajnie odjechalem zadowolony od kumpla mechanika - kiedy dziś rano wystartowałem spod domu lekko wkręcając Bunie na wyższe obroty objawy wyżej opisywane wróciły,dojechalem do mechanika, podpiąłem sie pod kompa wywaliło błąd czujnika wału i przepływki po kasacji ich i ponownym odpaleniu już nie wróciły ale silnik już był wtedy rozgrzany. Szczelność gumy przepływki i dolotu sprawdzona, guma wymieniona na oryginalną bmw Świece wymienione na nowe, Czujnik wału wymieniony NIE MA objawów typowych dla jego uszkodzenia czyli problemy z odpaleniem motoru czy samoistne gaszenie się silnika. Silnik czy na zimnym czy na ciepłym odpala od strzała. Powoli kończą się nam pomysły. Jutro chcemy podpiąć kompa i sprawdzić parametry pracy przepływki i kąty wałka rozrządu w trakcie jazdy oraz po wystąpieniu tych szarpnięć i odcięciu mocy. Najłatwiej byłoby teraz podpiąć przepływkę z innego auta i sam czujnik wału także i sprawdzić czy ustanie wszystko ale niestety nie mam takiej możliwości u mnie w okolicy a zakup w ciemno kolejnego czujnika za 350 zł oraz przepływki rzekomo sprawnej używki trochę średnio mi się uśmiecha...na zasadzie a może tym razem się uda. Na sam koniec przypomniało mi się że wywala mi jeszcze błąd 55 którego nie można skasować Lambda probe heating probe 2 ale ten błąd miałem w poprzednim motorze i nie było w.w objawów. może ktoś z Was miał podobny problem i rozwikłał zagadkę? :-)
  5. Zlałem tego połsyntetyka, był w brązowawo ciemnym kolorze, także, coś wypłukał, teraz zalałem mobilka 5w50 wraz z nowym filtrem oleju Mann, zrobię 1 tyś bądź 2 tys km i zobaczymy co i jak...
  6. Dziś zrobię ok 70 km w trasie czy to wystarczy by przeplukac układ i nawet dziś wymienić oliwę czy czekać i jeździć do piątku?
  7. Maverick147

    E39 523i wymiana oleju

    Witam, Zakukupiłem bunie 2 tygodnie temu czas na wymiane oliwy, rzekomo zalany był 5w50 mobile, lecz przy odkręceniu filtra oleju oraz spuszczeniu z miski okazało się że jest czarny a sam filtr wyglądał jak jedna wielka puszka smoły. Mechanik poradził mi by nie lac 5w50 od razu tylko zalać go najtańszym polsyntetykiem 10w40 i pojeździć kilka dni po czym zlać ten olej i dopiero zalać ten właściwy? Czy to prawidłowy zabieg?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.