Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To mój pierwszy post na Forum - Dzień Dobry :)


Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem F30 335xi, rocznik 2013.

Jestem drugim właścicielem, auto odkupione od mojego kolegi który kupił je w polskim ASO i tam je serwisował przez cały okres użytkowania.


Auto w świetnym stanie technicznym poza jedną kwestią...


Zużycie oleju to ok. 1l/1 000 km (słownie: tysiąc).


W związku z powyższym mam do Was dwa pytania:


1. Spotkał się ktoś z Was z tak wysokim zużyciem/ubytkiem oleju w tych silnikach (N55)

2. Czy diagnostyka którą mam zamiar w najbliższych dniach zlecić w ASO powinna w 100% potwierdzić lub wykluczyć usterkę? Innymi słowy obawiam się sytuacji, że ASO przeprowadzi diagnostykę która nic nie wykaże i stwierdzą że „te modele tak mają”, a ja zostanę z wadą która za jakiś czas doprowadzi do definitywnej utylizacji silnika :(


Będę wdzięczny za Wasze opinie

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Uszczelniacze zaworowe?

Zapewne uszkodzony silnik lub coś wymaga naprawy. Te auta zjadają max 1l na 15 tys km, bo muszą.

Z jakich okolic jesteś to pomogę z dobrym serwisem BMW.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Dzięki za pomoc z wyborem warsztatu, mieszkam w Małopolsce i chętnie w przyszłości skorzystam.

Kogo polecasz?


Tym razem jednak, w związku z tym, że samochód podlega jeszcze pod dodatkowy pakiet serwisowy, oddaję go do ASO.


Pytanie tylko czy istnieje ryzyko że ASO po przeprowadzeniu diagnostyki uzna że nie ma żadnej awarii?

Jak prowadzić z nimi rozmowę przed oddaniem auta na serwis?


Szczerze mówiąc tak grubej akcji jeszcze nie miałem :(

Opublikowano (edytowane)

Istnieje ryzyko, bo może się okazać że 1L/1000 to dla nich norma.

Jeśli trafisz na gamoni to tak Ci powiedzą. Ale jedź zobacz co tam Ci wydukają.

Edytowane przez matekBMW

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Sadza na koncowkach wydechow nie jest w autach z bezposrednim wtryskiem czyms szczegolnie dziwnym.

U mnie ta sadza jest, nawet sporo, ale jest zupelnie sucha.


Gdyby bylamokra (od oleju), to byloby sie czego obawiac.

Opublikowano
Sadza na koncowkach wydechow nie jest w autach z bezposrednim wtryskiem czyms szczegolnie dziwnym.

U mnie ta sadza jest, nawet sporo, ale jest zupelnie sucha.


Gdyby bylamokra (od oleju), to byloby sie czego obawiac.

 

Po drodze w układzie wydechowym masz tyle elementów, że olej nie ma szans dolecieć do końca. No chyba, że idzie więcej oleju od benzyny.


W normalnych warunkach nie ma szans.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Sadza na koncowkach wydechow nie jest w autach z bezposrednim wtryskiem czyms szczegolnie dziwnym.

U mnie ta sadza jest, nawet sporo, ale jest zupelnie sucha.


Gdyby bylamokra (od oleju), to byloby sie czego obawiac.

 

Po drodze w układzie wydechowym masz tyle elementów, że olej nie ma szans dolecieć do końca. No chyba, że idzie więcej oleju od benzyny.


W normalnych warunkach nie ma szans.

Czysty olej - faktycznie nie ma szans, ale przepalony - a i owszem.

Zobacz, jak N20 ze starym typem rurki doprowadzajacej olej do turbo potrafi zadymic...

Opublikowano
Sadza na koncowkach wydechow nie jest w autach z bezposrednim wtryskiem czyms szczegolnie dziwnym.

U mnie ta sadza jest, nawet sporo, ale jest zupelnie sucha.


Gdyby bylamokra (od oleju), to byloby sie czego obawiac.

 

Po drodze w układzie wydechowym masz tyle elementów, że olej nie ma szans dolecieć do końca. No chyba, że idzie więcej oleju od benzyny.


W normalnych warunkach nie ma szans.

Czysty olej - faktycznie nie ma szans, ale przepalony - a i owszem.

Zobacz, jak N20 ze starym typem rurki doprowadzajacej olej do turbo potrafi zadymic...

 

Wybacz ale sam mam n20 i zmodzone grubiej i nic nawet grube katowanie nie jest w stanie zadymić. Jak silnik jest sprawny to nie bata. Mam tez 2.0 diesle z przebiegiem 148 000 i rura z tylu jest czysta tak, że perfekcyjna pani domu nic by tam nie znalazla, a samochod jezdzi po miescie. Jak slysze o zapychajacych sie dpf i innych pierdoałach bo pekam ze smiechu.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Jak silnik jest sprawny to nie bata.

 

Jesli jest sprawny - to pelna zgoda.

Natomiast w tym temacie dyskusja toczy sie co do podejrzenia niesprawnosci.

Z tego powodu pisze, ze w autach z bezposrednim wtryskiem paliwa (a uzytkuje takie 2 auta obecnie - zupelnie innych marek) - sadza na koncowkach nie jest niczym nietypowym i jest to normalne w silnikach w pelni sprawnych. Co do dymienia - jak pisalem - w przypadku starego typu rurki doprowadzajacej olej do turbo - co jest znanym problemem w N20 - i jest na to TSB od BMW i przedluzenie gwarancji w US do 10 lat/120k mil.


A jesli chodzi o diesla - zgadzam sie - mialem jeszcze rok temu E90 LCI z N47 184KM, sprzedawalem go z przebiegiem 150k km - i tez wydech mialem czysty.Tutaj natomiast rozmowa jest o N55 - i mysle, ze trzebaby wrocic do dyskusji o tym silniku.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Potwierdzam, poboru oleju brak a końcówki mam czarne.
Opublikowano
Potwierdzam, poboru oleju brak a końcówki mam czarne.

 

Także potwierdzam.


Wystarczy czyścić to i tak się nie brudzi szybko

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Zaglądałeś pod samochód? Warto zdjąć osłonę silnika i obejrzeć co tam słychać. Masz dwie możliwości, coś padło i olej leci na zewnątrz albo coś padło i olej jest spalany z benzyną.

1

Często olej wycieka z uszkodzonej, stwardniałej uszczelki pomiędzy postawą filtra oleju a silnikiem.

Wbrew pozorom sporo oleju może tędy wyciec. Olej spływa po przodzie silnika i skapuje na osłonę silnika, pęd powietrza powoduje,

że w zasadzie wszystko jest "rozpylone" w trakcie jazdy i nie masz śladów na podłodze garażu.


Olej może dostawać się poprzez zużyte uszczelnienia turbosprężarki do wydechu (niszczy katalizator) i auto dość mocno dymi. Ale to od razu widać.


Olej z uszkodzonego czy zużytego turbo może lać się do intercolera i być przepalane (też trochę dymi). Łatwo sprawdzić, zaglądasz do IC.


Możesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą w ten sposób, że przy którymś z kanałów olejowych jest wydmuchana "na zewnątrz"

(olej widać na bloku silnika, wtedy wszystko jest ubrudzone w oleju. (blok, miska, osłony). Test obecności spalin w chłodnicy tego nie pokaże.

Zdarza się czasem, że olej leci na katalizatory i wydech, odparowuje i nie kapie nic na ziemię. Pod maską czuć charakterystyczny zapach spalonego oleju.


Zużyta uszczelka pod pokrywą zaworów.

Wywalony uszczelniacz na wale pomiędzy silnikiem i skrzynią.


2


Jeżeli na zewnątrz nic nie widać to:

Możesz mieć zużyte pierścienie (ale raczej nie przy tym przebiegu).

zużyte turbo

uszkodzone/zużyte uszczelniacze zaworowe


Trzeba obejrzeć, być może coś rozebrać.


Auto było mocno katowane? Komora silnika jest dosyć słabo wentylowana, jest tam dosyć ciasno pod maską i panuje wysoka temperatura,

powoduje to niestety szybsze zużycie gumowych elementów uszczelniających i wszelkich gumowych rurek.

Opublikowano

Dziękuje za merytoryczną wypowiedź.

Aktualnie auto stoi trzeci dzień na serwisie ASO i przechodzi kolejne testy które nic nie wykazują...

A w zasadzie to w ich interesie żeby coś znaleźć bo w końcu za naprawę dostają pieniądze :)

Mechanicy potwierdzają że tak wysokie zużycie oleju nie jest normalne w tym silniku.

Czekam.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

jak dyskusja o braniu oleju to zapytam, na anglojezycznych forach piszą że 1l na 15 tys km n55 to norma, bo ma turbo

potwierdzacie? Ja robie wymiany co 8=10 tys km wiec nawet tego nie zauwze

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Aktualizacja: silnik dostał nową, kompletną głowice.

Na wszystkich cylindrach kompresja równa ok 14 bar

Nic to jednak nie zmieniło.

Po przejechaniu 1 tysiąca km silnik poprosił o dolanie 1 litra oleju.(spalił litr oleju).


Oczywiście wszystkie uszczelki wymienione na nowe- silnik był wyjęty z samochodu.

Silnik nie jest jakoś specjalnie katowany. Raczej 50-50, spalanie na poziomie ok 13 litrów

Jawkieś pomysły?

Moje własne już mi się skończyły :/

Opublikowano
Witam, to że sprężanie jest (czyli pierścienie uszczelniające ok, no a głowica nowa) to nie znaczy że są sprawne pierścienie olejowe, a jak będą np przegrzane to będzie brał olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.