Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam..Ostatnio zmierzylem przyspieszenie mojego auta do 100km/h, troche mnie to zmartwilo ze stoper pokazal asz 15.9s.Co prawda auto ma zalozony gaz(butla w bagazniku)ale stan silnika jak na ten wiek jest dobry.spalanie w miescie jest w granicach 12-13litrow przy dynamicznej jezdzie wiec mysle ze to raczej nie sonda lambda.Co sadzicie co moze byc nie tak??
Opublikowano
Też mam taki sam silnik i mam gazownie. z tym przyspieszeniem to jest roznie raz jest naprawde dobrze jak na 1.66 oczywiscie a pozniej muli starszliwie jakby go gdzies zatykalo, dzieje sie tak w cieple dni w upały i to ponoć normalne, ponoc....moze tym bardziej na gazie cieplepowietrze po prostu nie sluzy i tyle ale nie wiem naprawde, sprawdz kiedy jest nieco chlodniej czy jest podobnie
Opublikowano
Przy gazie sprawa wyglada tak, ze na dolocie powietrza jest zamontowany mikser, ktory w znacznym stopniu ogranicza osiagi auta. Dzieje sie tak dlatego, iz srednica tego miksera jest mniejsza od srednicy rury (gumy) ktora to powietrze doprowadza do kolektora.
Opublikowano
jesli jest założony instalacja II generacji to tak jak pisał poprzednik mikser ze zwężką zmniejsza srednice dolotu powietrza co powoduje braki w mocy silnika, także po przełączeniu na zasilanie benzyną. nie możemy jednak pozby sie zwężki poniewaz odpowiedzialna jest ona za wytwarzanie podcisnienia która miesza i doprowadza mieszanke do kolektora. Ale jesli zauwarzyłes ze na zagrzanym silniku i w bardzo ciepłe dni silnik jest wyraznie słabszy to sprawdz czy "gazownicy" celowo nie zatkali ci dolotu powietrza do filtra i nie nawiercili ci otworów w puszce na filtr (miałem tak w poprzednim autku) bo nie umieli dobrze wyregulowac instalki i zacąga ci gorące powietrza z komory silnika. możesz wymienic takrze filtr powietrza na nowy, świece, kable WN może coś dac bo z taką instalka powinno robi sie to częsciej.[/i]
Opublikowano
u mnie jest tak w gorące dni i nic nie mam zatkane :mad2: jak jest normalna pogoda ie upal wszystko gra jak nalezy. jednak w upal jest tragicznie, moze doprowadzic jakies zrodlo zimnego powietrza z zewnatrz, ale jak wlozylem ta rure do filtra ktora jest fabrycznie to wtedy gaslo mi auto zupelnie jechal i gaslo wiec zostawilem jak jest
Opublikowano
Mi się wydaje, że to norma w 1.6. Biorąc pod uwagę błąd pomiaru, gaz oraz wiek auta to nie ma się do czego przczepiać. Nie ma co szukać dziury w całym :D
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
wszystko co piszecie jest ok, ale najczęściej sprzedają gówniany gaz i zatankujesz taki szajs i auto nie chce jechać, przerabiałem to wiele razy w kilku moich poprzednich samochodzikach, najlepszy gaz jest na BP.
Bogdan28
Opublikowano

witam

 

Tak naprawde to silniki M 40 nie maja dobrych osiagów a do tego jeszcze gaz i to robi swoje .

ja mam silnik 1.8 M40 z gazownią i mam do setki ok 13 sek

 

Fabrycznie nowy ma ok 11 s. wiec msle ze nie jest zle.

Opublikowano
Kolega Bogdan28 slusznie napisal! przyspieszenie napewno jest zalezne od jakosci paliwa jakie nam wleja do butli. Sam mam gaz w swoim autku i czuje czasami roznice pomiedzy stacjami, dlatego staram sie tankowac na zaufanej stacji
Opublikowano

powiem wam wszystkim, że kiedyś już nawet umówiłem się z mechanikiem na przegląd, gdyż moje autko z gazownią wogóle nie chciało jeżdzić i tego samego dnia poleciałem w trasę, zatankowałem po drodze na normalnej stacji gazik i auto po prostu 100% RÓŻNICY, byłem w takim szoku,że nie mogłem wprost uwieżyć , że to naprawdę nic innego tylko GAZ, także kolego nie szukaj usterek a zatankuj maszynę na stacji gdzie mają ograniczoną możliwość kombinowania. wiadomo przecież, że polak jak nie zakombinuje z czym kolwiek to spać nie może a my się potem głowimy, co się znowu popsuło.

powodzenia

Bogdan28
Opublikowano

filtr powinien zaciągac zimne powietrze z pod przedniego zderzaka.

 

u mnie jest tak w gorące dni i nic nie mam zatkane :mad2: jak jest normalna pogoda ie upal wszystko gra jak nalezy. jednak w upal jest tragicznie, moze doprowadzic jakies zrodlo zimnego powietrza z zewnatrz, ale jak wlozylem ta rure do filtra ktora jest fabrycznie to wtedy gaslo mi auto zupelnie jechal i gaslo wiec zostawilem jak jest

 

najprawdopodobnie zle wyregulowana instalacja

a jesli chodzi o gaz to ze swojego doswiadczenia najlepszy jest Power Gas na stacji Shell. Polecam

Opublikowano
matikte ... normalnie jest tak ze jest taka rura ktora wchodzi w tapuszke od filtrapwietrza u mnie ta rura jest zdjeta i pozostawiona z boku a powietrze zasysane jest z grilla taka jakby dysza jest fabrycznie zrobiona przeciez tylko nie wchodzi w tą rurę ktora jest puszczona jak powiedzialem obok tylko swobodnie powietrze wchodzi do komory z przodu i pewnie czesc tego powietrza jest doprowadzana do puszki z filtrem , aleprzeciez jak doprowadze wiecej powietrza to instalka niebedzie mi chodzic...problem jest tylko w upalne dni i to jak autko troche poejdzic po miescie tak to jest okej
Opublikowano
Jak doprowadzisz wiecej powietrza to instalka bedzie chodziła tylko zmieni sie jej skład i pewnie jest zbyt uboga . dlatego po każdej przeróbce z dolotem powietrza powinno sie jechac na regulacje inst. gazowej. ale do pożądnego fachowca ktory podłacza laptopa pod kompa od gaz i pożądnie ja ustawi.
Opublikowano
Okej, ale skoro gazownicy wyjeli tą rurę a dodam ze panowie się znają na rzeczy moj ojciec robil u nich 3 auta znajomi i zadnych problemow nie bylo tylko zastanawia mniew ta rura ktora nie wchodzi jak jest fabrycznie do puszki z filtrem, tak jak wspomnialem jak ja wlozylem suto chodzilo normalnie ale podczas jazdy zaraz zgaslo, czy jak wloze ta rure i pojade do gazownikow czy oni mi wyreguluja bez szkody dla auta , przeciez po cos ja wyjeli???
Opublikowano

Ja u siebie również mam wyjetą ową rurę i pozostawiony jest jedynie otwór w puszce filtra. Nie mam ponadto żadnych nawierceń na puszce. Rurę demontuje sie aby podczas jazdy na luzie powietrze nadmiernie nie dostawało się do obudowy filtra i dalej przez mikser do przepustnicy bo "dusi" silnik.

Rozwiązaniem może być rura puszczona pod przedni zderzak i wygięta w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy.Powietrze nie będzie samo "wpadało" podczas jazdy na luzie ale zasysane bedzie miało niższą temperaturę niż z komory silnika.

Sam nie testowałem owej modyfikacji ale kolega w fordzie (który mulił) zastosował z pozytywnym skutkiem.

Możliwe że wypróbuje ten pomysł jak zdobedę odpowiednią rurę (odpowiednie FI)

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Fachowcy wyjmują te rury a w innych autach nawet nakładają inne aluminiowe i odwracają tyłem do kierunku jazdy aby nie zachodził efekt "zdmuchiwania".Chodzi o to aby auto przy naprzykład dojeździe do skrzyżowania na wciśniętym sprzęgle nie gasło.Chodzi o to że wlot z kierunku jazdy zmniejsza podciśnienie w kolektorze ssącym wytwarzane przez silnik na wolnych obrotach,tzn.nawiew wtedy na wartośc wyższą niż podciśnienie,a jak wiadomo gaz przez palnik zasysany jest przez podciśnienie(instalacja zarówno I jak i II generacji)Następuje całkowite zubożenie mieszanki aż do zgaśnięcia auta.Rozwiązania sa dwa-proste kiepskie:zdjęcie węża z pod zderzaka i łapanie gorącego powietrza z komory silnika(i to stosują gazownicy),i ponoć drugie-założenie reduktora z kompensacją,ale o tym tylko słyszałem.Ja w swojej poprzedniej buni miałem trzecie :mrgreen: długa rura fi 100 karbowana(aluminiowa wentylacyjna)wyprowadzona w dól pod zderzak ale odwrócona odwrotnie do kierunku jazdy
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano

Tzn moża zamontować rurę np aluminiową żeby zasysała powietrze spod zderzaka ale jej drugi koniec ma być skierowany w stronę grila czy w stronę tyłu auta, domyślam się zzewstronę grila ale na wysokości mniej więcej wlotu od puszki czy gdzies z boku, pytam bo najprawdopodobniej zrobie taki patent, tylko pytanie

1. Czy po takim montażu wyreguować mieszankę

2. Czy coś takiego nie zaszkodzi instalacji i silnikowi na dłuższa metę Tzn( czy sklad nie bedzie zbyt obogi lub bogaty po takiej regulacji) Chodzi mi mianowicie o to żeby nie zaszkodzić autu zarówno motorowi jak i instalce zeby nic sie szybciej nie zuzywało

 

 

Myślałem jeszcze żeby odizolować jakimś kawałkiem płyty np azbeztowej :mad2: cały bok wokół puszki, żeby powietrze z komory nie przedostwalao sie w takich ilosciach w upalne dni, ale chyba pokombinuje z rura, gdzie taką dopstać oczywiscie odpowiednia i jaka srenica 10cm starczy

Opublikowano
Fachowcy wyjmują te rury a w innych autach nawet nakładają inne aluminiowe i odwracają tyłem do kierunku jazdy .

Chodzi o to aby auto przy naprzykład dojeździe do skrzyżowania na wciśniętym sprzęgle nie gasło.Chodzi o to że wlot z kierunku jazdy zmniejsza podciśnienie w kolektorze ssącym wytwarzane przez silnik na wolnych obrotach,tzn.nawiew wtedy na wartośc wyższą niż podciśnienie,a jak wiadomo gaz przez palnik zasysany jest przez podciśnienie(instalacja zarówno I jak i II generacji)Następuje całkowite zubożenie mieszanki aż do zgaśnięcia auta.Rozwiązania sa dwa-proste kiepskie:zdjęcie węża z pod zderzaka i łapanie gorącego powietrza z komory silnika(i to stosują gazownicy),i ponoć drugie-założenie reduktora z kompensacją,ale o tym tylko słyszałem.Ja w swojej poprzedniej buni miałem trzecie :mrgreen: długa rura fi 100 karbowana(aluminiowa wentylacyjna)wyprowadzona w dól pod zderzak ale odwrócona odwrotnie do kierunku jazdy

Nic dodac, nic ując :cool2: :clap:

a ja mam zostawione tak jak seria wychodziła.

czyżby fachowiec znowu fachowcowi nie równy???

Opublikowano
u mnie rura ta włożona jest z przodu obudowy filtra powietrza (przód samochodu), ma kształt takiej litery S i zasysa powietrze z za przedniego zderzaka. jak mi sie bedzie chciało to fotki ci podesle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.