Skocz do zawartości

F25 problem z Xdrive / VTG ?


iniesta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Mam X3 F25 z 2011 roku. Auto polski salon, bezwypadkowe, przebieg 85 000 !!! Auto ma załozone nowy komplet opon Hankook Ventus Prime 3 ( zimówki tez nie byly RSC ).


Od paru tygodni obserwuje w moim aucie efekt zrywania przyczepnosci na skreconych kolach przy ruszaniu z miejsca na wolnych predkosciach, to samo ronda, czy slimaki w galeriach.

Auto jest wyposazone w naped Xdrive, ale efekt jest odczuwany jakby tylko na przedniej osi.


1. Diagnoza ASO BMW : Brak opon typu RSC powoduje, że rozwala mi skrzynkę napędu VTG. Naprawa kosztuje od 15-19 tys zł + zakup nowych opon z gwiazdką RSC.


2. Diagnoza 1 serwisu BMW nieautoryzowanego z Wroclawia : Brak opon RSC rozwalil skrzynke VTG, najperw zalozyc opone RSC, pojezdzic...moze samo przejdzie, jak nie do wymiany VTG , cena około 4000 zł. Dadza gwarancje 18 miesiecy na naprawe tylko jak zaloze opone RSC z gwiazdka.


3. Diagnoza 2 serwisu BMW nieautoryzowanego z Wroclawia : Nie ma opcji, aby padlo VTG przy przebiegu 85 000 ... to co padlo to pewnie jakies sterowanie tej skrzynki, albo cos innego, ale w klimacie elektorniki. Szczegolowa diagnoza to jak auto bedzie na podnosniku.


4. Diagnoza 3 serwisu BMW nieautoryzowanego z Czestochowy : Raczej padlo VTG. Naprawa 4000 zl. Nie ma znaczenia, czy auto ma opone RSC, czy ma zwykle opony. Daja gwarancje rok na naprawe VTG, bez wzgledu na typ opon jakie mam.


5. Diagnoza wstepna stacji Bosch : Cos z zawieszeniem, elementy gumowe, ale glebsza diagnoza jak auto pojdzie na podnosnik.


6. Diagnoza 1 firmy oponiarskiej : Nie ma opcji, aby zwykla opona, a brak RSC rozwalił skrzynkę VTG.


7. Diagnoza 2 firmy oponiarskiej : Nie ma opcji, aby zwykla opona, a brak RSC rozwalił skrzynkę VTG.



Tak w skrocie wyglada historia badania tematu z ostatnich paru dni. Pytanie do Was, czy ktos mial podobny temat ?

Czy jesli musze wymienic ta skrzynkę VTG ( jak to jest mozliwe przy tak niskim przebiegu ?????? ) to uwazacie, ze mozna zostac na zwyklej oponie, czy konieczny jest ten RSC ?

Czy wiecie, czy mozna to zrobic gdzies taniej niz 4000 zl ?


Będe bardzo wdzieczny za wszelka pomoc w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam przypadek, że VTG padło przy przebiegu 50 tyś. ale było to w serii 5 i objawy były takie, że podczas jazdy po rondzie czuć było szarpanie.

Ogólnie to na tutejszym forum było sporo o padających VTG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę możliwości by zwykłe opny, o ile są identyczne na wszystkich kołach i mają zalecane ciśnienie, zepsuły skrzynkę rozdzielczą. W Niemczech opony RSC były opcją wyposażenia. Najważniejsze jest by droga pokonywana przez każde koło była jednakowa bo wtedy nie ma różnic prędkości pomiędzy osiami i tarczki, podczas jazdy na wprost, nie muszą pracować (uślizgiwać się) więc nie zużywają się. Jeżeli miałeś różne ogumienie na osiach, dużą różnicę ciśnienia lub zimą intensywnie ćwiczyłeś uślizgi to może sprzęgła już się zużyły.

Z tego co kiedyś czytałem tu na forum to pierwsze problemy z VTG występują tak przy 80k km.


W necie znajdziesz firmy specjalizujące się w naprawach skrzynek VTG produkowane przez ATC. Porozmawiaj z nimi o symptomach i kosztach naprawy.

Może by przedłużyć agonię wystarczy wymienić olej i skalibrować sterowanie? Mi robiono niby kalibrację w serwisie właśnie w okolicach 75k km bo coś sterownik odnotował. Olej wymieniłem sam. By było taniej to olej możesz kupić Ravenol i będzie to raczej to samo co z napisem BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Znajomy założył w e91 xdrive zwykle opony i od razu zaczęło szarpać. Na runflatach nic a nic. Nie chciał jednak rft wiec założył XL i tez nie szarpie. Doszliśmy do wniosku ze to jednak nie są bajki o tym ze opona potrafi zabić vtg. Zwykle chyba sa za miękkie i zbytnio się uginają bo szarpanie następowało przy gwałtownym przyspieszaniu. Aby do tego dojść najłatwiej jest założyć od kogoś komplet kół rft - jeśli ustanie to znaczy ze skrzynka jeszcze żyje.


Edit: poszukaj który bezpiecznik odpowiada za xdrive, w e91 dało się go odpiąć i auto stalo się rwd (niestety przy okazji wariują wycieraczki i pare innych rzeczy ale tylko chwilowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w takim razie z wielkością koła? Mam dwie x trójki. Jedna ma 17 druga 19. Dużo bardziej ugina się opona oczywiście ta na mniejszych kołach -widac po komforcie jazdy. Obie miały opony typu rft. Ta na dziewietnastkach szarpala od razu po zakupie. Wymienilem olej w skrzynce i jak ręką odjal. Pozniej zalozylem zwykle opony i na razie jeździ (40tys km) . Mało tego- jedna zaraz po zakupie strzeliła i założyłem " prawie nowa" uzywke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mogę się mylić, ale powiązanie uszkodzenia skrzyni VTG ze standardowymi oponami to spychanie winy przez BMW... jak koledzy wspominali w niektórych krajach opony RunOnFlat były opcjonalne przy zakupie X3.


Nie sądzę, że dealerzy sami wyszli z takim pomysłem i do tego nie zatwierdzonym przez producenta. Dodatkowo, wiele osób po uszkodzeniu / wyeksploatowani opon RoF wymienia je na zwykłe i jeździ bez żadnych objawów uszkodzenia VTG....


Ja zmieniłem letnie na zwykłe opony jeszcze jak samochód był na gwarancji i byłem z kilkoma rzeczami w serwisie - zawsze odnotowywano zmianę opon, ale NIKT mi nie wspomniał, że to może się "źle" dla VTG skończyć jedynie mówiono, że auto będzie się inaczej prowadzić (czego ja osobiście nie zauważyłem do dziś).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo bardziej komfortowo. Ja zmieniłem na zwykłe i jest dzień do nocy. Niestety przy 20" i niskim profilu jest ryzyko rozerwania opony na dziurze (co zresztą mi się przyteafiło).


A teorie o tym, że zwykłe opony sa zbyt miękkie to bajki. To nie drag race gdzie występuje ballooning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje, że to jest skrzynka. Trzeba niestety to zrobić. Koszt około 3000 zł u speca we Wrocławiu od tych rzeczy.

Niestety, ale to pokazuje, że BMW nie jest dobrym jakościowo samochodem. Moim zdaniem to jakaś bzdura, że takie elementy w aucie siadają przy przebiegach typu 85 000.

Mam w domu jeszcze audi A4 z 2014 roku, które ma przejechane prawie 200 000 i w tym aucie nie zepsuło mi się nic. Tylko koszty eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz człowiekowi dokładnie jak było, zmień 4 razy kompletne koła żeby sprawdzić a i tak napisze Ci że to bajki. LOL.

 

Okej bardziej miękkie są, ale nie ma to żadnego wpływu na vtg. Jak to sobie wyobrażasz, że siła odśrodkowa jest tak duża, że przy przyspieszaniu zmienia się średnica koła? Teraz mam w M550d zwykle opony i jest wszystko ok. Tak jak ktoś już pisał na niektóre rynki rof to była opcja, jakby zwykle opony miały uszkadzać skrzynkę vtg bmw by ich nie stosowało.


W waszym przypadku obstawiam krzywe felgi, źle wyważone koła, wypaczone lub wadliwe opony. To wszystko może się obawiać wibracjami które zinterpretowaliście jako szarpanie vtg.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.