Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
odswieżę temat, moj 2009 /06 ( czerwiec) literka A ....

a już wiele opinii słyszałem i z wiekszości wynika że nie podejdzie zamiana na C...

To w 2009 roku montowane były jeszcze A? :shock:

Opublikowano

To w 2009 roku montowane były jeszcze A? :shock:

 

Tak. Jak sie nie myle to do 10.2009

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

O sryyyyy :shock: mialem napisac 01.2009 czeski blad :norty: :mad2:

 

Odpowiadaja w pelni na pytanie kolegi : to od 01.2009 byl prodokowany silnik z onz. C . Do 10.2009 montowano do aut jeszcze model A. Czyli co sie komu trafilo :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Napewno nie od 01.2009 bo ktoś ma 09.2008 i ma C . Ja mam 10.2008 i też mam C.

dokładnie ja mam Lci 2008-09-26 i tez mam C

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano
O sryyyyy :shock: mialem napisac 01.2009 czeski blad :norty: :mad2:

 

Odpowiadaja w pelni na pytanie kolegi : to od 01.2009 byl prodokowany silnik z onz. C . Do 10.2009 montowano do aut jeszcze model A. Czyli co sie komu trafilo :wink:

Oj kolego, coś cienko u Ciebie ze znajomością tych silników. Ja jak czegoś nie wiem, to nie próbuję sprawiać wrażenia, że wiem :nienie:

Tobie też tak radzę :norty:

Opublikowano
O sryyyyy :shock: mialem napisac 01.2009 czeski blad :norty: :mad2:

 

Odpowiadaja w pelni na pytanie kolegi : to od 01.2009 byl prodokowany silnik z onz. C . Do 10.2009 montowano do aut jeszcze model A. Czyli co sie komu trafilo :wink:

Oj kolego, coś cienko u Ciebie ze znajomością tych silników. Ja jak czegoś nie wiem, to nie próbuję sprawiać wrażenia, że wiem :nienie:

Tobie też tak radzę :norty:

Słuszna prawda :wink: Ja już się tego nauczyłem :norty:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziś ,prawie pół roku po pęknieciu wału w moim 520d N47D20A (06.2009) zakupiłem kompletny silnik N47D20C.

 

Różnice jakie zaobserwowałem to:

Inna chlodnica recyrkulacji spalin,jej sterowanie - zamiast membrany jest silnik krokowy oraz inne rozwiazanie rurek i brak jednego elektrozaworu.

Druga różnica to brak 6 przewodow elektrycznych w 3 kostkach instalacji idącej do sterownika silnika.

Pojawia sie pytanie,czy przez te zmiany i braki ,sterownik silnika od N47D20A obsłuży N47D20C ? czy będzie konieczne jego przeprogramowanie przed ponownym uruchomieniem silnika ? I czy w ogóle da sie uruchomić ten silnik ?

Opublikowano
Dziś ,prawie pół roku po pęknieciu wału w moim 520d N47D20A (06.2009) zakupiłem kompletny silnik N47D20C.

 

Różnice jakie zaobserwowałem to:

Inna chlodnica recyrkulacji spalin,jej sterowanie - zamiast membrany jest silnik krokowy oraz inne rozwiazanie rurek i brak jednego elektrozaworu.

Druga różnica to brak 6 przewodow elektrycznych w 3 kostkach instalacji idącej do sterownika silnika.

Pojawia sie pytanie,czy przez te zmiany i braki ,sterownik silnika od N47D20A obsłuży N47D20C ? czy będzie konieczne jego przeprogramowanie przed ponownym uruchomieniem silnika ? I czy w ogóle da sie uruchomić ten silnik ?

Coś dla K8v8Mmyślałem że sie tylko zdarza w M47 ,a tu zonk...............................A miał byt taki ładny Amerykański............

Opublikowano
Dobrze ,ze mam m47 bo inaczej to ze słuchawkami podpiętymi pod silnik bym jeździł :wink:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Według mnie to szura,

ale czy zaraz wymieniać, to loteria :wink:

Ale silnik N i 163km?

 

Tak to jest wersja eco 320 D ed EfficientDynamics silnik N47D20C 163 km

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W mojej E60 z silnikiem N47D20A kilka dni temu stało się to samo co koledze kilka posotow wyżej ....

otoz wal korbowy ukrecil się tuz przy kole zębatym walkow wyrownowazajacych , przebieg 100.000km.

Od około 10.000km dalo się uslyszec w silniku delikatne stukanie,jednak nic z tym nie zrobiłem .

Silnik rozebrałem caly,

na 2 napinaczach i 4 ślizgaczach prowadzących łańcuchow rozrządu jak i samych 3 lancuchach zero sladow zużycia.

Obecnie rozglądam się za drugim używanym silnikiem i mysle o N47D20C,

jeśli nie rozni się on kolektorem ssącym ,przepustnica ,

a tylko chlodniczka egr wraz z rurka wchodzaca do bloku to powinien pasować - tak przynajmniej zrozumialem z dotychczasowych informacji w tym temacie.

CZY KTOS TO MOZE POTWIERDZIC ?

 

Na forum pisałeś,że w twoim silniku rozlecial sie wal korbowy a wczesniej sluchac bylo stuki z silnika. Mam taki sam problem z tym silnikiem i teraz zastanawiam sie czy jest mozliwa wymiana tego walu zanim sie rozleci i czy silnik w tym momencie nadaje sie jeszcze do naprawy? W moimi silniku slychac takie stuki jak opisane w tym watku: viewtopic.php?f=70&t=205118

Wymienione zostały popychacze i dalej sie nic nie zmieniło

 

Czy można do tego silnika wsadzić wał od silnika n47d20c - podobno poprawiony :/

Opublikowano

Pękniecie walu korbowego nie wynika do konca z jego wady materialowej ,

lecz jest konsekwencja innych nieprawidlowosci,jak np.

podkrzywiony korbowod ...(np. przez wodę która dostała sie do silnika)

lub wadliwe sprzeglo dwumasowe (100.000km)- to teoria dosc oryginalna , ale ostatnio przekazana przez jednego znawcę tematu.

W moim przypadku wina nie lezala po stornie rozrzadu,

gdyz po rozebraniu silnika wszystko wygladalo poprawnie( zuzycie , naciag, ustawienie).

Ja wymieniłem silnik N47D20A na N47D20C ,zapalił "z dotyku".

teraz moge rozwiać wątpliwości niektorych poszukujacych informacji w tym wątku:

 

jest N47D20A 177KM i mozna go wymienic na N47D20C takze 177KM, co ja uczyniłem i JEST OK

(rozni sie sterowaniem egr,turbiny,tym samym wiazka do sterownika rozni sie 6 przewodami),

 

jest takze N47D20C 184KM ,ktory ma inna głowice,tym samym kolektor ssacy,przepustnice ,rury inny jest pozostaly osprzet

i takiego silnika nie zaryzykowalem zalozyc ze wzgledu na znaczna ilosc przerobek.

========================================================================

Opublikowano

To trochę się na kombinowałeś :cool2:

Jakie koszty takiego zabiegu ?

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

jest N47D20A 177KM i mozna go wymienic na N47D20C takze 177KM, co ja uczyniłem i JEST OK

(rozni sie sterowaniem egr,turbiny,tym samym wiazka do sterownika rozni sie 6 przewodami),

 

jest takze N47D20C 184KM ,ktory ma inna głowice,tym samym kolektor ssacy,przepustnice ,rury inny jest pozostaly osprzet

i takiego silnika nie zaryzykowalem zalozyc ze wzgledu na znaczna ilosc przerobek.

========================================================================

Przerobka tych przewodow jest elektryczna czy trzba programowax/ wymienic wiazke ?

Opublikowano

Wiązka nie wymaga przeróbki, ale świeci sie kontrolka CHECK ENGINE,

mam nadzieję, że wystarczy tylko skasować błędy.

Jeszcze tego nie uczyniłem,ale silnik pracuje poprawnie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
To sie juz na czytalem .... Napewno mam silnik 20A bo z poczatku 2008 wiec chyba ten bardziej awaryny, ale teraz mam pytanie: Moja ma juz ortginalnie zrobione 186tys. Szurania nie slysze narazie. Jaka jest roznica miedzy wymiana teraz rozrządu a poczekaniem az lancuszek sam peknie ? Bo po co mam teraz wymieniac skoro narazie nie mam zadnych objaw.
318D E91 N47 Touring 2008r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.