Skocz do zawartości

Wymiana kierownicy z łopatkami


Nick126

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zastanawiam się z jakim kosztem się wiąże wymiana kierownicy standard (bez łopatek) na wersję M z łopatkami? Czy jest to w ogóle możliwe do wykonania? Czy często korzystacie z łopatek, np. do redukcji? :roll:

Jeśli nie taka modyfikacja to standard -> M'ka, jaki to koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem łopatki we wszystkich swoich bmw (seryjnie lub dokładane) i uważam, że są bezużyteczne :)

W jeździe ulicznej automat zawsze zrobi zmianę lepiej. Przy 8 biegach redukcje musisz robić o co najmniej 2 biegi, więc na ucho nie trafisz, więc musisz patrzeć na wskaźnik - bez sensu. Komputer lepiej wie jakie będą obroty po kick down i redukcji o 1,2,3 biegi. W M jest trochę lepiej bo na headup masz obrotomierz i wskaźnik biegu. Może na torze ma to sens gdy robisz okrążenie kilkadziesiąt razy, znasz wszystko na pamięć i urywasz setne sekundy.

Ale i tak biorę łopatki bo fajnie wyglądają :)

Sam mod jest łatwy, kupujesz kierownicę z łopatkami, kodujesz 1 pozycję i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Przy benzynie łopatki są bardzo fajne. Nie wyobrażam sobie aktywnej jazdy po serpentynach bez nich - porażka. W sport/sport + mamy do dyspozycji 7 a nie 8 biegów i używam w zasadzie 2,3,4. Poza tym jak ktoś chce postrzelać z wydechu to też bez nich dużo trudniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat szybciej przeżuca biegi nie tak agresywnie na manetce możesz pociągnąć na maxa i nagle dup ! redukcja... a jeszcze ciekawszy efekt biegami do dołu.


(Oczywiście wszystko kwestia wydechu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przed zakupem nowego samochodu czytałam opinie o wątpliwej przydatności łopatek szczególnie w dieslu,ja jak ten niewierny Tomasz nie dałem się przekonać i dołożyłem je do konfiguracji myśląc przede wszystkim że będę skuteczniej hamował silnikiem szybciej redukując biegi. Nić bardziej mylnego, skuteczność hamowania silnika 2d jest co najwyżej przeciętna a druga sprawa to po paru tygodniach znudziło mnie to. Nie po to kupiłem automat by jeździć jak manualem.Jeżeli czasami chcę skuteczniej hamować silnikiem to tylko jednym dotknięciem przełącznika przełączam na sport i wszystkie biegi redukuje na wyższych obrotach silnika (skuteczniej).Z kolei jak chcę skuteczniej wyprzedzić to dźwignię biegów do siebie ma sport i skrzynia lepiej wykorzysta możliwości silnika niż manualnie. Według moich odczuć ten automat tak dobrze zmienia biegi w każdych warunkach że manualem niema co korygować.Nie pamiętam kiedy ostatnio używałem łopatek. Z całej konfiguracji jedyną nietrafiony wybór to właśnie łopatki .Według mojej opinii jedynie ładniejszy efekt wizualny kierownicy nic więcej :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Proponuję rozdzielić opinie o łopatkach w dieslu i benzynie. W dieslu faktycznie robią efekt wyłącznie wizualny, w benzynie coś zupełnie innego i nie można tego porównywać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez uwazalem ze lopatki sa bez sensu, wczesniej jezdzilem w X6 35D z nimi i w ogole nie korzystalem... w octavii RS 2.0TFSi tez z nich jakos nie chcialem korzystac. W mojej 440xi tez przez 3miesiace nie uzywalem, ale raczej dlatego ze pierw poznawalem auto :) Teraz nie wyobrazam sobie nie miec lopatek... glownie chodzi o redukcje biegow dla strzalow z wydechu :) Za kazdym razem to robie teraz :) Frajda nie do opisania, radosci to daje mnostwo :)

Jesli chodzi o dynamike jazdy, to raczej za czesto tego nie uzywam, chociaz zdarza sie. Generalnie bez manetek auto nie dawaloby mi takiej frajdy jak teraz - strzaly z wydechu przy redukcji sa niesamowite po zalozeniu M Perf Power Sound Kit :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez uwazalem ze lopatki sa bez sensu, wczesniej jezdzilem w X6 35D z nimi i w ogole nie korzystalem... w octavii RS 2.0TFSi tez z nich jakos nie chcialem korzystac. W mojej 440xi tez przez 3miesiace nie uzywalem, ale raczej dlatego ze pierw poznawalem auto :) Teraz nie wyobrazam sobie nie miec lopatek... glownie chodzi o redukcje biegow dla strzalow z wydechu :) Za kazdym razem to robie teraz :) Frajda nie do opisania, radosci to daje mnostwo :)

Jesli chodzi o dynamike jazdy, to raczej za czesto tego nie uzywam, chociaz zdarza sie. Generalnie bez manetek auto nie dawaloby mi takiej frajdy jak teraz - strzaly z wydechu przy redukcji sa niesamowite po zalozeniu M Perf Power Sound Kit :)

 


Nic dodać nic ująć dokladnie.Czyli jak kolega wyżej napisał jak się ma diesla nie ma sensu jak benzynę z dobrym wydechem pozycja obowiązkowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie nie mieć łopatek. Po pierwsze przy szybszej jeździe po zakrętach dają kontrolę i optymalnie sami dobierany obroty - komputer tego nigdy nie zrobi a wyjście z zakrętu z działającym kick down jest po prostu bez sensu. Po drugie w sport+ czy dsc off jak można pociągnąć do rev limitera i komputer nie orzepnie biegu co przy track dayach czy lataniu bokiem jest nieocenione. Nawet na autostradzie jest po prostu przyjemniej jak się szybko jedzie.

Co ciekawe - u mnie w każdym trybie tj w sport+ i dsc off też można zapiąć 8 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://ifotos.pl/zobacz/F0DBC162-_qerhepx.jpg


Jeszcze wracając do łopatek - mam też auto z dsg i dieslem i tam używam bardzo sporadycznie. Niestety charakterystyka silnika i fakt że „komputer wie lepiej”, sprawiają że nie chce się z tego korzystać.

ZF8HP działa w połączeniu z benzyną naprawdę fajnie, nie tak jak dkg czy smgII którego zawsze będę fanem mimo „powolnej” jak na dzisiejsze standardy pracy. Dla mnie łopatki skutecznie wyparły chęć posiadania auta z mt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.