Skocz do zawartości

f30 - uszkodzenia


Drinkowsky

Rekomendowane odpowiedzi

Mysle, ze z filmow Artura T. mozna troche wnioskow wyciagnac, jakich aut szukac,a jakich nie ;)

 

tez musi taki ktos brac pod uwage fakt, ze auto po dostarczeniu bedzie mialo wieksze uszkodzenia, niz widac na fotce.

 

Zdarzają się takie przypadki (moze 1 na 100), ja akurat straciłem klucze w ten sposób ale auto było w idealnym stanie, pare rysek od zabezpieczenia poleciało z korektą.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma 5 lat, 50 tys mil duzo troche, kolor fajny, środek też, wyposażenie xdrive, hud i navi, także dobrze

za duzo do roboty jak dla mnie



4c4f363f-0d02-4ed6-b63a-229c62a4ae07.JPG

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robię rocznie koło 10 tys km więc i tak zanim dobije chociażby do 100 tys to z 3 lata :)

Poza tym ograniczony budżet skazywał mnie na starsze egzemplarze.

Jedynie co mnie martwi, że źle spojrzałem na VIN i zauważyłem, że są spryskiwacze i założyłem że jest ksenon a nie ma! Czy jest to duży problem? Podniesie to dużo koszty naprawy i robocizny? Chciałbym oryginalne części a nie jakieś kombinacje, które tu na forum uskuteczniają z jakimiś zamiennikami. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robię rocznie koło 10 tys km więc i tak zanim dobije chociażby do 100 tys to z 3 lata :)

Poza tym ograniczony budżet skazywał mnie na starsze egzemplarze.

Jedynie co mnie martwi, że źle spojrzałem na VIN i zauważyłem, że są spryskiwacze i założyłem że jest ksenon a nie ma! Czy jest to duży problem? Podniesie to dużo koszty naprawy i robocizny? Chciałbym oryginalne części a nie jakieś kombinacje, które tu na forum uskuteczniają z jakimiś zamiennikami. Dzięki

 

kup lamy ledowe, albo bixenona (te drugie lepiej świecą) ale ledy nie wymagają instalacji sprysków + ładniejszy design, i bez sprysków mozesz

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze miałbym dwa ostatnie pytania, bo widze, że wiesz co piszesz,

spryskiwacze mam w VIN czyli pewnie jakies kable i wiązki są poprowadzone..

ledy wydziły po faceliftingu, czy pasowały by do zderzaków i całej konstrukcji pre lci? Ile może mnie wyjść naprawa/doprowadzenie do b. stanu na oryginalnych częściach, tak mniej więcej? (żebym mniej więcej wiedział czy mechanik mnie nie naciągnie, a przynajmniej nie za dużo) Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa podluznica (wzgledem kierowcy siedzacego w aucie) jest uszkodzona. To jest dokladnie auto po takiej kolizji, o kotrej pisalem wczesniej. Co do kosztow - mysle, ze od 10k PLN na gotowo zaleznie od tego, jak trafisz z czesciami i robota.


Co do spryskow, itd - poszukalbym przodu calego w takiej konfiguracji ze zderzakiem, pasem, maska, blotnikami - ale moze bez chlodnic - takie cos od 7k PLN do 20k PLN - w zaleznosci od stanu i od opcji swiatel (LEDy kosztuja okolo 6k PLN za same swiatla). Pod Xenon musisz te spryski miec + czujniki przechylu + kodowanie i przekablowanie FEMa.

Robia ludzie takie retrofity, za Xenon wychodzi 6 kola ze wszystkim.


Sprawdz, jaka tam masz chlodnice (silnik N20 czy N26). Na N26 jest taki fajny czujnik, ktory jest praktycznie nie do dostania w Polsce. W N20 wchodzi zwykla chlodnica i takiej opcji Ci zycze.


Pamietam, ze Artur T. ma film z 335i podobnie uszkodzonej - mozna poszukac, jaka bedzie robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spryskow, itd - poszukalbym przodu calego w takiej konfiguracji ze zderzakiem, pasem, maska, blotnikami - ale moze bez chlodnic - takie cos od 7k PLN do 20k PLN - w zaleznosci od stanu i od opcji swiatel (LEDy kosztuja okolo 6k PLN za same swiatla). Pod Xenon musisz te spryski miec + czujniki przechylu + kodowanie i przekablowanie FEMa.

Robia ludzie takie retrofity, za Xenon wychodzi 6 kola ze wszystkim.

 

LEDy też mają poziomowanie i spryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, tych podłużnic się najbardziej bałem.


n26 :/, ok dzięki Ci bardzo za informacje,


ale chyba jest na stanie


http://sklep.auto-voll.pl/chlodnica-spalin-bmw-f10-f20-f30-f31-f36-g11-g30-520d-318d-320d-418d-420d-518d-118d-120d-125d218d-220d-11718513691.html

 

Niestety kolego - to nie ta chlodnica. Szukasz tej - https://goo.gl/images/A64ga6

A ten czujnik to jest to niewielkie pudeleczko widoczne na fotce pod linkiem.


Natomiast moze jest szansa, ze sama chlodnica nie jest uszkodzona - pierwsza od przodu auta jest chlodnica klimy, a potem chlodnica wody. Jest szansa, ze sama chlodnica wody jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0cd119d6-a2bd-43f8-a73d-6069a211042e.JPG


7a0adac0-28e7-4287-b0b4-8641aa06aaf4.JPG


czyli takie uderzenie dyskfalifikuje auto? Ja natomiast słyszałem, że jak uderzenie, to tylko boczne. Wymiana drzwi i koniec.


To będę atakował takie egzemplarze:


77efd753-7d7e-49ad-839a-84d7be0a85fb.JPG

Jeżeli chodzi o pierwsze zdjęcie miałem podobną naprawę przodu auta (samego przodu) - bardzo podobne wizualne uszkodzenia.

Reflektory do wymiany mimo, że z zewnątrz nie były uszkodzone. W rzeczywistości były popękane zaczepy oraz pęknięcia wewnętrznej obudowy.

Maska do częściowego lakierowania mimo, że uszkodzenie na masce było punktowe na krawędzi.

Zderzak do uratowania.

Plastikowa galanteria do wymiany.

Reasumując przód na FV wyniósł prawie 10k

Na zdjęciu nie widać co z przednim pasem. Jeżeli w zderzaku był też radar tempomatu to wówczas idziemy w poważne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na zdjęciu nie widać co z przednim pasem. Jeżeli w zderzaku był też radar tempomatu to wówczas idziemy w poważne koszty.

 

Czy możesz rozwinąć temat?


Sam niedawno znalazłem na Coparcie F30 328 xi 2013 rok z lekkim uszkodzeniem przodu i tylu. Do wymiany lampy tylne, maska, zderzak przód, tył i plastikowy przedni pas.

Auto ma właśnie tempomat (kod S544A) do tego HUD, radio HK 315 MHz, ksenony, sport line.


Póki co zorientowałem się, że wymienić muszę:

- tylne lampy na EU

- zderzak przedni ze spryskiwaczami do ksenonów

- radio można przeprogramować na EU

- wymienić profilaktycznie (auto ma 60 tysiecy mil przebiegu) rozrząd z pompą wody + filtry i olej

- wymienić olej w xDrive i automacie ZF (polecacie?)


Auto z transportem wyniesie mnie około 50-55 tysięcy, do tego liczę 10-15 za naprawę. Dodam, że wszystkie poduszki są całe, ogólnie bardzo niewielkie uszkodzenia.


Auto nie ma też czujników parkowania z przodu i z tyłu. Czy dołożenie ich w zderzakach, które i tak muszę wymienić i zaprogramowanie w iDrive to duży problem?


Proszę o radę i sugestie bardziej doświadczonych użytkowników. To będzie moje pierwsze BMW, kończę przygodę z Laguną 3 GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu nie widać co z przednim pasem. Jeżeli w zderzaku był też radar tempomatu to wówczas idziemy w poważne koszty.

 

Czy możesz rozwinąć temat?


Sam niedawno znalazłem na Coparcie F30 328 xi 2013 rok z lekkim uszkodzeniem przodu i tylu. Do wymiany lampy tylne, maska, zderzak przód, tył i plastikowy przedni pas.

Auto ma właśnie tempomat (kod S544A) do tego HUD, radio HK 315 MHz, ksenony, sport line.


Póki co zorientowałem się, że wymienić muszę:

- tylne lampy na EU

- zderzak przedni ze spryskiwaczami do ksenonów

- radio można przeprogramować na EU

- wymienić profilaktycznie (auto ma 60 tysiecy mil przebiegu) rozrząd z pompą wody + filtry i olej

- wymienić olej w xDrive i automacie ZF (polecacie?)


Auto z transportem wyniesie mnie około 50-55 tysięcy, do tego liczę 10-15 za naprawę. Dodam, że wszystkie poduszki są całe, ogólnie bardzo niewielkie uszkodzenia.


Auto nie ma też czujników parkowania z przodu i z tyłu. Czy dołożenie ich w zderzakach, które i tak muszę wymienić i zaprogramowanie w iDrive to duży problem?


Proszę o radę i sugestie bardziej doświadczonych użytkowników. To będzie moje pierwsze BMW, kończę przygodę z Laguną 3 GT.

 

No wiec tak...

1. Co bedzie dokladnie do wymiany, to sie okaze, jak auto przyjedzie. Nawet jak sie wydaje, ze zderzak jest lekko uszkodzony, a auto ma Comfort Access (wiekszosc z US ma), to wtedy pytanie, jaki jest stan anteny pod tym zderzakiem i wzmocnienia (z tylu).

Popatrz sobie na realoem, jak wyglada dokladniej konstrukcja tylu.

2. Lamp tylnych nie trzeba wymieniac. Mozna do kierunkow (czerwony kolor klosza) wstawic diody LED CREE pomaranczowe - one przebijaja pomaranczem przez klosze - jest tak, jak byc powinno. Komplet okolo 240zl.

3. Bedzie trzeba przekodowac lampy z tylu na Europe (US nie ma przeciwmgielnego) - tj sa zarowki nawet, ale swieca jako stopy.

Dodatkowo, trzeba przerobic przelacznik swiatel (jest instrukcja na bimmerpost, o co chodzi) +upewnic sie, ze przelacznik ma regulacje wysokosci swiatel. Ja przerobilem sobie przelacznik, a potem trafil sie tani w oryginale i przerobiony mam w szufladzie.

4. Czujniki parkowania w oryginale, to jest impreza za okolo 2000-3000zl. Bedziesz potrzebowal zderzaki z dziurkami/koszykami pod czujniki, same czujniki (najlepiej uzywki i w kolor), 3 wiazki (2 do zderzaka przod/tyl + 1 od zderzaka z przodu do tylu auta). W zaleznosci, co potrafi Twoj REM, zobaczysz, czy bedziesz musial go wymienic. Jak chcesz miec 100% jak oryginal przod/tyl - bedziesz potrzebowal jeszcze panelu z przyciskiem do srodka i wiazke miedzy tym panelem i ICMem. (Jak zniechecilem do czujnikow przod/tyl, to rozwaz sam tyl, duzo dzuo prostsza robota, tansza i nie musisz rozebrac polowy srodku auta, zeby przeciagnac wiazke z przodu do tylu + dziala bez tego dodatkoego guzika). Taka uwaga - programuje sie je w REM, HU, ICM, nie w iDrive.

5. Bierz pod uwage przeprogramowanie auta na EU (wylaczenie swiecenia kieunkow, itd). Oblookaj jakie chcesz miec swiatla (chyba, ze Xenony juz byly, to nie masz wiekszego wyboru).

6. Licz raczej 15k PLN, jesli myslisz o takich modyfikacjach, o ktorych pisales (rozrzad - komplet czesci okolo 2k PLN, czujniki okolo 2k PLN, to juz 15k LN zostaje 11k na naprawy).


Powodzenia. Jak cos, to mozesz pytac np.: na priv.Ja juz temat przerabialem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.