Skocz do zawartości

Systemy asystujące kierowcę


Kaju_32

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Najczęściej pojawia mi się komunikat na head up'ie z białym samochodzikiem co oznacza zwykłe ostrzeżenie, kilka razy pojawił mi sie sygnał dzwiękowy + czerwony samochodzik i faktycznie auto przede mną było już blisko ale nigdy nie miałem na tyle odwagi żeby poczekać komputer aż sam zahamuje.

Przy ruszaniu napinają mi się pasy bezpieczeństwa ale z racji że żona w ciąży zawsze sobie daje troche luzu. Przy prędkości ok 65 km/h wyleciała mi sarna, sam ją zauważyłem i zacząłem gwałtownie hamować bez ingerencji auta. Żona poleciała do przodu, zatrzymała się na psie bezpieczeństwa i zrobiła sie przestrzeń pomiedzy jej plecami a opraciem fotela, fotel skorygował się do zera. Nawet po ruszeniu sam nie powrócił do starej pozycji ( trzeba było wcisnąć pamięć fotela), Fotel kierowcy bez zmian.


W Intelligent Safety mam wybór 3 opcji ALL ON, INDIVIDUAL, ALL OFF. Domyślnie włączony jest cały czas ALL ON ale ale gdy wejde w skonfiguruj individual zmienia mi sie także ALL ON. Czyli ALL ON i INDIVIDUAL jak dla mnie to to samo. No jezeli ze cos wyłacze cos individualnym to wtedy bedzie roznica. Resumując: Jaki sens było stworzenie profilu ALL ON jesli przyjmuję on takie same wartości jak INDIVIDUAL ( biorąć pod uwagę ze wszystko w INDIVIDUAL jest włączone). Wystarczyło zrobić INDIVIDUAL oraz ALL OFF. Będe chciał cos wyłączyć to i tak wyłącze. Jeśli się myle wyprowadźcie mnie z błędu


http://i65.tinypic.com/2meenv8.jpg


http://i63.tinypic.com/fjqg5w.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak przy All on bedzie wszystko wlaczone ale wartosci przyjmie takie jak w individual, jesli cos w individual bedzie wylaczone to w all on bedzie wlaczone o wartosci domyslnej. Jedyny sens ALL ON jaki widze to uzytkownik ktorego nie interesuje korekcja ustawień moze szybko wlaczyc wszystkie systemy bezpieczeństwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kwestia wylaczenie korygowania, np u mnie jak mam night vision moge wylaczyc doswietlanie, moge tez wylaczyc asystenta zmiany pasa ruchu czytaj jak przekrocze pas bez kierunkowskazu to auto samo scoaga na wlasciwy pas ingerujac w moja decyzje tak samo jestt przy wykrywabniu w martwym polu i to mozna odznaczyc w indywidual bo czasami to denerwuje, jak jedziesz a ten Cie szarpie bo nie uzyles kierubkowskazu. W koncu mam bmw tego nie ma w standardzie;) a tak serio czasami cos robisz na juz i on sciaga jak debil.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, szarpie to w Skodzie, a już na pewno w Maździe :) - ja jestem wręcz zdziwiony, że mimo ustawienia pewnych opcji na silne jest to nadal subtelne (wibracja na kierownicy czy odbijanie od linii na jezdni) - inżynierowie w BMW pozwalają na więcej kierowcy ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz pelnych aststentow przejedz sobie na wszystko na on przej linie i zobacz ile sily musisz wlozyc aby auto zrobilo co Ty chcesz a nie to co ono widzi.. zoltych tez nie odroznia od bialych i wtedy dopiero mnie wylomotalo i prawie w slupki mnie wsadzil... takze kazdy ma swoj punkt widzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie prawie wsadzil na busa jak zmienialem pas, a wtkryl ze samochod jest na pasie obok (czulosc na maska oznacza ze auto obok jest poltorej dlugosc za Toba i system juz reaguje i Cie sprowadza... wkurzajace... cala reszta ostrzezen jest ok , ale to ja chce decydowac co robie dokladnie, a nie auto ciaga mnie po pasach....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, z tym "prawie" to bywa różnie - osobiście nie zaryzykuję, czy auto samo się zatrzyma "dla testu"


Zauważ, że przesunięcie na pasie czy na sąsiedni pas teoretycznie zadziałą, jak ktoś z boku będzie szedł na kolizję - więc wolę mieć jakąś szansę uratowania, niż nic


PS


Czułość mam wszędzie na maksa ustawioną i szczerze nie czuję się "zdominowanym" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego nie żałuję że z premedytacją nie wziąłem żadnych asystentów. Jedynie tempomat stop & go wymusił posiadanie ostrzeżenia o najechaniu na pojazd poprzedzający, jednak konieczne było przestawienie na średni poziom. I tak bardzo często piszczy i miga czerwony samochodzik. Fajnie też działa na zwykłym tempomacie, sam hamuje w ostatniej chwili, więc w razie "zapomnienia się" będzie hamował i jest czas na zmianę pasa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jedziesz na tempomacie powiedzmy 140 i wjeżdżasz na odcinek z ograniczeniem do 120. Pokazuje Ci sie znak 120 w zielonym kołku i strzałka w dół. Klikając pokrętło na lewej stronie kierownicy do dołu samochod zwolni do prędkości jaka zczytal ze znaku.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus potrafi podążać za samochodem przed Tobą, czyli robi dokładnie to co on, on skręca to ty też, oraz utrzymać pojazd na środku pasa. Czasem ma on ochotę zjeść wysepkę na drodze, lub ni z gruchy z pasa wylecieć.


Przez pierwszy tydzień wkurzał mnie na maxa, bo znam asystentow pasa gdzie działa to lepiej lub inaczej, ale po tym czasie chyba go wyczułem i powiedział bym, że jestem zadowolony. Na pewno nie wyobrażam sobie już trasy bez tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
O ile się nie mylę, to w plus masz opcję samoczynnego zatrzymywania się przed przeszkodą - po włączeniu opcji TEORETYCZNIE nie wjedziesz w ścianę czy nie zahaczysz innego auta parkując, auto zatrzyma się 10 cm od przeszkody

 

Potwierdzam - świetnie to działa


Niekiedy jednak głupieje - ze dwa razy zatrzymało mnie na środku parkingu :) - ale kilka razy się przydało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rzeczywiście jest tak jak mówicie to sys asys plus są bez sensu. Również jechałem z ta funkcja i nie wiem czemu ma ona do końca służyć... w tak krótkim czasie w jakim komputer pozwala na puszczenie kierownicy nie zdążysz nic sensownego zrobić. Poza tym mam bardzo ograniczone zaufanie do tego typu systemów wiec ręce i uwaga w pełnej gotowości. Narazie to rzeczywiście tylko zbędny bajer.

 

Co do zaufania to wczoraj miałem 3 sytuacje, gdzie systemy nie tylko szybciej zaczęły hamowanie, niż ja, ale też lekko dobiły auto, i dzięki temu tylko gość, który za bardzo wychylił się nagle z podporządkowanej, nie przerysował mi całego prawego boku.


Wszelkie dyskusje, jakie widzę czasem, w stylu, ze te systemy to bajery, świadczą o braku zrozumienia CO te systemy dają - kierowca może być super, ale na drodze jeżdżą też inni, "niedzielni" kierowcy, którzy nie myślą z wyprzedzeniem, ale np. włączając kierunkowskaz na Twojej wysokości od razu zmieniają pas i wjeżdżają Ci w bok. Mając system w nowej 5 auto odbija, hamuje, a Ty mozesz dodatkowo zatrąbić


Jak dla mnie systemy asystujące plus to must be jak ktoś kupuje nową 5kę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SebastianM to dam Ci przykład jak te systemy są właśnie niedoskonałe. Ostatnio jadę Świętojańską w Gdyni. Wzdłuż ulicy są miejsca parkingowe równoległe. Jadę a po prawej na parkingu ktoś przechodził za swoim samochodem chćąc wsiąść a moje G30 gwałtownie dohamowało wykrywając ruch tej osoby. Ta osoba sama się zatrzymała czekając aż przejadę. Zostałem obtrąbiony bo ten za mną zatrzymał się dosłownie na mojej tablicy. Nie było potrzeby reagować. Ciekawe co by Policja powiedziała o przyczynie takiej akcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile jechałeś?

Poza tym, jak dobrze zrozumiałem - jechałęś, auto było zaparkowane. To znaczy, że normalnie odległość między pojazdami to około pól metra - to parking. Dorosła osoba NAGLE wchodzi w tę lukę - to jak się auto ma zachować?

A co do tego auta z tyłu, powiem tak - jeżdżenie komuś na tablicy to debilizm, który w Polsce jest jeszcze powszedni. Kierowca musi myśleć, a nie jeździć "na zderzaku". Ten z tyłu musi mieć miejsce, aby się spokojnie zatrzymać.

Reasumując

1) Jechałeś za szybko lub/i zbyt blisko aut po prawej stronie

2) Kierowca z tyłu nie zachował odstępu

3) "Obtrąbienie" to typowa wiocha - gość zawinił i ma małe ego, więc trąbi

Jeżdżę już trochę tym autem, też po parkingach - NIGDY nie miałem takiej sytuacji, bo zachowuję uwagę i przewiduję dziwne zachowania innych kierowców - poza tym wolałbym mieć dzwona z tyłu, niż kogoś przejechać - nawet, jakby to była jego wina

Tyle w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ SebastianM tak jak pisałem wcześniej. Osoba chcąca wsiąść do swojego samochodu widziała mnie i sama sie zatrzymała gdzies w połowie zderzaka swojego samochodu. Nie była potrzebna żadna reakcja. Miałem jakieś 30-40km/h bo sam szukałem miejsca żeby zaparkować poza tym jak ktoś zna tę ulicę to wie, że co chwila trzeba hamować bo pieszy przechodzi na pasach. Zwyczajnie system zareagował w nieodpowiedniej sytuacji.

Tak samo jak kiedyś na trasie wcisnęło się przede mnie Volvo a G30 gwałtownie zahamowało powodując wybudzenie sie dzieci oraz wylanie kawy. Też w tej sytuacji nie potrzeba bylo hamować a już zupełnie nie tak gwałtownie.


Te systemy mają sens na autostradach itp w warunkach przewidzianych podczas "strojenia" przez techników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to są systemy - ja tam jednak wolę je mieć i niech raz się przydadzą, a parę razy dadzą fałszywy alarm - po 1,5 roku używania G30 uważam dalej, że branie G30 bez nich to zła decyzja - bo kierowca może być super, ale są jeszcze inni na drodze, na których nie mamy wpływu


ZNam osobę, któa pracuje dla BMW - jej kierowcy jeżdżą po całym świecie, zbierając dane, dzięki czemu dostajemy potem aktualizacje systemów.


Po ostatnim wizycie w ASO wgrano mi chyba kilkadziesiąt uaktualnień - od tego czasu np. widze, że ledy się szybciej przełączają czy Night Vision lepiej działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja wybrałem tylko systemy asystujące z poziomu 1 i teraz żałuje że nie dopłaciłem do poziomu 2, wziąłem też night vision ale brakuje mi pełnych asystentów tzn. miał bym mimo wszystko lepszy komfort psychiczny w razie mojego ewentualnego rozkojarzenia na drodze lub błędu innego kierującego, w moim poprzednim aucie vw arteon asystenci byli bardziej rozbudowani i teraz mi tego brakuje. Sprzedawca u dealera w sumie średnio doradzał i niczego w nie sugerował przy konfiguracji. Teraz nawet zastanawiałem się nad doposażeniem auta w resztę asystentów ( okablowanie jest, wszystko leci po szynie can, czujniki i radar jest więc zakładałem że to głównie kwestia oprogramowania ) ale pisałem do serwisów dwóch dealerów i dostałem odpowiedź że takie doposażenie niestety nie jest możliwe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Rozglądam się wstępnie za G30, wytłumaczy mi ktoś różnice i na czym polegają poszczególne systemy wspomagające/asystujące kierowce? Część aut w wyposażeniu posiada 5AV Active Guard a inne 5AS Driving Assistant, z tego co widzę jak jest jedno to nie ma drugiego. Czasem pojawia się też 5DM Parking Assistant (parkuje sam?) ale to chyba może wystąpić z 5AV jak i 5AS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.