Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Brzęczenie w kabinie słychać powyżej ok 2 tyś obrotów, poniżej pewnie za cicho żeby było słyszalne. Ewidentnie dźwięk zwiększa częstotliwość przy przyspieszaniu.

Wyłączony nawiew więc raczej nic związanego z klimą.

Gdy jest temperatura otoczenia wzrasta to dźwięk jest mniej słyszalny.

 

Ktoś wie co to może być? Nikt nie wie...

Opublikowano

Witam wszystkich pasjonatów BMW.

 

Kolego mam to samo u siebie, tyrkocze przy dodawaniu gazu, a kiedy puści się pedały hałas słabnie a na biegu jałowym cichnie. Tak jak sugerujesz temperatura też ma znaczenie bo nie zawsze to słychać. Zauważyłem że również na rondzie kiedy dynamicznie robię koło hałas cichnie a po naprostowaniu auta powraca. Czy udało Ci się już to zlokalizować?

Pozdrawiam

Opublikowano
Przyłączę się do tematu. U mnie jest podobnie, tyle że dużo ciszej. Trzeba samochód zakręcić w okolice 3-4 tys. obrotów abym usłyszał to brzęczenie. Dodam, że jak było ciepło dźwięków nie było słychać. To ma związek z temp?
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Witam wszystkich pasjonatów BMW.

 

Kolego mam to samo u siebie, tyrkocze przy dodawaniu gazu, a kiedy puści się pedały hałas słabnie a na biegu jałowym cichnie. Tak jak sugerujesz temperatura też ma znaczenie bo nie zawsze to słychać. Zauważyłem że również na rondzie kiedy dynamicznie robię koło hałas cichnie a po naprostowaniu auta powraca. Czy udało Ci się już to zlokalizować?

Pozdrawiam

 

U mnie z początku też było cichutko. Ze spadkiem temperatury problem się nasilił. U mnieprzy gwałtownym skręcaniu słychać cichy dźwięk piszczenia/ćwierkania... może coś z związanego z kołem pasowym pompy wspomagania?

Opublikowano
Próbowałem zdiagnozować to z mechanikiem podczas przeglądu i u mnie ewidentnie jest to dźwięk w kabinie w okolicach podszybia po środku auta. Wszystkie rolki, koła pracują bez zarzutu. Przy skręcaniu kierownicą na maksa trochę pompa wspomagania się odzywa, ale to na pewno też nie to. Chyba pozostaje demontaż albo podszybia albo deski. Pytanie czy ktoś już rozbierał deskę?
Opublikowano
Próbowałem zdiagnozować to z mechanikiem podczas przeglądu i u mnie ewidentnie jest to dźwięk w kabinie w okolicach podszybia po środku auta. Wszystkie rolki, koła pracują bez zarzutu. Przy skręcaniu kierownicą na maksa trochę pompa wspomagania się odzywa, ale to na pewno też nie to. Chyba pozostaje demontaż albo podszybia albo deski. Pytanie czy ktoś już rozbierał deskę?

 

 

Jak jadę to też wydaje mi się że dźwięk słychać w okolicy szyby. To brzmi jak jakiś brzęczący wentylatorek albo inne g...

 

Nikt nie ma konkretnego pomysłu?

Opublikowano
Proponuję sprawdzić wiatraczek nawiewu kabiny, który znajduje się za schowkiem i za bezpiecznikami. Czasami powoduje takie brzęczenie jak świerszcz.
Opublikowano
Czy wiatraczek pracuje cały czas? Nawet przy wyłączonym nawiewie? Zresztą dźwięk dochodzi o okolic przedniej szyby od strony kierowcy...
Opublikowano

tutaj krok po kroku jak wymontować:

 

 

Bartom07 wiatraczek po wyłączeniu raczej powinien się wyłączyć, u Ciebie coś innego może powodować ten hałas

Opublikowano

To nie jest żaden wiatraczek , autor posta pisze , że trzeba wejsc na obroty ok 3-4 tys , zeby to zaczęło tyrkać, a obroty silnika nie mają nic do hałasującego wiatraczka nawiewu ( wiatraczek to stara i znana przypadłosc starszych bmw i nowszych takich jak e 90 ) .

Mam ten sam dzwiek u siebie , w lato nie ma problemu , ale kiedy robi się chłodno , tak poniżej plus 10 st na zewnątrz...zaczyna tyrkać . Czasem po dłuszej jeździe to zanika , ale wraca i tak. Pochodzi to od silnika .

 

Tu na filmiku znalazłem ten sam dżwięk , od 48 sekundy to słychać , w środku ten własnie dzwięk tykania narastającego wraz z obrotami słychać jakby na podszybiu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=z3C2RtCr1WM

Opublikowano
Miałem bardzo podobny dźwięk w e91 318i, i nie mogłem dość co to wiec odpuściłem. Po wymianie oleju filtrów i odmy problem się nie pojawia. Może zbieg okoliczności lub pomogła wymiana odmy.
Opublikowano

 

Czy takie smarowanie pędzelkiem wystarczy? Wydaje się, że lepszym rozwiązaniem było by dogrzebać się do łożyska i nasmarować porządnie części ruchome a jeszcze lepszym wymienić łożysko.

Opublikowano
To tyrkanie jest z komory silnika , odpowietrznik układu paliwa może to byc. Na pewno nie jest to z wnętrza , bo wtedy nie miałyby nic do tego obroty silnika i wzrastające tykanie wraz z obrotami , to chyba logiczne, więc po co szukanie w nawiewie to nie wiem .
Opublikowano
Ale odpowietrznik raczej nie pracuje cały czas. Brzęczenie zaczyna być słychać po rozgrzaniu silnika. Za zimnym dźwięk jest inny bądź go nie ma.
Opublikowano
Popieram kolegę, raczej ten dźwięk nie pochodzi z komory silnika. Sprawdzałem z kolegą, podczas dodawania gazu brak tyrkania w komorze, dźwięk słyszalny w kabinie.
Opublikowano

A więc tak:

- dźwięk wyraźnie słyszalny w kabinie

- dźwięk niesłyszalny/nie do zlokalizowania w komorze silnika

- częstotliwość rośnie wraz z obrotami

- głośność zależna od temperatury otoczenia

 

Ktoś ma jakieś pomysły?

Opublikowano
Brzęczenie się dziś nasiliło. Dodam, że i mróz też się nasilił. Miałem dziś -10. Qrde bez kitu to jest uzależnione od temp chyba...
www.kancelariaturowski.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.