Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Uznali tylko dlatego ze miałeś pakiet 5lat / 100tys gwarancji i w tym czasie regularnie byłeś w serwisie , klient który skończy po 24 miesiącach a awaria pojawi się w 3 lub 4 roku nie ma na co liczyć ...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Po zaczerpnięciu opinii kilku, że tak powiem uczonych w mechanice (;) ), zdecydowałem się wymienić olej w 530e przy przebiegu 13k (w tym ok 4,5 na prądzie). Koszt wymiany z przeglądem, olejem, filtrami powietrza i oleju w Bawaria Katowice to 1000zł - jak na ASO, to cena dla mnie jak najbardziej akceptowalna.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano

Troche nie na temat ale zostalo to poruszone tu a nie znalazlem nic na temat gwarancji.

To jak to jest z ta gwarancja? w PL tylko 2 lata bo w UK jest 3 lata bez ograniczenia przebiegiem byle byl serwisowany w aso.

Ostatnio jak bylem w PL to pytalem czy zrobia serwis "angola" z pakietem serwisowym I pani potwiedzila ze tak po sprawdzeniu vin-u, tylko jakos powiedziala ze mam 2 czy 3 pakiety co wchodza w service plan. :?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Olej wymieniony przy 2.2kkm. Sądzę, że to był dobry pomysł bo zauważyłem sporo opiłków w filtrze. A teraz wreszcie mogę dawać w palnik :mrgreen:
Opublikowano
W ASO wymieniałeś czy na własną rękę?


Jeżeli w ASO to nie robili problemów, że tak szybko wymiana?

Lol, a czemu mają robić problemy ? Zacierają tylko rączki :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
U mnie zalali 5w30 w litrowych bańkach ale to była wymiana po dotarciu a nie wg komputera. Zobaczymy jak będzie przy wymianie planowej. Tzn na pewno 5w30 ale czy z dużej bańki czy z litrowych to jest pytanie :lol:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
5W30 i do tego jakiś dobry markowy olej. Petronas, Valvoline, Motul itp... żadnego Castrola i podobnych. Każdy silnik gdyby mógł to podziękował by za jak najczęstszą wymianę oleju. Coraz większe moce z tym samych lub mniejszych pojemności muszą odbić się na żywotności podzespołów. Poza tym zasada zawsze była i pewnie będzie jedna - i częściej wysokie obroty tym częściej wymiana oleju :)
Opublikowano

Obszerna dyskusja nie wnosi nic nowego i prowadzi do wniosku oczywistego - każdy zrobi jak uważa. Jedno nie zostało poruszone - wiadomo, co tak naprawdę jest w beczce w ASO? Znajomemu w ASO innej marki premium nalali "dziwnego" oleju (prawdopodobnie duży dodatek zlewek), sprawdził to, zrobił awanturę, przeprosili i "błąd" naprawili. Ale ile aut było przed nim? Jak jest w innych markach? Gdy olej kosztuje już tyle co koniak pokusa jest wielka. Myślicie że mechanik, majster i jego brat do swojego auta kupuje olej, nawet promocyjnie? To jest jak w restauracji, też nigdy nie mamy pewności czy ten gulasz to jest "nasz" czy częściowo poprzedniego klienta. Wydaje się że najpewniejsze jest przyniesienie własnego oleju w bańce zakupionej w pewnym źródle. Ale które jest pewne?

Pojawił się wątek Castrola. Pewnie zdarzyły się problemy z tym olejem, ale duża szansa dlatego, że jest najczęściej fałszowany. Czarny PR konkurencji dołożył się czujnie, mit się narodził. I w drugą stronę, czytałem że pewna wręcz kultowa w Polsce marka została wylansowana ok. 10 lat temu w Internecie, choć technicznie niczym się nie wyróżnia.

Opublikowano
Kolego nawet przyniesienie własnego oleju w bańce nic nie da jeśli nie zostanie on nalany do naszego samochodu. Siedzisz i pijesz kawe a Twoja bańka oleju stoi przy aucie ale zalany może być ten z serwisu. Złośliwość tych panów tam pracujących nie zna granic niestety. Nie wiem czy to jest spowodowane marką o niepochlebnych stereotypach czy podejście "klient ma kase to niech płaci". Niby mają automaty, ktore odliczaja ilość wlanego oleju itd ale jak jest w realu to tylko mechanik się może wypowiedzieć. Jak w każdym przedsiębiorstwie są różne drogi do oszczędności i złodziejstwa ale cóż, taki mamy klimat.
Opublikowano
Obszerna dyskusja nie wnosi nic nowego i prowadzi do wniosku oczywistego - każdy zrobi jak uważa. Jedno nie zostało poruszone - wiadomo, co tak naprawdę jest w beczce w ASO? Znajomemu w ASO innej marki premium nalali "dziwnego" oleju (prawdopodobnie duży dodatek zlewek), sprawdził to, zrobił awanturę, przeprosili i "błąd" naprawili. Ale ile aut było przed nim? Jak jest w innych markach? Gdy olej kosztuje już tyle co koniak pokusa jest wielka. Myślicie że mechanik, majster i jego brat do swojego auta kupuje olej, nawet promocyjnie? To jest jak w restauracji, też nigdy nie mamy pewności czy ten gulasz to jest "nasz" czy częściowo poprzedniego klienta. Wydaje się że najpewniejsze jest przyniesienie własnego oleju w bańce zakupionej w pewnym źródle. Ale które jest pewne?

Pojawił się wątek Castrola. Pewnie zdarzyły się problemy z tym olejem, ale duża szansa dlatego, że jest najczęściej fałszowany. Czarny PR konkurencji dołożył się czujnie, mit się narodził. I w drugą stronę, czytałem że pewna wręcz kultowa w Polsce marka została wylansowana ok. 10 lat temu w Internecie, choć technicznie niczym się nie wyróżnia.

 

Co do Castrola to nie wiem czy jest to tylko czarny PR. Jak spojrzymy w katalogi markowych producentów to sam 5W30 występuje w kilku/ kilkunastu rodzajach. Ma różne dodatki przeznaczone do konkretnych silników i marek. Jak spojrzymy na Castrola to jest jeden czy dwa rodzaje tego oleju. Poza tym większość ludzi nawet nie wie że nie ma takiego producenta jak Castrol i że jest to zwykła nazwa handlowa a olej robiony jest przez BP. Castrol ma duuuuuużo reklam wszędzie ale w sportach motorowych jakoś nie pamiętam żeby był w silnikach. Jak znajdzie się jakieś niezależne testy to nigdy w czołówce Castrola nie ma.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Był moment ze dużo czytałem o olejach. Ostatecznie postawilem na Liqui Moly Top Tec 4600. Ponoć olej wytwarzany tylko w Niemczech w 3 miejscach, wiec duże prawdopodobientstwo ze bedzie oryginał a właściwosci jedne z najlepszych ( wykazaly to testy ok 20 rożnych olejów). Nie chce nikogo przekonywać do tej marki ale dla mnie niacałe 200zl za 5l to kwota którą akceptuje z myślą że silnik dostał to co najlepsze
Opublikowano

Kolego jestem tego samego zdania. Niestety, temat malo popularny. Zakładajac go myślałem o jakiejś cielawej dyskusji i doświadczeniu kolegów ale chyba wiekszosć ma leasingi i sie nie przejmuje olejami, ceramiką itp bo przecież zaraz będą mieć nowy wiec po co wydawać kase.

Ja póki co jeźdżę na ori BMW. Myślę a raczej wierzę, że nie jest zły tzn. trzyma w górnej granicy parametry w tym te jakościowe i póki co nie przesiadam się na inny. W A4 miałem Motula X clean ze sprawdzonego źródła i byłem zadowolony a raczej spokojny o silnik.

Opublikowano (edytowane)

Temat przerabaialem jak przesiadałem sie z e46 na e91. Naprawde wiele rożnych testów jest na necie. Jak zobaczyłem wyniki Castrola Magnateca to się przeraziłem. Lepszej jakości był olej z Carrefour badz innego marketu. Postawiłem na Liqui Moly, nie żałuje.

W e91 był problem z łancuchem rozrzadu, wyciągał się, zaczynał szumieć az strzelał. Winne temu były hydropopychacze ( nie mówimy tu o wersji 2.0d.177KM gdzie była akcja serwisowa na łancuchy tylko 184KM). Używajac top tec 4600 zrobilem 300tys i łancucha nie było slychać, turbo regenerowane - same panewki ale dlatego ze robiłem chipa przy 230tys KM i wolałem chuchac na zimne. Gosc powiedzial ze było w idelanym stanie ale na panewki nadchodził juz czas. Zrobilem chip na 225KM i do 300 tys hulał jak nóweczka. Wierzę że to dzięki wlasnie dobremu olejowi i wymianach co 10-12tys max.


Nadszedl czas na g30. 17 tys podjechalem do serwisu w pl na wymiae oleju. Dostałem pochwałe ze już chce wymieniac olej ale wedlug ksiazki jest ok 30 tys wiec spokojnie moge jezdzic. Powiedziałem ze wynieniam ale daje swój bo w ich Castrola nie wierze. Pan powiedział ze mieli wiele przypadkow ze silniki sie zacieraly na gwarancji od castrola i przeszli na Shell'a. Pytam czy nie starce gwarancji jak dam Liqui Molly powiedział ze nie bo to jeden z najlepszych olejow samochowych. I teraz uwaga!. Byłem.dzis w serwisie w Belgii jal powiedzialem ze chce dac swoj olej gosc popatrzył na mnie jak na debila. Przeciesz olej byl wymieniany 11 tys temu to jeszcze 2x tyle mozna jezdzic a po 2 jak to swoj olej?

Tlumacze, uwazam ze bmw daje niskiej jakosci olej (w mojej.ocenie) na co Pan ze oni leja calkowicie inny. Oczywiscie za porozumieniem z centrala BMW. Jak dostanie pozwolenie od szefa to wysle mi inf jaki leją i czy zaleją mój z zachowaniem gwarancji, dodając to nie polska ze mozna robić co sie chce.


Co do osob z leasingiem to sadze ze tez bym tak robil. Biore gwarancje na okres leasingu, wynieniam wszystko zgodnie z inf na kompie, 3 do 5 lat biore nowke sztuke a ten oddaje. Nie martwie sie o rysy oraz czy silnik i osprzęt wytrzyma dlugie przebiegi. Tym bedzie sie martwil mniej zamożny ktory kupil uzywke z przebiegiem 150 cz 200 tys i zacznie wtedy dbac. W moim rozumowaniu wtedy bedzie przedlużana zywotnosc w tej drugiej polowie zycia silnika... Smutne ale prawdziwe


Się rozpisałem :lol:

Edytowane przez Grzybu
Opublikowano
Kolego napisz koniecznie jaki olej tam leją. Ciekawe czy w ogóle się zdecyduje typek powiedzieć. Ja wymieniałem na dotarciu i potem przy chyba 18kkm.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Byłem w 3 różnych ASO z prośba o wymianę oleju z zaznaczeniem że chcę dać swój Liqui Moly 4600. Niestety żaden serwis się nie zgodził, ponieważ utracę gwarancje. Wszyscy leją Castrola. Jedni leją Castrola 0W-30 long life drudzy Castrol EDGE 5W30 C3 Titanium FST LL04. Niezależnie od przebiegu każde bmw jak przyjedzie na zmianę oleju dostaje taki sam olej. Olej jest z beczek, kupowny nie od BMW tylko od "importera". Kazdy serwis ma taka sama śpiewkę. W PL bez problemu wymienili mi olej na mój Liqui Moly bez utraty gwarancji.


Co do gwarancji ogólnej. Polskie ASO mówi ze mam tylko 2 lata gwaranacji, belgijskie w systemie widzi ze mam 3 lata.


Nowa 3 i X5 jest juz w salonach lecz przykryta czarną zasłoną. Odkryto tylko przednią ćwiartkę aby zobaczyć nowe światła led :)

Edytowane przez Grzybu
Opublikowano

A ja mam auto w leasing, mam wymianę oleju darmową, mimo to, że prawdopodobnie, po skończeniu leasingu, wymienię auto, to byłem w serwisie wymienić olej przy 15kkm (bez kasowania inspekcji) dla własnego lepszego samopoczucia :wink: w poprzedniej marce też tak robiłem i nowy nabywca był mile zaskoczony, że dbałem jak by to było moje auto :wink:

Nie jest to jakiś wielki koszt nawet jak na ASO. A tak mam świadomość, że na okres zimowy mam świeży olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.