Skocz do zawartości

Realne spalanie G30 diesel i benzyna


chemik2000

Rekomendowane odpowiedzi

Miazdzy nie miazdzy. Inne odczucia z jazdy. Ja mialem juz dosc diesla ostatnie 14 lat dieslami jezdzilem czas na benzyne.

Chociarz filmiki na you tube pokazuja lekka prEwage 540i powyzej 100km/h

Benzyna nie ma zadnych wibracji to jej plus. Samochod jest tez zwinnoejszy w zakretach. Lecz czassem przy przebiegu rzedu 40 tys poprostu zal tracic przepalone pieniadze. Zaraz wlaczy sie hejt jak cie nie stac itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że nie do końca jesteście świadomi - co porównujecie.

40d miażdży 40i nie tylko spalaniem, ale (przede wszystkim) osiągami, może na papierze to tak nie wygląda, ale proponuję przejechać się 40d LCI i wszystko będzie jasne.

Momentu to ma po prostu w piz.u, 40i nie ma w ogóle podejścia do niego. Oczywiście 40i to też świetny ślinik, ale warto porównać odczucia z jazdy i dynamikę z niskich obrotów, czyli tam, gdzie często wskazówka obrotomierza znajduję się przy codziennej jeździe.

 

A potem się obudziłeś...

a śniło mi się , że całe czysta na godzinę leciałem swoją wypasioną 540i i jechała jak po szynach :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że nie do końca jesteście świadomi - co porównujecie.

40d miażdży 40i nie tylko spalaniem, ale (przede wszystkim) osiągami, może na papierze to tak nie wygląda, ale proponuję przejechać się 40d LCI i wszystko będzie jasne.

Momentu to ma po prostu w piz.u, 40i nie ma w ogóle podejścia do niego. Oczywiście 40i to też świetny ślinik, ale warto porównać odczucia z jazdy i dynamikę z niskich obrotów, czyli tam, gdzie często wskazówka obrotomierza znajduję się przy codziennej jeździe.

 

A potem się obudziłeś...

a śniło mi się , że całe czysta na godzinę leciałem swoją wypasioną 540i i jechała jak po szynach :cool2:

 

:lol: :lol: :lol:


@sOnar, wszyscy wiemy, że Twoja 540i jest najlepsza, najszybsza i najbardziej wypasiona - ale do sedna, ja wcale nie uważam, że 40i to zły wybór - jak kolega skłania się do odmiany od diesla, to rozumiem i szanuję, ale zamiast machać szabelką, proponuję odbyć jazdę testową 540d LCI.

Tu można pisać wszystko, ale najpierw przejedźcie się obydwoma samochodami i nie patrzcie na suche dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


@sOnar, wszyscy wiemy, że Twoja 540i jest najlepsza, najszybsza i najbardziej wypasiona - ale do sedna, ja wcale nie uważam, że 40i to zły wybór - jak kolega skłania się do odmiany od diesla, to rozumiem i szanuję, ale zamiast machać szabelką, proponuję odbyć jazdę testową 540d LCI.

Tu można pisać wszystko, ale najpierw przejedźcie się obydwoma samochodami i nie patrzcie na suche dane.

 

Jeździłem obydwoma przed zakupem. Inna charakterystyka silnika , różnica w osiągach nie wyczuwalna bez patrzenia na licznik ze stoperem. Rozumiem oco Ci chodzi w kwesti odczuwania osiagow, tez dlugo jezdzilem dieslami. Ale kultura pracy, dzwiek silnika to inna kwestia. Uwazam ze przy malych przebiegach rzedu do 20 tkm to lepiej wybrac benzyne powyzej to juz kwestia finansow. Jakbym robil tyle co kiedyw czyli 30-40 tkm rocznie to pewnie myslalbym o 540xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch lat jeżdżę 540xi.

Co do spalania, zgodzę się, że diesel będzie ekonomiczniejszy, na sto procent.

Co do wrażeń z jazdy, ciężko to porównać. jeden woli blondynki, drugi brunetki.

Mam w domu drugie auto z mocnym dieslem 3.0 i to są raczej dwa światy.

Według mnie benzyna jeździ dużo bardziej aksamitnie, łagodnie, co nie znaczy wolno.

Diesel to trochę brutal force. Ale to tylko moja opinia. Przed 540-stką, przez wiele lat jeździłem dieslami, w moim odczuciu przesiadłem się na coś lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch lat jeżdżę 540xi.

Co do spalania, zgodzę się, że diesel będzie ekonomiczniejszy, na sto procent.

Co do wrażeń z jazdy, ciężko to porównać. jeden woli blondynki, drugi brunetki.

Mam w domu drugie auto z mocnym dieslem 3.0 i to są raczej dwa światy.

Według mnie benzyna jeździ dużo bardziej aksamitnie, łagodnie, co nie znaczy wolno.

Diesel to trochę brutal force. Ale to tylko moja opinia. Przed 540-stką, przez wiele lat jeździłem dieslami, w moim odczuciu przesiadłem się na coś lepszego.

 

Pełna zgoda, ale widzę, że masz na myśli Touarega 3.0 TDI i nie porównuj 30d/40d w G30 do tego diesla 3.0TDI - to też 2 światy. W Touaregu dopiero 4.2TDI fajnie jedzie. Sporo jeździłem obydwoma.

Ja zwracam uwage na 540d w mocniejszej wersji poliftowej LCI - tutaj widzę sporą przewagę 40d nad 40i w odczuciach pod pedałem, 40d to właśnie brutal force. Co do kultury - no pewnie, że 40i ma tutaj przewagę. Każdy wybiera pod siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zdecydowałem się na 540xi, dealer wypożyczył mi na weekend 530i, potem 530d.

w moim odczuciu pieniądze/wrażenia z jazdy, wygrał 530i. ale to było zanim dostałem 540i do testów.

Po kilkudniowej jeździe 540i, wiedziałem, co wybiorę.

Nie zgodzę się z Mandusem, że 540d miażdży. to jest po prostu zupełnie inny samochód.

w 3l benzynie, jak się chce trochę ostrzej pojeździć, usłyszy dźwięk i poczuje wkręcanie na wysokie obroty, to już nie ma wątpliwości.


Co do minusów: spalanie. Na pewno w dieslu będzie mniejsze. U mnie średnie spalanie przez 80 tys. km to 12 l. w dieslu pewnie oscylowałoby w granicach 9-10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku średnia z 80 k km to 12l.

Na autostradzie, S-ce, przy prędkościach 160-180, w zależności od tłoku na trasie, zazwyczaj 10-11.

140km/h - to okolice 10.

Na drogach podmiejskich potrafi mile zaskoczyć i zejść w okolice 9l.

Zwróćmy uwagę, że to auto ma 3 litrowy silnik i 340 koni pod maską.

Zatłoczone miasto, korki, wtedy spalanie dochodzi do 13-14l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kombi czy sedana? Srednia jest nie wymierna w 100% jedna trase lecisz z ruchem a niekiedy gonisz. Przy predkosciach 140-180 jak to wyglada?

Średnia z 80 kkm nie jest wymierna? :jawdrop: :duh:

Oczywiście że nie jest bo nie wiadomo jaki procentowy udział w jeździe miało miasto, a jaki trasy. Już nie mówiąc o innych czynnikach, ale nie chcę za dużo mieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku średnia z 80 k km to 12l.

Na autostradzie, S-ce, przy prędkościach 160-180, w zależności od tłoku na trasie, zazwyczaj 10-11.

140km/h - to okolice 10.

Na drogach podmiejskich potrafi mile zaskoczyć i zejść w okolice 9l.

Zwróćmy uwagę, że to auto ma 3 litrowy silnik i 340 koni pod maską.

Zatłoczone miasto, korki, wtedy spalanie dochodzi do 13-14l.

 

Czytam Wasze posty i sie uśmiecham .. :)

M550i 530 KM: miasto 14-15, autostrada 160-180 - 12-13 l/100; podmiejskie drogi - 10 l/100. Średnie spalanie od początku po 32 kkm- 13 l/100.

Jestem mega uradowany po czytając ten temat .. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie analizuj tyle , przejedz się i bedziesz miec odpowiedz co wolisz

Dokładnie tak. Podzielam zdanie kolegi.

W końcu chodzi chyba o to, abyś poczuł tą magiczną "Radość z jazdy" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale demowka tez Ci nic nie powie nt. trwalosci elementow. Wszystkie auta sie psuja.

Jeśli rozmowa z Nami sprawia Ci przyjemność, to dodam tylko, że przy przebiegu 80kkm, wymieniłem poza standardowym serwisem klocki hamulcowe.

Reszta cały czas fabryczna i nie ma z autem żadnych problemów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.