Skocz do zawartości

E90 N43 - duże spalanie, falujące obroty, gaśnięcie.


hurriway

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

Od stosunkowo niedawna stałem się posiadaczem bmw e90 z silnikiem N43. Samochód przywieziony był z zagranicy do naprawy więc od dłuższego czasu stał około roku zanim zdołałem doprowadzić go do sprawności. Brak czasu po prostu i rok uciekł. Aktualnie po krótkiej eksploatacji okazało się ze z samochodem jest coś nie tak. Przy zapalaniu na zimnym silniku falują obroty, nie potrafi utrzymać równych obrotów biegu jałowego, po rozgrzaniu jest ok ale lubi zgasnąć jak dojeżdżam do świateł czy tęż skrzyżowania i wcisnę sprzęgło. I dochodzi do tego to spalanie. Pokazuje że obecnie pali około 16l/100 km przy spokojnej jeździe zeszedł do 15. Nie robię długich dystansów tylko po mieście. Ale to i tak znacznie za dużo.

Obecnie nie zapalna się kontrolka check. Jeszcze kilka miesięcy temu gdy odpalałem samochód zdarzyło się że mrugnęła kontrolka check ale nic się nie zapisało.

 

Bardzo proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
13l na krótkich miejskich odcinkach, dodatkowo w niskich temperaturach jest jak najbardziej możliwe, ale warto sprawdzić sondę nox i zasiarczenie katalizatora, bo to też zwiększa spalanie. Poza tym polecam sprawdzać faktyczne spalanie licząc z dystrybutora po zatankowaniu do pełna, bo komputer może oszukiwać w dwie strony. Można to skorygować w ista.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie niedawno miałem błąd sondy nox i zasiarczenie katalizatora i już miałem to wymieniać, ale jako, że przed sobą miałem do zrobienia kilka dłuższych tras autostradą to mechanik zaproponował abyśmy na razie nie zmieniali tego noxa, tylko skasowali błędy i zobaczymy czy po moich trasach powrócą czy też się coś przeczyści, no i jak powróciłem z tras to okazało się, że nie mam już żadnych błędów, błędy noxa nie wróciły no ale spalanie pozostało na takim samym wysokim poziomie... nie wiem co o tym myśleć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dla porównania napiszę, że spalanie przy obecnej temperaturze około 0 stopni mam:

- trasa (zimówki 16", trzy osoby, 120km/h, polskie drogi, czyli z wyprzedzaniem) - 7 ltr

- miasto (100%, ronda, światła, odcinki 1,5 km i gaszenie, auto non stop niedogrzane) - 10 ltr

 

To są realne wyniki, ogólnie obecnie wożę dziecko do przedszkola i potem wsiadam w służbówkę. Więc auto nie ma lekko, zima i krótkie odcinki. Dlatego raz na jakiś czas śmigam chociaż te 30-40 km, żeby odmulić. Ostatnio wymieniłem 2 wtryski, zarówno przed wymianą, jak i po niej nie miałem i nie mam problemów z NOX. Auto regularnie podpinane pod Inpę, więc jestem pewny tego, co piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciężko w mieście zejść poniżej 13l. Wyjadę na kilka km na ''lepszą'' drogę i zaczyna powoli spadać i zastanawiam się, czy tak powinno być.

Nie ukrywam, że jeżeli powinno być 10l to bardziej opłaca się oczywiście to zrobić niż olać. Większość odcinków 2km (po odpaleniu daję mu chwilę na wyrównanie obrotów)

 

Dodatkowo.. macie info odnośnie nagłośnienia? W salonie powiedzieli mi, że mam Proffesional i tyle. Nie mogłem uzyskać informacji, czy jest to Logic7 czy HiFi. Mam e91 zatem głośników w półce nie ma i wydaje mi się, że jest głośnik na środku deski, ale pewności nie mam. Czy po wykręceniu np głośnika spod siedzenia będzie tam to napisane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nox jak sypie błędami to od razu usnąć z programu i fertich.

Niemniej od Noxa nie powinny się takie cuda dziać u mnie jak Nox padał to błędami sypało i check wyskakiwał co chwilę ale auto jako tako jeździło.

 

Spalanie w mieście to tak do 11, nawet na zimnym na krótkich trasach. Tyż mam 318

 

Co do głośników może po vinie poszukej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie spalanie jak u kolegów. Przy obecnych temperaturach 0* do -5* wychodzi 10 l w mieście i 7 l w trasie. Miasto wiadomo krótkie odcinki i na zimnym silniku. Masakra dla tego silnika ale co zrobić. Dopiero teraz się zorientowałem, że trzymanie akumulatora w bagażniku w BMW ma jeden plus. Na dużych mrozach nie będzie dostawał tak w dupe jak wszystkie inne samochody. Wczoraj gość pod blokiem Audi A4 widziałem ratował klemami xD
www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trocky - chciałbym mieć jak ty 10l :D

 

Crit - nie pokazują mi się żadne błędy jak innym użytkownikom. Nie podpinałem go jeszcze do kompa bo myślę nad zakupem własnego sprzętu do diagnostyki tylko ciężko znaleźć coś pewnego. Co do Vin to pokazuje mi tylko System nawigacji Professional i w salonie powiedzieli mi, że były tylko dwie wersje tj. Business i Professional zatem nijak ma się to do info o wersjach nagłośnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem Silnik N46b20. Auto faluje i czasem gaśnie jak dojeżdżam do świateł. Spalanie w normie tak mi się wydaje. Swiece wymieniane 30 tys km temu. Cewki nie ruszane.

Wtryski na zimnym

3e3133b20db2d23emed.jpg

 

Wtrysk na rozgrzanym

 

163b5e9111946a23med.jpg

 

sondy

 

b0fdc0b4fc9f2856med.jpg

Parametry są w normie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś miałem swoją beemką pierwszą dłuższą jazdę. Przejechałem 900 km. Jazda na autostradzie 120 do 150 km/h średniego spalania wyszło mi 8,3 litra - nie wiem czy to dużo czy mało? W każdym razie jak jeździłem po mieście to znowu mi zeżarło 13,6 l. Jak duszę na pedał gazu i to nie mocno to spalanie pokazuje mi się nawet 39 litrów! I tu jeszcze jedna informacja. Przez cały czas autko jechało b. dobrze jednak wydarzył się jeden moment kiedy autko zaczęło nagle szarpać, aż w końcu silnik zgasł, obroty spadły na 0, turlałem się tak chwilę, aż nagle silnik odpalił i mogłem jechać dalej. Potem już nie był takiej sytuacji, nie zaświecił się żaden check engine. Nadmieniam, że ta sytuacja zdażyła się chwilę po tym jak przytrzymałem trochę manetkę od tempomatu, autko gwałtowniej przyspieszyło i tak sobie myślę, że może mam uszkodzoną sądę lambda (wysokie spalanie) i jak przytrzymałem tempomat to się silnik zalał po prostu? A tak na marginesie widziałem na diagramie, że to auto ma kilka sąd lambda? Jedna regulacyjna, druga jakaś "czarna" no i z tyłu monitorująca. Może mi ktoś wytłumaczyć, po co jest ta czarna sonda lambda? Bo rozumiem, ze ta regulacyjna to odpowiada za spalanie i tą ją trzeba wymienić jak za du≤żo pali?

 

Dziś odczytałem kody i są to:

Potwierdzone kody: P2AF4, P2AF2 i P2AF6

Nie potwierdzone kody: P2AF9, P2C32 i P2C6C.

 

Autko jedzie normalnie tylko, że dużo pali no i jak jest mocno rozgrzany to dłużej kręci przy odpalaniu.

Zauważyłem też w parametrach, że Oxygen sensor 2 bank 2 Voltage jest stałe i wynosi 1,2 V i to niezależnie od dodawania gazu. Wartości reszty oxygen sensorów się zmieniają w zalezności od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jak to pisałem w innym poście wymieniłem NOXa i spalanie zmalało prawie o 2 litry. Wczoraj wymieniłem akumulator na nowy (stary miał już 10 lat i był oryginalny BMW). Po wymianie akumulatora obroty przestały w ogóle falować, stoją równiutko na 800, a i start/stop zaczął działać....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto, zimny silnik, temperatura ok 0, odcinki 4.2 Km, dojazd do pracy. Dojeżdżając do celu silnik osiąga między 58 a 68 stopni. Termostat nowy z ASO. Spalanie 16.3 litra. Cuda ludzie piszą że przy takich warunkach pali 10.5... jak przy idealnych warunkach ten silnik pali 9.1 wg danych fabrycznych. Są testy w internecie jak silniki palą w warunkach do 3Km - zimny start. Nawet 2.0 TDI pali 12.5 a nie 6 jak każdemu, a 3litry BMW pali 21 litry w tych warunkach... Katalizator mam odsiarczanony, sonda nox działa idealnie, poza tym moc, odpalanie idealne czy ciepły czy zimny, żadnych szarpnięć na wolnych obrotach.

 

http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Ile-pala-na-krotkich-trasach,9274,1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i poza tym bardziej bym się martwił o tych co tak im mało palą w takich warunkach bo to w ich samochodach coś jest nie tak... na poparcie moje poprzednie silniki:

2,5 TD Omega 14,5l

3,0 V6 Omega 22,5 (26,5 gaz)

2,3T Aero 9-5 17l (21 gaz)

1,6 Scenic 12l

1,0 Up! 8l

2,3 dCI Master 14,5

2,2 Cdi Sprinter 14,5

 

 

wszystko w warunkach miasto (dojazd do pracy a nie wycieczka w miasto w ciepłe słoneczne niedzielne popołudnie) 3-5Km -zimny start

 

za nim ktoś będzie kupę kasy ładował w obniżenie prawidłowego spalania powinien się mocno zastanowić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.