Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chcąc robić upgrade systemu HiFi w G20 , wszystkie firmy zajmujące się car audio proponowały wymianę wzmacniacza a nie głośników

 

Dla firm to pewnie lepszy interes.

Z pewnością najlepiej byłoby wymienić i to i to, ale niestety robi się drogo.


No i tu też pojawia się pytanie - czy Match up7 będzie można zastosować w nowszych autach już z RAM , tak jak w Puzu x6800s, że wystarczy inna wiązka i po zmianie auta można sprzęt zabrać ze sobą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chcąc robić upgrade systemu HiFi w G20 , wszystkie firmy zajmujące się car audio proponowały wymianę wzmacniacza a nie głośników

 

Dla firm to pewnie lepszy interes.

Z pewnością najlepiej byłoby wymienić i to i to, ale niestety robi się drogo.


No i tu też pojawia się pytanie - czy Match up7 będzie można zastosować w nowszych autach już z RAM , tak jak w Puzu x6800s, że wystarczy inna wiązka i po zmianie auta można sprzęt zabrać ze sobą.

Wg schematów, wzmacniacz jest wbudowany w RAM, a nie osobno jak to było przy starszych typach nawigacji.

Problem w tym, że RAM to też tuner radiowy, więc nie można go od tak usunąć

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem zaskoczony :shock: Ze znajomymi wpadliśmy na pomysł żeby nagrać ten sam kawałek naszej ulubionej piosenki każdy w swoim aucie i wysłać do siebie na Insta - jestem najbiedniejszy z nich , z najtańszym autem i smartfonwm- i tu zaskoczenie że wszyscy pytają co za system audio w tej biedocie , wiecie co najbardziej robi wrażenie ? Wyrazistość, słychać każdy szczegół w porównaniu do innych systemów, możemy być dumni z tego HK , przynajmniej na Insta :wink:
Opublikowano
Chcąc robić upgrade systemu HiFi w G20 , wszystkie firmy zajmujące się car audio proponowały wymianę wzmacniacza a nie głośników

 

Dla firm to pewnie lepszy interes.

Z pewnością najlepiej byłoby wymienić i to i to, ale niestety robi się drogo.


No i tu też pojawia się pytanie - czy Match up7 będzie można zastosować w nowszych autach już z RAM , tak jak w Puzu x6800s, że wystarczy inna wiązka i po zmianie auta można sprzęt zabrać ze sobą.

Wg schematów, wzmacniacz jest wbudowany w RAM, a nie osobno jak to było przy starszych typach nawigacji.

Problem w tym, że RAM to też tuner radiowy, więc nie można go od tak usunąć

 

Chyba nie ma potrzeby usuwania amp om



10883086111005891877.md.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrząc na maskownicy HK w X5 i X6 , uważam że najładniej i najbardziej stylowo wyglądają w 5er :cool2:

IMG20221206154958.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
A ja uważam, że nie przystoi taki plastik w samochodach, które często kosztują ponad pół bańki. Maskownice Bowers & Wilkins robią tutaj zdecydowanie lepsze wrażenie, nie ma tandety.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja uważam, że nie przystoi taki plastik w samochodach, które często kosztują ponad pół bańki..

Najwidoczniej BMW nie zgadza się z Twoją interpretacją i definicją posiadania drogiego/luksusowego modelu BMW , dla nich 5er nie jest luksusowym modelem który może być wyposażony w luksusowe opcje , ponieważ :

1- od początku roku chyba - na pewno do XI.2021 jeszcze było- już nie ma zestawu B&W w 5er , natomiast jest w X5 i wyżej - nie dla nas ananas :wink:

2- również nie jest dostępna kierownica Individual z obłędna skórą ,wyglądem i ceną za którą można kupić 2,5 kierownicy M

dla mnie tylko oznacza jedno, 5er nie jest produktem super premium w skali BMW , i może mają rację , bo jak to może być jak cena modelu podstawowego to około 215tyś zł , czyli każdy Sołtys może takiego kupić :lol:

  • Moderatorzy
Opublikowano
To, że chwilowo czegoś nie ma w konfiguratorze o niczym jeszcze nie świadczy. Np. takie Night Vision bez którego nie wyobrażam sobie auta premium - teraz go nie ma, a było. Tak jak było do niedawna w niemieckim konfiguratorze (w momencie jak w polskim już nie widniało). Poprostu G30 powoli odchodzi do lamusa, bo za chwilę wjedzie nowa generacja i wtedy możemy dyskutować...albo zmienić model/markę.
Opublikowano

Pytanko - z tego co pamiętam w E60 były dwa rodzaje hifi, S676 i S676A. Różniły się chyba wzmacniaczem i ilością głośników.


Jak to jest w serii G ? W bimmer work widnieje 676 bez A. Czy w G też występują dwa rodzaje hifi ?

Pytam bo chcę zamówić wzmacniacz z dsp , a na stronie producenta wisi, że tylko do 676A.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanko - z tego co pamiętam w E60 były dwa rodzaje hifi, S676 i S676A. Różniły się chyba wzmacniaczem i ilością głośników.


Jak to jest w serii G ? W bimmer work widnieje 676 bez A. Czy w G też występują dwa rodzaje hifi ?

Pytam bo chcę zamówić wzmacniacz z dsp , a na stronie producenta wisi, że tylko do 676A.

S676 i S676A to ta sama opcja wyposażenia. Litery przed i po nie mają znaczenia


W E60 różnica wynikała z rocznika i multimediów(w parze z CIC pojawiło się nowe hifi, gdzie wszystkie głośniki podłączone są do wzmacniacza jak w logic7)


Podobnie zmiany były w G30. Wraz z pojawieniem się MGU, nastąpiły zmiany, bo jednostka MGU nie ma wbudowanego wzmacniacza i tunera radiowego, tę rolę przejął zewnętrzny moduł RAM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Podobnie zmiany były w G30, tę rolę przejął zewnętrzny moduł RAM

Jakie są plusy I minusy takiego rozwiązania z tym RAM ?

Opublikowano


S676 i S676A to ta sama opcja wyposażenia. Litery przed i po nie mają znaczenia

 

Dzięki :cool2: . Tak mi się wydawało , ale lepiej mieć pewność

Opublikowano
Ja słucham muzyki klasycznej i w większości Waszych wypowiedzi i sugestii ustawień korektora styl słuchania bardzo zniekształca oryginał. To bardzo indywidualna sprawa odczuć odsłuchu i zdolności lub chęci odtwarzania muzyki porównywalnej z oryginałem ( rzeczywistością). Proszę nie odbierajcie mnie jako osoby która krytykuje kogoś za preferencje w odsłuchu - krótko mówiąc o gustach się nie dyskutuje - jedni podbijają dolne i wysokie częstotliwości inni ( choć w mniejszości ) uwypuklają średnie ( a tam znajduje się wiele niedostrzeganych brzmień). A podsumowanie - jak w życiu - każdy słucha tego lub kogo chce i tak to pozostawmy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja słucham muzyki klasycznej i w większości Waszych wypowiedzi i sugestii ustawień korektora styl słuchania bardzo zniekształca oryginał. To bardzo indywidualna sprawa odczuć odsłuchu i zdolności lub chęci odtwarzania muzyki porównywalnej z oryginałem ( rzeczywistością). Proszę nie odbierajcie mnie jako osoby która krytykuje kogoś za preferencje w odsłuchu - krótko mówiąc o gustach się nie dyskutuje - jedni podbijają dolne i wysokie częstotliwości inni ( choć w mniejszości ) uwypuklają średnie ( a tam znajduje się wiele niedostrzeganych brzmień). A podsumowanie - jak w życiu - każdy słucha tego lub kogo chce i tak to pozostawmy.

Czy to jest odpowiedź na moje pytanie ? :worried:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Podobnie zmiany były w G30, tę rolę przejął zewnętrzny moduł RAM

Jakie są plusy I minusy takiego rozwiązania z tym RAM ?

Musisz zapytać producenta, dlaczego przy jednostce MGU zdecydował się przenieść wzmacniacz i tuner radiowy do modułu RAM, zamiast pozostawić go w jednostce nawigacji jak wcześniej

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam nędzne podstawowe audio w G30 - bez tweeterów w trójkątach :lol: w PRO -AUDIO - Tychy zaproponowano mi "ich wzmak z DSP" + wymiana wszystkich głośników + strojenie za ~10-11kPLN.

Pytanie - robić pierwszą opcję, czy może iść w zakup całego fabrycznego zestawu HK (głosniki wzmacniacze) za jakies 5500PLN i montować samemu? Warta skóra wyprawki?

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
  • Moderatorzy
Opublikowano
Moim zdaniem każda customowa solucja będzie lepsza niż ten cały Harman karton. Niestety, ale w marce premium goły standard powinien się zaczynać właśnie od HK, bo to jest naprawdę podstawowy zestaw, a tutaj zrobiono z tego trzecią opcję od dołu i przedostatnią w ogóle :duh: Kilka dni temu miałem podobną rozkminkę tyle że z Bowers & Wilkins. Tutaj też mając do dyspozycji 20100zł (tyle wynosi dopłata do tej opcji audio) można się pokusić o lepiej grający zestaw. Okazało się jednak, że w przypadku B&W samochód jest jakoś dodatkowo wyciszony, więc nie dopłacam za same głośniki czy wzmacniacz. Zdecydowałem się na Bowersa, bo raz, że się do niego przyzwyczaiłem w przedliftowym aucie, a dwa - gra nieźle i do tego wygląda. Gdybym miał wybierać między HK, a customem to decyzja byłaby prosta, bo HK ani nie gra ani nie wygląda ani samochód nie jest dzięki niemu lepiej wygłuszony.
Opublikowano
Mam nędzne podstawowe audio w G30 - bez tweeterów w trójkątach :lol: w PRO -AUDIO - Tychy zaproponowano mi "ich wzmak z DSP" + wymiana wszystkich głośników + strojenie za ~10-11kPLN.

Pytanie - robić pierwszą opcję, czy może iść w zakup całego fabrycznego zestawu HK (głosniki wzmacniacze) za jakies 5500PLN i montować samemu? Warta skóra wyprawki?

Jeżeli możesz samemu, to najlepiej jakiś aftermarketowy wzmak z dsp + glosniki. Jest spory wybór. Najprościej chyba Match up7 bmw , a co do głośników, to jest tego mnóstwo. Rainbow, Focal, Eton , Audison i jeszcze sporo innych . Wszystko plug and play.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ktoś wie jakie końcówki mocy siedzą w Boosterze alev 3 (harman kardon)?

Czy mozna booster z bowersa przelozyc do harmana ? wtyczki pasuja.


Jaka impedancje maja glosniki HK w drzwiach i pod fotelami w G30 z MGU?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam natomiast inne pytanie, czy dla zestawu hi-fi są dostępne jakieś warte uwagi zestawy głośniki+wzmacniacz, ale na zasadzie P&P?

Możecie coś polecić?

Szczerze mówiąc nie chce pchać się w wygłuszenie auta, darcie nowych wiązek, jakieś kompletnie customowe instalacje.

Opublikowano
Dwa posty wcześniej o tym wspominałem. Jest sporo możliwości . Z tym, że przynajmniej boczki drzwi, fotele przednie i lewy boczek bagażnika przydało by się do tego zdemontować, a jak już będzie na wierzchu to można by i trochę zainwestować w jakieś maty.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ktoś wie jakie końcówki mocy siedzą w Boosterze alev 3 (harman kardon)?

Czy mozna booster z bowersa przelozyc do harmana ? wtyczki pasuja.


Jaka impedancje maja glosniki HK w drzwiach i pod fotelami w G30 z MGU?

 


Robiłeś upgrade do HK (ale chyba w pre-LCI bo pisałeś o braku MOST w MGU) ?


Końcówek chyba nie sprawdzisz bez rozbierania jednego i drugiego.



Jaką masz datę produkcji samochodu? Ja mam 12/2021 opcja 676 HFI, siedzi tam RAM 21 (już nie ma oznaczenia MID lub HIGH). Z ciekawostek to w nowym X6 z opcją HK też siedzi RAM 21.


Dodam że po aktualizacji softu w ASO (miało być łącznie ze sterownikami) audio gra lepiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś wie jakie końcówki mocy siedzą w Boosterze alev 3 (harman kardon)?

Czy mozna booster z bowersa przelozyc do harmana ? wtyczki pasuja.


Jaka impedancje maja glosniki HK w drzwiach i pod fotelami w G30 z MGU?

 


Robiłeś upgrade do HK (ale chyba w pre-LCI bo pisałeś o braku MOST w MGU) ?


Końcówek chyba nie sprawdzisz bez rozbierania jednego i drugiego.



Jaką masz datę produkcji samochodu? Ja mam 12/2021 opcja 676 HFI, siedzi tam RAM 21 (już nie ma oznaczenia MID lub HIGH). Z ciekawostek to w nowym X6 z opcją HK też siedzi RAM 21.


Dodam że po aktualizacji softu w ASO (miało być łącznie ze sterownikami) audio gra lepiej.

Ja mam 2020, i G20. Nie robiłem upgrade do HK - mam fabryczny. Chce niskim kosztem poprawić efektywność. Myślę o zmianie subów na coś o niższej impedancji ew. poprawie wzmaka. Nie chce aftermarketu.

Opublikowano
Ja u siebie wymieniałem podstawę na HK. Nie mam wielkiej wprawy ale pomagał mi znajomy obeznany z tematem właściwie odwrotnie. Zestaw kompletny kupiłem za 5k i roboty ( rozbieranie i składanie 2 dni.)Na sam koniec kompletne kodowanie i ruszyło. Było kilka wpadek ( radio bez wyjścia optycznego, brak instalacji w tylnych drzwiach, po założeniu wzmacniacza za szeroki schowek w bagażniku po lewej stronie ale udało się i gra: Teraz szykuję się do ambiente ale wydaje się nie mniej skomplikowanym tematem

Tez sie zdziwilem jak kupilem komplet do HK, rozbieram a tam brak optyki w HU.


To ze nie ma wiazki w drzwiach czy gdziekolwiek indziej to norma i wiadomo.

 


Chodziło mi o ten wpis:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.