Skocz do zawartości

M40 zaczyna klepać


mara

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pół roku temu kupiłem e36 1,6i m40, początkowo chodził dobrze, ale od pewnego czasu jak jest zimny to chodzi jak diesel.

Gdy go kupiłem mechanik zmieniłmi olej na mineralny, zrobiłem na nim jakieś 5000 km.

Czy po przejechaniu tych 5000 na mineralnym mogę śmiało nalać półsyntetyka?

auto sprowadzone nie wiem na jakim oleju jeździł niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój mechanik jest idiotą i olej mineralny to niech sobie wlewa do malucha. Górna część silnika w motorze BMW jest bardzo wrażliwa i wymaga pracy na oleju syntetycznym. To właśnie mineralny olej przyczynił się do stuków. Nie wydaje mi się żebyś mógł bezpośrednio przejść z minerala do syntetyka. Ja proponowałbym stopniowo, najpierw jakiś półsyntetyk, pojeździć z 2-3 tyś km. a potem spróbować zalać pełen syntetyk. Nie masz też gwarancji, że stukanie ustanie. Jeżeli nie ustanie, to masz do wymiany popychacze. Niestety silnik m40 ma swoje wady i trzeba wiedzieć jak go traktować. Sądzę, że twój mechanik zobaczył, że przebieg 200 tyś i ponad, auto 10 letnie to trzeba mineralny zalać. Proponuję już nie korzystać z jego usług.
www.swiatdrewna.eu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Łukaszem, najpierw polsyntetyk a pozniej pelny. Chociaz ja mam m40b18 i tez zastanawiam sie na przejscie na pelny syntetyk. Ale to zobacze,bo musze ten nieszczesny rozrzad zrobic.Cos mi polecialo i za bardzo nie wiem co :duh: , tzn. jedynie walek mam dobry :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień olej na półsyntetyk lub syntetyk (jak wolisz) wyciągnij wszystkie hydroregulatory i je wyciśnij w imadle, zamontuj, przedmuchaj i udrożnij "rurkę", przez którą lany jest olej z góry na wałek rozrządu. Jazda na mineralnym oleju zapycha tą rurke i włąek rozrządu mógł się już lekko posypać.

 

jak już koledzy pisali zmień "mechanika czarownika", jeszcze możesz do niego pojechać i powiedzieć że jest głupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdzilem na minerale :duh: :mad2: no i caly rozrzad byl do wymiany.Wtedy tez zalalem polsyntetyk a po 6tys. zalalem fulsyntetyka.Z silnikiem nic sie nie stalo wiec nie wierze w te opowiesci o rozszczelnieniu silnika i pozatykanych kanalikach olejowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mara jeżeli sądzisz, że Twoje autko, które ma już grubo ponad 10 lat ma przebiegu 155 tyś, to muszę Cię zmartwić, że mało to realne. Są wyjątki, ale BMW z takim przebiegiem, to by było praktycznie nowe. Nie zmienia to faktu, że powinno pracować na syntetyku, niezależnie od przebiegu.

Pozdrawiam

www.swiatdrewna.eu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatykane kanaliki olejowe to chyba od minerała - poprawcie mnie jeśli się myle

 

nie mylisz się :cool2: to kolega @coneks nie zabardzo zrozumiał sens mojej wypowiedzi. @coneks napisałem że mineralny zatyka te otworki a ty, że ich nie odtykałeś i gra... no cóż to że tego nie zrobiłes a powinienieś (wiesz ile starego oleju było w tej rurce a już nie mówie o hydroregulatorach) nie znaczy że one się nie zatykają od MINERALNEGO oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy istnieje sposób na wyciągnięcie hydroregulatorów bez zdejmowania wałka rozrządu. Moze ktoś takowy zna, ja osobiście zawsze sciągałem wałek.

 

na TEJ stronie masz część nr 3 to hydroregulator, część nr 14 to rurka którą należy przedmuchać i udrożnić w niej w razie potrzeby otworki.

 

jeżeli chodzi o problemy to nie jest tak rózowo, wazne aby mieć sciągacz do koła zebatego wałka rozrządu, troche logiki, zdolności manualnych i lekko czasu.

Edytowane przez tictac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłopotu trochę jest ale nie jest to nierealne.Popuszczasz wałek rozrządu na śrubach,te od strony grodzi możesz bardzo mocno ,najlżej te od strony paska rozrządu i podnosisz go lekko w górę i wtedy juz sobie poradzisz,odchylającna bok dzwigienkę zdejmiesz ją z trzpienia zaworu i wysuniesz z hydrolegulatora.popychacz siedzi w gnieździe ,wyciągasz w górę.A a najpierw zdejmij rurkę doprowadzającą olej na krzywki,przeczyśc ją dokładnie,ja otwory czyściłem igłą,ale nie okłamuj się,wymiana oleju może i tak już nic nie dać,wyciskanie też nie ale nie zawadzi spróbować,ja zalałem półsyntetyk,wycisnąłem a jak klepał tak klepie,zresztą wałek też już podtarty i krzywki również.Tak że powodzenia życzę a mechanikowi przekazać to co przedmówcy pisali,że może duże fiaty i to te trupiaste remontować,albo niech lepiej jakie ursusy naprawia
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mechaniorowi żeby pokrył ci koszty wymiany popychaczy, dźwigni, a może i regeneracji wałka. Bo jak klepie to nie dlatego że sie coś zapchało ale dlatego że sie coś zryło.. Tak więc: Albo wymiana popychacza, albo dźwigni zaworowej albo regeneracja krzywki na wałku. Nie ma to tamto. Puki klepie tylko na zimnym wymień uszkodzoną część, bo się będzie uszkadzać dalej. Dokładne How To opisałem tutaj

Do silnika nie leje sie nie wiadomo czego ale leje sie to co ma jak wół napisane w instrukcji, nie zależnie od przebiegu, czyli: 5W40.

Inne silniki jakoś znoszą te głupoty ale nie m40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

1. M40 klekotał, klekocze i będzie klekotał kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy kilometrów po wymianie wałka i całej reszty.

2. Mineralny niczego nie zapycha.

3. Jeśli już wymienia się wałek czy cokolwiek innego to należy wymienić wszystko ( całą górę, łąznie z najmniejszymi podkładeczkami) w przeciwnym razie lepiej wogóle nie dotykać bo to strata pieniędzy i czasu.

 

Ja też kupiłem nieszczęsny M40 i albo miałem szczelnie zamknięte szyby albo sprzedający dolał zagęszczacz do oleju bo w trakcie jazdy próbnej niczego nie słyszałem. Szydło wyszło z worka po pierwszej wymianie oleju.

 

Tyle mojego przemądrzalstwa :)

 

Pozdrawiam

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.