Skocz do zawartości

Nowe opony


Timac

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Tak, jestem centusiem druciarzem i chcę kupić sobie nalewki zdjęte z drugiego auta po 4 sezonach.


A teraz, jak już jesteście tacy mądrzy i macie wiedzę, możecie odpowiedzieć na pytanie? Albo zwyczajnie zamilknąć, jeśli nie wiecie?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Ale Ty piszesz o tolerancji między osiami, to co jest w instrukcji - tu będzie wynosić 0, bo będą takie same 4 opony, na takich samych felgach.


Dla spokoju zapytałem ASO i tu czy sam fakt zamiennika (prawidłowego!) wpłynie na xdrive, na chłopski rozum nie, ale ASO odpowiedziało, jak to ASO...

A na forum zapytałem w złym wątku, powinienem w tym o xdrive i wstępnie już wyczytałem, że taka zamiana nie ma wływu, ale jeszcze tam zapytam.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Niemczech dopuszczalne rozmiary opon masz wbite w dowodzie rejestracyjnym.

Jak zostaniesz złapany na innym rozmiarze z automatu masz wpisane w system niedopuszczenie auta do ruchu.

Ale tu jest Polska i trochę inne zasady (ciemne szyby w przednich drzwiach, czarny ogon z rury wydechowej itp)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zanim obrazisz pół forum to wytłumacz po co chcesz szukać "sensownych" opon. Producent Ci podał jakie rozmiary na zimę i na lato, żeby nie mieć problemów. Nie wiem jak jest w F34, ale w F30 zimowa felga ma inne ET więc wizualnie i trakcyjnie BMW wszystko policzyło. Opona węższa o 2 cm kończy się dokładnie tam gdzie letnia patrząc od zewnętrznej. Gdybym na zimową dedykowaną felgę dał coś szerszego to jest spora szansa, że będzie przegięcie. To raz.


Dwa to uwielbiam powtarzaną legendę o xDrive. Jednak jakoś nigdy nie słyszałem, żeby to komuś zaszkodziło. Opony się różnie zużywają i po to jest mechanizm różnicowy, żeby to zniwelować. Kilka mm nie zrobi różnicy. Aż zrobię test kiedyś jak spotkam kogoś z odpowiednimi felgami. To dwa.

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty piszesz o tolerancji między osiami, to co jest w instrukcji - tu będzie wynosić 0, bo będą takie same 4 opony, na takich samych felgach.


Dla spokoju zapytałem ASO i tu czy sam fakt zamiennika (prawidłowego!) wpłynie na xdrive, na chłopski rozum nie, ale ASO odpowiedziało, jak to ASO...

A na forum zapytałem w złym wątku, powinienem w tym o xdrive i wstępnie już wyczytałem, że taka zamiana nie ma wływu, ale jeszcze tam zapytam.

 


Standardem jest to co wymyśliło BMW i między osiami ma być właśnie taka różnica. Jeśli zmienisz stosunek obwodu kół z przodu i z tyłu, to xdrive nie będzie zadowolony, a jaka różnica jest dopuszczalna, to ja już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Między osiami nic się nie zmienia ;) różnica wyniesie 0 ;) temat już ogarnięty, nie ma co dalej bez sensu wymyślać ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Chodziło mi tylko o rozwianie dywagacji ASO, reszta komentarzy była\jest zbędna.


Z tym 255/45R18 na tył, to dość myląco pokazują, bo nie wskazują dla niego rozmiaru do pary na przód tak, jak to jest przy R19.

Niemniej jednak 245/45 ma takie samo procentowe odchylenie jak 255/45 tylko w drugą stronę. Dzięki, że mi to wskazałeś, przeoczyłem :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROF czy SSR to odwieczny problem kierowców którzy nie czuja swojego pojazdu.

W autach przednionapędowych i o małej mocy to rzeczywiście są zbędne.

Ja ich używam raczej ze względu na duża odporność na wystrzał podczas jazdy a komfort mi ma znaczenie mało istotne.

Opona ROF jest cięższa od zwykłej wiec w czasie deszczu jest bardziej stabilna co tez jest ważnym jej atutem.

Trochę bujasz w obłokach.

 

Typie kilka razy w roku kupuje nowe komplety ROF wiec wiem o czym pisze.

Jak by zwykle się nadawały do moich potrzeb to bym brał tansze.

Auto na ROF jest bardziej stabilne i trzyma lepiej tor jazdy.

Na ten typ opon narzekają ludzie którzy maja rozwalone zawieszenie oraz stare amortyzatory.

Zwykle opony są idealne do skody fabii czy aut z poprzedniej epoki.

Wczoraj kupiłem nowy komplet pirelli p zero na lato i nie narzekam ze drogo bo wam tez radzę brać opony letnie zima a zimowe w lipcu.

Ja nie czekam aż będą zajeżdżone bo wymieniam max po 2 sezonach.

Wysoki bieżnik to bezpieczeństwo w każdych warunkach!

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ich używam raczej ze względu na duża odporność na wystrzał podczas jazdy a komfort mi ma znaczenie mało istotne.

 

Z tego samego powodu nie przesiądę się na zwykłą oponę :cool2:

 

Ja nie czekam aż będą zajeżdżone bo wymieniam max po 2 sezonach.

 

To już kwestia świadomości ilości bieżnika i zasobności portfela. Wiadomo, im nowsza opona tym bezpieczniej, ale w deszczu. W pozostałych warunkach (sucho/wilgotno/mokro ale bez przesady) głębokość bieżnika nie ma aż takiego znaczenia, a nawet opona bardziej zużyta lepiej trzyma na suchym :)


Oczywiście zimą przez większość czasu utrzymują się trudniejsze warunki (częściej jest mokro, ślisko itd.), dlatego lepiej mieć jak najnowszą oponą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
ROF czy SSR to odwieczny problem kierowców którzy nie czuja swojego pojazdu.

W autach przednionapędowych i o małej mocy to rzeczywiście są zbędne.

Ja ich używam raczej ze względu na duża odporność na wystrzał podczas jazdy a komfort mi ma znaczenie mało istotne.

Opona ROF jest cięższa od zwykłej wiec w czasie deszczu jest bardziej stabilna co tez jest ważnym jej atutem.

Trochę bujasz w obłokach.

 

Typie kilka razy w roku kupuje nowe komplety ROF wiec wiem o czym pisze.

Jak by zwykle się nadawały do moich potrzeb to bym brał tansze.

Auto na ROF jest bardziej stabilne i trzyma lepiej tor jazdy.

Na ten typ opon narzekają ludzie którzy maja rozwalone zawieszenie oraz stare amortyzatory.

Zwykle opony są idealne do skody fabii czy aut z poprzedniej epoki.

Wczoraj kupiłem nowy komplet pirelli p zero na lato i nie narzekam ze drogo bo wam tez radzę brać opony letnie zima a zimowe w lipcu.

Ja nie czekam aż będą zajeżdżone bo wymieniam max po 2 sezonach.

Wysoki bieżnik to bezpieczeństwo w każdych warunkach!

Tym postem udowadniasz, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Modele M dostają „zwykłe" opony bez technologii run on flat, co więcej przez x lat miały profil więcej od cywilnych odpowiedników, zeby było więcej gumy na feldze. Jak myslisz dlaczego? Zadzwoń do sztabu inżynierów BMW w dziale steering i powiedz co sądzisz o ich pomyśle.

Pierwszy przykład z brzegu BMW M2. Opony montowane seryjnie? Michelin Pilot Sport Cup 2, Michelin Pilot Sport Cup 2 DT, Michelin Pilot Super Sport, Continental SportContact 3 - wszystko bez run on flat.

To samo z e60, e46, e85, f10, f30 itp itd. każda jedna M nie dostaje opon rft.

Zaletą run on flat jest rezygnacja z koła zapasowego/dojazdowego = redukcja kosztów produkcji takiego auta (nie ma wanny) = auto lżejsze = mniejsza emisyjność i spalanie, a dalej normy itp.

Ta opona nie ma nic wspólnego z komfortem. Jest twarda i szybciej zużywają się podzespoły w zawieszeniu. To nie czarna magia.

Załóż kiedyś wzmacniane Michały na auto to zobaczysz jak się potrafi prowadzić samochód.

Edytowane przez Ponta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ciekawe ile waży dojazdówka, bo jeszcze się okaże, że jest lżejsza niż nadwyżka kg dla 4 ROF ;)

Sama waga opony ROF, zawsze wydawała mi się wadą, a nie zaletą...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nie interesują modele m bo jeżdżę w ścisłe określonych warunkach gdzie model m nie ma racji bytu.

Opona runflat ze wzmocnionym oplotem jest moim świadomym wyborem.

Model bmw m kończy zazwyczaj w rowie lub na drzewie gdy bmw na oponie runflat go mija i jedzie dalej.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach M ( tych prawdziwych M , nie M Performance ) producent nie przewidział montażu opon runflat , mało tego , nie dopuszcza montażu tego typu opon.

Był nawet kiedyś wywiad z szefem dywizji M, w którym mówił o powodach - gorsza przyczepność opon runflat przy dynamicznym prowadzeniu pojazdu, gorsze prowadzenie pojazdu, brak czystego feedback do kierowcy. W skrócie - nie czujesz pojazdu, więc nie masz nad nim pełnej kontroli :D .

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem i nie roszczę sobie prawa do absolutnej prawdy, ale sam doświadczyłem jazdy na run flatach. Kupiłem F31 właśnie na ROF. Na autostradzie super, ale na polskich drogach, na koleinach była katastrofa i to nie tylko w kwestii komfortu, ale i bezpieczeństwa. ROFy wchodziły w koleiny i trzeba było przyłożyć dużo siły do kierownicy, żeby zmienić tor jazdy. To na pewno było niebezpieczne. Zmieniłem opony na zwykłe i na tych samych koleinach samochodem można było kierować. Na pewno są realne korzyści ze stosowania ROF, ale proporcjonalnie niewielkie. Pierwszym argumentem zwolenników jest zachowanie auta po złapaniu gumy przy dużych prędkościach. Hm, racja! Już nawet tylko trochę powyżej setki samochód potrafi zaszaleć jeśli nagle straci powietrze w którymś z kół. Tyle, że nie wiem jak u Was, ale ja przebiłem oponę ostatnim razem może 5 lat temu, a może jeszcze dawniej, bo nie pamiętam kiedy. Pewnie to nuda, ale jeżdżąc rozsądnie, a nawet trochę przekraczając dopuszczalne prędkości, zwykłe opony na naszych drogach sprawdzają się, godząc komfort jazdy z bezpieczeństwem. A na tor... To zupełnie inna historia i wielu zwykłych kierowców o tym zapomina. Niestety...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna dyskusja w stylu "wydaje mi się". Czy ktoś z Was ma doświadczenie w testowaniu aut i/lub w sporcie samochodowym? Miał dwa porównywalne auta w tych samych warunkach? I faktycznie mógł porównać wpływ opon ROF i zwykłych?


Porównywalnie Pilot 4S nawet z ContactSport nie ma najmniejszego sensu, nie ma znaczenia czy ROF czy nie ROF. M ma większy rozstaw osi, więcej gumy i zawieszenie ZUPEŁNIE inne przygotowane do takiej opony. Cywil jest przygotowany do ROF. Tak samo nie ma sensu pakować zwykłej opony do cywila jak ROF do M.


Więc krótko, cała dywagacja sprowadza się to do tego, M się lepiej trzyma drogi, bo do tego jest stworzona, ale mnie komfortowa zdecydowanie. Cywil ma być bardziej komfortowy i tak jest zaprojektowany, a tutaj próbujecie przypisać całą zasługę oponom.


Trzymając się merytoryki przykład z ostatnich dni, porównanie head to head F30 340ix 2017 z F80 competition 2018. F80 (bez ROF, który podobno wszystkiemu winny). Tam gdzie 340 (z ROF, który podobno wszystkiemu winny) jest już we wszystkich trybach Sport+ usztywniona na maksa tam M3 się nawet nie zaczyna trybem maksymalnie komfortowym.


Założenie opony innej niż ta do której zawieszenie jest przystosowane jest możliwe, ale znów bez wiedzy z inżynierii możemy sobie odgadywać i odgadywać i doklepać bez sensu jeszcze ze 3 strony do tego wątku. Bo o ile masa nieresorowana mniejsza to zaleta to pytanie czy nie przesadzimy do tego zawieszenia, które oczekuje na maksa twardej sciany opony. Tego nikt z nas nie wie. W najlepszym wypadku niektórzy z nas oczytali się z mało rzetelnymi artykułami (zakładam, że za większością stoi jednak jakiś marketing i w zależności od tego kto zapłaci więcej to jest dobre, a inne złe).

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Cywil jest przygotowany do ROF.

Zaznaczając, że nie chcesz opon rft przy zamawianiu auta dostajesz te same amory, sprężyny itp. co auto na rft. Nie ma dwóch rodzajów zawieszenia w zależności od opon.

Przecież nawet ktoś niezwiązany z motoryzacją poczuje różnicę na rft a bez przy oponie np. 225/50 17".

Twoje słowa brzmią jak obrona wymysłu rft, nie podałeś ani jednego argumentu a u mnie dostałeś cały wachlarz. Co to znaczy twarde? Twarde automatycznie nie równa się sportowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupię ROF choćby ze względu na to że moim autem głównie jeździ żona z dzieckiem, nawet gdyby miała zapas, to sama nie zmieni, a tak chociaż dojedzie do domu.

Sytuacja z września - jechała z młodym, ciężarówka jadąca z przeciwka ścinała zakręt, wiec ratowała się ucoeczką na „pobocze” - czyli oberwany asfalt i 25 cm dziury - efekt 10cm wyrwy w boku opony i pokrzywiona felga. Roztrzęsiona przynajmniej na tym kole do domu, bo samochód na feldze nie siądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a co polecacie do raczej cieżkiego ale dość żwawego E46 192KM cabrio z SMG II?


będę jeździł głównie po mieście ale w sezonie letnim parę trasek też się zrobi...

(szacuję że w 6 miesięcy pokonam nawet 15-20k km.)


kumpel który się zna i na motoryzacji i na oponiarstwie twierdzi, że tylko

- Michelin Pilot Sport 5/6, przód 225/45/17, tył 245/40/17


kolejny twierdzi, że tańszcze a o podobnych właściwościach będą

- Continental SportContact


- a może Dunlopy Sport Maxxy

- albo nawet dobrze ocenianie Fulda SportControl 2?

---

JayZet®

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co polecacie do raczej cieżkiego ale dość żwawego E46 192KM cabrio z SMG II?


będę jeździł głównie po mieście ale w sezonie letnim parę trasek też się zrobi...

(szacuję że w 6 miesięcy pokonam nawet 15-20k km.)


kumpel który się zna i na motoryzacji i na oponiarstwie twierdzi, że tylko

- Michelin Pilot Sport 5/6, przód 225/45/17, tył 245/40/17


kolejny twierdzi, że tańszcze a o podobnych właściwościach będą

- Continental SportContact


- a może Dunlopy Sport Maxxy

- albo nawet dobrze ocenianie Fulda SportControl 2?

 

Rozmiar z tego widzę przód seryjny, tył rozumiem, że masz szerszy? Do takiej fury aż się prosi 18 cali.


Ale do rzeczy, nie demonizuj, ze to ciezkie auto. Producent Ci podał jakie minimalne obciazenie opony ma byc i pewnie wszystko co wymieniles to spelnia. Reszta zalezy od indywidualnej sympatii do marki i stylu jazdy, ale nadal wszystkie wymienienione to tzw premium. Poki nie pojedziesz na tor nie odczujesz wiekszej roznicy.


Dunlop bardzo dobra opona, gorzej sobie radzi w zimnym deszczu - ale to tylko jak idziesz ogniem. Patrz wyzej.


Michelin - mowi sie, ze to absolutny top, tylko troche szybciej bedzie sie zuzywac. Ja osobiscie nie podzielam tego zachwytu. Najbardziej uniwersalna do agresywnej jazdy.


Conti - najbardziej niemiecka:-) faktycznie moze byc ciut twardsza w odczuciu, chyba najbardziej uniwersalna na codzien. Duzo gumy. Zachowuje troche komfortu. Trzyma w niskich temperaturach. Bedzie najlepsza w jesienne wieczory.


I wracamy do pytania o styl jazdy. Czy potrzebujesz do cabrio opony sport?

Jezeli po miescie glownie to moze ta opona nigdy nie zlapie odpowiedniej temperatury? Conti PremiumContact moga okazac sie duzo lepszym wyborem.

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

W E46 dobrze mi się jeździ na Conti, Michelin na torze będzie podobno szybszy. W końcu M teraz na nich wychodzą. Good Yeary tracą szybciej trakcję.

Ale skoro patrzysz też na tańsze, to napiszę coś niepopularnego - Dębica Presto UHP2.

Mój mechanik (auto E46 330d coupe) założył takie po odesłaniu na reklamację Dunlopów. No i już ich nie zmienił ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.