Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jeszcze proszę powiedzcie mi czy przejmować się różnicą w indeksach w stosunku do tabliczki znamionowej?

Na tabliczce mam 94 H dla 225/50/17. Jak by się coś trafiło fajnego z indeksami 98 lub V to obawiać się tego? Czy się nie przejmować i nawet lepiej takie brać?

Pytam bo jak szukam to często w dobrej cenie znajduję ale właśnie z tym innym indeksem np. V

 

Zupelnie nie. H i V to jakość gumy. 94 i 98 teoretycznie wiecej zbrojenia wiec jakbys sie bardzo uparl to mozesz dac 0.05 bar mniej przy pompowaniu, ale to nie jest odczuwalna roznica w zaden sposob.

Głowix
  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No to tak,


mam poniższe typy, czy któryś całkowicie odrzucić? Zakładam z powyższych komentarzy że tego Bridgestona :) ?

No i pozostają wtedy dwa typy Goodyear i jeden Michelin. Z tym że Michelin droższy. Prośba o ostatnie wskazówki i się decyduję :) bo w tym tygodniu chcę już coś założyć.


https://noweopony.pl/dane-opony/goodyear-ultragrip-performance---225-50-r17-98-h-xl-fp


https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ug-8-performance-225-50-r17-98-v-xl-mfs#329876019


https://noweopony.pl/dane-opony/michelin-alpin-6-225-50-r17-98-v-xl?sup=0122082(1)


https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-blizzak-lm005-225-50-r17-98-h-xl-fr#

Opublikowano

Mam u siebie założone GoodYear Ultragrip'y, przy zakupie sugerowałem się głośnością pracy i faktycznie są bardzo przyzwoicie ciche - cichsze niż letnie Bridgestone Potenza.

Teraz mamy śnieg, więc mam możliwość oceny jak te opony się prowadzą na białej jezdni i na brei zmieszanej z solą.

Przy umiarkowanej/normalnej jeździe prowadza się super (w ramach dozwolonych prędkości). W poślizgach, przy wyłączonej kontroli trakcji są bardzo przewidywalne, nawet niezbyt wprawny kierowca może bez trudu kontrolować zamierzony poślizg.

Są pewnie lepsze opony i do sportowej jazdy po śniegu, ale nasuwa się pytanie, czy faktycznie potrzebujesz do jazdy takich właśnie...

Opublikowano

Szukam przede wszystkim bezpieczeństwa :)

Ciągle patrzę na te Bridgestony pod kątem testów:


https://www.opontest.pl/225-50-R17/zimowe/


Druga pozycja to już GoodYear.

Jeździmy najczęściej u nas w kraju raczej w deszczowych, mokrych warunkach przy końcówce zimy i w "brejach solnych", stąd pod kątem oceny A dla Bridgestonów zakładałem że będą najlepsze.

Hałas to dla mnie trzeciorzędna sprawa :)

Opublikowano

Dzięki wszystkim za wyczerpujące opinie :)

Zamówiłem finalnie Bridgestone Blizzak LM005.

Podzielę się opinią po jakimś czasie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A ja Wam powiem, że strasznie szkoda, że nie ma zimowej Dębicy w rozmiarze do mojego auta ;)

Miałem dwa sezony na Pugu 508 i można się śmiać, ale to jest super zimowa opona :) Po śniegu szła jak głupia. Przejeździłem kilka firmowych zimówek i byłem w szoku co ta opona za ułamek ceny może :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
super ze po sniegu. ale w wiekszosci polski snieg zalega 3-4 dni w roku na asfalcie ... a mokrego jest ze 100... takze zakladanie typowo sniegowych opon w wiekszosci polski ma taki sam sens jak zakladanie ATków.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Napisałem, że tylko po śniegu? Napisałem, że w śniegu jak głupie.

Poza śniegiem nie odbiegają od innych w codziennej jeździe. Na torze pewnie byłyby wolniejsze, ale tego nie sprawdzałem.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

A jakie letnie polecacie ?

Mam 18calowe felgi o równej szerokości,tzn 8j. Założone do tej pory miałem goodyeary w rozmiarze 225x45 91V (4szt)

Samochód w wersji 320d Efficient Dynamics(163km), na tabliczce znamionowej są tylko 16.

Muszę kupić nowy zestaw na lato - brać takie rozmiary jak były, tzn 4 sztuki takich samych, czy miksować tył szerszy (da radę szersze gumy na felgi 8?)

Indeks prędkości -im wyższy tym wiadomo lepszy

Nośność 91 czy mogą być 95?

95 widzę ze są w wersjach XL „wzmacniane”. Będzie lepsza taka opona? Trudniej przebić? Mogę w ogóle założyć do siebie 95?


Druga sprawa, co polecacie ? Zależy mi na ROF (głównie jeździ żona, koła sama nie zmieni, na dojazdówke szkoda mi miejsca w bagażniku, a na ROF kawałek przejedzie) oraz na homologacji BMW.


Oponeo pokazało mi:

Hankook Ventus S1 Evo3 K127B 95Y XL

https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-ventus-s1-evo3-k127b-225-45-r18-95-y-run-on-flat-xl-#331651650


Pirelli P7 Cinturato

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-45-r18-95-y-run-on-flat-xl-#331445112


Goodyear EFFICIENTGRIP (takie miałem, trochę [BAD] uciekała, ale miały już pare lat i resztki mięsa)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-225-45-r18-91-y-run-on-flat---mfs#330626180


Bridgestone Potenza S001 (miałem potenzy w poprzednich autach, ale nie wiem które wersje , kleiły jak szalone ale znikały w oczach)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-45-r18-95-w-run-on-flat-xl-#329678461


Continental ContiSport 5

https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contisportcontact-5-225-45-r18-91-y-run-on-flat-fr-#331341233

Opublikowano

Ze wzmacnianymi oponami to nie jest tak, że trudniej przebić, tylko zbrojenie w środku jest sztywniejsze i opona lepiej/dłużej się sprawdzi jak często wjeżdżasz np. na krawężnik.

Z szerokością opon nie kombinował bym, jak masz jednakowej szerokości felgi (i tak nie będzie to spektakularnie widoczne - ja mam u siebie fabrycznie 225 przód i 255 tył i prawie tego nie widać).

Wszystkie opony, które wymieniłeś sprawdzą się dobrze, choć ja bym zdecydowanie kupił klasyczne opony a nie ROF.

Do tego mały kompresor za 100zł i w aucie ciszej, jazda bardziej komfortowa i nie myszkuje w koleinach, a do tego tańsze.

Twój wybór.

Opublikowano

Dzięki,

Akurat ja z ROF jestem zadowolony, na komfort i głośność nie narzekam, prowadzi się dobrze i pewnie (jak wrzuciłem koła teścia z e92 miałem wrażenie bujania jak na zimowych 205x60R18)

ROF tez chce głównie na żonę, np kiedyś ratowała się ucieczką na pobocze, opona rozpruta na 10cm, a była się wstanie dotoczyć do domu te 15 km. Z resztą sama jak by miała zapas to i tak by nie zmieniła ;)

Opublikowano

ROF czy SSR to odwieczny problem kierowców którzy nie czuja swojego pojazdu.

W autach przednionapędowych i o małej mocy to rzeczywiście są zbędne.

Ja ich używam raczej ze względu na duża odporność na wystrzał podczas jazdy a komfort mi ma znaczenie mało istotne.

Opona ROF jest cięższa od zwykłej wiec w czasie deszczu jest bardziej stabilna co tez jest ważnym jej atutem.

MADE IN PRL
Opublikowano
ROF czy SSR to odwieczny problem kierowców którzy nie czuja swojego pojazdu.

W autach przednionapędowych i o małej mocy to rzeczywiście są zbędne.

Ja ich używam raczej ze względu na duża odporność na wystrzał podczas jazdy a komfort mi ma znaczenie mało istotne.

Opona ROF jest cięższa od zwykłej wiec w czasie deszczu jest bardziej stabilna co tez jest ważnym jej atutem.

Trochę bujasz w obłokach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jakie letnie polecacie ?

Mam 18calowe felgi o równej szerokości,tzn 8j. Założone do tej pory miałem goodyeary w rozmiarze 225x45 91V (4szt)

Samochód w wersji 320d Efficient Dynamics(163km), na tabliczce znamionowej są tylko 16.

Muszę kupić nowy zestaw na lato - brać takie rozmiary jak były, tzn 4 sztuki takich samych, czy miksować tył szerszy (da radę szersze gumy na felgi 8?)

Indeks prędkości -im wyższy tym wiadomo lepszy

Nośność 91 czy mogą być 95?

95 widzę ze są w wersjach XL „wzmacniane”. Będzie lepsza taka opona? Trudniej przebić? Mogę w ogóle założyć do siebie 95?


Druga sprawa, co polecacie ? Zależy mi na ROF (głównie jeździ żona, koła sama nie zmieni, na dojazdówke szkoda mi miejsca w bagażniku, a na ROF kawałek przejedzie) oraz na homologacji BMW.


Oponeo pokazało mi:

Hankook Ventus S1 Evo3 K127B 95Y XL

https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-ventus-s1-evo3-k127b-225-45-r18-95-y-run-on-flat-xl-#331651650


Pirelli P7 Cinturato

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-45-r18-95-y-run-on-flat-xl-#331445112


Goodyear EFFICIENTGRIP (takie miałem, trochę [bAD] uciekała, ale miały już pare lat i resztki mięsa)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-225-45-r18-91-y-run-on-flat---mfs#330626180


Bridgestone Potenza S001 (miałem potenzy w poprzednich autach, ale nie wiem które wersje , kleiły jak szalone ale znikały w oczach)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-potenza-s001-225-45-r18-95-w-run-on-flat-xl-#329678461


Continental ContiSport 5

https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contisportcontact-5-225-45-r18-91-y-run-on-flat-fr-#331341233

 

Obecnie stoję przed identycznym dylematem. Obecnie mam na obu osiach 225/45/18 a chciałbym na tył wrzucić 255/40/18

Felgi posiadam w rozmiarze 8J.

Najbardziej przemawiają do mnie Hankook Ventus S1 Evo3 ROF.


Czy będzie jakiś zgrzyt jeśli na tył wrzucę 255?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Masz jednakowe felgi więc nie możesz mieszać opon.

Jednakowe felgi jednakowa guma.

Opublikowano

Ok, jeszcze jedna kwestia.

Opona 225/45R18 lub 225/40R18


Wg BMW powinno być 45, ale czy jest totalnie niewskazane żeby ubrać 40 ?

Różnica w cenie na jednej oponie to ok 120zł

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zimowe do F34 to przód i tył 225/50R18, rozwalę xdrive jak założę 245/45R18?

Wg. ASO na 99% będzie błąd xdrive, ale serio skoro 4 takie same? Nie miałbym dylematu, gdyby nie ten napęd.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Wytłumaczcie mi proszę tę logikę. Inżynierowie BMW wydali kupę kasy, żeby zaplanować zawieszenie i rozmiar opon. Ale Janusze w Polsce zawsze wiedzą lepiej. Skąd się biorą te pomysły, żeby zmieniać profil, czy szerokość bez zmiany felgi?


Na tabliczce na drzwiach i/lub w instrukcji są wszystkie dopuszczalne rozmiary. Wszelkie odstępstwa wymagają minimum wiedzy, której tu nie widać. Pytający pytają o wszystko w ciemno co na OLX jest o 10 zł tańsze, a odpowiadający sobie radośnie zgadują, ewentualnie u mnie działa i nie wybuchło. Podobnie ROF czy zwykła opona...


A potem kolejny Andrzej to czyta i wypisuje chwilę później, ze F30 słabe, bo się psuje, zawieszenie nie wytrzymało, itd.

Głowix
Opublikowano
Wytłumaczcie mi proszę tę logikę. Inżynierowie BMW wydali kupę kasy, żeby zaplanować zawieszenie i rozmiar opon. Ale Janusze w Polsce zawsze wiedzą lepiej. Skąd się biorą te pomysły, żeby zmieniać profil, czy szerokość bez zmiany felgi?


Na tabliczce na drzwiach i/lub w instrukcji są wszystkie dopuszczalne rozmiary. Wszelkie odstępstwa wymagają minimum wiedzy, której tu nie widać. Pytający pytają o wszystko w ciemno co na OLX jest o 10 zł tańsze, a odpowiadający sobie radośnie zgadują, ewentualnie u mnie działa i nie wybuchło. Podobnie ROF czy zwykła opona...


A potem kolejny Andrzej to czyta i wypisuje chwilę później, ze F30 słabe, bo się psuje, zawieszenie nie wytrzymało, itd.

100% popieram. Takie kombinacje o jakich się czyta na tym forum to szkoda gadać.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Odkąd zmiana rozmiaru opony to januszostwo? Zluzuj trochę z tonem, jak nie rozumiesz dobrania odpowiedniego rozmiaru dla wyjściowego.

Gdyby nie xdrive nie miałbym w ogóle wątpliwości.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.