Skocz do zawartości

N46B20B rozrząd, uszczelniacze zaworowe


myski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem na etapie demontażu głowicy w swojej E90 (318i). Jeżeli posiadacie schemat złożenia rozrządu do podzielenia się to bym był wdzięczny. Mam rozkręcony również Valvetronik i jeden vanos wiec podejrzewam, ze bardziej szczegółowy schemat jest potrzebny niz same ustawienie kól (ale moze sie myle, momemny dokrecania śrub mile widziane). Dodatkowo prosiłbym was o opinie na temat stanu jednego z cylindrów. Mianowicie zalałem wszystkie 4 olejem 5W30 (na zdjetej głowicy) i nastepnego dnia (okolo 22h )w 3 cylindrze ubyło około 10 max 15 ml. Nie mam doswiadczenia aby ocenic czy jest akceptowalnie, zle czy tragicznie (na pewno odstaje od pozostałych)

wiec chciałbym sie was poradzić. Nie jestem obyty tutaj na forum wiec jesli tematy sie pojawily i zle szukałem to prosze o wyrozumialosc. Jezeli ktos bedzie potrzebował zdjecdia to z checia moge sie podzielic. Mam ich sporo z demontażu oraz z wymiany uszczelniaczy zaworowych i docierania przylgni. No i narzedzie ktore mam do zdejmowania uszczelniaczy (samopróbka). Bardzo ułatwia prace z w 20 min. wymieniłem 8 (dolotowe).

Moze ktos jest z Warszawy co sie orientuje w temacie to z checia moge sie spotkac i porozmawiać,

 

z góry dziekuje za pomoc,

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dodatkowo prosiłbym was o opinie na temat stanu jednego z cylindrów. Mianowicie zalałem wszystkie 4 olejem 5W30 (na zdjetej głowicy) i nastepnego dnia (okolo 22h )w 3 cylindrze ubyło około 10 max 15 ml. Nie mam doswiadczenia aby ocenic czy jest akceptowalnie, zle czy tragicznie (na pewno odstaje od pozostałych)

Skoda ze nie zalozyles tematu przed rozpoczeciem naprawy.

Stan pierscieni bada sie przed sciagnieciem glowicy...

Jak po takim czasie ubylo na 3 cim oleju to wlasnie pozostale sa podejrzane-jak masz sciagnieta glowice to wyciagaj tloki bo bedzie tam sporo nagaru.

No i narzedzie ktore mam do zdejmowania uszczelniaczy (samopróbka). Bardzo ułatwia prace z w 20 min. wymieniłem 8 (dolotowe).

Najwarzniejsza jest satysfakcja i pomysl.

Przeprowadzales juz kiedys taka naprawe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za komentarze i materiały. Niestety blokady nie miałem. Robiłem rozrządy ale na autach bez valvetronika i vanosa. Odnosnie ubytku na jednym cylindrze to rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że takie wycieki na jednym cylindrze to nie tragedia chociaz bardzo mnie to nie pociesza. Nie czuć uskokow na gładziach.Podejrzewam, ze jeden z pierscieni sie wyrobił. Zawory wydechowe miałem w bardzo słabym stanie. Wczoraj je dotarłem (mam filmik i zdjęcia). Dziś zaczne składanie wszystkiego. Orientujecie sie czy Vanos wydechowy względem wałka rozrządu musi mieć jakąs specjalną pozycje (czy wystarczy ustawić prawidłowo wałe rozrządu i dokrećić vanos i blaszke)? Wiem, ze on pracuje osiowo i skreca wałek wiec biorac pod uwage jego budowe obwodowa pozycja wyglada na to, ze nie jest istotna (moge sie mylić oczywiście). Wstępnie myśle aby go skręcić podobnie jak na wałku dolotowy ponieważ według znaków ustawień rozrządu (na blaszkach vanosów) są one względem siebie obrócone (kąt 90 na schemacie) co według mnie ma sens z punktu widzenia ułożenia krzywek względem położenia cylindrów. Valvetronik ze wzgledu na swoja funkcje na biegu jałowym mniemam, ze musi być maksymalnie wsuniety aby jak najbardziej zmniejszyc uchylenie zaworów wiec taki jest wstepny plan na ten komponent. Naturalnie jak bede juz skrecał to dodatkowo bede chciał to sprawdzić. Komentarze mile widziane,

 

z góry dziekuje,

 

pzdr,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnosnie ubytku na jednym cylindrze to rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że takie wycieki na jednym cylindrze to nie tragedia chociaz bardzo mnie to nie pociesza. Nie czuć uskokow na gładziach.Podejrzewam, ze jeden z pierscieni sie wyrobił.

To spytaj tego mechanika po co pierscien ma luz na zamku i w plaszczyznie 0.15 - 0.20 mm a czy przez taka szczeline olej ucieknie w ciagu doby to sobie sam odpowiedz.Jak masz wszystko rozbebeszone a szkoda Ci czasu na usuniecie nagaru z pierscieni to twoja sprawa ale pamietaj ze silniki BMW nie wybaczaja najdrobniejszych bledow a ostateczna decyzja nalezy do Ciebie.

Jesli nie czuc uskoku na gladzi to gdzie sie mial ten pierscien wyrobic?

Jak docierales zawory?

Wiesz jak sie zabrac za skladanie czy potrzebujesz porady?

Nie rozczulaj sie nad vanosem czy valvetronikiem bo to wszystko jest w miare na wierzchu-skup sie na glowicy i tlokach zebys nie wyrzucil do smieci swojej pracy i nie poniusl powaznych kosztow za nauke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

dziękuje za komentarze i pomoc.

 

Silnik złożony i chodzi bardzo dobrze. Ciszej, ma wiecej mocy i mam wrazenie, ze sie nie grzeje tak jak kiedys. Ostatecznie rzeczy które zrobiłem to czyszczenie głowicy, zaworów (+ docieranie, 4 zawory wydechowe wymienione), wymiana uszczelniaczy, czyszczenie odmy, czyszczenie czoła cylindrów i gładzi.

 

Zawory docierałem pastą o podwojnej gradacji zgrubnej i dokładnej za pomoca gumowej przyssawki przymocowanej do przedłuzki i wiertarki (przyssawka do czoła zaworu).

 

Nie ma niebieskiej chmury. Sprawdzałem tez na wyzszych obrotach czy ten jeden cylinder przecieka. Do 4-5 tys. obrotów nie było chmury.

 

Mam sporo zdjęc i filmików oraz zrobione narzędzie do wymiany uszczelniaczy.

 

pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dziękuje za komentarze i pomoc.

 

Silnik złożony i chodzi bardzo dobrze. Ciszej, ma wiecej mocy i mam wrazenie, ze sie nie grzeje tak jak kiedys. Ostatecznie rzeczy które zrobiłem to czyszczenie głowicy, zaworów (+ docieranie, 4 zawory wydechowe wymienione), wymiana uszczelniaczy, czyszczenie odmy, czyszczenie czoła cylindrów i gładzi.

 

Zawory docierałem pastą o podwojnej gradacji zgrubnej i dokładnej za pomoca gumowej przyssawki przymocowanej do przedłuzki i wiertarki (przyssawka do czoła zaworu).

 

Nie ma niebieskiej chmury. Sprawdzałem tez na wyzszych obrotach czy ten jeden cylinder przecieka. Do 4-5 tys. obrotów nie było chmury.

 

Mam sporo zdjęc i filmików oraz zrobione narzędzie do wymiany uszczelniaczy.

 

pozdrawiam,

Michał

 

Super.To teraz do działu DIY i zrób jakąś"fotorelacje"

Hehe zdublowałem się z kolegą hashin :D

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.