Skocz do zawartości

Bierze b.duzo oleju w 525 TDSie.pomocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zauważylem ze boja bunia ostatnio bierze bardzo duzo oleju,sprawdzałem w piatek stan oleju pokazuje mi minimum,zalalem do polowy i wniedziele mi pokazywal znowu minimum,to dolalem do pelna i dzis mi zabrał ponad 1/4.cholera co sie dzieje?pomocy mial ktos juz taki problem?
Opublikowano

W pewnym stopniu tak.

Jeżeli na silniku nie masz żadnych wycieków oleju to trzeba brać pod uwagę nie tylko spalanie oleju poprzez uszczelniacze i pierścionki ale przede wszystkim poprzez turbinę. Jeżeli będzie ona rzucała na kolektor ssący zbyt duża ilość oleju to silnik w pewnym momencie może dostać samozapłonu, czyli zapalenie się oleju wpadającego do cylindrów i nie kontrolowane wejście silnika na najwyższe obroty - nawet po za skalę. Wyłączeniem stacyjki go nie zgasisz, jedynie poprzez zduszenie na biegu.

Ale zanim do tego dojdzie to silnik bedzie spalał tyle oleju, że w niepokój doprowadzi Cię błękitna chmura z rury wydechowej - w tedy możesz się spodziewać takiego zachowania silnika.

Na chwilę obecną ustal czy w kolektorze ssącym, albo w intercoolerze masz sporą ilośc oleju.

Opublikowano
...na dzień dzisiejszy nie zauważyłem nawet w minimalnym stopniu niebieskiego zabarwienia spalin... hmmm...czy przy przebiegu 200 000 km w tds pierścionki będą "puszczały" olej? ...ja najbardziej rzeczywiście podejrzewam dwie opcje: uszczelniacze zaworowe oraz turbinę.... a czy przepuszczająca turbina będzię obciekała olejem czy niekoniecznie? ...bo moja jest sucha w 100%.
Opublikowano

ja mam na liczniku 230 tys ale pewnie jak znam zycie to bedzie ze 100 wiecej

olej, dopoki jezdzilem na mobilu polsyntetyku mi bral - do 1l /10 tys km

od kiedy przeszedlem na castrol 10w60 przestal brac od wymiany do wymiany

oczywiscie nie mowie o wyciekach - mialem ich sporo: wymienilem uszczelke pod glowica, uszczeleczki pod rurkami od filtra oleju, tylny simering na silniku itp

przez turbine costam leci ale nie na tyle, by bylo to zauwazalne na bagnecie

zh
Opublikowano

...BMW przyjmuje, że silnik 2.5 tds ma prawo spalić max 1l/1000km ...jeśli przekroczy ten pułap tzn ,że silnik ma awarię... to są dane serwisowe...

...tak więc teraz jestem spokojniejszy... jak widać 0.8l/5000km nie jest powodem do zmartwień ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.