Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Śmiało resetuj

 

Ja z kolei mam taką zagadkę, przebieg 214k, apka pokazywała że do wymiany filtra 17900.00 km mimo że 7g popiołu w filtrze, błedu jak u kolegi wyżej nie było. Z ciekawości zresetowałem filtr i wskoczył dystans do wymiany 20000.00km zamiast 200000.00. Wiecie o co tu chodzi? Czy te 20000.00 wg aplikacji to 200k czy 20k? Taka teoria by wyjaśniala te 17900.00 do wymiany czyli 179k i tylko 7g popiolu, w dodatku w historii auta wyczytałem wpis o wymianie dpf na nowy ok 20k temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało resetuj

 

Ja z kolei mam taką zagadkę, przebieg 214k, apka pokazywała że do wymiany filtra 17900.00 km mimo że 7g popiołu w filtrze, błedu jak u kolegi wyżej nie było. Z ciekawości zresetowałem filtr i wskoczył dystans do wymiany 20000.00km zamiast 200000.00. Wiecie o co tu chodzi? Czy te 20000.00 wg aplikacji to 200k czy 20k? Taka teoria by wyjaśniala te 17900.00 do wymiany czyli 179k i tylko 7g popiolu, w dodatku w historii auta wyczytałem wpis o wymianie dpf na nowy ok 20k temu.

 

dopiero doczytałem ze nowy filtr wstawiony :cool2: niemożliwością by było 7g popiołu po 214tkm :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało resetuj

 

Ja z kolei mam taką zagadkę, przebieg 214k, apka pokazywała że do wymiany filtra 17900.00 km mimo że 7g popiołu w filtrze, błedu jak u kolegi wyżej nie było. Z ciekawości zresetowałem filtr i wskoczył dystans do wymiany 20000.00km zamiast 200000.00. Wiecie o co tu chodzi? Czy te 20000.00 wg aplikacji to 200k czy 20k? Taka teoria by wyjaśniala te 17900.00 do wymiany czyli 179k i tylko 7g popiolu, w dodatku w historii auta wyczytałem wpis o wymianie dpf na nowy ok 20k temu.

 

dopiero doczytałem ze nowy filtr wstawiony :cool2: niemożliwością by było 7g popiołu po 214tkm :cool2:

W swoim E91 m47 mam blisko 200tys i mam 5.3 gr popiołu i nic mi nie wiadomo o wymianie dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu do wymiany filtra aplikacja chyba źle pokazuje o jedno zero . Według aplikacji mam filtr do wymiany za 7900kn a jak sprawdzam w idrive to mam 79000 także cilos nie tak . . Tak samo zauważyłem różnicę w ładowaniu akumulatora . Aplikacja pokazuje mi 14.8v np a w ukrytym Menu w liczniku 14.3-4v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelgawel, jestem kolejnym użytkownikiem Twojej aplikacji - dzięki wielkie, odwaliłeś kawał świetnej roboty :D Przy okazji powiem, że te interfejsy ze zdjęcia poniżej nie za bardzo chcą działać (pomimo, że na płytce PCB jest wydrukowane 1.4) ale jeśli ktoś ma już kabel usb k-d can to przejściówka OTG za 2 zł sprawdza się wzorowo.

 

7b46a0704825a4a3720217876867

 

Poza tym, czy mógłbyś mi rozjaśnić w jaki sposób jest obliczana ilość sadzy i popiołu? Przeglądałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi. Rozumiem, że to jest wartość wyliczana przez aplikację na podstawie innych parametrów, prawda?

 

Borykam się z powracającymi błędami 480A, 481A, 447B, pomimo tego, że DPF był na stole i został dokładnie wyczyszczony. Jakie wartości ciśnienia wstecznego powinienem zobaczyć na zgaszonym silniku? Pokazuje u mnie skaczące co kilka sekund wartości między 1-20hPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję ilość sadzy jest obliczana na podstawie spalonego paliwa tak gdzieś czytałem. A jakie masz ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach?

 

 

pawelgawel, jestem kolejnym użytkownikiem Twojej aplikacji - dzięki wielkie, odwaliłeś kawał świetnej roboty :D Przy okazji powiem, że te interfejsy ze zdjęcia poniżej nie za bardzo chcą działać (pomimo, że na płytce PCB jest wydrukowane 1.4) ale jeśli ktoś ma już kabel usb k-d can to przejściówka OTG za 2 zł sprawdza się wzorowo.

 

7b46a0704825a4a3720217876867

 

Poza tym, czy mógłbyś mi rozjaśnić w jaki sposób jest obliczana ilość sadzy i popiołu? Przeglądałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi. Rozumiem, że to jest wartość wyliczana przez aplikację na podstawie innych parametrów, prawda?

 

Borykam się z powracającymi błędami 480A, 481A, 447B, pomimo tego, że DPF był na stole i został dokładnie wyczyszczony. Jakie wartości ciśnienia wstecznego powinienem zobaczyć na zgaszonym silniku? Pokazuje u mnie skaczące co kilka sekund wartości między 1-20hPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppiotrek, Ilość sadzy obliczana jest przez sterownik, aplikacja jedynie pokazuje wartość odczytaną ze sterownika.

Te adaptery nadają się jedynie do Torque. Na pierwszej stronie jest lista sprawdzonych adapterów.

U mnie na wyłączonym silniku ciśnienie waha się do kilku hpa, ale to nic niewiele mówi. Zrób sobie test ciśnienia w aplikacji. Masz tam podane wartości dopuszczalne.

 

kamil17932, wartość napięcia zależy od tego gdzie jest ono mierzone. Aplikacja wyciąga tę informację ze sterownika silnika, błędu tu nie ma, jedynie różnice w pomiarach.

Dzięki za potwierdzenie dystansu do wymiany filtra - zrobię poprawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu do wymiany filtra aplikacja chyba źle pokazuje o jedno zero . Według aplikacji mam filtr do wymiany za 7900kn a jak sprawdzam w idrive to mam 79000 także cilos nie tak . . Tak samo zauważyłem różnicę w ładowaniu akumulatora . Aplikacja pokazuje mi 14.8v np a w ukrytym Menu w liczniku 14.3-4v

Dzięki kolego, wlasnie mnie oświecilo :!: :!: przeciez po zakupie auta resetowalem dpf w idrive :mad2: bo pokazywało że się "kończy" czyli te 7g popiolu naliczylo przez 21k km przebiegu czyli od czasu resetu. Rozszyfrowalem wpis w historii auta o dpf przy 200k : bylo to jedynie sprawdzenie a nie fizyczna wymiana. Wszystko teraz się zgadza

 

@pawelgawel sprawdziłem teraz i rzeczywiście aplikacja przeklamuje o jedno 0 wzgledem tego co jest naprawdę, jutro jeszcze podesle logi

 

Najwazniejsze ze z moim dpf jest wszystko ok, ciśnienia wsteczne wzorowe, wypalanie co 300- 500 km w cyklu mieszanym :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppiotrek, Ilość sadzy obliczana jest przez sterownik, aplikacja jedynie pokazuje wartość odczytaną ze sterownika.

Te adaptery nadają się jedynie do Torque. Na pierwszej stronie jest lista sprawdzonych adapterów.

U mnie na wyłączonym silniku ciśnienie waha się do kilku hpa, ale to nic niewiele mówi. Zrób sobie test ciśnienia w aplikacji. Masz tam podane wartości dopuszczalne.

 

OK, dzięki. Nie widziałem sadzy/popiołu dla mojego auta w Rheingold, stąd takie przypuszczenie.

 

Robiłem test ciśnienia zarówno w Twojej apce jak i na kompie. Potrafi być okej przez chwilę (wyniki mieszczą się w normie z dużym zapasem), a czasem jest tak jak Ty chyba miałeś (w tym temacie czytałem) czyli, że dla 2000 obrotów ciśnienie jest wyższe jak dla 4000. Dziś przy mocniejszym depnięciu widziałem okolice 600 hPa... :norty: Po odpaleniu auta i przejechaniu kilka km było na jałowym 10 hPa, a po 50 km już 30-40 hPa - przy czym dwukrotnie włączyła się regeneracja na tym odcinku :shock: Na zgaszonym tak jak pisałem już wyżej.

 

Co do pytań o sondę lambda bo takie się pojawiały to u mnie na ciepłym pokazuje 32,77 jak jadę bez gazu, przy wciśniętym pedale okolice 1-30 (raczej 1-3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w E81 118d N47 przebieg do wymiany filtra DPF pokazuje raczej dobrze, bo chyba 220 tyś km - reset pewnie około 30 tys km temu, za to w E91 330d M57 pokazuje 11535,00km do wymiany, gdzie w I-Drive jest info że do wymiany jest 110 lub 120 tyś km - czyli dla silników M trzeba przesunąć przecinek w prawo o jedną cyfrę.

 

Ciśnienie zwrotne u mnie w 330d M57 (po przejechaniu 20km, postój auta 20 minut, później praca na luzie kilka minut i test), dystans od regeneracji ok 300 km, popiół: 20,87g / sadza 24,68g,

720 - 7hPa

1850 -14hPa

2700 -34hPa

3630 -50hPa

Dpf ma około 85 tyś km przebiegu - był wymieniany.

 

Dodałem w Google Play komentarz dla aplikacji :cool2:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, mam pytanie co do korekcji wtryskiwaczy.

Ten test trwa okreslona ilosc czasu? Bo u mnie w pewnym momencie wrocil do poczatkowego monitu o "Potwierdzeniu" rozpoczecia testu. Myslalem ze moze rozlaczyl sie kabel ale byl caly czas podlaczony. Btw. Czym grozi przerwanie takiego testu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, mam pytanie co do korekcji wtryskiwaczy.

Ten test trwa okreslona ilosc czasu? Bo u mnie w pewnym momencie wrocil do poczatkowego monitu o "Potwierdzeniu" rozpoczecia testu. Myslalem ze moze rozlaczyl sie kabel ale byl caly czas podlaczony. Btw. Czym grozi przerwanie takiego testu?

Niczym , tam tylko możesz podglądać jakie wartości mają wtryskiwacze . Test trwa tak długo jak się będziesz patrzył na dane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jednak mała groźba. Rozłączenie kabla podczas testu wtryskiwaczy spowoduje że auto przez jakiś czas nie będzie chciało odpalić. Połączenie może zostać również zerwane w przypadku użycia kiepskiego adaptera. Gdyby tak się stało wystarczy połączyć adapter jeszcze raz i wejść a następnie wyjść z korekcji wtrysków. Potwierdzenie rozpoczęcia testu mogło wyskoczyć ponownie z powodu obrotu ekranu. Auto-obrót ekranu powoduje dużo problemów dlatego będę musiał go zablokować i orientację ekranu będzie zmieniać się w ustawieniach apki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego po ostatniej aktualizacji cos sie popieprzyło , bo niy jest połączony z adapterem bluetooth ale kiedy przechodzę do nastepnego okna to już niema połączenia . Kiedy wracam to przez chwilę połaczenie jest na czerwono i zaraz wchodzi na zielono . możesz coś zrobić !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko zależy gdzie i jak się jeździ. Któtkie odcinki to częste wypalanie. Jak jeździsz często za miasto to filtr sam z siebie jest przedmuchiwany bez opcji wypalania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj odpaliłem apkę (viaken kabelek usb)

mam m57n2 w E90

wszystko świetnie się połączyło, pojechałem sobie na autostradę

popiół 29.65

sadza 51

wywalało już błąd filtra

wszystko się pięknie wypaliło

mam pytanie do autora aplikacji

po uruchomieniu procedury wypalania, kiedy następuje jej koniec? i czy po niedokończeniu procedury sterownik zapamiętuję to i przy kolejnej okazji wznawia procedurę nawet jak nie ma aplikacji podlączonej?

pytanie do reszty

czy popiół da rade jakoś usunąć? mam 29.65 auto przelot 340500km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jednak mała groźba. Rozłączenie kabla podczas testu wtryskiwaczy spowoduje że auto przez jakiś czas nie będzie chciało odpalić. Połączenie może zostać również zerwane w przypadku użycia kiepskiego adaptera. Gdyby tak się stało wystarczy połączyć adapter jeszcze raz i wejść a następnie wyjść z korekcji wtrysków. Potwierdzenie rozpoczęcia testu mogło wyskoczyć ponownie z powodu obrotu ekranu. Auto-obrót ekranu powoduje dużo problemów dlatego będę musiał go zablokować i orientację ekranu będzie zmieniać się w ustawieniach apki.

 

Potwierdzam. Stalo sie to podczas proby odlozenia telefonu i obrotu ekranu.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.