Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

(pytanie w kontekscie diesli)

czy program:

- odczytuje zadane/faktyczne ladowanie turbiny do wartosci ponad 2550 (1.55 bara) - inaczej: nie jest to odczyt at komendami po elm (takich programow jest od groma)

- loguje dane live data do pliku csv, ktory moge latwo sobie otworzyc na andro jakims csv/excel viewerer lub przeslac mejlem by to uczynic na PC

- czy program we wspomnianym pliku CSV notuje ROWNOLEGLE dane np w postaci kolumn: obroty, zadane ladowanie, faktyczne ladowanie DAWKA PALIWA!!!!, wysterowanie VNT itp?

- czy znajac nazwe parametru, ktory mnie interesuje (np BEZUGSWINKEL_BEGINN_HAUPTEINSPRITZUNG1_WERT ) moge sobie gdzies takie parametry "z palca" dodac? (by stworzyc jakis set logowanych parametrow cos jak w testo?)

- czy program chodzi NIE JAKO ELMOWY CZYTACZ z seria Fxx (enet? - jak to z komorka polaczyc)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja 1.61:

- W live data dodane: Lambda, Temperatury powietrza, Prędkość.

- poprawki dla serii F

- poprawki komunikacji z autem. Nie powinno być już problemów z uruchamianiem regeneracji i resetu adaptacji DPF. Wartości '-1' powinny pojawiać się rzadziej a może nawet wcale.

 

trojan847 dzięki za testy na F31. Aktualny status dla serii F:

- działa Live data i DPF

- działa odczyt błędów z silnika

Nie działa (jeszcze):

- odczyt błędów z pozostałych modułów - bo w F-ce są inne moduły. Będą one obsługiwane w przyszłości

- korekcje wtrysków.

 

Czesc, widze ze rowniez dodales moja sugestie dotyczaca dodawania parametrow, dokladnie o to chodzilo! tylko czy musi byc to ograniczone tylko do zakladki "aktualne/oczekiwane"? bo tylko w tej to dziala a w pozostalych jest po staremu. Co do nowych parametrow live data, jeszcze nie testowalem.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jaciepacie, jeszcze nie jest zrobione ale będzie niebawem.

 

 

@przemek4net

czy program:

- odczytuje zadane/faktyczne ladowanie turbiny do wartosci ponad 2550 (1.55 bara) - inaczej: nie jest to odczyt at komendami po elm (takich programow jest od groma)

Program odczytuje wartości tak jak w INPA/ISTA. To nie jest zwykły ELM tak jak np. Torque który obsługuje jedynie klika standardowych parametrów.

 

- loguje dane live data do pliku csv, ktory moge latwo sobie otworzyc na andro jakims csv/excel viewerer lub przeslac mejlem by to uczynic na PC

Tak. Wybierasz sobie jakie parametry chcesz oglądać i to samo loguje się do pliku.

 

- czy program we wspomnianym pliku CSV notuje ROWNOLEGLE dane np w postaci kolumn: obroty, zadane ladowanie, faktyczne ladowanie DAWKA PALIWA!!!!, wysterowanie VNT itp?

Zależy co rozumiesz przez 'równolegle'. Poszczególne parametry są równolegle w kolumnach, ale czytanie wartość ze sterownika odbywa się szeregowo, tzn. pomimo że dane są w jednym wierszu to moment odczytu poszczególnych wartości może różnić się o kilkadziesiąt milisekund. Na kablu komunikacja jest bardzo szybka więc rozjazd jest niewielki. Natomiast w przypadku ELM327 i silnika M47/57 rozjazd może być nawet kilkaset milisekund.

Wyjątkiem są wartości aktualne/oczekiwane - tu odczyt obydwu wartości odbywa się jednocześnie żeby nie było przesunięć.

Dawki paliwa nie ma - są korekcje osobno (bo procedurę testową trzeba uruchomić w sterowniku). Wysterowanie VNT - nie ma, ale pewnie da się zrobić jeśli Ci zależy.

 

- czy znajac nazwe parametru, ktory mnie interesuje (np BEZUGSWINKEL_BEGINN_HAUPTEINSPRITZUNG1_WERT ) moge sobie gdzies takie parametry "z palca" dodac? (by stworzyc jakis set logowanych parametrow cos jak w testo?)

Nie. Nowe parametry muszę ręcznie dodać do aplikacji

 

- czy program chodzi NIE JAKO ELMOWY CZYTACZ z seria Fxx (enet? - jak to z komorka polaczyc)

Co to jest "ELMOWY CZYTACZ"? Z serią F możesz podłączyć się za pomocą kabla D-Can albo adaptera ELM. W przypadku serii F oraz e90/N47 używam w ELM takiego samego protokołu jak kabel D-Can. Czyli tak jak pisałem wcześniej komunikacja odbywa się tak jak w INPA/ISTA itp. Enet o ile się nie mylę to tylko do kodowania. Apka nie robi kodowania. Do diagnostyki kabel D-Can, albo ELM obsługujący D-Can.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi

dzieki za odp

do Fxx zeby polaczyc sie inpa/testo/ista_d zawsze uzywalem eneta (na inpowym kablu mi sie nie powiodlo), do edc17 w serii E.. zwykly inpowy kadel (tylko bez mostkowania, na ktorys tam pinach kostki)

- w sumie to detal techniczny: czyli w serii Fxx takze wartosci doladowania masz nieograniczone do 2550???

 

pytajac o rownoleglosc odczytow mam na mysli

 

czytasz to pojedynczo Na zasadzie

INPAapiJob(sgbd,"STATUS_LADEDRUCK_SOLL","","");

INPAapiCheckJobStatus("OKAY");

INPAapiResultAnalog(zahlen_var,"STAT_LADEDRUCK_SOLL_WERT",1);

czy hurtem?

INPAapiJob(sgbd,"mw_select_lesen_norm",lv_jobparams,"job_status;id_sg_adr;_tel_auftrag;_tel_antwort");

(a w tym lv_jobparams masz posklejane ID parametrow, ktore hurtem chcesz przeczytac - to na ile ecu rownolegle/nierownolegle to czyta... to osobna sprawa.. ale jest to obstawiam szybsze niz requestowanie "parametr po parametrze")

 

ponawiam pytanie: czy czytasz dawke paliwa?!!!

czy dawka paliwa widziana przez program ograniczona jest do 100mg, czy odczyt przeplywu powietrza ograniczony jest do 1600mg? (te ograniczenia wynikaja /po czesci?/ z plikow PRG - w sumie jestes poza ediabasem z inpy wiec moze ten problem Ciebie nie dotyczy?)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

kupilem kiedys carly/bmwhat - do diagnostyki to knot nad knotami (a gosc jest gluchy jak pien na uwagi)... mam nadzieje ze to co robisz bedzie lepsze/trzymam kciuki. Obecnie uzywam testo albo swojego rozszerzenia do inpy dodajacego miedzy innymi logowanie live data do pliku CSV

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żyłem w błędzie że enet to tylko do kodowania. Z F10 używałem kabla DCan z przełącznikiem.

Nic mi nie wiadomo o ograniczeniu wartości. Ja czytam parametr który odpowiada w inpie STAT_LADEDRUCK_WERT. Wartość jest w dwóch bajtach mnożona przez ~0.09, co teoretycznie daje wartość maksymalną ok 5900hPa, niestety nie mam jak tego potwierdzić w praktyce.

 

Parametry czytane są szeregowo jeden po drugim czyli tak jak w pierwszym przykładnie (za wyjątkiem wartości aktualnej i oczekiwanej które czytane są równolegle). Wynika to z ograniczeń ELMa w przypadku silników M47/57. Protokół KWP którego używają silniki 'M', ma ograniczoną długość ramki danych wysyłanych do sterownika. Więc maksymalnie można odczytać hurtem 2 czy 3 parametry. Jest tu pole do poprawki na przyszłość, z zastrzeżeniem że prze ELM M47 odczyt musiałby być nadal szeregowo.

 

Dawki paliwa nie czytam. Co do powietrza jest podobna sytuacja jak z doładowaniem - dwa bajty * ~0.025 co daje max ~1600mg.

 

testo nie znałem. Na pewno wypróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pawelgawel czekam na kasowanie adaptacji przepływomierza i ograniczenie EGR :mrgreen:

Nie tylko Ty na to czekasz. Masz to w planach Paweł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametr Lambda0- dobra widze ze jest to prawdopodnbie parametr "lambdaintegrator" ktory pokazuje zawartosc w % aktualnej mieszanki. U mnie te wartosci to 29-36, przy aktywnym bledzie sondy "447B lambda probe". Jakie wartosci sa optymalne? Czy sprawdzal ktos jeszcze ten parametr na M47 ze sprawna lambda?

 

Pozdro!

Edytowane przez jaciepacie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem przetestować appkę dla e83, silnik n47 (177km); wiem, że udało się czytać błędy w e83 dla silnika m47; czy ktoś próbował w e83 i silnik n47?

 

mi udało się połączyć z aplikacją, adapter nerwus, status połączony, jednak po wejściu w live data - komnikat "Błąd DPFSooMass No response from ECU" , po wejściu w kody usterek - brak "komunikacji z ecu", interfejs i protokół ustawiony jak dla e83 (K+D-can usb, protokół kwp2000); silnik wybrałem BMW e90 2.0 Diesel N47 ponieważ opcji dla e83 brak (może ktoś się orientuje czy e83 jest dostępna w wersji expert - wtedy zakupię i spróbuję potestować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaciepacie, lambda pokazuje wartości Lamda, nie napięcie.

 

bsor, dla N47 wybierz adapter "K+D-can USB" i protokół "D-Can". (KWP jest dla M47/57). W pełnej wersji wybór silników jest taki sam. Nie ma znaczenia czy to e83 czy e90. Trzeba tylko wybrać właściwy silnik i adapter/protokół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametr Lambda0- dobra widze ze jest to prawdopodnbie parametr "lambdaintegrator" ktory pokazuje zawartosc w % aktualnej mieszanki. U mnie te wartosci to 29-36, przy aktywnym bledzie sondy "447B lambda probe". Jakie wartosci sa optymalne? Czy sprawdzal ktos jeszcze ten parametr na M47 ze sprawna lambda?

 

Pozdro!

 

Dzieki, w miedzyczasie zdazylem juz edytowac swojego posta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a macie efekt przybywania oleju , ? Ja zmieniam olej co 10 tyś i zawsze naleje olej zostawiając trochę do maksimum a przy następnej wymianie mam maks i w sumie co zmianę cos przybędzie. Czy wszystkie bmki z dpf tak mają?

Jeśli Ci nie przekracza maxa to normalne, u mnie natomiast ostatnio zauważyłem wielki problem z przybywaniem oleju, zalałem ~5,5l oleju a po 10tyś spuściłem 7,5l. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze: ciśnienia wsteczne idealne, wypalanie przebiega poprawnie, wtryski super. Podejrzewam że za często się wypala filtr (muszę się przyjrzeć jak szybko przyrasta sadza bo tego nie robiłem), do tego doszła jazda na krótkich dystansach więc "niedokończonych wypalań" się uzbierało. Ponadto wg bmw żywotność filtra się kończy przy ~200-250k a to mój przebieg, zrobię "fikcyjną" wymianę filtra w btool, jeśli nadal będzie ten problem to chyba czeka mnie wycięcie lub wymiana :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a macie efekt przybywania oleju , ? Ja zmieniam olej co 10 tyś i zawsze naleje olej zostawiając trochę do maksimum a przy następnej wymianie mam maks i w sumie co zmianę cos przybędzie. Czy wszystkie bmki z dpf tak mają?

Jeśli Ci nie przekracza maxa to normalne, u mnie natomiast ostatnio zauważyłem wielki problem z przybywaniem oleju, zalałem ~5,5l oleju a po 10tyś spuściłem 7,5l. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze: ciśnienia wsteczne idealne, wypalanie przebiega poprawnie, wtryski super. Podejrzewam że za często się wypala filtr (muszę się przyjrzeć jak szybko przyrasta sadza bo tego nie robiłem), do tego doszła jazda na krótkich dystansach więc "niedokończonych wypalań" się uzbierało. Ponadto wg bmw żywotność filtra się kończy przy ~200-250k a to mój przebieg, zrobię "fikcyjną" wymianę filtra w btool, jeśli nadal będzie ten problem to chyba czeka mnie wycięcie lub wymiana :x

Bez przesady aż tyle to mi nie przybywa. Przy wymianie jest 5l może 5.2 przy wlewaniu też nie wiem ale wlewam 5.3 ł i mam pod maks prawie. Tyle że przez to nie wiem czy bierze olej coś czy nie bo nic nie dolewam od zmiany do zmiany . Bo stan jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametr Lambda0- dobra widze ze jest to prawdopodnbie parametr "lambdaintegrator" ktory pokazuje zawartosc w % aktualnej mieszanki. U mnie te wartosci to 29-36, przy aktywnym bledzie sondy "447B lambda probe". Jakie wartosci sa optymalne? Czy sprawdzal ktos jeszcze ten parametr na M47 ze sprawna lambda?

 

Pozdro!

 

Podłaczam się do pytania, jakie są właściwe wartości ? u mnie na pcoątku jak silnik jest zimmny to jest cały czas 0... po pewnym czasie wzrasata i oscyluje w granicach 2-3, cyz tak powinno być? czy ktś mógłby sprawdzić u siebie ? szczególnie jeśli ma n47?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam. Testowałem ostatnio trochę apkę na moim samochodzie i potem na żony i zastanawia mnie pomiar "Powietrze" aktualne/oczekiwane, czy to są prawidłowe odczyty czy coś jest nie tak ?

 

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.

 

http://i66.tinypic.com/np1and.png

 

http://i65.tinypic.com/34j3s55.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serii F jest jakiś problem z odczytem oczekiwanej masy powietrza, W żaden sposób nie jestem w stanie wyciągnąć poprawne wartości. Chwilowo musi tak pozostać bo pomysłów brak.

 

Zigi86, u mnie lambda wygląda podobnie. Na zimnym 0, potem 2-5, a np przy hamowaniu silnikiem np 30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj patrzyłem w moim N47 118d wartość powietrza oczekiwaną i mierzoną. Oczekiwana jest zawsze 1269,976052 u mnie.

Dzisiaj też odpaliłem Carly pierwszy raz w aucie i musze powiedzieć, że fajnie to wygląda. Sporo możliwości, co prawda używałem wersji bez wykupionego programowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apka potestowana, wszystko super działa z icarv3

 

mam błąd 452a, jest on ponoć związany z osiągnieciem przebiegu 200 tys i sugeruje wymianę filtra, mimo że nawet sprawny jest etc, kwestia programowania. Zresztą w Szwajcarii auto miało wymieniony filtr na nowy, czy mogę więc bezpiecznie wykonać reset filtra aplikacja?? Była tam jedna opcja dotycząca właśnie resetu, ale nie zdecydowałem się jej użyc

 

błąd jak usunę, to pojawia się ponownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.