Witam, mam następujący problem z BMWX3 - może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem - na forum takiego przypadku nie znalazłem, E83 rocznik 2008, 2,0d, 177km – około roku temu pojawił się charakterystyczny dźwięk od strony skrzyni redukcyjnej i zaświeciły się trzy standardowe kontroli (poduszka, ciśnienie w oponach i 4x4). Odkręciłem siłownik reduktora, zębatka była wyrobiona – po przełożeniu zębatki spokój aż do tej pory. Jakieś 2 tyg temu pierwszy raz zapaliły się ponownie te same lampki (żadnych niepokojących dźwięków nie ma, żadnego szarpania, tylko lampki). Lampki zapalają się zazwyczaj na prostej, po ok. 10-20 minutach jazdy. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu palą się nadal, jednak po odczekaniu ok. 5 i ponownym odpaleniu błąd znika. Po rozmowie z mechanikiem (Kwiatkowski Luzino), poradził, że to na pewno ponownie siłownik… udało mi się pożyczyć inny siłownik, zamontowałem jednak po ok. 15 minutach jazdy – te same błędy (poduszka, ciśnienie w oponach i 4x4). Błędy jakie pojawiają się po zczytaniu z komputera to: - skrzynka rozdzielcza 5462 – usterka układu mechanicznego 5462 – siła na siłowniku zmiany biegu lub sprzęgle zbyt wysoka - kontrola stabilności 5ec1 – czujnik skrętu kierownicy, wiarygodność 5f3a – skrzynka rozdzielcza, usterka wewnętrzna - podwozi – czujnik położenia 04 – usterka styku układu kierowniczego, działanie w trybie regulacji Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problem? Macie może jakiś pomysł gdzie teraz uderzać?był bym bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki