Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie >> czy u was wskazania ladowania turbiny (aktualne/oczekiwane) pokrywaja sie w calym zakresie obr ? (mi troche brakuje ok 100-150mbar do +/- 2000/2200obr. Potem powzyej tych obr wskazania gonia oczekiwane juz pokrywaja sie z oczekiwanymi do konca obrotomierza. Pewnie to wina reg turbo, ktore bylo ruszane celowo, ale chcialem sie upewnic.

 

Ponizej wykres

 

https://p.gg.pl/thumb/p/d/FhYP3w7NoVAdFxYP3w7J4DU/Schowek-8(2).png?i_dim=1920x768&app_id=web-client&i_crop=false&api_version=6

Edytowane przez Lendio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem apkę, wiec dorzucę swoje kolejne "3 grosze". I poproszę o temp powietrza zasysanego czyli z przepływki i temp powietrza za IC. Temp oleju niby odczytuje i jest ok 1 stopień większa od temp wody. Ale jest jeszce opcja oiltemperature2 i tam pokazuje 99,50C. Nie wiem czy to wina kabelka otg ale losowo po jakimś czasie zwiesza się odczyt danych i tym samym kabelek i potrafi walnąć restart telefonu. I nie odczytuje korekcji wtrysków :) Ale ogólnie dla mnie bardzo przydatna apka bo nie muszę lapka trzymać na kolanach.

 

Co do pokrywania się doładowania to u mnie od 1300 obr się pokrywają wiadomo że jak depniesz to w zyciu tak szybko nie uzyskasz tego co żąda ECU. Ale do 2000 to miałem problem w e46 jak źle była geo w turbo wyregulowana. Dopiero jak dałem na dynamiczną regulacje geo to było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek06. Ok, dorzucę temp. powietrza i lambde.

OilTemperature2 niestety pokazuje bzdury czyli ok 100 cały czas, wywalę to bo w błąd wprowadza. Włącz logowanie komunikacji w ustawieniach i podeślij log btool_comm.log to popatrzę czemu wtryski nie działają lub czemu są zawiechy na kablu.

 

Crazyduck, jak jest zaplanowana to powinna załączyć się jak tylko spełnione są warunki. Wyślij proszę log komunikacji to sprawdzę czy jest jakiś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link nie działa. Tu wrzuć: https://imgur.com/

Czy Live Data/Dpf działa poprawnie? Najlepiej jakbyś przysłał logi aplikacji: Ustawienia > Logowanie komunikacji, następnie poklikaj po apce i wyślij mi pliki btool_comm_xxxxx.log

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

W końcu dostałem kabel i mogłem wypróbować apkę.

Niestety niczego nie udało mi się odczytać...

Nie miało znaczenia, który silnik E46 M47 wybierałem. Próbowałem na adapterze K+D-Can USB (bo taki kabel kupiłem) oraz z ciekawości na ELM 327 D-Can USB.

Na obu jest zielona ikonka informująca o połączeniu. Na K+D-Can przy próbie odczytu LiveData na chwilę pojawia się ten mały kwadracik i potem znika. Wartości wszędzie to -1.0

Na ELM327 kwadraciki się pojawiają w nieskończoność...

 

Przy próbie odczytu błędów dostaję informację o braku połączenia z ECU.

 

Próbowałem wszystkich 4 kombinacji, ale bezskutecznie. Niczego nie jestem w stanie odczytać.

 

Końcówka VIN to FU67035

Silnik wg. bimmer.work to M47DO1

 

Gdzie może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój czujnik ciśnienia wstecznego zgłupiał i nawet na postoju pokazuje jakieś wartości, czy ktoś może mi podpowiedzieć, który to dokładnie czujnik w BMW e61 n47 lci ? nie chciałbym kupić niewłaściwego, ale obstawiam że to ten ?

 

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX31-EUR-04_2006_E61N_BMW_520d&diagId=13_1286#13627805152

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie na forum ktoś tutaj pisał, że na postoju powinno być 0 i koniec (a jak nie to czujnik uwalony) dlatego pytam ... przy dodawaniu gazu ciśnienie rośnie, czy ktoś może jeszcze potwierdzić że u niego na postoju ta wartość nie zawsze jest 0 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie na forum ktoś tutaj pisał, że na postoju powinno być 0 i koniec (a jak nie to czujnik uwalony) dlatego pytam ... przy dodawaniu gazu ciśnienie rośnie, czy ktoś może jeszcze potwierdzić że u niego na postoju ta wartość nie zawsze jest 0 ?

 

u mnie po wpalaniu 5,88-7hPa a przed 14,88-16hPa także nie wiem skąd niby ma być zero jak dpf stawia opor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączasz kablem to dla M47 wybierz protokół "KWP 2000*".

Jeśli bluetooth to "ELM 327 KWP 2000 Bluetooth" > OK, restart apki i powinno ruszyć.

 

Dobra, znalazłem... :mad2:

Taki mój pomysł - niech protokoły też będą w formie pełnej listy do wyboru ;)

W życiu bym nie wpadł na to, że trzeba kliknąć na nazwę protokołu i dopiero pojawi się dodatkowe menu.

Lista adapterów (powyżej tego) sugeruje, że jest tylko jeden.

 

Dzięki - jutro sprawdzę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie na forum ktoś tutaj pisał, że na postoju powinno być 0 i koniec (a jak nie to czujnik uwalony) dlatego pytam ... przy dodawaniu gazu ciśnienie rośnie, czy ktoś może jeszcze potwierdzić że u niego na postoju ta wartość nie zawsze jest 0 ?

 

u mnie po wpalaniu 5,88-7hPa a przed 14,88-16hPa także nie wiem skąd niby ma być zero jak dpf stawia opor

 

Kolego na wyłączonym silniku u mnie pokazuje jakieś watości zamiast 0 ... i dlatego pytam czy tylko ja mam taką sytuację, może ktoś jeszcze sprawdzić?

 

Edit: dopiero teraz zauwazyłem że w postach powyżej napisałem "na postoju" co faktycznie mogło wprowadzać w błąd, chodzi o auto z wyłączonym silnikiem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie na forum ktoś tutaj pisał, że na postoju powinno być 0 i koniec (a jak nie to czujnik uwalony) dlatego pytam ... przy dodawaniu gazu ciśnienie rośnie, czy ktoś może jeszcze potwierdzić że u niego na postoju ta wartość nie zawsze jest 0 ?

 

u mnie po wpalaniu 5,88-7hPa a przed 14,88-16hPa także nie wiem skąd niby ma być zero jak dpf stawia opor

 

Kolego na wyłączonym silniku u mnie pokazuje jakieś watości zamiast 0 ... i dlatego pytam czy tylko ja mam taką sytuację, może ktoś jeszcze sprawdzić?

 

Edit: dopiero teraz zauwazyłem że w postach powyżej napisałem "na postoju" co faktycznie mogło wprowadzać w błąd, chodzi o auto z wyłączonym silnikiem.

 

Pozdrawiam

U mnie na postoju z odpalonym silnikiem pokazuje ok 8 a czujnik jest nowy OEM . A czy ktos sprawdzał lub mógłby sprawdzić do ilu rosnie cisnienie podczas jazdy na duzych obrotach z gazem w podłodze? U mnie dobija do 250 i sam nie wiem czy to nie za dużo. 4164370440fdc36ebf62a70959bd2e9f.jpg

 

Wysłane z mojego NX563J przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelgawel, swietna aplikacja, jak na razie testuje, wrzucam dane do .csv i mysle ze forum zaroi sie niedlugo od wykresow z excela ;)

 

Co do samej apki, moja sugestia:

 

Podczas wybierania parametrow z zakladki "Konfiguracja", parametry nie dodaja sie do tych juz istniejacych.

 

Np. Wchodze w DPF -> mam tam zdefiniowane parametry -> chce dodac 1 parametr z "koniguracji" i znikaja mi tamte defaultowe. A moim zdaniem, lepiej byloby gdyby parametry przybywaly do juz wczesniej zdefiniowanej listy.

 

Poza tym motor (M47) wywalil mi blad sondy lambda, w weekend podlacze inpe i zweryfikuje czy tam tez sie pojawia. -> ale raczej nie ma bata, ze to blad aplikacji, co?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zigi86, u mnie na zgaszonym silniku ciśnienie waha się od 0 do 5. Czujnik nowy, zatem tak ma być.

 

Adaptacje aku będę robił ale to jeszcze to potrwa.

 

jaciepacie, dobra sugestia. Co do błędów, jeśli widzisz czterocyfrowy/literowy kod błędu to w inpa zobaczysz to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się przetestować apkę i działa :D

Nie wchodząc w szczegóły - odczytało mi tylko błędy "MOTOR". Przy reszcie (zaznaczyłem wszystko) było info o No response from ECU.

Piszę to dlatego, że ciągle mam świecącą się kontrolkę poduszki, co spowodowane było wypięciem wtyczki pod fotelem pasażera podczas sprzątania.

Miałem już to wcześniej i powinno to sygnalizować błąd maty zajętości fotela pasażera.

A tutaj takiego błędu wcale nie odczytało.

 

Robię coś nie tak czy apka tego nie wyłapuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W E46 nie odczyta wiecej błędów tylko z silnika. W e46 nie ma jbbf ani cas, dlatego czyta tylko motor. Są inne sterowniki. Reszte musisz INPA posprawdzać. Te sterowniki ktore sa w aplikacji są w autach e90, e87 i nowszych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja 1.61:

- W live data dodane: Lambda, Temperatury powietrza, Prędkość.

- poprawki dla serii F

- poprawki komunikacji z autem. Nie powinno być już problemów z uruchamianiem regeneracji i resetu adaptacji DPF. Wartości '-1' powinny pojawiać się rzadziej a może nawet wcale.

 

trojan847 dzięki za testy na F31. Aktualny status dla serii F:

- działa Live data i DPF

- działa odczyt błędów z silnika

Nie działa (jeszcze):

- odczyt błędów z pozostałych modułów - bo w F-ce są inne moduły. Będą one obsługiwane w przyszłości

- korekcje wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.