Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówisz o ciśnieniu wstecznym?
Tak

Sprawdzanie DPF na zimnym wg mnie nie ma sensu, w ogóle trzeba pamiętać że dopóki silnik się choć trochę nie nagrzeje, to sterownik ignoruje wskazania niektórych czujników. ZTCP to zimny czujnik u mnie też daje takie skokowe wskazania w okolicach 0.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie niestety w wersji beta nie działa reset przyuczenia skrzyni ani ograniczenie egr:(

ograniczenie EGR w M47 działa bo sprawdzałem

Opublikowano
U mnie w wersji expert nie ma w ogóle w ustawieniach serwisowych ograniczenia egr . Jest tylko rejestracja aku i reset przepływki. Czemu? jaka wartos dajecie na ograniczenie egr
Opublikowano

Skontaktuje się z autorem napewno mi pomoże bez problemu. Skoro chodzi u Was to widocznie ja mam coś nie tak.

Aby mieć ograniczenie egr musisz mieć wersje beta kolego.

Opublikowano

w N47 ograniczenie działa (ustawiłem na -0.4)

Screenshot_20180822-083642_B-_Tool_Expert.jpg

a jakie Wy macie ustawienia ?



Ja póki co przejechałem ok 80 km i nie ma problemów.

Mam wrażenie że lepiej na gaz reaguje auto, ale nie wiem czy to tylko u mnie w głowie czy może jednak tak jest :mad2:

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież jak ustawiłeś na minus to dostaje więcej spalin :roll: nie wiem skąd ujemne wartości w n47, ponieważ o ile dobrze pamiętam to ista daje możliwość zmian w zakresie 0-1 a w większości przypadków program "puszcza" max. 0,7 i wtedy jest maksymalnie możliwe ograniczenie pracy egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie mam pytanie, dla wersji M57 pojawiła się dla skrzyni możliwość:

- odczytu temp

- reset funkcji uczenia sie skrzyni biegów

- reset adaptacji skrzyni biegów.


I teraz pytanie, czym rożni sie reset funkcji uczenia się od resetu adaptacji skrzyni?

Dzięki za odpowiedz.

Opublikowano (edytowane)
Przecież jak ustawiłeś na minus to dostaje więcej spalin :roll: nie wiem skąd ujemne wartości w n47, ponieważ o ile dobrze pamiętam to ista daje możliwość zmian w zakresie 0-1 a w większości przypadków program "puszcza" max. 0,7 i wtedy jest maksymalnie możliwe ograniczenie pracy egr.

 

jesteś pewien ?

dla mnie na chłopski rozum, to przy 0 będącym ustawieniem domyślnym, to wartości na + "plus" zwiększają, zaś na - "minus" ograniczają EGR...


ale że się nic na tym nie znam to Cię jutro posłucham .. ;) dzięki za informację :D


EDIT:

jednak poszedłem do auta i zmieniłem i u siebie i u kolegi na 0.7 ;) mam nadzieję, że teraz będzie zamierzony efekt. Przy próbie zmiany na wartości w przedziale 0.8 - 1 wyskakuje ERROR ;)

dzięki raz jeszcze ;)

Edytowane przez sineczek

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
U mnie po czyszczeniu dpf o wymianie czujnika ciśnienia wstecznego na nowy w Aso trochę się wydłuzylo ale i tak w cyklu mieszanym jest do 250km i wlacza wypalanie. Jak bym bardzo wolno jeździł to może. By się udało z 350. Mnie. Się wydaje że coś. Wtryskki mogą podlewać . Bo. Jak daje mu ostro po garach to odrazu sadza przybywa bardzo szybko o 5 . 6g . Potem jadąc spokojnie spadnie powiedzmy i 3 g. .

 

dziś odebrałem auto od mechanika, czujnik ciśnienia spalin wymieniony, zaraz po wyjeździe za brame warsztatu wskoczyła regeneracja aktywna i wypaliło sadze do 0, zobaczymy jak będzie dalej,


czytam posty powyżej odnośnie EGR i muszę zgłębić temat, a na chwile obecna mam do was pytanie ,

wraz z autem dostałem zeszyt w kratkę, szesnastko-kartkowy :) :D w którym poprzedni właściciel skrupulatnie zapisywał co robił w aucie kiedy i przy jakim przebiegu i znalazłem taki wpis:


"241000 - Adaptacja skrzyni i wył. EGR"


pomożecie rozszyfrować co autor miał na myśli? :shock:


pozdrawiam

Opublikowano
U mnie po czyszczeniu dpf o wymianie czujnika ciśnienia wstecznego na nowy w Aso trochę się wydłuzylo ale i tak w cyklu mieszanym jest do 250km i wlacza wypalanie. Jak bym bardzo wolno jeździł to może. By się udało z 350. Mnie. Się wydaje że coś. Wtryskki mogą podlewać . Bo. Jak daje mu ostro po garach to odrazu sadza przybywa bardzo szybko o 5 . 6g . Potem jadąc spokojnie spadnie powiedzmy i 3 g. .

 

dziś odebrałem auto od mechanika, czujnik ciśnienia spalin wymieniony, zaraz po wyjeździe za brame warsztatu wskoczyła regeneracja aktywna i wypaliło sadze do 0, zobaczymy jak będzie dalej,


czytam posty powyżej odnośnie EGR i muszę zgłębić temat, a na chwile obecna mam do was pytanie ,

wraz z autem dostałem zeszyt w kratkę, szesnastko-kartkowy :) :D w którym poprzedni właściciel skrupulatnie zapisywał co robił w aucie kiedy i przy jakim przebiegu i znalazłem taki wpis:


"241000 - Adaptacja skrzyni i wył. EGR"


pomożecie rozszyfrować co autor miał na myśli? :shock:


pozdrawiam

 

Pewnie zaslepil egr i go programem wyłączyli z Ecu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oraz skasował adaptacje skrzyni.

sineczek teraz będzie ok :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


jesteś pewien ?

dla mnie na chłopski rozum, to przy 0 będącym ustawieniem domyślnym, to wartości na + "plus" zwiększają, zaś na - "minus" ograniczają EGR...


ale że się nic na tym nie znam to Cię jutro posłucham .. ;) dzięki za informację :D


EDIT:

jednak poszedłem do auta i zmieniłem i u siebie i u kolegi na 0.7 ;) mam nadzieję, że teraz będzie zamierzony efekt. Przy próbie zmiany na wartości w przedziale 0.8 - 1 wyskakuje ERROR ;)

dzięki raz jeszcze ;)

Właśnie jak ja ustawiłem na + to samochód był mułowaty

Opublikowano


jesteś pewien ?

dla mnie na chłopski rozum, to przy 0 będącym ustawieniem domyślnym, to wartości na + "plus" zwiększają, zaś na - "minus" ograniczają EGR...


ale że się nic na tym nie znam to Cię jutro posłucham .. ;) dzięki za informację :D


EDIT:

jednak poszedłem do auta i zmieniłem i u siebie i u kolegi na 0.7 ;) mam nadzieję, że teraz będzie zamierzony efekt. Przy próbie zmiany na wartości w przedziale 0.8 - 1 wyskakuje ERROR ;)

dzięki raz jeszcze ;)

Właśnie jak ja ustawiłem na + to samochód był mułowaty

 

ja jeszcze nie miałem okazji sprawdzić jak się auto będzie zachowywać przy ustawieniu na +0.7, ale niebawem z czystej ciekawości pojadę sprawdzić (dzień wolny trzeba jakoś wykorzystać :)




EDIT:

po rozgrzaniu auta do normalnej temperatury (ok 88 - 92℃ silnik, spaliny od ok. 190℃ w górę) włączyłem logowanie parametru "wysterowanie EGR", który tu nazywany był Procentowym otwarciem EGR (nie wiem czemu inna nazwa w programie), chyba że to znów inny parametr.

Średnio 5 - 7km na każdym ustawieniu, ruch miejski (do 90km/h), interwał pomiarów 5s:


- przy ustawieniu EGR na 0.7mg/stroke

ilość odczytów (nie wliczone i pominięte wszystkie z 0.0mg/stroke): 20

średnie otwarcie wyniosło: 17.86 mg/stroke

max otwarcie: 23.23 mg/stroke

otwarcie EGR przy zatrzymanym aucie, jałowe obroty: 15.71 - 17.81mg/stroke


- przy ustawieniu EGR na 0mg/stroke

ilość odczytów (nie wliczone i pominięte wszystkie z 0.0mg/stroke): 20

średnie otwarcie wyniosło: 19.04 mg/stroke

max otwarcie: 32.55 mg/stroke

otwarcie EGR przy zatrzymanym aucie, jałowe obroty: 16.81 - 18.49mg/stroke


- przy ustawieniu EGR na -0.4mg/stroke

przy -0.4 średnie wysterowanie wyniosło 23.92mg/stroke, przy maksymalnym 42.44mg/stroke

ilość odczytów (nie wliczone i pominięte wszystkie z 0.0mg/stroke): 20

średnie otwarcie wyniosło: 23.92 mg/stroke

max otwarcie: 42.44 mg/stroke

otwarcie EGR przy zatrzymanym aucie, jałowe obroty: 17.64 - 18.94mg/stroke


Czyli faktycznie najmniejsze otwarcie EGR procentowo jest przy ustawieniu 0.7mg/stroke, czyli teoretycznie większość spalin idzie w wydech w porównaniu do ustawienia 0.0mg/stroke, niewspominając od -0.4mg/stroke), ale to zupełnie nie pokrywa się z odczuciami ... (zob. niżej)


Jutro mam troche trasy, to sprawdzę na dłuższych odcinkach.


Natomiast jeśli chodzi o wspomniane odczucia... w 100% subiektywne

przy ustawieniu na 0.7mg/stroke mam uczucie jakby auto nic się nie zbierało od 3 biegu w górę, w porównaniu do tego jak się zachowuje przy ustawieniu -0.4mg/stroke kiedy jest żwawsze i chętniej reaguje na gaz

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Oraz skasował adaptacje skrzyni.

sineczek teraz będzie ok :wink:

w jakim celu robi sie te zabiegi?

co oznacza skasowanie adaptacji skrzyni z czym to sie wiąże? o zaślepieniu egr czytalem kiedys ale to chodziło o nieśmiertelne 1.9 tdi w VW i tam byl problem z egr a w przypadku silnika w BMW???, czym to ma skutkować? dodam ze auto jezdzi normalnie

Opublikowano

U mnie W wersji 2.51 nie ma egr. Jest Tylko motor i skrzynia.

W motor wchodzę i tam też motor bez funkcji stoi.

Opublikowano
U mnie W wersji 2.51 nie ma egr. Jest Tylko motor i skrzynia.

W motor wchodzę i tam też motor bez funkcji stoi.

 

Jest w wersji dla beta testerów.

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Natomiast jeśli chodzi o wspomniane odczucia... w 100% subiektywne

przy ustawieniu na 0.7mg/stroke mam uczucie jakby auto nic się nie zbierało od 3 biegu w górę, w porównaniu do tego jak się zachowuje przy ustawieniu -0.4mg/stroke kiedy jest żwawsze i chętniej reaguje na gaz

moje odczucia są podobne, tylko że ja nie ustawiałem wartości -40mg a wróciłem do 0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty rozumiem, że masz m47, więc ustaw +40, wtedy będzie ograniczony.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja dzisiaj ustawiłem w m47 na 40mg bo tyle najwięcej przyjął komputer i moje wrażenie takie że auto słabiej reagowało na gaz . Wróciłem na 0 i dużo lepiej. Chciałem wbić. Na - ale w ogóle. Nie przyjmowalo. Zresztą na × jak daje. To zawsze pisze mi błąd ecu czy cos takiego . Ale jak wyjdę i wejdę to jest wpisane
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolejna cenna uwaga, ja też zostałem przy domyślnej 0 (minusowej nie próbowałem)

ten błąd po wpisaniu wartości był również i u mnie co zgłaszałem dla pawelgawel


kamil17932 używasz ELM327 na bluetooth?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.