Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jest przystosowany. 3h to szybkie ladowanie ze zwyklego gniazdka. Jak ktoś ma w garażu wallboxa podpietego do siły albo skorzysta z szybkiej, miejskiej ładowarki to naładuje baterie szybciej.

 

Z ładowarki 22kW ładuje 3,6kW/h. Czyli tyle samo co z gniazdka 230V. Chyba że ładowarki GreenWay są zepsute lub niekompatybilne w jakiś sposób.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za testowe dane.

Kurczę, ale to oznacza, za po 100 tys 530i, które jest tańsze, zaczyna generować wyższe koszty. A to tylko zakładając że jeździmy tylko po mieście na samym prądzie. W lecie auto dalej jeździ ale ów trasach więcej pali więc moim zdaniem można przyjąć przebieg 100 tys jako ten, po przejechaniu którego hybryda się zwraca

No, to pokazuje, że producenci muszą jeszcze sporo zrobić aby ludzie masowo kupowali takie auta.

 

Liczysz złotówki pojedyńcze przy spalaniu a czy policzyłeś utratę wartości - to jest kluczowy parametr przy takich autach, pytanie jak właśnie 530e będzie trzymała wartość w porównaniu do 530i.

Opublikowano
Po pięciu latach te baterie chyba trzeba wymienić a to nie są tanie rzeczy;)ale nikt się tym nie przejmuje bo uważa że leasing się skończy i to nie jego problem ale musi wziąć pod uwagę że nowemu nabywcy musi zrobić cenę z uwzględnieniem tej wymiany.
Opublikowano

Tak, tego nie liczyłem.

Przy mojej strukturze jazdy jednak plus dużej rodzinie korzyści nie widzę ekonomicznych :(

Liczę, że za parę lat takie auta będą miały zasięg na baterii w zimnie że 200 i nie będą zajmować miejsca w bagażniku - wtedy na pewno dobrze będą się sprzedawać :)

A8 ma fajny dodatkowy silnik elektryczny wspomagający ruszania - z takim silnikiem 530i paliłaby w mieście ponad litr mniej, a to jeszcze bardziej uderzałoby w 530e. Szkoda, że rozwiązania z Audi nie zastosowano w G30 :(

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam , oczekuję na dostawę 530e i mam kilka pytań do osób posiadających ten model :

Zastanawiam się nad sposobem ładowania samochodu w garażu podziemnym , proszę o informację czy ktoś korzysta z dedykowanych stacji do ładowania wallstation ?

Ile zajmuje naładowanie samochodu podstawowym kablem z gniazdka jeżeli instalacja będzie przygotowana na pobór max 11kW ?

Ile zajmuje naładowanie wallstation jeżeli instalacja bedzie przygotowana na pobór max 11kW ?

Opublikowano

Odnośnie zwykłego gniazdka 230 w trybie wolnym zajmuje ok 6-7h a w trybie maksymalnym połowę, czyli ok 3-3,5h.

Co do reszty, niestety nie korzystałem. Wiem tylko, że do wallboxa trzeba mieć 3 fazy (siłę) więc pytanie czy masz siłę w garażu podziemnym.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
a możesz wytłumaczyć mi co oznacza szybkie ładowanie (podać parametry) bo może zakup wallbox-a to przerost formy nad treścią ...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
530e nie ma trybu szybkiego ładowania. Ładowarka do gniazdka 230v laduje w 3,5h a jakakolwiek inna choćby 100kW to realnie prawie 3h a powinna w kilka minut. Co jest w ogóle nie zrozumiałe jako że sam samochód potrafi baterie na maxa naładować w 25 minut z silnika spalinowego.
  • 7 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 18.02.2018 o 22:24, Piokow napisał(a):

Co jest w ogóle nie zrozumiałe jako że sam samochód potrafi baterie na maxa naładować w 25 minut z silnika spalinowego.

Wiem że mega stary post, ale odpowiem.

Auto ma wbudowaną ładowarkę AC->DC.

Bo to co połączacie i nazywacie ładowarką - tak na prawdę ładowarką nie jest, a tylko przekażnikiem.

Auto dostaje AC 230V i ma max 1 faze - więc 16A - 3,7kW

Dodatkowo bateria powyżej 90% ładuje się troche wolniej.

Natomiast odzysk ładowania z hamowania, czy ładowanie w trybie battery control, od razu jest DC - więc jest szybsze - nie ma konwersji AC na DC.

Ograniczeniem ładowania tutaj - jest ładowarka w aucie, która jest 230V i ma jedną faze.

Opublikowano

gallery_6077_392_13541.png.6a3a40bcdb697ddaaf359569df5a65c1.png

Musiałem, taka tradycja. Kolega któremu odpowiadasz nie pokazywał się na forum od prawie dwóch lat, nie pisał od prawie trzech. 😅

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, Markok napisał(a):

gallery_6077_392_13541.png.6a3a40bcdb697ddaaf359569df5a65c1.png

Musiałem, taka tradycja. Kolega któremu odpowiadasz nie pokazywał się na forum od prawie dwóch lat, nie pisał od prawie trzech. 😅

To się domyślam, ale może być wielu innych, którzy odnajdą ten temat i tylko czytają (nawet bez konta na forum).

Po prostu uważam że 530e to fajny rodzaj napedu i go bronie 😄

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A ja zadam inne pytanie, minęło kilka lat przebiegi znacznie wzrosły. Są tu jeszcze właściciele tych aut od nowości którzy przejechali 100-200 kkm? Przymierzałbym się do zakupu 330e w jeszcze starej F30 a tam przebiegi tyle osiągają. Jak to wygląda pod względem awaryjności i trwałości baterii przy tym przebiegu? Pchać się w takie używki czy już nie koniecznie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.