Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam takie pytanie..jak sprawdzic poprawnosc dzialania wiska? Czy sa jakies sposoby? Ktos mi kiedys mowil ze mozna to zrobic tak ..przywiazac smiglo wiatraka do jakiegos elementu..niezbyt grubym sznurkiem..rozgrzac auto..i po pewnym czasie sznurek powinien peknac. Wtedy niby wisko jest ok. Czy Ty jest dobry sposob? Zna ktos inne lub lepsze? dzieki za odpowiedzi

Opublikowano

Mam pewien sposób na sprawdzenie wisko, tylko prosze nic o wiejskim tjuningu nie impostować ;)

 

Mianowicie ,trzeba wyszyścić dokładnie zaworek i wepchnąć np. nakrętkę od śruby pod blaszkę bimetalową tak by ją wygiąć i sztucznie utrzymywać zaworek w górnej pozycji. Jeśli wisko jest sprawne to max po kilku minutach po odpaleniu podczas dodawania gazu powinno być słychać charakterystyczny szum. Jeśli nie słychać wisko nadaje się tylko do skupu metali szlachetnych.

Every weapon needs a master.
Opublikowano
U mnie bylo uszkodzone, jak na gorocym silniku zgasilem samochod zakrecilem Visci chodzilo bez zadnego oporu poprostu lekki ruch i samo robilo obrot, a na nowym czuc wyraznie ze stawia opor. Jak samochod sie przegrzewa a wlaczenie gorocego nawiewu odrazu pomaga to na 100% visco.
Opublikowano

Panowie, przeczytajcie może to, co Robert napisał. Wisko działa na zasadzie dynamicznej, czyli zaczyna przenosić moment dopiero jak się obraca. Jeśli będzie załączone i zgasimy silnik, to będzie się kręcić luźno.

Jedyna sytuacja, gdy wisko kręci się ciężko na postoju to gdy jest zimne i olej ścieknie w jedno miejsce. Tam nie ma tarcia bezpośredniego metal o metal, tylko poprzez lepkość, czyli tarcie wewnętrzne cząsteczek oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli wisko jest sprawne to max po kilku minutach po odpaleniu podczas dodawania gazu powinno być słychać charakterystyczny szum. Jeśli nie słychać wisko nadaje się tylko do skupu metali szlachetnych.

 

Tak miałem po wymianie, heheh czułem się jak w odrzutowcu podczas przyspieszania tylko ciekawe czy się przyzwyczaiłem do czy co bo dopiero teraz czytając przypominało mi się o tym :) No chyba że wisko padło po roku :?:

Opublikowano

No chyba że wisko padło po roku :?:

 

Może zasyfił Ci się po prostu zaworek. Możesz zrobić tak jak opisałem ale jeśli się nie grzeje to nie ma co się martwić na zapas.

Every weapon needs a master.
Opublikowano
Chyba najprostszy sposób z mozliwych - jak auto sie dobrze zagrzeje , po powiedzmy paru km jazdy po miescie , otwieramy maske - dodajemy lekko gazu i patrzymy - jesli wiatrak przyspiesza wraz z obrotami to jest sprawne.
Opublikowano

Jezeli juz wymiana visca to jakie kupić? Na allegro:

 

- OTSA - 145zł

- BEHR - 250zł

 

Moje pytanie czy ktosma to tansze w aucie i jak mu sie sprawuje? Czy warto kupowac behra droższego o 100zł (pewnie tak bo na pewno jest to markowy sprzet) ale czy jest az tak duze róznica?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Jezeli juz wymiana visca to jakie kupić? Na allegro:

 

- OTSA - 145zł

- BEHR - 250zł

 

Moje pytanie czy ktosma to tansze w aucie i jak mu sie sprawuje? Czy warto kupowac behra droższego o 100zł (pewnie tak bo na pewno jest to markowy sprzet) ale czy jest az tak duze róznica?

 

pozdrawiam

 

Wystarczy użyć :search: :P :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=21751&postdays=0&postorder=asc&highlight=otsa&start=15

Myśle że post użytkownika "vicia" wyjaśnia wszystko.

Moim zdaniem lepiej wydać 100 zł więcej i kupić wisco BEHRa, które było montowane fabrycznie i mieć święty spokój :8)

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.