Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

Po przesiadce z X3 e83 na e91 318d mam wrażenie ze auto pływa po drodze... x3 była bardzo sztywna i na nierównej drodze szła jak po szynach :) tu czuje jakbym "płyną statkiem" i ciągle muszę kontrować :evil:

na autostradzie (równej) jedzie super i pewnie nawet przy wysokich prędkościach :)

Zawieszenie jak nowe (tuleje,wahacze, końcówki) na sprawdzenie amortyzatorów oraz geometrię 3d pojadę w poniedziałek.

mam zamontowane sprężyny eibach pro-kit.

opony uniroyal rainexpert 225/45/17 nowe

 

e91 z natury jest bardziej miękka czy ja po prostu wymyślam??

Opublikowano
ciągle muszę kontrować :evil:
na sprawdzenie amortyzatorów oraz geometrię 3d pojadę w poniedziałek.

No to chyba pospieszyłeś się z założeniem tematu :norty:

 

W E87 pojęcie komfortu jest raczej nieznane, dużo lepiej jest w E90 na 16 calach - zwłaszcza po wymianie opon z runflat na zwykłe.

Opublikowano

właśnie zdecydowanie wolałem e83 bo była sztywna a e91 takie "gumowate" :)

zobaczymy może w poniedziałek temat będzie do zamknięcia :cool2:

Opublikowano
diagnostyka zapewne powie że jest wsio git a amorki jak nowe. prawda jest taka że jak "pływa'' po drodze, nie płynie tylko pływa jest niestabilne, to masz do sprawdzenia amory kpl, stabilizator przód, 2 tuleje pływające z tyłu tzw. skrzypki i i duże wahacze z przodu do sprawdzenia. najlepiej przez mechanika co ogarnai bmw. jak to zrobisz to będzie jechał jak po torach.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli e91 nie prowadzi się stabilnie to jest ....zepsute.

Jeździłem pewien czas równolegle x3 i e91 i w porównaniu do e91 (ori m pack i 18") to x3 jest gumowe i niestabilne.

Opublikowano

dlatego założyłem ten temat bo też wydaje mi się ze powinno inaczej jechać...

no cóż od poniedziałku zaczynamy zabawę w kotka i myszkę z zawieszeniem - zobaczymy co wyjdzie :?

Opublikowano

dobra z racji tego ze coraz częściej na forum zdarza się ze ktoś zakłada temat uzyskuje pomoc/sam rozwiązuje problem i nie pisze jak do tego doszło postanowiłem ze opiszę rozwiązanie mojego problemu (mam nadzieje)

otóż wybrałem się na geometrię 3D - e91 stało tam 2 dni.... najpierw urwana śruba a potem zapieczona tuleja :evil:

Przed ustawieniem geometrii (tył):

5ed4811e77e65ae5.jpg

 

po ustawieniu(koło lewie przednie poprawione na 0,45 ):

d53f092b464eb620.jpg

 

Odczucia z jazdy: podczas szybkiej jazdy na nierównościach poprzecznych zachowuje się całkiem pewnie (7/10) na równej drodze było 5/10 teraz oceniam na 9/10. zakręty z nierównościami poprzecznymi przed 3/10 teraz 8/10.

W piątej jadę w dłuższą trasę i jak coś edytuje posta na razie jestem umiarkowanie zadowolony.

Powód złej geometri: helmut zamontował eibach pro-kit (są wszystkie papiery i tuv) natomiast nie wiedzieli/nie zrobili geometrii samochodu... moja e91 ma 137 000km i miała ori geometrie od nowości!! po zmianie sprężyn/ amortyzatorów powinna być wykonana dokładna geometria

dziękuje i pozdraiwam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wczoraj wymieniłem amory tył na sachs (piewszy montaż podobno). Stare po wciśnięciu potrzebowału ok 2-3min na wyciśniecie tłoczyska więc były niesprawne... po wymianie jest poprawa natomiast nie jestem i tak do końca zadowolony więc szukam dalej :evil:

ps. czy możliwe jest ze wina "ala pływającego" tyłu jest po stronie opon?? chodzi o test łosia- podczas gwałtownych ruchów kierownicą czuję jakby tył pływał i zastanawiam się czy nie jest to wina opon... opony uniroyal rain sport3 225/45/17 nowe 4szt dot 1017... ciśnienie w oponach przód 2,5 tył 3.0.. ktoś ma jakieś sugestie??

pozdrawiam

Opublikowano
Tak, jest możliwe pływanie auta z winy opon. Szczególnie jest odczuwalne w koleinach, nawet płytkich, niewidocznych. Zmiana ciśnienia w oponach niewiele pomoże. Miałem kiedyś różne opony na osiach, tzn na przodzie jednej firmy, na tyle innej, to był dramat, samochód na drodze z koleinami pływał. zamieniłem koła miejscami, przednie koła na tył, tylne na przód i całkowita zmiana zachowania auta, mogłem jeżdzić w koleinach nie trzymając kierownicy, samochód nie zmieniał samoistnie kierunku jazdy. Nie wiem od czego to zależy. U Ciebie są takie same opony z przodu i z tyłu, zamiana chyba nic nie da. Pożycz od kogoś koła na chwilę, to może wyeliminować lub potwierdzić winę opon.
Opublikowano
Pływać również może od luzów w zawieszeniu .Jeżeli opona jest wzmacniana tzw XL to raczej wątpliwe że to od opon.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Wymień wszystkie wahacze z tyłu i tuleje . Kosztuje to grosze - taki zestaw z master sport 550zł i ponownie zbieżność .

Tył w tym aucie jest odpowiedzialny za całą stabilność . W piaście masz tuleje pływającą i w górnym małym wahaczu też jest tuleja kulowa, to są ważne elementy .

Opublikowano
u mnie tez było odczucie pływającego auta po sprawdzeniu okazało się że prawy tylni amor był wylany ,po wymianie na dwa nowe ( TRW ) plus odboje wszystko jest teraz git
Opublikowano

Uniroyal-e to miękkie opony a E9X fabrycznie pod "twarde i ciężkie" run-flaty były projektowane.

 

Tuleje/wahacze zawsze zdążysz wymienić :wink: itd., ............. spróbuj czyjeś kompletne koła z oponamy RSC założyć do próbę.

Opublikowano
Uniroyal-e to miękkie opony a E9X fabrycznie pod "twarde i ciężkie" run-flaty były projektowane.

 

Tuleje/wahacze zawsze zdążysz wymienić :wink: itd., ............. spróbuj czyjeś kompletne koła z oponamy RSC założyć do próbę.

 

to sobie w kolano strzeliłem z tymi oponami ;/ musze kogoś poszukać i podmienić kapcie :cool2:

co do zawieszenia to jeździłem na naprawdę dobre "szarpaki" i wszystko sztywno jak nowe - sam patrzyłem... więc to pewnie wina tych pierdzielonych uniroyalów ;/

Opublikowano

dziś pojechałem do chłopaków co dość dobrze ogarniają bmw (stacja diagnostyczna, właściciel beemkowicz) i porzucili mi 2 tropy(oczywiście nigdzie żadnych luzów)

1) tuleje belki główne 4sztuki (2 przednie i 2 tylnie) luzów nie mają ale podobno dość miękko pracują, poddają się

2) wymiana sprężyn bo te mogą mieć złą charakterystykę pracy (mam 2 letnie eibach pro kit )

 

co o tym myślicie??

Opublikowano

A dlaczego nie zaczynasz od amortyzatorów kpl na tył to koszt w łożyskami jakieś 700zł - mówisz że masz sprężyny eibachy przez helmuta wymienione wymienił też amorki ? a w serii miałeś obniżone zawieszenie ? jak nie może poprzednik nie wymienił amortyzatorów a one są za długie do obniżonego auta i poleciały wymień na Sacha do zawieszenia mtechnik a potem szukaj luzów na gumkach. Zresztą wyciągnąć amortyzator i zobaczyć jak pracuje to nie jakieś wielkie wyzwanie. W moim przypadku diagnostyka pokazała że jest 50% a tak naprawdę amorków nie miałem i też pływał w zakrętach zwłaszcza jak był załadowany.

Tak btw. zawieszenie w tych autach wytrzymuje grubo ponad 200tyś amortyzatory lubią się sypać szybciej znacznie szybciej.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Powiedzcie mi jedna rzecz .

 

Wszystkie tuleje z tyłu są gumowe - jak na nich można wyczuć luz ? Luz to wyczuwałem w polonezie na tulei kulowej czy sworzniu.

Jeżeli gumy są wypracowane to jak napisałeś będą miękko pracować i nie wracać do danych wartości . Komplet wahaczy na tył mastersport - 500zł , amorki - 600zł. Tuleje pływające 150zł .

Jak chcesz mieć wszystko w porządku to zrób cały tył za jednym razem . W tyle jest więcej gumy jak dzieci w gimnazjum żuły całe życie .

Opublikowano
Słuszna uwaga, tak naprawdę o luzy na gumach chodziło mi o zużycie tych gumowych elementów nie koniecznie widoczny luz.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
A dlaczego nie zaczynasz od amortyzatorów kpl na tył to koszt w łożyskami jakieś 700zł - mówisz że masz sprężyny eibachy przez helmuta wymienione wymienił też amorki ? a w serii miałeś obniżone zawieszenie ? jak nie może poprzednik nie wymienił amortyzatorów a one są za długie do obniżonego auta i poleciały wymień na Sacha do zawieszenia mtechnik a potem szukaj luzów na gumkach. Zresztą wyciągnąć amortyzator i zobaczyć jak pracuje to nie jakieś wielkie wyzwanie. W moim przypadku diagnostyka pokazała że jest 50% a tak naprawdę amorków nie miałem i też pływał w zakrętach zwłaszcza jak był załadowany.

Tak btw. zawieszenie w tych autach wytrzymuje grubo ponad 200tyś amortyzatory lubią się sypać szybciej znacznie szybciej.

 

Kolego wymieniłem kompletne tylnie amortyzatory :cool2: na początek postaram się podmienić koła i zobaczymy czy nie jest to wina opon

Opublikowano
Mam to samo i też nie za bardzo wiem co to. Miałem luz na górnych wahaczach wymieniłem . trochę pomogło ale nadal to nie jest to . Przy wysokich predkościach jak zawieje wiatr boczny to auto jest niestabilne.... Chyba ze amorki już nie domagają bo siedzą w aucie od nowości a ma 240 tys .
Opublikowano
Na 95% wina opon. Zmieniłem Run Flat na zwykłe (specjalnie wybrałem sztywne Bridgestone S001 w wersji XL do tego) a mimo tego nie ma takiej pewności prowadzenia jak na RSC. I to pomimo że od tego czasu zrobiłem geometrie, wymieniłem wahacz, duże tulejki z przodu i drążki kierownicze. Opony RSC zdają się być pancernie odporne na niedomaganie zawieszenia, a zwykłe i tak będą lekko pływać ;) za to komfort jest genialny i to na 18... tylko po ch komu komfort :norty:
Opublikowano
Na 95% wina opon. Zmieniłem Run Flat na zwykłe (specjalnie wybrałem sztywne Bridgestone S001 w wersji XL do tego) a mimo tego nie ma takiej pewności prowadzenia jak na RSC. I to pomimo że od tego czasu zrobiłem geometrie, wymieniłem wahacz, duże tulejki z przodu i drążki kierownicze. Opony RSC zdają się być pancernie odporne na niedomaganie zawieszenia, a zwykłe i tak będą lekko pływać ;) za to komfort jest genialny i to na 18... tylko po ch komu komfort :norty:

 

Opony też maja coś na rzeczy ale przy 250 000km wymieniłem cały tył na nowy. Po tym zabiegu żona powiedziała, ze zabiera mi f11 bo tym jeździć się nie da . U mnie jest S226A .

Miałem tam jakieś twarde dunlopy 225/40-18 i przy starym zawieszeniu jej pasowało . Teraz przy nowym aby nie krzyczała założyłem jej 225/45-18 Goodyear eagle coś tam.

Autko zrobiło się miększe ale to przez ten balon .

W tym tygodniu będę wymieniał przód i w zestawie są górne wahacze od m3 :norty: Po tym to już komfortu na kierownicy nie będzie :mrgreen:

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

dobra żeby nie było (czesto szuka się info na forum i są niedokończone tematy - brak rozwiązania )

 

W moim przypadku winne były opony uniroyal rainexpert 3 91v. Zakupiłem Nokian Zline 225/45/17 94v i jak ręką odjął :cool2:

bardzo stabilnie przy teście łosia oraz powyżej 200km/h

 

także patrzcie na indeks nośności opony - jak przechodzicie z runflat na zwykłe opony

pozdro

Balugass

Opublikowano
Powiedzcie mi jedna rzecz .

 

Wszystkie tuleje z tyłu są gumowe - jak na nich można wyczuć luz ? Luz to wyczuwałem w polonezie na tulei kulowej czy sworzniu.

Jeżeli gumy są wypracowane to jak napisałeś będą miękko pracować i nie wracać do danych wartości . Komplet wahaczy na tył mastersport - 500zł , amorki - 600zł. Tuleje pływające 150zł .

Jak chcesz mieć wszystko w porządku to zrób cały tył za jednym razem . W tyle jest więcej gumy jak dzieci w gimnazjum żuły całe życie .

Tak zrób cały tył na częściach mastersport a dopiero ci się zacznie sieczka.

Opublikowano
Mam te same opony co ty uniroyal i już nigdy ich nie kupie, po zmianie na zimowe barum, moja e60 na autostradzie śmiga jak nowa , zawiecha przód tył zrobiona a poprawa dopiero widzialna po założeniu zimowek. To są dobre opony na miasto ładnie wybierają dziury, a na większe prędkości są za miękkie, na nowy letni sezon zmieniam na inne nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.