Skocz do zawartości

Bmw E60 wymiana maglownicy


max323f

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przymiezam się do wymiany maglownicy mam zwykłą servotronik i mam pytanie odnośnie jej demontażu , czy dużo jest przy tym roboty i czy da się ją wyciągnąć bez żadnych kłopotów ?

dysponuje kanałem

Kiedyś wymieniałem sam w e 46 czy w e 60 jest podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w active steering m57n było dużo roboty , trzeba rozpinać zawieszenie żaby opuścić wózek , odkręcać silnik od poduszek i unosić go do góry bo nie ma miejsca na nic. W e46 jest na pewno było o wiele łatwiej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też stukało coś w kierownicy i bałem się że to maglownica. Ale zarówno maglownica jak i krzyżak na wale okazały się ok. Tymczasem przyczyną był luz na tulei, która trzyma wał w przegrodzie kabiny. Mojemu mechanikowi udało się dostać taką gotową tuleję w hurtowni chociaż bardzo często występuje ona tylko w komplecie z całym wałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o tą zieloną tuleje w przegrodzie?

 

Wczoraj wymieniłem kompletny krzyżak (górny, dolny, tuleja przegrody) i stuki ustały. Co najdziwniejsze po zdemontowaniu starych krzyżaków zero luzów. No nic, najważniejsze, że pozbyłem się w końcu tych stuków :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 1500 mozna kupic regenerowana z nowa listwa i gwarancja jak ostatnio patrzylem na necie

 

Listwa listwa, a slimak sie nie zuzywa ?

 

W E65 regenerowalem w hydrosystem, raptem 30k km wytrzymala ok 2 miesiace po gwarancji zaczela stukac, wg nich slimaka sie nie wymienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety wałek zużywa się praktycznie w tym samym stopniu co listwa i nie jest dostępny jako część zamienna.

Listwa luzem kosztuje około 600 zł, komplet tulejek i uszczelnień 220. Zostają tylko duperele typu osłony gumowe i w zależności od potrzeby łożysko kulkowe oraz igiełkowe wałka. Zasadniczo nie ma nic trudnego żeby zrobić to samemu.

 

Regeneracje typu "szlifowanie listwy" to bujda, nie wiem co trzebaby zrobić z osłonami żeby listwa skorodowała, zresztą jeżeli mamy wytarte zęby to trzebaby dołożyć materiału a nie jeszcze go zeszlifować. Niestety tuleje prowadzące listwę są osiowe a nie mimośrodowe i kasowanie luzu w maglu polega na doginaniu listwy do wałka po lewej stronie auta.

Listwa swoje tulejki prowadzące ma z prawej i na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 1500 mozna kupic regenerowana z nowa listwa i gwarancja jak ostatnio patrzylem na necie

 

Listwa listwa, a slimak sie nie zuzywa ?

 

W E65 regenerowalem w hydrosystem, raptem 30k km wytrzymala ok 2 miesiace po gwarancji zaczela stukac, wg nich slimaka sie nie wymienia

 

Kolego a napisz jeszcze w jakim momencie słychać stukanie, kiedy ono występuje podczas jazdy na nierównościach czy podczas kręcenia kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak by ktoś potrzebował informacji

Jestem po wymianie maglownicy, stara już trzeszczała przy skręcie miała duży luz jazdy na wprost śruba do kasowania luzu była już wkręcona na maxa

Maglownicę wymieniłem na używaną okazała się być dobra teraz jedzie się jak po stole zero luzu

Do wymiany trzeba było opuszczać wózek-belke więc jest trochę roboty

Mechanik wziął 250zł za wymianę + olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.