Ja też mam ten sam problem. Też mam ten silnik - dodatkowo w opcji z LPG. Te same objawy - Na biegu jalowym równo, komputer bez błędów, spaliny wzorowe. Dodatkowo można dodać, że po osiągnięciu danej prędkości(np. 80 lub 120) silnik pracuje równo. I jeszcze jedna uwaga, która występuje u mnie - po wciśnięciu pedału gazu do końca przyspiesza równo. Początkowo podejrzewałem czujnik położenia przepustnicy, ale na biegu jałowym obroty rozkręcają się równo w całym zakresie. Odwiedzałem różnych mechaników i różne warsztaty (np. słynny Auto Rafmar w Bydgoszczy) ale nikt nie potrafił dźwignąć tematu. Wybrałem się nawet do dilera BMW w Bydgoszczy (jeszcze wtedy Posłusznego) - zapłaciłem 250zł za diagnozę. Niestety po 6 godzinach specjaliści poddali się. Silnik 1,6 M43 jest zbyt skomplikowany dla nich. Sprawdzana była szczelność wszelkich układów, świece, przewody WN, kompresja silnika, wydech, sonda lambda, przepływomierz, układ zasilania paliwa... "Specjaliści" mówią - ... to jest silnik 1,6 - nie będzie szedł jak rakieta... W ten sposób przyzwyczaiłem się tej przypadłości i jeżdżę już tym wozem 4 lata. Ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny. Pozdrawiam