Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ile spali 730iA R6 przy trasie 300 km drogami krajowymi, prędkości 70-110 km/h? W porywach jakieś wyprzedzanie...

 

Czy to auto jest naprawdę bardzo, bardzo slabe? Z danych technicznych nie wydaje mi się żeby było aż tak źle co prawda to słabe BMW ale... do aut typu Scorpio, Safrane, 605 spokojnie wystartuje i słabym samochodem nie jest... dobrze kombinuję?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak wsadzisz gaz z mikserem na przeplywomierz to kazde BMW bedzie mulem, a 730i najwiekszym bo ma bardziej wysokoobrotowa harakterystyke niz 735. Jesli zalozysz dobra sekwencje lub najzwyczajniej zrezygnujesz z gazu to malo co Cie dogoni na trasie a spokojna nie meczaca silnika jazda autostrada 220km/h to pryszcz.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano
Witam

 

Ile spali 730iA R6 przy trasie 300 km drogami krajowymi, prędkości 70-110 km/h? W porywach jakieś wyprzedzanie...

 

Czy to auto jest naprawdę bardzo, bardzo slabe? Z danych technicznych nie wydaje mi się żeby było aż tak źle co prawda to słabe BMW ale... do aut typu Scorpio, Safrane, 605 spokojnie wystartuje i słabym samochodem nie jest... dobrze kombinuję?

 

 

Pozdrawiam

 

mi przy takiej jezdzie 730 R6 manual paliła 8,9 litra. A osiagi były bardziej niz zadowalajace - faktycznie mało co mnie kasowało na trasie a na autostradzie bez wysiłku trzymało sie licznikowe 225 km/h cały czas ( spalanie 20/100) . max to był 235 km/h licznikowo.

Ale na trojce od 80-140 robiła w 9 sekund wiec całkiem żwawo.

Opublikowano
Ale na trojce od 80-140 robiła w 9 sekund wiec całkiem żwawo.

 

Rzeczywiscie, tym bardziej ze seryjne 740i robi to 8.4 sekundy.

Opublikowano

Sa to dane policzone, nie zmierzone :) Pochodza z Cartestu - dla nie znajacych tego narzedzia: jest to program do ktorego wrzucamy moc, moment (plus obroty, co wazne), punkt odciecia, przelozenia, powierzchnie czolowa, rozmiar i szerokosc kol, oraz duzo, duzo innych danych lacznie z mozliwoscia edycji szybkosci zmian biegow, a nawet przeswitu.

 

Dokladnosc tych obliczen jest zaskakujaco wysoka. Zmierzylem osobiscie okolo 5 aut na roznych biegach, pomiary wielokrotne usredniane i okazalo sie ze przecietny blad obliczen cartestu wynosi tylko 0.1 sekundy (!).

 

Jest to doskonale narzedzie to oszacowania mocy auta przy zakupie - jezeli 60-100 na trojce robi w czasie zblizonym do wyliczonego przez program, to znaczy ze silnikowi nie ubylo 20% mocy. A nie trzeba pilowac do odciecia ze startu zeby zmierzyc czas do 100 ktory i tak niewiele mowi.

 

Przykladowe czasy 80-120 na trojce i czworce:

 

E34 535iM - 5.8s - 9.3s

E34 540iA - 4.8s - 9.0s (!)

E32 740iA - 5.4s - 10.2s

E32 750iLA - 5.9s - 11.1s (!!)

E30 325iM - 5.5s - 8.4s

 

 

Dla neiktorych pewnie dosyc zaskakujace wyniki :)

Opublikowano
Witam

 

Ile spali 730iA R6 przy trasie 300 km drogami krajowymi, prędkości 70-110 km/h? W porywach jakieś wyprzedzanie...

 

Czy to auto jest naprawdę bardzo, bardzo slabe? Z danych technicznych nie wydaje mi się żeby było aż tak źle co prawda to słabe BMW ale... do aut typu Scorpio, Safrane, 605 spokojnie wystartuje i słabym samochodem nie jest... dobrze kombinuję?

 

 

Pozdrawiam

 

Wcale nie jest taka słaba 9sekund do setki na gabaryty tego auta to mało plus moment 260 :cool2:

Opublikowano
Ile spali 730iA R6 przy trasie 300 km drogami krajowymi, prędkości 70-110 km/h? W porywach jakieś wyprzedzanie...

 

Moja przy jeździe do 110km/h w porywach do 130km/h, jadąc z żoną i 2 dzieci + bagaże pali 11,3l w trasie.

Opublikowano
...

 

na 3 i 4 biegu

 

E32 750iLA - 5.9s - 11.1s (!!)

 

zwróć uwagę, że 3 bieg w 750 to przełożenie 1:1

(czyli jak 4 bieg w większości skrzyń manualnych)

 

4 bieg w 750 to 1:0.73 czyli "niżej" niż większość 5-tek w manualach...

 

Tak więc samo porównanie konkretnych biegów nic nie daje.

Jak znasz przełożenia to coś więcej można z tego wywnioskować.

 

Edit:

do tego jeszcze przełożenie dyfra ma sporo do powiedzenia...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Dla ciekawostki jeszcze 850CSI - 3.5s - 5.1s :D

 

Zwróć uwagę, iż przełożenie 3 biegu w manualu (6-cio biegowym)

850CSI odpowiada w przybliżeniu 2 biegowi 750... sądzę, że

750 nie zrobi tego dużo dłużej na 2 biegu.

 

Piszę o tym, ponieważ ktoś looknie na takie zestawienie i

sugerując się tylko nr biegów pomyśli, że reszta silników

jest do bani... a fachowo należy porównywać przyspieszenia

aut na biegach o zbliżonych przełożeniach...

 

(oczywioście pozostaje kwestia przełożenia dyfra)

 

Ja u siebie chcąc szybko wyprzedzić nie będę wyprzedzał z 3 biegu

od prędkości 60 km/h zacznę od 2-ki a jak zechcę trochę silnik pokręcić

to i od jedynki.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Sa to dane policzone, nie zmierzone :) Pochodza z Cartestu - dla nie znajacych tego narzedzia: jest to program do ktorego wrzucamy moc, moment (plus obroty, co wazne), punkt odciecia, przelozenia, powierzchnie czolowa, rozmiar i szerokosc kol, oraz duzo, duzo innych danych lacznie z mozliwoscia edycji szybkosci zmian biegow, a nawet przeswitu.

 

Dokladnosc tych obliczen jest zaskakujaco wysoka. Zmierzylem osobiscie okolo 5 aut na roznych biegach, pomiary wielokrotne usredniane i okazalo sie ze przecietny blad obliczen cartestu wynosi tylko 0.1 sekundy (!).

 

Jest to doskonale narzedzie to oszacowania mocy auta przy zakupie - jezeli 60-100 na trojce robi w czasie zblizonym do wyliczonego przez program, to znaczy ze silnikowi nie ubylo 20% mocy. A nie trzeba pilowac do odciecia ze startu zeby zmierzyc czas do 100 ktory i tak niewiele mowi.

 

Przykladowe czasy 80-120 na trojce i czworce:

 

E34 535iM - 5.8s - 9.3s

E34 540iA - 4.8s - 9.0s (!)

E32 740iA - 5.4s - 10.2s

E32 750iLA - 5.9s - 11.1s (!!)

E30 325iM - 5.5s - 8.4s

 

 

Dla neiktorych pewnie dosyc zaskakujace wyniki :)

 

te wirtualne czasy i obliczenia cartestu są wg mnie dosyc dokładne ale nie zawsze...

Po pierwsze takie porownywanie aut tak jak pisze Marekp750 jest bez sensu- porownajmy dyfer i przełozenie trojki w 750 i 740 ...i potem ze 740 ma przewage - bezsens.

no i nalezy uwzglednic fakt, ze masy tam wpisane nie zgadzają się dosyc drastycznie. Np ta przewaga 540iA nad 740 - w cartescie spora -ale w rzeczywistosci 70 kg az takich cudów nie czyni...bo o tyle jest ciezsza 740 od 540iA wg kilku niemieckich gazetek moto ...a dane fabryczne -

540iA '94 - 1725 kg

740iA '93 - 1790 kg :D

 

A tak nawiasem - moja 740 robi 80-140 w 7,2. Dzis sprawdzałem .

Opublikowano

Ja u siebie chcąc szybko wyprzedzić nie będę wyprzedzał z 3 biegu

od prędkości 60 km/h zacznę od 2-ki a jak zechcę trochę silnik pokręcić

to i od jedynki.

 

Pewnie że to bez sensu; przypuszczam że gdyby porównać przyśpieszenie 40-50 km/h na 4ce to hebel ma lepszy wyniki niz jakies ferrari.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Po co sie zastanawiac co ma sens a co nie, rzucilem garstke przykladowych danych, jezeli ktos ma ochote pobawic sie obrotami i biegami to przeciez moze sobie ten darmowy programik sciagnac i uzywac... Przeciez jasne jest ze nikt normalny nie wyprzedza sznurka tirow startujac z 1500 obrotow...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.