Skocz do zawartości

ile na poszczegolnym biegu???


kajak

Rekomendowane odpowiedzi

A znaczenie ma takie że jeśli koło jest mniejsze od "fabrycznego" to kręci się szybciej i pokazuje wiekszą predkosć na liczniku a faktyczna jest taka sama. Wieksze koło zaniżać bedzie prędkość licznikowo z racji mniejszej ilości obrotów. Ważny jest obwód koła. [/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no to jest oczywiste ale, skoro podajemy wskazania predkosciomierza to oczywiste jest ze ogumienie musi byc fabrycznej srednicy aby to mialo jakikolwiek sens :)

 

ps. piszac wyzej zle sie wyrazilem, bo chodzilo mi o zaleznosc predkosci (licznikowej) od obrotow silnika, ze jest stała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety im mniejsze koło tym wyższa predkość obrotowa przy danej predkości. Przecież koło szybciej sie kreci kiedy jedziemy np 100 km/h i w zwiazku z tym są wyższe obroty. To tak jak by skracać przełozenie w skrzyni biegów. Wiem, bo przerobiłem to w Astrze GSI. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej sie nie rozumiemy, napisalem ze zaleznosc predkosci LICZNIKOWEJ (a nie RZECZYWISTEJ na kołach) od obrotow sie nie zmienia bo uzalezniona jest tylko i wylacznie od przelozen skrzyni :) a ze przy stosowaniu kol skrajnie odbiegajacych rozmiarami od seryjnych wskazania te mozna sobie w kieszen wsadzic to zupelnie inna sprawa :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanko bo nie chce zakaldac tematu. Otoz dzisiaj podszedl do mnie koles i sie spytal jaki mam silnik. Mowie mu ze 2,5. On pyta jaka moc. Ja ze 192KM. On sie pyta cze chce sie z nim scigac na 400m. No wiec pytam jakie auto. A on ze BMW 320 i E30. Moze cos powiecie czy spokojnie dam mu rade!? Nie chcialbym siary narobic. Kierowca jestm raczej dobrym i raczej w tym nie bede gorszy. Czy E30 jest duzo lzejsza od E36?? Moja wazy 1330kg. No chyba ze on ma jakis mega tuning w autku. Ale mysle ze bez problemu dam mu rady:P Prosze o jakies krotkie rady.

 

A co do tematu to jezdzilem kiedys E30 1,8is i na 2 wyciagalem ok100km/h a po zamianie mostu wyciagalem ok 107km/h.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

risto, powiem ci że temat jest bardzo ciekawy, i nie da się odpowiedzieć TAK/NIE. jest dosyć powszechna opinia że w m20b20 daje się sporo podnieść moc po założeniu tuningowego kolektora ssącego (firmy chyba AC Schnitzer) + przepustnica z 325i e30 + /ale tu nie jestem pewien/ wałek+chip+wydech. Czyli coś jak w ecie. I tak skompletowany zestawik potrafi namieszać.

Jednak co do postawienia na światła e36 325i i e30 320i, to ja uważam że wygra ten pierwszy. Oczywiście przy założeniu że oba bez przeróbek, gazu i nie w stanie rozkładu.

Sam osobiście ścigałem się, a właściwie jechałem sobie szybko a tamci mnie gonili, w zeszłym roku na sporym odcinku dwupasmówki /może 10 km/ (ze skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną :D ) z 325i e36 lpg version z 3 gościami na pokładzie, i nie mogli mi za nic dać rady, a cisneli i wyprzedali naprawdę nerwowo. To jednak niczego nie dowodzi, oprócz tego że tamta e36 była w kiepskiej dyspozycji.

pozdrawiam

ps: temat wyścigowy, mam nadzieje ze moja wypowiedz to nie OT :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanko bo nie chce zakaldac tematu. Otoz dzisiaj podszedl do mnie koles i sie spytal jaki mam silnik. Mowie mu ze 2,5. On pyta jaka moc. Ja ze 192KM. On sie pyta cze chce sie z nim scigac na 400m. No wiec pytam jakie auto. A on ze BMW 320 i E30. Moze cos powiecie czy spokojnie dam mu rade!? Nie chcialbym siary narobic. Kierowca jestm raczej dobrym i raczej w tym nie bede gorszy. Czy E30 jest duzo lzejsza od E36?? Moja wazy 1330kg. No chyba ze on ma jakis mega tuning w autku. Ale mysle ze bez problemu dam mu rady:P Prosze o jakies krotkie rady.

 

Risto jedyna E30-tka ktora moze sie rownac z E36 M50B25 to E30 325i :!: ewetualnie dlubnieta ETA :D

Mialem okazje jezdzic wieloma e30 , 320i nie ma ZADNYCH szans pomimo 200kg mniejszej wagi (nawet po "tunningu").

 

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

E30 320i nie ma zadnych szans z e36 325i podobnie jak i z e36 320i :). Wiem cos o tym bo mialem takie auto i to wedlug mnie najgorszy silnik w E30 (pozniej mialem dlubane 327 teraz zdrowiutkie 325), ba to chyba najgorszy silnik bmw. Piszac silnik wypowiadam sie na temat 6cio i wiecej garowek bo innymi nie jezdzilem.

 

A predkosc maksymalna zalezy jedynie od przelozen w skrzyni i przelozenia w moscie. Inne wartosci nie wplywaja na osiagane predkosci. No chyba ze podawalibyscie predkosci na IV i V biegu - wtedy moc silnika ma zasadnicze znaczenie :)

 

U mnie w 325i i moscie o przelozeniu 3.91:1 predkosci oscyluja wokol licznikowych wskazan:

1 bieg ok 40-45

2 bieg 90

3 bieg 150-160

IV i V bieg - V max - 230 licznikowe

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to jest predkosc ja tam jak na 5 wycisne 170km\h to jest maks :( a wydaje mi sie ze powinno byc lepiej ale nie wiem co trzeba było by wymienic bo nie jestem mechanikiem z zawodu tylko blacharzem samochodowym. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do 325 w e36 i w e30 to wiem ze 320 w e30 raczej bez szans ale jak sie ma do calibry 2.0 115 km, i do 318is w e30 i e36.

Sarna jaki koszt takiej przeróbki, bo u mnie da rade chyba wrzucić dół od starej ety.

Wiem że silnik m20b20 nie jest najlepszy ale chyba tez nie jest najgorszy.

Lepiej chyba miec zdrowe 2.0 niż padło 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do 325 w e36 i w e30 to wiem ze 320 w e30 raczej bez szans ale jak sie ma do calibry 2.0 115 km, i do 318is w e30 i e36.

Sarna jaki koszt takiej przeróbki, bo u mnie da rade chyba wrzucić dół od starej ety.

Wiem że silnik m20b20 nie jest najlepszy ale chyba tez nie jest najgorszy.

Lepiej chyba miec zdrowe 2.0 niż padło 2.5

 

Moim zdaniem Calibra (2.0 8V) nie ma zbyt duzych szans z 320... Kiedys sie probowalem ETA (seria w manualu) z Calibra ale 150KM i opel nie mogl dac rady :D Jezdzilem tez 320 i nie jest z nia tak zle - tylko spalanko jak na te osiagi :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma e-30 320i 129KM do calibry 2.0 115km.

 

e30 320i 129KM/164Nm - 0-100 w 10,6s i max 197km/h

calibra 2.0 115KM/170Nm - 0-100 w 10,0s i max 205km/h

 

o dziwo tez calibra jest prawie 50kg cięższa od 320i ale niestety aerodynamika robi swoje :)

 

Jak się ma e-30 320i 129KM do e-36 1.8 i e36 1.8is

 

e30 320i 129KM/164Nm - 0-100 w 10,6s i max 197km/h

e36 318i 115KM/168Nm - 0-100 w 11,3s i max 201km/h

e36 318is 140KM/175Nm - 0-100 w 10,2s i max 213km/h

 

e36 juz jest sporo ciezsza ale is nadrabia to kilkoma zaworami wiecej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiem że silnik m20b20 nie jest najlepszy ale chyba tez nie jest najgorszy.

Lepiej chyba miec zdrowe 2.0 niż padło 2.5

 

No naturalnie ze tak :) bez dwoch zdan

 

Moe zdanie o 320 opieram tylko i wylacznie na wlasnych odczuciach - przejezdzilem wszystkie 6cio garowe e30 i naprawde w 320 brakuje i mocy i momentu :) Ale to oczywiscie tylko moja opinia :)

 

Co do przerobki to zapraszam do dzialu tuningu mechanicznego na forum beemka-klubu.

 

Pozdrawiam.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dwulitrowy silnik jest dosyć dziwny (wypowiadam się na bazie obserwacji dwóch beemek kumpli) jak na 6ścio cylindrowy silnik zaczyna ciągnąć dopiero od 3,5 a nawet 4 tyś obrotów co w porównaniu do mojego co prawda 16 zaworowego 1,8 zaczyna się dość późno. Jednak nie zgodzę się ztym że dwulitrówka jest słaba bo do palneia gumy sie bezproblemowo nadaje czego przykładem była grafitowa e30 320 którą na ostanim zlocie w drugim dniu wyrzucono z placu w trakcie utylizacji drugiego kompletu opon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe :) 1.6 spali gumy zdrowo ale to nie o to chodzi :) eta pali gumy z II biegu :) - grzebana spali z III ;D a 2.0 trzeba na I ciagnac do odciecia a na II ledwo co :)-a jak jest zagazowana to w ogole robi sie z niej Polonez.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.