Skocz do zawartości

520D 184KM AUT - drgania / wibracje szczegolnie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to ja Ci odpowiem rzeczowo:

W dziwnym tonie piszesz swojego posta jak na osobę, która szuka pomocy.


Ale do rzeczy - nikt na forum nie rozwiązał tego problemu w 100%, ale też nikt nie wymienił konwertera z powodu, który opisałeś. Uszkodzony konwerter daje więcej objawów. Najlepiej wymień konwerter i podziel się na forum, czy pomogło. Na pewno wielu skorzysta z Twojego doświadczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to ja Ci odpowiem rzeczowo:

W dziwnym tonie piszesz swojego posta jak na osobę, która szuka pomocy.


Ale do rzeczy - nikt na forum nie rozwiązał tego problemu w 100%, ale też nikt nie wymienił konwertera z powodu, który opisałeś. Uszkodzony konwerter daje więcej objawów. Najlepiej wymień konwerter i podziel się na forum, czy pomogło. Na pewno wielu skorzysta z Twojego doświadczenia.

 


:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Opublikowano
No to ja Ci odpowiem rzeczowo:

W dziwnym tonie piszesz swojego posta jak na osobę, która szuka pomocy.


Ale do rzeczy - nikt na forum nie rozwiązał tego problemu w 100%, ale też nikt nie wymienił konwertera z powodu, który opisałeś. Uszkodzony konwerter daje więcej objawów. Najlepiej wymień konwerter i podziel się na forum, czy pomogło. Na pewno wielu skorzysta z Twojego doświadczenia.

Nic dodać, nic ująć.

Paweł.
Opublikowano
No to ja Ci odpowiem rzeczowo:

W dziwnym tonie piszesz swojego posta jak na osobę, która szuka pomocy.


Ale do rzeczy - nikt na forum nie rozwiązał tego problemu w 100%, ale też nikt nie wymienił konwertera z powodu, który opisałeś. Uszkodzony konwerter daje więcej objawów. Najlepiej wymień konwerter i podziel się na forum, czy pomogło. Na pewno wielu skorzysta z Twojego doświadczenia.

 


:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

dziubek ja ci odpowiem, miałem dokładnie identycznie to samo, poczytaj wyżej co opisałem. Jedż do najbliższego warsztatu i niech sprawdzą poduszki silnika. ja w 2.0d miałem 2 sztuki i obie były oberwane, wymieniłem i jak ręką odjął kupiłem poduszki firmy febi czyli taka średnia tańsza półka. pozdrawiam nie dziękuj :)

Opublikowano

Poduszki były pierwszą rzeczą jaką wymieniłem. Nic to nie pomogło. 3 serwisy, w których byłem przekonywały mnie, że te samochody tak mają i wszystko jest ok z moim egzemplarzem. Mam wrażenie, że niektórym beznadziejna kultura pracy 4-cyl BMW nie przeszkadza, a inni nie potrafią jej znieść. I Ci drudzy (w tym ja) próbują na siłę naprawić coś, co lepsze nie będzie. Ja się już dawno poddałem i nie próbuję naprawiać nienaprawialnego.



Oczywiście są też tacy jak Ty, którym naprawdę coś się zepsuło. I tym osobom wymiana poduszek, czy koła prasowego, daje wyraźną poprawę.


Owszem mój poprzedni post był napisany z przekąsem, ale tak szczerze mówiąc to konwerter to jedyna rzecz jakiej nie wymieniłem szukając przyczyny drgań na postoju. Czekam na kogoś kto to zrobi i da znać z jakim skutkiem . Tak z czystej ciekawości.



Mimo wszystko dzięki za sugestię.

Opublikowano
Tak w temacie. Czy ktoś w związku z takimi objawami sprawdzał lub regenerował wtryski? U mnie jest jak w postach powyżej. Poduszki wymieniane w ASO i gó… to dało. Koło pąsowe ponoć ok. Ale ciagle zastanawia mnie fakt dlaczego jak wypala dpf to silnik chodzi super gładko. A przecież poza wyższą temperaturą w układzie jedyna zmiana to dawka podawanego paliwa. U mnie jest naprawdę znaczna różnica.
Paweł.
Opublikowano
Tak w temacie. Czy ktoś w związku z takimi objawami sprawdzał lub regenerował wtryski? U mnie jest jak w postach powyżej. Poduszki wymieniane w ASO i gó… to dało. Koło pąsowe ponoć ok. Ale ciagle zastanawia mnie fakt dlaczego jak wypala dpf to silnik chodzi super gładko. A przecież poza wyższą temperaturą w układzie jedyna zmiana to dawka podawanego paliwa. U mnie jest naprawdę znaczna różnica.

Dziubku a czy ten objaw masz tylko zimą kiedy jest niska temperatura czy latem tak samo? i jak autko sie rozgrzeje to ustaje wibracja na postoju? a w pozycji R tez wibruje gdy autko stoi ?

Opublikowano
Tak w temacie. Czy ktoś w związku z takimi objawami sprawdzał lub regenerował wtryski? U mnie jest jak w postach powyżej. Poduszki wymieniane w ASO i gó… to dało. Koło pąsowe ponoć ok. Ale ciagle zastanawia mnie fakt dlaczego jak wypala dpf to silnik chodzi super gładko. A przecież poza wyższą temperaturą w układzie jedyna zmiana to dawka podawanego paliwa. U mnie jest naprawdę znaczna różnica.

 

Mam tak samo. Wypalanie DPF - zero wibracji :D

U mnie zazwyczaj było gorzej w niższych temperaturach, ale znowu po aktualizacji całego samochodu (do i-level 2021) jest trochę lepiej. Mam wrażenie, że wibracje zmniejszyły się i już tak nie przeszkadzają jak wcześniej.

Dzisiaj odpaliłem silnik przy -4 C, krótki odcinek i zero wibracji a wypalania na pewno nie było :duh:

Opublikowano
Tak w temacie. Czy ktoś w związku z takimi objawami sprawdzał lub regenerował wtryski? U mnie jest jak w postach powyżej. Poduszki wymieniane w ASO i gó… to dało. Koło pąsowe ponoć ok. Ale ciagle zastanawia mnie fakt dlaczego jak wypala dpf to silnik chodzi super gładko. A przecież poza wyższą temperaturą w układzie jedyna zmiana to dawka podawanego paliwa. U mnie jest naprawdę znaczna różnica.

 

Mam tak samo. Wypalanie DPF - zero wibracji :D

U mnie zazwyczaj było gorzej w niższych temperaturach, ale znowu po aktualizacji całego samochodu (do i-level 2021) jest trochę lepiej. Mam wrażenie, że wibracje zmniejszyły się i już tak nie przeszkadzają jak wcześniej.

Dzisiaj odpaliłem silnik przy -4 C, krótki odcinek i zero wibracji a wypalania na pewno nie było :duh:

To super. Robiłeś update w ASO?

Paweł.
Opublikowano
Tak w temacie. Czy ktoś w związku z takimi objawami sprawdzał lub regenerował wtryski? U mnie jest jak w postach powyżej. Poduszki wymieniane w ASO i gó… to dało. Koło pąsowe ponoć ok. Ale ciagle zastanawia mnie fakt dlaczego jak wypala dpf to silnik chodzi super gładko. A przecież poza wyższą temperaturą w układzie jedyna zmiana to dawka podawanego paliwa. U mnie jest naprawdę znaczna różnica.

Dziubku a czy ten objaw masz tylko zimą kiedy jest niska temperatura czy latem tak samo? i jak autko sie rozgrzeje to ustaje wibracja na postoju? a w pozycji R tez wibruje gdy autko stoi ?

 

Im zimniej tym gorzej. Na R też są wibracje. Dobrze jest tylko na N. Mam wrażenie, że graniczna temperatura, przy której zaczyna się pogarszać to +15 stopni. Powyżej 15 stopni jest ok. Ciekawe jest jedna rzecz: Jeżdżę regularnie w trasę ok 110 km i pierwszy postój na skrzyżowaniu ze światłami mam po ok 80 km. Wtedy nic drży - jest idealnie nawet jak jest -20 stopni. Będę się upierał - ten typ po prostu tak ma (N47).



Właśnie doczytałem to, co napisał Stefanoo - jest jeszcze jednak promyk nadziei ;).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja również mam delikatne drgania.

Mam podobnie jak ty , raz czuję to mocniej raz praktycznie w ogóle.

Ja osobiście podejrzewam wtryski + jakość ON.

Oczywiście , można też się przyjrzeć przepływce , która ma wpływ na dawkowanie paliwa.

Opublikowano
Tak w temacie. Czy ktoś w związku z takimi objawami sprawdzał lub regenerował wtryski? U mnie jest jak w postach powyżej. Poduszki wymieniane w ASO i gó… to dało. Koło pąsowe ponoć ok. Ale ciagle zastanawia mnie fakt dlaczego jak wypala dpf to silnik chodzi super gładko. A przecież poza wyższą temperaturą w układzie jedyna zmiana to dawka podawanego paliwa. U mnie jest naprawdę znaczna różnica.

 

Mam tak samo. Wypalanie DPF - zero wibracji :D

U mnie zazwyczaj było gorzej w niższych temperaturach, ale znowu po aktualizacji całego samochodu (do i-level 2021) jest trochę lepiej. Mam wrażenie, że wibracje zmniejszyły się i już tak nie przeszkadzają jak wcześniej.

Dzisiaj odpaliłem silnik przy -4 C, krótki odcinek i zero wibracji a wypalania na pewno nie było :duh:

To super. Robiłeś update w ASO?

 

Nie robiłem tego w ASO bo nie dawali gwarancji jakby jakiś sterownik padł :duh: dodatkowo cena za usługę x2.5.

Ten warsztat, w którym robiłem miał dostęp do serwerów BMW, więc pobrali i wgrali najnowsze oprogramowanie przez ISTA+ (w taki sam sposób ASO robi aktualizację).

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam mam pytanie , aby zdiagnozować usterkę tzn. czytałem na różnych stronach , nie do końca problem jest wyjaśniony chodzi o tkzw. wibracja na zimnym , konkretnie kiedy odpalam auto i jest na ''P'' lub ''N'' jest wszystko normalnie bez najmniejszych wibracji kiedy wrzucę "D" pojawiają sie wibracje gdy przełączę na ''R'' wibracje o połowę sie zmniejszają. Po przejechaniu paru kilometrów czyli nazwijmy tak rozgrzaniu auta , problem ustępuje. Skrzynia działa od samego początku prawidłowo , zmienia biegi idealnie 20 tyś km temu olej zmieniony razem oczywiście z filtrem wszystko ZF. Skrzynia uszczelniona zestawem naprawczym OE BMW. Jedynie co na ten moment przychodzi na myśl to ten nieszczęsny konwenter oczywiście , mam na oku parę konkretnych firm co to regenerują , ale chce sie upewnić czy to na pewno jego wina , ponieważ poza opisanymi objawami i znikającym problemie po paru kilometrach , a w lato jeszcze szybciej nie ma dosłownie nic do zarzucenia skrzynia sprawdzana przez osobę co miał do czynienia ze sporą ilością takich skrzyń i co pracy poza opisanymi objawami spisuje sie idealnie. Jeżeli ktoś uporał sie z tym problem i ma konkretną diagnozę proszę o komentarz , chciałbym aby osoby które nie maja pewności tylko chcą napisać , aby coś napisać niech sobie darują wypowiedzi. Z wyżej wymienionych rzeczy w tym temacie ciężko mi obstawiać coś innego niż skrzynia biegów ze względu , że wszystko prawie wymienione na OE lub najwyższej jakości zamienniki bez żadnych oszczędności. Za konkretne i rzeczowe odpowiedzi z góry dziękuję.

 


Chciałem napisać , że u mnie problem zakończony wymiana poduszek pod silnikiem i poduszki podskrzynią biegow Lemforder ( ze znaczkami bmw nie do koćca zamazanymi :) ) pomogła w 100 procentach teraz jest idelanie więc u mnie to były poduszki.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Chyba złoże broń. Poduszki wymieniłem, jest troszkę lepiej bo faktycznie były ubite dość mocno ale to nie to powoduje problem. Dzisiaj włączyło mi się dopalanie dpf i silnik zaczął chodzić idealnie. Najmniejszych drgań nie ma, w kabinie prawie nie było słuchać silnika. Zatrzymałem się otworzyłem maskę silnik chodził perfekcyjnie aż do momentu kiedy skończył się cykl wypalania wtedy od razu głośna praca i drgania.


Chodzi o prace na biegu jałowym, po dodaniu gazu na luzie silnik schodzi z obrotów, ma jakieś tam wibracje i w momencie kiedy dobija to obrotów biegu jałowego nagle się idealnie uspokaja i wycisza. Widać to nawet na obrotomierzu , schodzi z obrotów stabilizuje się poniżej 1000obr, czuć jakieś tam wibracje i nagle jest cyk wskazówka obrotomierza ma minimalne drgnięcie i chodzi idealnie. Nie mam już pomysłów dlaczego tak jest, co tam się dzieje. Masakra

 

Cześć.Czy rozwiązałeś problem z wibracjami?Mam ten sam problem.

Opublikowano
U mnie to samo.

Drgania nadal są odczuwalne pomimo, że

1. Wyczyszczony egr,

2. Wymienione na nowe klapy wirowe i wyczyszczony kolektor,

3. Nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów,

4. Czyszczony DPF ,

5. Nowe małe turbo,

6. Wymieniony rozrząd,

7. Wymienione przewody podciśnienia,

8. Wtryski sprawdzone na stole ( parametry bardzo dobre), korekcje podczas pracy też idealne,

Zauważyłem (zresztą tak jak kolega z wcześniejszych wypowiedzi), że silnik pracuje idealnie tj. żadnych drgań, wibracji podczas wypalania dpf.

 

Cześć.Czy rozwiązałeś problem z wibracjami?Mam ten sam problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, zmieniłem samochód. Nie trać kasy.

Bardzo mi się podoba …. naprawa usterki poprzez wymianę samochodu :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry koledzy i koleżanki. Przeczytałem właśnie wszystkie 13 stron tematu i mój przypadek jest podobny do Waszych ale jednak ciut inny. Może ktoś miły doradzi.

Drżenie, a właściwie wibracje silnika czuć jedynie na zimnym i jedynie na postoju/biegu jałowym. Gdy silnik się rozgrzeje to jedzie jak tesla, absolutnie nic nie czuc. Nawet na zimnym jak ruszę w przód czy tył to też zero jakichkolwiek wibracji, nie czuć w ogóle silnika w kabinie, problem jest więc konkretnie z samą pracą silnika gdy nie jest dogrzany.


Z tego co tu wyczytałem to skłaniam się ku:

-przewodom podciśnienia (może jak są gorące od silnika to też inaczej się zachowują?)

-wtryski do sprawdzenia - w momencie pisania fura jest w warsztacie - sprawdzają

-kwestia mieszanki lub świece?

-wydech?


Co odrzucam jako powód:

-poduchy - wszystkie nowe

-rozrząd - nowy, chociaż nie wiem czy nie przestawili o 9 st, raczej wątpie bo przecież nie byloby poprawy po nagrzaniu

-skrzynia - drzy tak samo jak jest zimny na P,D,N i R, więc to typowo silnik, skrzynia pracuje ideolo

-koło pasowe


Jekieś jeszcze wskazówki z Waszej strony? Komuś od 2017 udało się do czegość dojść?


Pozdrawiam fanów N47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mój mechanik stwierdził, że jeśli tylko na zimnym i na postoju to znaczy, że trzeba ruszyć z miejsca i jechać a nie szukać dziury w całym.

masz jakieś porównanie z innym egzemplarzem ???

Opublikowano
mój mechanik stwierdził, że jeśli tylko na zimnym i na postoju to znaczy, że trzeba ruszyć z miejsca i jechać a nie szukać dziury w całym.

masz jakieś porównanie z innym egzemplarzem ???

 

xD dobry mechanik, nie ma co...


Mam porównanie, miałem kilka lat temu identyczne F11 z tym samym silnikiem, z tego samego roku, z podobnym przebiegiem, kupione przy przebiegu 175, sprzedane z przebiegiem prawie 250, nigdy nic na postoju nie trzęsło, nigdy niz nie drżało, czy zimny czy ciepły, zawsze kulturka. Wymieniłem w niej tylko u Fąfary rozrząd i tyle, 2 lata użytkowania w czystej przyjemności.


Niedawno sprzedałem też F10 z 2016 2.0d z przebiegiem 120k, także zero jakichkolwiek wibracji podczas postoju czy jazdy.

Opublikowano
mój mechanik stwierdził, że jeśli tylko na zimnym i na postoju to znaczy, że trzeba ruszyć z miejsca i jechać a nie szukać dziury w całym.

masz jakieś porównanie z innym egzemplarzem ???

 

xD dobry mechanik, nie ma co...


Mam porównanie, miałem kilka lat temu identyczne F11 z tym samym silnikiem, z tego samego roku, z podobnym przebiegiem, kupione przy przebiegu 175, sprzedane z przebiegiem prawie 250, nigdy nic na postoju nie trzęsło, nigdy niz nie drżało, czy zimny czy ciepły, zawsze kulturka. Wymieniłem w niej tylko u Fąfary rozrząd i tyle, 2 lata użytkowania w czystej przyjemności.


Niedawno sprzedałem też F10 z 2016 2.0d z przebiegiem 120k, także zero jakichkolwiek wibracji podczas postoju czy jazdy.

Trzeba było nie sprzedawać, żarcik :wink:

Ale tak na poważnie, mam nadal to samo i tak sądzę czy to nie wtryski jednak. Bo jednak, nikt raczej przy tej „dyskomfortowej sytuacji” raczej nie wstawiał nowych aby mieć porównanie. Wiecie, tak krążymy i szukamy a przecież nasze auta już mają swoje naloty i jeśli nie mamy ich od nowości to cholera wie jak były użytkowane, jakie paliwo itd. Ja obserwując swoje myślę że nowe wtryski i hydrokinetyk w skrzyni załatwiły by mój problem. Ale się nie odważę na tak kosztowny ruch oczywiście póki nie będę musiał :8)

Powodzenia w znalezieniu przyczyny.

Paweł.
Opublikowano
mój mechanik stwierdził, że jeśli tylko na zimnym i na postoju to znaczy, że trzeba ruszyć z miejsca i jechać a nie szukać dziury w całym.

masz jakieś porównanie z innym egzemplarzem ???

 

xD dobry mechanik, nie ma co...


Mam porównanie, miałem kilka lat temu identyczne F11 z tym samym silnikiem, z tego samego roku, z podobnym przebiegiem, kupione przy przebiegu 175, sprzedane z przebiegiem prawie 250, nigdy nic na postoju nie trzęsło, nigdy niz nie drżało, czy zimny czy ciepły, zawsze kulturka. Wymieniłem w niej tylko u Fąfary rozrząd i tyle, 2 lata użytkowania w czystej przyjemności.


Niedawno sprzedałem też F10 z 2016 2.0d z przebiegiem 120k, także zero jakichkolwiek wibracji podczas postoju czy jazdy.

Trzeba było nie sprzedawać, żarcik :wink:

Ale tak na poważnie, mam nadal to samo i tak sądzę czy to nie wtryski jednak. Bo nikt raczej przy tej „dyskomfortowej sytuacji” raczej nie wstawiał nowych aby mieć porównanie. Wiecie, tak krążymy i szukamy a przecież nasze auta już mają swoje naloty i jeśli nie mamy ich od nowości to cholera wie jak były użytkowane, jakie paliwo itd. Ja obserwując swoje myślę że nowe wtryski i hydrokinetyk w skrzyni załatwiły by mój problem. Ale się nie odważę na tak kosztowny ruch oczywiście póki nie będę musiał :8)

Powodzenia w znalezieniu przyczyny.

Paweł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.