Skocz do zawartości

520D 184KM AUT - drgania / wibracje szczegolnie na zimnym


rockybor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam drgania, ktore towarzysza mi cala zime kiedy silnik jest zimny. Auto zachowuje sie jakby mial balona na ktorejs oponie. Kola i opony zmienione na letni zestaw i efekt ten sam. Jak zlapie temp. to juz az tak mocno nie dokucza, ale lekko czuje wibracje na fotelu. Wymienialem komplet wtryskow. Auto na postoju pracuje bardzo ladnie. Nie trzesie buda. Najgorzej jest w przedziale 60-90 km/h. Pozniej jak auto zlapie temp. to wibracje sa w przedziale 100-130. W zwyz nie ma problemu.

 

Podczas jazdy jak wyrzuce skrzynie na luz i wibruje znacznie mniej. Wiec pewnie niesie drgania od silnika lub skrzyni.

 

W przyszlym tygodniu chce wymienic napinacz i kolo pasowe, ale mysle, ze to nie jest to. Poduszki pewnie tez nie, bo wibracje bylby caly czas.

Macie jakies propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego na cieplym silniku jest duzo lepiej :). Powinno nie byc roznicy przy problemach z walem. Najwieksze wibracje czuje po nocy przy niskich temp.

Jak np. ruszam autem o 16 po pracy i auto stalo ladnie w sloncu i jest jakies +10 i to jest w miare ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym czuc. Czy jest to plynnie to nie mam porownania. Generalnie nie szarpie, ale czuc kiedy zmienia.

Dzisiaj po przyjezdzie z pracy silnik prawie byl juz nagrzany i stety niestety ale telapalo silnikiem na postoju. Jak w weekend bedzie pogoda to zmienie napinacz i zobacze takze jak sie silnik zachowuje bez paska. Kolo pasowe nie ma zadnych pekniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na kole pasowym jest wielki napis "nie uruchamiać bez paska", tylko po angielsku ;). Tak tylko, żebyś wiedział, bo u Ciebie też pewnie taki napis jest.

Ja zmieniłem koło pasowe, które nie miało żadnych pęknięć, ze względu na drgania na postoju przy zimnym silniku (zresztą czego ja nie zmieniłem, żeby się tego pozbyć ;)). Widzę pewną poprawę, ale problem nie zniknął.

 

To telepanie to bardziej mrowienie, czy poszarpywanie/telepanie/nierównomierna praca? Jakieś efekty dźwiękowe temu towarzyszą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dot not run without belt. Ten napis to juz znam z E90. Tam testowalem bez paska i nic nie wybuchlo. Generalnie nie wiem co mialoby sie stac jak na 10 sek zapalisz silnik i zobaczysz czy telepie. Dzwiek normalny, ale szklanki bys nie postawil z woda bo by sie od razu wywrocila.

 

To jest telepka a nie mrowienie. Myslalem, ze to przez wtryski. Bo ktorys terkotal. Po wymianie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na logikę nic się nie powinno stać, ale z jakiejś przyczyny ten napis się tam znalazł. Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to uszkodzenie samego koła po zakręceniu nim bez obciążenia.

Czytałem gdzieś na obcojęzycznym forum, że do tego typu testów niektórzy odkręcają koło a nie tylko zdejmują pasek.

 

Już miałem nadzieję, że nie będę sam w walce z drżeniem w moim samochodzie, ale u mnie jednak są inne objawy, choć też mocno związane z niskimi temperaturami.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na mój w miarę techniczny, ale niezbyt samochodowy rozum: Skoro wymieniłeś wtryski (na nowe?) i nie polepszyło się, a w wyższych temperaturach jest pięknie, to może po prostu jakiś czujnik badający "warunki zewnętrzne", podaje do ECU błędne parametry i tworzy się mieszkanka nieodpowiednia dla niskich temperatur? Z czujników, które w bardziej lub mniej bezpośredni sposób badają temperaturę powietrza, które dostaje się do silnika przychodzą mi do głowy przepływomierz i czujnik temperatury płynu chłodniczego. Jeśli nie są "uwalone", a jedynie podają nieprawdziwe dane, to błędów w komputerze chyba generować nie będą (?). Nie wiem, czy przy tych czujnikach ECU porównuje wartości otrzymane do jakichś tam oczekiwanych.

 

Liczę trochę na to, że odezwie się ktoś, kto potwierdzi lub zdementuje moje czujnikowe gdybania :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski nowe ale z allegro za 850 zl (bez vatu i paragonu). Mam nadzieje, ze nie podrabiaja i daja jakis Chinczykow (nr sie zgadzaly, ale to wiadomo). Przejechalem na nich dopiero jakies 15 tys. Fakt, ze w jedna strone jade jakies 930 km i praktycznie caly czas na bucie na autostradzie 160-180 km/h, obr. > 3 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2 tyg. bede czyscil kolektor dolotowy i zawor EGR oraz wymienial uszczelke na kolektorze. Chce pojechac do firmy, ktora sie zajmuje walami. Niech sprawdza drgania.

Dam znac co jak po zabiegach.

 

Nie wiedzialem, ze ta uszczelka ma w sobie klapeczki.

https://www.google.dk/search?q=11617812938&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjxiZWDsY3TAhXhJ5oKHUxkCyQQ_AUIBigB&biw=1361&bih=504&dpr=1#imgrc=-XaHAYNymY1liM:

 

Moze jak mamy automaty to siada nam konwertor skrzyni. Tylko w moim E90 2.0D w manuala tez silnik telepal sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalo się moim autem dwóch gości naprawiających automaty. Obaj stwierdzili, że nie sądzą, żeby to było od konwertera. Poza tym konwerter przy lekko ponad 100.000 km przebiegu? Mimo wszystko rozważam jego wymianę.

 

Daj znać jak będą jakieś postępy u Ciebie - ja na pewno dam znać, jeśli będą jakieś u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jak mamy automaty to siada nam konwertor skrzyni...

 

Co do skrzyni to w akcie desperacji ;) przegrzebałem się przez opisy techniczne skrzyni ZF8HP. Ona ma NIC- neutral idle control valve. Zawór zmniejszający ciśnienie jak się stoi z włączonym D. Ogranicza to "ciąg" (chęć pełzania) samochodu przy wciśniętym hamulcu i wrzuconym D. Moje auto "przysiada" po przełączeniu na D, więc pomyślałem, żeby testowo go wymienić i zobaczyć, czy to nie pomoże (u mnie na neutralu wszystko działa ładnie, tylko auto nie jezdzie ;)). Jechałem ostatnio identycznym F10 znajomego i w odróżnieniu od mojego auta tam można machać dowolnie pomiędzy D, N i R i nie ma ani przysiadania auta, ani wrażeń akustycznych, ani zmiennych drgań w momencie przełączania. Stąd moje podejrzenia o uszkodzeniu tego zaworu (albo sterowania nim).

 

Niestety Gorik nie ma tego zaworu :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kolego poduszki silnika, zwłaszcza z prawej strony. Ja wymieniałem juz dwa razy, kolega z forum tez wymieniał. u mnie drgało przy przyspieszaniu.
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj sprawdzali mi w warsztacie podpore wału i była ok. Potem poszli w stronę poduszek i kiedy zaczęli ruszać łyżką to wszystko się trzeslo razem ze skrzynią. Twierdzą, że są do wymiany. Ale chciałem to potwierdzic w innym warsztacie bo sa trochę dzieciaki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz x-drive? Jeśli tak to sprawdzałeš przednie półosie? Luzy na przegubach bywają przyczyną drgań na jałowym. Pierwszy test - pomacaj przednie felgi jak skrzynia jest na D. Jeśli wyczujesz na nich drżenie to może być dobry trop.

 

Poduszki pod silnikiem oczywiście mogą być przyczyną. U mnie niestety ich wymiana nie zmieniła nic. Jeśli będziesz je zmieniał, wymień od razu poduszkę pod skrzynią.

 

Jak się uporam z nadmiarem pracy to jadę sprawdzić wtryski "na stole". Zauważyłem, że mój silnik drży o niebo mniej w trakcie regeneracji dpfa i trochę mnie to zaniepokoiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc trochę mnie zaczyna irytować niemożność rozwiązania problemu z drżeniem silnika. Nie wiem, jaką technologię kosmiczną zastosowano w naszych samochodach, że żaden mechanik nie umie zdiagnozować, co się dzieje.

 

Gdybym wiedział, że są takie problemy z naprawianiem bmw, to nie wiem, czy bym się zdecydował na kupno :(.

 

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, poduszki mozesz sprawdzić samemu. prawą poduszkę owiń np wezem ogrodowym albo jakas gumą żeby tłumiła drgania (jak jest wyrąbana to silnik sie tak mocno pochyla ze dotyka górna łapa mocująca do poduszki stąd drgania) i przejedz na próbe. U mnie po takim teście było duuużo ciszej. Problem jest zazwyczaj z prawą poduszką, ale wymienia się je parami. wizualnie jest nie do wykrycia, tzn nawet jak są walniete to wyglądają jak nowe. koszt nowej Febi w anglii to ok 250zł po przeliczeniu wiec w pl powinno byc podobnie.

 

pozdrawiam

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety poduszki mam nowe BMW, tak samo jak koło pasowe. Wtryski mają korekcje równiutko po 0,1. Łącznik elastyczny wydechu, łączniki i podpora wału, półosie przednie - sprawdzone. Mam nadzieję, że porządnie. Nadal jak jest zimno to coś w komorze silnika łomocze na D i R. Normalnie ręce opadają ;). Aaaa zapomniałbym - konwerter sprawdzony (na tyle na ile da się sprawdzić konwerter).

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

delikatne przesuniecie rozrzadu powoduje drgania, lancuch sie rozciaga, slizgi sie zcieraja, na poprzednim silniku doszlo do takiego przesuniecia ze na zimnym silniku w zime potrafilo mi telepac calym autem i to tak konkretnie, przy temp -20kilka nawet wywalilo komunikat "naped jedz ostroznie" czy jakos tak. Po wlozeniu blokad bylem w szoku jak to jezdzilo

kolejnym problemem moze byc egr i klapki kolektora, egr charakteryzuje sie szarpnieciem podczas gaszenia a klapki wlasnie nierowna praca na biegu jalowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.