Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie Panowie, jak to jest. Też czytałem o przypadkach, że aut nie było na liscie do akcji serwisowej a ulegaly zaplonowi. Czy to mozliwe, czy legendy? A moze ostatecznie lista zostala poszerzona. Czy moge jakos sprawdzic czy moj egzemparz nie ma wadliwej chlodniczki/zaworu? Na liscie akcji serwisowych go nie ma, ale nie jestem pewien czy moge ufac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem w piątek auto po akcji.

Nie powiedzieli co zrobili ...ale silnik pracuje dużo lepiej.

Nie ma wibracji po zapaleniu rano i przy gaszeniu staje bez telepania. Pracuje dużo ciszej.

Czy to możliwe żeby sama chlodniczka egr tyle wnosiła w życie starego silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też odebrałem auto po 40 dniowym pobycie w servisie. I też wszystko jest jakby lepiej. Ale mysle ze to tylko efekt tesknoty. Dodatkowo u mnie zauważyłem nawet zmniejszone spalanie. ( i nie chodzi o to że auto sie nie spaliło ) u mnie wymieniono nadpalony kolektor , przewody , chłodniczke i czujnik spalin. Podobno nic nie programowano.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto samodzielnie sprawdzić czy rurka podciśnienia sterująca bypasem przy EGR nie jest przetarta i nadpalona.


Wg. artykułu w największym węgierskim portalu motoryzacyjnym problemy EGR prowadzące do pożarów BMW mogą wynikać z przecierania się rury podciśnieniowej odchodzącej od elektrozaworu na obudowie EGR. Autor artykułu - któremu też niemal spłonął BMW N47D20 - znalazł w swoim aucie przetartą rurę podciśnieniową nr 17, przy elektrozaworze nr 14 (11 74 7 810 831).

Schemat tutaj


Na zimnym silniku (poniżej 50 C w chłodnicy) spaliny kierowane są do dolotu specjalnym kanałem-bypasem wokół EGR. Czarna rurka w plecionce 17 poprowadzona jest zbyt blisko silnika, przeciera się mechanicznie i nadpala, wtedy elektrozawor 14 - sterujący klapą przy bypassie - przestaje działać i klapa blokuje się w jednej pozycji (zdarza się także wskutek zatykania klapy sadzą po przebiegu ok. 80-120 tys. km):

- jeżeli bypass jest stale zamknięty spaliny w zimnym silniku lecą przez EGR zapychając go szybko sadzą,

- gdy bypass jest stale otwarty, wtedy spaliny w gorącym silniku lecą głównie przez bypass więc nie są chłodzone i trafiają prosto do plastikowego dolotu, wypalając tam dziury i powodując pożar auta.


Niestety usterka elektrozaworu 14 jest mierzona tylko pośrednio (gdy temperatura płynu chłodzącego przy EGR zmienia się zbyt wolno) i mają na to wpływ inne parametry, auto nie zawsze rejestruje ten błąd:

"278A00 - Bypass controller: electrically or mechanically faulty".


Z elektrozaworu 14 wychodzi rurka czarna i czerwona, przeciera się ta czarna w plecionce nr 17 przy obudowie głowicy, kilkanaście cm od elektrozaworu. Autor artykułu przeniósł elektrozawór 14 i inaczej poprowadził rurkę 17, aby była mniej narażona na przetarcie.


Zdjęcia w BMW GT 320d N47D20:

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/04/08/miert_gyulladnak_ki_a_bmw-k/


Zdjęcia z tłumaczeniem na polski:

https://imgur.com/a/cTBBH72

Edytowane przez marek2456
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też odebrałem auto po 40 dniowym pobycie w servisie. I też wszystko jest jakby lepiej. Ale mysle ze to tylko efekt tesknoty. Dodatkowo u mnie zauważyłem nawet zmniejszone spalanie. ( i nie chodzi o to że auto sie nie spaliło ) u mnie wymieniono nadpalony kolektor , przewody , chłodniczke i czujnik spalin. Podobno nic nie programowano.

 

Możesz zdradzić w jakim mieście? U mnie w Warszawie jeszcze się nie odezwali w sprawie wymiany, aczkolwiek nie zostawiałem im auta, więc pewnie w pierwszej kolejności robią auta z placu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na F049961 jest przewidziana akcja wymiany egr/chłodniczki spalin?

 

Jest akcja programowania Euro 5

 


dzięki, liczyłem na akcje z egr i chłodniczką... ale chyba trzeba się samemu tym zająć bo w kolektorze był niezły syf ... oprogramowanie do euro 5 spowodowało by, że jeszcze wiecej tego syfu by się dostawało do kolektora i silnika.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto samodzielnie sprawdzić czy rurka podciśnienia sterująca bypasem przy EGR nie jest przetarta i nadpalona.


Wg. artykułu w największym węgierskim portalu motoryzacyjnym problemy EGR prowadzące do pożarów BMW mogą wynikać z przecierania się rury podciśnieniowej odchodzącej od elektrozaworu na obudowie EGR. Autor artykułu - któremu też niemal spłonął BMW N47D20 - znalazł w swoim aucie przetartą rurę podciśnieniową nr 17, przy elektrozaworze nr 14 (11 74 7 810 831).

Schemat tutaj


Na zimnym silniku (poniżej 50 C w chłodnicy) spaliny kierowane są do dolotu specjalnym kanałem-bypasem wokół EGR. Czarna rurka w plecionce 17 poprowadzona jest zbyt blisko silnika, przeciera się mechanicznie i nadpala, wtedy elektrozawor 14 - sterujący klapą przy bypassie - przestaje działać a spaliny z zimnego silnika lecą przez EGR, zapychając go sadzą. Niestety usterka elektrozaworu 14 jest mierzona tylko pośrednio (gdy temperatura płynu chłodzącego przy EGR zmienia się zbyt wolno) i mają na to wpływ inne parametry, auto nie zawsze rejestruje ten błąd:

"278A00 - Bypass controller: electrically or mechanically faulty".


Z elektrozaworu 14 wychodzi rurka czarna i czerwona, przeciera się ta czarna w plecionce nr 17 przy obudowie głowicy, kilkanaście cm od elektrozaworu. Autor artykułu przeniósł elektrozawór 14 i inaczej poprowadził rurkę 17, aby była mniej narażona na przetarcie.


Zdjęcia w BMW GT 320d N47D20:

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/04/08/miert_gyulladnak_ki_a_bmw-k/


Zdjęcia z tłumaczeniem na polski:

https://imgur.com/a/cTBBH72

Dzięki za wartościowe info. Rozumiem że odpowiednik w B47 to będzie nr 17 tu?


http://ills.bmwfans.info/gcwm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wartościowe info. Rozumiem że odpowiednik w B47 to będzie nr 17 tu?

Z powyższego schematu wynika, że w B47 elektozawór (15) został przeniesiony w inne miejsce, nie jest przymocowany do EGR.

Więc rury podciśnienia 17 i 14 pewnie też biegną inaczej, ale i tak warto je obejrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja dzisiaj u siebie sprawdzałem . Na tą chwilę bez większego rozbieranie nie zauważyłem aby coś złego się działo. Ale rzeczywiście, czarny przewód leży w jednym miejscu na bloku silnika , które posiada ostre krawędzie .Jak będę wymieniał uszczelkę razem z klapkami w kolektorze to zabezpieczę czarny przewód podciśnienia przed przetarciem czy stopniem. Mam zamiar nałożyć kawałek przewodu paliwowego i zabezpieczyć go trytytkami przed swobodnym przesunięciem .

Oczywiście jak zdejme kolektor to sprawdzę całą długość przewodu.

Nie wiem jak u was ale u mnie musiałem poprawić dodatkową izolację przewodów elektrycznych. Taśma izolacyjna nie trzymała się i bardzo łatwo się rwała.Jeden z przewodów posiadający podwójną izolację był przetarty , gdyż dotykal bezpośrednio górnego wygłuszenia silnika. Aby to naprawić należało odciąć kawałek akustycznej izolacji. Proponuję wam wszystkim sprawdzenie tego wszystkiego , ponieważ jest to niewidoczne do puki nie zdejmujemy plastików czy wygłuszeń silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.