Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

Ja byłem na sprawdzeniu chłodnicy w BMW i Panowie po badaniu stwierdzili, że wszystko ok, nie ma podstaw do wymiany. Jednak mój mechanik stwierdził, że coś mu się nie podoba, wymontował tą chłodnicę i okazało się, że jest pęknięta. Jak myślicie, co robić w takiej sprawie? Jechać do nich i się kłócić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem na sprawdzeniu chłodnicy w BMW i Panowie po badaniu stwierdzili, że wszystko ok, nie ma podstaw do wymiany. Jednak mój mechanik stwierdził, że coś mu się nie podoba, wymontował tą chłodnicę i okazało się, że jest pęknięta. Jak myślicie, co robić w takiej sprawie? Jechać do nich i się kłócić?

 

Rób foto tej pękniętej chłodniczki i do aso z tym. Chciałbym ich minę zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem na sprawdzeniu chłodnicy w BMW i Panowie po badaniu stwierdzili, że wszystko ok, nie ma podstaw do wymiany. Jednak mój mechanik stwierdził, że coś mu się nie podoba, wymontował tą chłodnicę i okazało się, że jest pęknięta. Jak myślicie, co robić w takiej sprawie? Jechać do nich i się kłócić?

 

Ja bym na Twoim miejscu złożył spowrotem chłodnice i do ASO, w ASO mówisz że ubywa płynu chłodniczego, i że słyszałeś że to może być objaw pękniętej chłodniczki, niech sprawdzają jeszcze raz tym razem dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wymieniłem. Dlatego nadal mnie ten fakt martwi. Opiszę od czego się zaczęło. Zapach spalin był dokuczliwy. Szukając przyczyny zauważyłem wiązkę kabli w plastikowym oplocie kształtu charmonijki wychodzący od prawego nadkola idący w stronę skrzyni. Opadł nad dpf przez co był obtopiony. Zamontowałem go jak najwyżej i jest dużo lepiej. Lecz coś ciagle czuć. Zrobię ozonowanie układu bo może gdzieś zalega trochę smrodu, gdzieś... Ale chce też obejrzeć kolektor, czy jest szczelny. Domyślam się że także układ egr przydało by się obejrzeć, po przeczytaniu postów w których ludzie piszą że kolektory mieli popalone. Powietrze idące z nawiewu nie jest świeże, czyste, coś jest na rzeczy.
Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kupiłem 6tyg temu. Podczas zakupu płyny były ok, jak narazie auto nie informuje o ubytku, a problem z zapachem pojawił się 3tyg temu. Lecz, jeśli ubytek jest mały to potrwa zanim poziom spadnie na tyle aby system da o tym znać. Dodam także że ostatnio mało jeżdżę. 20-30km dziennie.
Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kupiłem 6tyg temu. Podczas zakupu płyny były ok, jak narazie auto nie informuje o ubytku, a problem z zapachem pojawił się 3tyg temu. Lecz, jeśli ubytek jest mały to potrwa zanim poziom spadnie na tyle aby system da o tym znać. Dodam także że ostatnio mało jeżdżę. 20-30km dziennie.

 

kolego Czarny124 jak mozesz to podaj do siebie dane kontaktowe bo mam ten sam problem co ty, widzialem ze miales tez problem z wibracjami ja tez to mialem, ale to akurat naprawilem to powiem ci co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest takie pęknięcie na chłodnicy, że spaliny wydobywają się do komory silnika. Specjalnego smrodu spalin we wnętrzu nie czułem, aczkolwiek samochód nie był zbyt często jeżdżony. Dziś lub jutro wybiorę się do ASO, zobaczymy co powiedzą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta zastępcze są w zasadzie tylko dla tych którzy kupili swoje BMW w kraju, dla importowanych już nie.

I tu się mylisz ja dostałem samochód po trzech dniach co prawda z wypożyczalni ale jest.

Po za tym dziś odebrałem moje auto z serwisu po wymianie chłodnicy spalin.

Czas oczekiwania 3 tyg.

Sam jestem zaskoczony.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Byłem dzisiaj w BMW na sprawdzeniu mojego EGR-a i w pracownik salonu potwierdził wszystko co tutaj przeczytałem, tzn że jeśli chlodniczka posiada felerny numer seryjny to jest wymieniana obligatoryjnie; że baza samochodów objętych akcją się powiększyła; że jest problem z dostępnością części itd.

W Toruniu jest duże zainteresowanie akcją, mają po kilka aut dziennie. Z tego co zrozumiałem producent określa, że około 8-9% aut objętych akcją serwisową nadaje się do wymiany chlodniczki, jednak rzeczywistość pokazuje, że problem występuje w większej ilości przypadków.

Generalnie to w mojej F10 problemu nie stwierdzono, jednak nie do końca jest dla mnie zrozumiała pewna kwestia.

Pracownik salonu powiedział, ze w moim aucie jest chlodniczka określona indeksem 10, która nie wymaga wymiany bo jest rzekomo nowsza, pozbawiona wady i w przypadku wymiany właśnie na taką by mi wymienili. Z tego co kojarzę to ten spalony egzemplarz, o którym ostatnio pisały gazety był stosunkowo młody, miał 2-3 lata. Mój samochód jest z 2012 roku wiec jakim cudem mój egr jest nowszy bez wady skoro nawet w młodych rocznikach ta wada się pojawiała. Nie sądzę, żeby poprzedni właściciel coś z tym robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzali chłodniczkę kamerą endoskopową?

 

Mówili, że procedura obejmuje sprawdzenie endoskopem, wiec chyba sprawdzali. No chyba że zobaczyli numer seryjny z dobrej puli i położyli na to laskę. Mam nadzieję, że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a wymieniał ktoś u ciebie już tą chłodnicę? Nr możesz przecież sam sprawdzić, maska w górę i patrzysz z przodu auta, telefonem sobie poświecisz albo zrobisz zdjęcie i będziesz wiedział. Jakoś też mi się nie chce wierzyć że masz index 10, jeśli w międzyczasie nic nie było wymieniane.


Mój jest z 2014 i ma 07, więc chłodniczka do sprawdzenia ale na razie nie chce mi się jechać do BMW bo jak mi dadzą jakiegoś małego zastępczego bez haka to kicha. Poza tym chcę się upewnić, że nie zrobią mi zaraz updatu po którym EGR jeszcze bardziej będzie wysilony, bo takie akcje też były.

Cs3qQLy.jpg

Edytowane przez comeasyouare

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Sprawdzali chłodniczkę kamerą endoskopową?

 

Mówili, że procedura obejmuje sprawdzenie endoskopem, wiec chyba sprawdzali. No chyba że zobaczyli numer seryjny z dobrej puli i położyli na to laskę. Mam nadzieję, że nie.

 

każda nawet ta z prawidłowej serii powinna być sprawdzona endoskopem, tak mówi procedura tej akcji. Za to BMW płaci ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.