Skocz do zawartości

M1CHAU

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 5 F10

Osiągnięcia M1CHAU

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Czyżby mundurowi nie wiedzieli o akcji serwisowej? Źródło: https://pomorska.pl/pozar-bmw-na-szosie-lubickiej-w-toruniu-to-policyjny-radiowoz-spalilo-sie-tez-auto-na-wiazowej-zdjecia/ga/c1-14272303/zd/37266655
  2. Mam chłodnicę o oznaczeniu 7 823 210 05 i przebieg 183 tys km. Według BMW w Toruniu moja chłodnica nie kwalifikuje się do wymiany.
  3. A zerknąłbyś? Jeśli nie wiesz gdzie to na tym filmie jest to pokazane 1 minucie:
  4. Czegoś tu nie rozumiem. U mnie też rzekomo było wszystko w porządku i zgodnie z procedurą nie było potrzeby wymiany chłodniczki. Wynika z tego, że są procedury i procedury. Czy wiesz jaki indeks ma Twoja chłodnica?
  5. W związku z rozbieżnościami jakie dostrzegłem zadzwoniłem do salonu. Powiedzieli, że dokładnie sprawdzili moją chłodnicę. Zauważyłem pewne zakłopotanie u pracownika salonu, gdy powiedziałem, że moja chłodnica wcale nie ma indeksu 10 (tak jak mnie poinformował wcześniej) tylko 05 a to w przypadku procedur akcji serwisowej ma kluczowe znaczenie. Potwierdził, że oględziny chłodnicy są zarejestrowane cyfrowo, jednak gdy poprosiłem o udostępnienie zdjęć tu również napotkałem na zakłopotanie. Bo to mogłem przecież poprosić o zdjęcia przy odbiorze auta, teraz to może być problem itd... Nie wiem sam co robić z tym fantem, czy drążyć dalej temat czy odpuścić. Jeśli zgodnie z wytycznymi indeksy niższe od 07 mogą być wadliwe, to nawet jeśli obecnie nie ma oznak nieszczelności to skąd pewność, że to się w przyszłości nie zmieni. Bajka od pracownika BMW o tym, że mam indeks 10 już w ogóle daje mi podstawy do niepokoju. Autem wożę dzieci, wolałbym mieć 100% pewność, że samochód jest bezpieczny.
  6. Za namową kolegi comeasyouare pofatygowałem się i sprawdziłem oznaczenia mojej chłodnicy EGR. http://www.michu20.neostrada.pl/IMG_8885.jpg Nie znam się na oznaczeniach, ale ja na tej chłodnicy żadnego indeksu 10 nie widzę, a tak jak napisałem w poprzednim poście, wczoraj podczas sprawdzenia mojego EGR-a w BMW stwierdzono, że mogę być spokojny bo mam chłodnicę z indeksem 10, która nie posiada wady. Czy ktoś z kolegów na forum zna się na tyle lub ma dostęp do bazy BMW, żeby po oznaczeniach z mojej chłodnicy stwierdzić czy faktycznie jest ona "bezpieczna"?
  7. Mówili, że procedura obejmuje sprawdzenie endoskopem, wiec chyba sprawdzali. No chyba że zobaczyli numer seryjny z dobrej puli i położyli na to laskę. Mam nadzieję, że nie.
  8. Witam serdecznie. Byłem dzisiaj w BMW na sprawdzeniu mojego EGR-a i w pracownik salonu potwierdził wszystko co tutaj przeczytałem, tzn że jeśli chlodniczka posiada felerny numer seryjny to jest wymieniana obligatoryjnie; że baza samochodów objętych akcją się powiększyła; że jest problem z dostępnością części itd. W Toruniu jest duże zainteresowanie akcją, mają po kilka aut dziennie. Z tego co zrozumiałem producent określa, że około 8-9% aut objętych akcją serwisową nadaje się do wymiany chlodniczki, jednak rzeczywistość pokazuje, że problem występuje w większej ilości przypadków. Generalnie to w mojej F10 problemu nie stwierdzono, jednak nie do końca jest dla mnie zrozumiała pewna kwestia. Pracownik salonu powiedział, ze w moim aucie jest chlodniczka określona indeksem 10, która nie wymaga wymiany bo jest rzekomo nowsza, pozbawiona wady i w przypadku wymiany właśnie na taką by mi wymienili. Z tego co kojarzę to ten spalony egzemplarz, o którym ostatnio pisały gazety był stosunkowo młody, miał 2-3 lata. Mój samochód jest z 2012 roku wiec jakim cudem mój egr jest nowszy bez wady skoro nawet w młodych rocznikach ta wada się pojawiała. Nie sądzę, żeby poprzedni właściciel coś z tym robił.
  9. Witam szanownych posiadaczy BMW. Wczoraj kupiłem swoje pierwsze BMW F10 na kołach 17" z napędem na tył. Wracając do domu na autostradzie odczułem, że auto przy 140 km/h zaczyna tańczyć i bujać na boki tak, że momentami wręcz wydawało mi się to niebezpieczne. Pojechałem od razu na sprawdzenie zawieszenia i wszystko jest podobno ok. Obstawiam, że winne są opony. Z przodu mam Goodyer Excellence w nienajlepszym stanie z 2012r a z tyłu Continentale ContiPremiumContact z 2016r 225/55/17 Chcę kupić nowe opony, ale im więcej czytam stron tego wątku to wiem coraz mniej. Wnioskuję z opinii bardziej doświadczonych użytkowników, że nie muszą to być Run Flaty i niekoniecznie mi zależy na nich, ale konkretnie czy ktoś może mi doradzić co najlepiej kupić, żeby mieć pewność, że auto nie będzie się bujać jadąc z prędkością autostradową? Co oznacza ta gwiazdka bo przewinęło mi się to kilka razy w wątku. Czy patrzeć tylko na opony z gwiazdką? Zauważyłem, że u mnie na goodyerach faktycznie gwiazdka jest a na tych nowszych założonych na tylne koła gwiazdki nie ma. Nie chcę zdawać się na sugestie handlarzy oponami, bo nie do końca mam do nich zaufanie, dlatego tutaj proszę o radę. Co kupić panowie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.