Skocz do zawartości

[E90]prawidłowe ustawienie geometrii


pacyk

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio wrzuciłem springi eibacha pro kit, do seryjnego zawieszenia - pojechalem na geometrię i facet spytal czy samochod jest obnizony, odpowiedzialem ze tak, sa wlozone nizsze sprezyny. gość zaczął robic swoja robote, wszystko poustawiał i faktycznie wszystkie wartości na zielono, prawidłowe, auto już nie ściąga jedzie jak po sznurku.

 

jednak dzisiaj zauważyłem że tnie mi wszystkie 4 opony od zewnątrz

pytanie - czy miało to jakieś znaczenie czy gość robił geometrie dla obnizonego (moze pomyslal ze mpakietowego) zawiasu tj. amory, wahacze, springi, czy dla serii ?

 

jezeli pojade do niego drugi raz z reklamacja, to ma ustawiac tak jak full serie? na wydruku widnieje napis

"e90 zawieszenie sportowe z obnizonym przeswitem"

 

jak to wygląda?

 

POMIARY

 

LEWY PRZÓD:

-0.31' PK

6.52' WSZ

ZBIEZNOSC 0.07'

 

PRAWY PRZOD

-0.47' PK

6.30' WSZ

ZBIEZNOSC 0.07'

 

ODCHYLENIE TORU JAZDY 0'00

 

LEWY TYŁ

-1.49' PK

ZBIEZNOSC 0.09'

 

PRAWY TYŁ

-1,47' PK

ZBIEZNOSC 0.08

 

KĄT ZNOSZENIA 0.00'

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mogę kolego Ci powiedzieć, że w mojej zjadło mi przednie opony od zewnątrz ale po oddaniu na geometrię nie przestawili mi zbieżności w jakiś znaczący sposób( szkoda, że nie mam wydruku z wartościami ale z tego co pamietam to z przodu ustawili na 0,09 , a przed regulacją chyba 0,11 lecz nie jestem pewnien), teraz mam nowe opony i zobaczymy co będzie. Mogę Ci jeszcze powiedzieć, że w x6 też zjadło opony od zew. ale powodem było za niskie ciśnienie w oponach(swoją drogą to działanie tego czujnika jest żałosne, potwierdzone ciśnienie na 2,2 a nawet jak spadło do 0,9 to komputer nic nie krzyczał :) ). I teraz jak patrzę na ustawienie przednich kół w trójce to wydaje mi się, że koła robią pozytyw w porównaniu do innych aut ale to tylko ocenianie na oko :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a może to wina opon, miałem 2 przypadki w nowych samochodach ( oczywiście bezwypadki ) obydwa to skoda octavia i po 40 tys. oryginalne opony były wyząbkowane od wewnętrznej strony ( podobno taka przypadłość ).

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamiloo98, cenna rada ale nie zauważyłem tego problemu na seryjnym zawiasie, a może po prostu nie zwracałem na to uwagi :roll:

 

opony zimowe faktycznie są jeszcze z 2005r, może się wstrzymam jeszcze z ponowną wizytą u mechanika do czasu założenia letnich 19'.

ale jak już 19' zacznie mi ciąć to będe musiał to zrobic, bo ich ceny zabijają :mad2:

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zmieniaj czym prędzej bo zabijasz opony zimowe. A jak są z 2005r to swoje już przeszły.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

Główne pytanie brzmi czy jest możliwość poprawienia karosaż jeśli wartość wynosi 1*29'? Mechanik w warsztacie typu Feu Vert (dokładna nazwa firmy to Massa Autopneu) twierdzi, że jest to możliwe tylko przy wymianie amortyzatorów. Dla mnie, po niekąd laika, delikatnie mówiąc śmierdzi kłamstwem, gdyż wcześniej coś wspominał, że zbieżność się ustawia na tylnej osi, a problem mam z przednią.

 

Zerknijcie proszę poniżej na pełną historię. Ciekaw jestem waszych opinii.

 

Zauważyłem zużycie krawędzi opon przednich przednich: lewa na zewnątrz, prawa wewnątrz.

 

Początkowo podejrzewałem, iż to kwestia wjazdu do garażu, gdyż wjeżdżam przodem i wyjeżdżam dokładnie tak samo tyłem wielokrotnie skręcając praktycznie maksymalnie ze względu na rozmiary garażu i przestrzeni wokół niego.

 

Po wizycie w warsztacie i przeprowadzeniu pomiarów sprzętem tzw. 3D (bez obciążników w samochodzie), wyszło, iż różnica w karosażu jest ponad jeden stopień, a dokładniej 1*27' (-0*02' lewy przód i -1*29' prawy przód). Wartości poza normą są na czerwono na załączonym zdjęciu. Pełny obraz z wynikami badania jest tutaj: http://www.dawid.texasnet.pl/karosaz1s.jpg

 

Opis do dokumentu z pomiaru:

- avant - przód

- gauche - lewa

- droite - prawa

- arriere - tył

- zone correct - tolerancja

- carrosage - karosaż/pochylenie

- parallelism - zbieżność

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest możliwe ale potrzebny jest do tego specjalny przyrząd który zwie się Camber Adjuster, posiadają go ASO BMW a poza nimi rzadko trafić żeby któryś warsztat miał to urządzenie, można też kupić taki na ebay ale pasuje wiedzieć jak go użyć. http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-E46-E53-E90-E91-E92-Camber-Adjuster-tool-/350579179102?pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr&hash=item51a025be5e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szymon ku**a litości... "geometrje"? "Zbierzność"?

Takiego czegoś nie ma.

A jak już w swoim samochodzie znajdziesz to koła masz mieć napompowane tak jak masz napisane na naklejce a czy bak będziesz miał napełniony w 1/4 czy w 3/4 to myślę, że nie będzie różnicy.

Gdzieś kiedyś czytałem, że jedynie w przypadku gdy nie da się uzyskać prawidłowych kątów należy dociążyć lub odciążyć bak i dalej próbować ale w życiu się z takim czymś nie spotkałem.

Dodatkowo piszą, że niektóre samochody trzeba dociążać jeśli takie wytyczne pokazuje program do zbieżności. Tutaj coś delikatnego do poczytania:

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=1&t=9036&start=180

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem ustawic geometrje + zbierznosc.

Czy sa jakies wytyczne typu cisnienie w oponach, stan baku, dociazanie auta ?

Prosze o odpowiedz kogos kto ma tym pojecie.

 

Pozdrawiam

A szukajka to pies??

http://w.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=117070

viewtopic.php?f=70&t=183738

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=18701

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=134659

viewtopic.php?f=15&t=155430

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kiedyś przerabiałem temat geometrii w e90 intensywnie, tzn nikt nie potrafił ustawić mi steru prosto. Jeździłem do polecanych drogich warsztatów 3d, komputerowcow na 102, latali, kręcili, dociazali, pompowali, jezdy próbne i cuda na kiju, a kierownica raz w lewo, raz w prawo, a to auto ściąga itd. Straciłem kasy i nerwy na kłótnie z debilami. W końcu pojechałem na geo do "pana Czesia" z polecenia znajomego. Pól godzinki, żadnego 3d, pompowania kół, dociazania i innych pierdolow - ster prosto a auto nigdy nie jeździło tak idealnie. Do ustawienia geometrii musi byc doświadczony diagnosta!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pan "Czesio" (młotkiem) mógł ustawiać w FSO.Do naszych samochodów trzeba odpowiednich maszyn i programu:)

 

Następny czarodziej, który uważa, że ma magiczne auto zwane BMW, do którego trzeba tajemnej wiedzy. Dla Ciebie jest właśnie geometria w ASO za 800zł. Oczywiście Pan Czesio dysponował komputerowym stanowiskiem, ale miał też wiedzę, a nie jak reszta "magików".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajcie spokój, ja ustawiałem w aso właśnie za 400pln/oś to tak ustawili że prawy przód miały pochylenie 0 stopni a lewy przód prawie stopień.

pojechałem do znajomego ustawił za 50zł i wszystko się zgadza i auto całkiem inaczej sie prowadzi

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało piszę, wiele czytam na forum. Warto jednak się zastanowić kto kupuje E90 ( geometrja).

Mało piszesz i absolutnie nikomu jeszcze nie pomogłeś. Jesteś tak zwaną forumową pijawką.

Myślę że ja z dysortografią wnoszę na forum o wiele więcej niż ty.

 

Chcialem ustawic geometrje + zbierznosc.

Czy sa jakies wytyczne typu cisnienie w oponach, stan baku, dociazanie auta ?

Prosze o odpowiedz kogos kto ma tym pojecie.

 

Pozdrawiam

A szukajka to pies??

http://w.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=117070

viewtopic.php?f=70&t=183738

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=18701

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=134659

viewtopic.php?f=15&t=155430

 

Czytałeś te tematy ? Dla mnie to śmietnik. Nikt tam nie daje jednoznacznej odpowiedzi tylko powtarza zasłyszane teorie.

Poza tym cześć nie dotyczy E90 tylko innych BMW a ja chce geometrie ustawić w swoim a nie czyimś aucie.

 

Nie udało mi się znaleźć nic konkretnego na forum ani w necie na temat geometrii w e90.

Są to właśnie takie dywagacje że może trzeba dociążać a może nie, że bak powinien być pełny ale nie do końca.

Jedyne co zostało potwierdzone to ciśnienie opon.

Niestety brak konkretnej odpowiedzi popartej jakimś dokumentem etc. a nie "bo ja tak słyszałem".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisaly Ci 3 osoby, że nic nie trzeba cudować z dociążaniem i innymi magicznymi bzdetami? Na zdrowy rozum, jak załadujesz 5 osob, full bagażnik i trumnę na dach co się stanie z geometrią? Nie daj Boże zalejesz pełny bak i co? Wypadniesz z drogi? Auto zacznie ściągać? Jak opony Ci się zużyją o 1mm to też pojedziesz na geometrię? Ludzie, trochę wyobraźni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisaly Ci 3 osoby, że nic nie trzeba cudować z dociążaniem i innymi magicznymi bzdetami? Na zdrowy rozum, jak załadujesz 5 osob, full bagażnik i trumnę na dach co się stanie z geometrią? Nie daj Boże zalejesz pełny bak i co? Wypadniesz z drogi? Auto zacznie ściągać? Jak opony Ci się zużyją o 1mm to też pojedziesz na geometrię? Ludzie, trochę wyobraźni.

 

Mądrala z ciebie widzę wielki ale z wiedzą już gorzej.

 

http://www.zssplus.pl/transport/budowa/transsam_geometria.htm

 

"Wpływ zmian obciążenia pojazdu na dokładność pomiaru zbieżności jest bardzo różny, w zależności od rodzaju i konstrukcji zawieszenia. Dlatego należy zachowywać podczas pomiaru zbieżności takie obciążenie, jakie przewiduje producent pojazdu."

 

http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DodatekGeometria_cz2.pdf

 

6.5. Określanie wartości ugięcia zawie- szenia samochodu, wymaganego przy pomiarze ustawienia kół i osi

Od wartości ugięcia zawieszenia zależą wartości wielkości charakteryzujących geometrię kół i osi samochodu. Dlatego w danych technicznych pojazdu, dotyczących geometrii kół pojazdu, powinna być podana informacja, przy jakiej war- tości ugięcia zawieszenia samochodu, należy wykonywać jej pomiar. Producenci pojazdów w różny sposób określają sposób wykonywania pomiaru ugięcia zawieszenia oraz przygotowania do pomiaru geometrii kół i osi pojazdu – przykłady poniżej.

 

Z rysunku wyraźnie wynika po 68 kilo na fotel 31 kilo w bagażnik i pełny bak.

Niestety są to dane ogólne a nie konkretnie do e90.

 

Stąd też moje pytanie. Dlatego liczyłem że ktoś ma wydruk z jakiegoś TISA etc.

Nie chodziło mi o poradę mądrali bez wiedzy ale dziękuje mimo wszystko.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja miałem podobnie jak koledzy wyzej, jeździłem na jakieś cuda na kiju geometria 3d itd, i zawsze cos nie halo... pojechałem z polecenia do "starego" wyjadacza, bez żadnego doważania auta itd, ustawił mi za 1 razem idealnie, także trzeba trafić na kogoś kto sie zna w tym temacie a nie na kogoś kto ma tylko maszyny i brak wiedzy jak je wykorzystać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok udało mi się znaleźć procedurę BMW.

Najpierw identyfikujemy zawieszenie za pomocą naklejki na kielichu.

Identyfikacja potrzebna jest w celu ustalenia wysokości zawieszenia(warunek mamy fabryczne zawieszenie).

http://cdn3.fotka.pl/a.fotka.pl/098/539/98539091_800_s.1398775302.jpg/bedizen81.jpg

Potem robimy następujące kroki.

Sprawdzamy stan zawieszenia.

Sprawdzamy wysokość zawieszenia. Jeśli ok kontynuujemy.

Jeśli nie ok doważamy samochód w normalnej pozycji(niestety nie znalazłem żadnych danych BMW na temat odważników, co do "normalnej" pozycji to chyba stawiamy auto na ziemie nie na stanowisku).

Jeśli dalej nie ok sprawdzamy zawieszenie pod kątem uszkodzeń.

Jeśli Ok stawiamy samochód w pozycji pomiarowej i dodajemy/rozmieszczamy ciężarki. Chyba chodzi o to żeby ciężarkami ustawić odpowiednie wysokości zawieszenia na każdym kole.

Jeśli Ok kontynuujemy ustawianie zawieszenia POD OBCIĄŻENIEM.

http://cdn1.fotka.pl/a.fotka.pl/098/539/98539084_800_s.1398775299.jpg/bedizen81.jpg

Gdzieś kiedyś czytałem, że jedynie w przypadku gdy nie da się uzyskać prawidłowych kątów należy dociążyć lub odciążyć bak i dalej próbować ale w życiu się z takim czymś nie spotkałem.

Kolega bbrys trafił w tak zwaną 10 :-). Pozdrowienia i dzięki za wartościową poradę.

 

I wszystko było by pięknie i cudownie ale procedura tyczy się konkretnego systemu ustawiania geometrii KDS.

http://www.hunter-d.de/us/product/OEM/products/5864TE-05/index.htm

Nie wiem czy to jakiś standard i czy jest powszechny w Polsce ?

Edytowane przez szymonb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.