Skocz do zawartości

F30, F31, F34 jaki olej do silnika


kicaj

Rekomendowane odpowiedzi

Nie spodziewaj się innych interwałów w kilkuletnich pojazdach. Ze świecą szukać tego co zmienia olej co 10-15 kkm. Większość aut, nawet jeżeli jest eksploatowana przez świadomych użytkowników, to pojazdy leasingowane, które zmieniają właściciela po 3-4 latach. W pierwszym okresie są na gwarancji, więc kto by się przejmował zmianami oleju innymi niż te, które wynikają z komputera? A wartość końcowa i tak jest ustalana w dniu zakupu :D

Mój też miał dwie zmiany, co ~27-28kkm. Kupiłem, zmieniam częściej, na liczniku 99kkm :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o aucie jeśli generalnie mi wszystko pasuje cena , wyposażenie , historii wypadkowej nie ma , ale wymiana oleju była na początku rzadko. Pierwsza po 28 tys metrów , kolejna przy 54 tys , następnie już ok bo przy 65 tys 81 tys i 88 tys. Odbywało się to co roku bo auto ma 6 rok ale ten 1 interwał mega długi 28 tys?


czy to nei za dużo jeśl isilnik to ten z turbiną 118i?

 

Widziałem olej po 24 tyś w B58 magnes nie miał siły wybierać opiłków

A potem Bmw się psują i rozrządy strzelają

Ja po 24 tyś miałem 4 wymiany oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o aucie jeśli generalnie mi wszystko pasuje cena , wyposażenie , historii wypadkowej nie ma , ale wymiana oleju była na początku rzadko. Pierwsza po 28 tys metrów , kolejna przy 54 tys , następnie już ok bo przy 65 tys 81 tys i 88 tys. Odbywało się to co roku bo auto ma 6 rok ale ten 1 interwał mega długi 28 tys?

To trochę jak z koronawirusem, wiadomo że jest szkodliwe, powoduje dużo zgonów, ale jak się weźmie pod uwagę powszechność występowania to zwyczajnie trzeba z tym żyć. Ważne, że olej był w ogóle zmieniany :D

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o aucie jeśli generalnie mi wszystko pasuje cena , wyposażenie , historii wypadkowej nie ma , ale wymiana oleju była na początku rzadko. Pierwsza po 28 tys metrów , kolejna przy 54 tys , następnie już ok bo przy 65 tys 81 tys i 88 tys. Odbywało się to co roku bo auto ma 6 rok ale ten 1 interwał mega długi 28 tys?


czy to nei za dużo jeśl isilnik to ten z turbiną 118i?

Moim zdaniem nie będzie problemu, raczej nie zaszkodziło to bardzo silnikowi, jak kupisz to zrób płukankę np teca i wymień na jakiś dobry olej - powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewaj się innych interwałów w kilkuletnich pojazdach. Ze świecą szukać tego co zmienia olej co 10-15 kkm. Większość aut, nawet jeżeli jest eksploatowana przez świadomych użytkowników, to pojazdy leasingowane, które zmieniają właściciela po 3-4 latach. W pierwszym okresie są na gwarancji, więc kto by się przejmował zmianami oleju innymi niż te, które wynikają z komputera? A wartość końcowa i tak jest ustalana w dniu zakupu :D

Mój też miał dwie zmiany, co ~27-28kkm. Kupiłem, zmieniam częściej, na liczniku 99kkm :cool2:

 

Dlatego kiedyś przy wymianie oleju co 10tys. silniki śmigały po 300 tys bez problemu a teraz juz po 200 tys. zaczynają się pierwsze problemy...

Lepiej lać kiepski olej i wymieniać co 10 tys. niż najlepszy i co 30 tys.

Oleje Longlife.... dla silnika to shortlife

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, prośba o poradę. F30 318d LCI po zmianie mapy na 180KM i 400nm. Nalotu 105kkm. Olej i filtry się szykują pierwsze poza ASO (ostatnie w pakiecie miałem w kwietniu zeszłego roku). Tak jak pisałem do tej pory lany olej z ASO natomiast teraz już po gwarancji coś porządnego chciałem. Autem jeżdżę głównie w mieście (bez katowania). Co polecicie ? Ważna jest jakość i sprawdzony olej (cena nie gra tutaj roli) z góry dzięki :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, prośba o poradę. F30 318d LCI po zmianie mapy na 180KM i 400nm. Nalotu 105kkm. Olej i filtry się szykują pierwsze poza ASO (ostatnie w pakiecie miałem w kwietniu zeszłego roku). Tak jak pisałem do tej pory lany olej z ASO natomiast teraz już po gwarancji coś porządnego chciałem. Autem jeżdżę głównie w mieście (bez katowania). Co polecicie ? Ważna jest jakość i sprawdzony olej (cena nie gra tutaj roli) z góry dzięki :D

 

Jak Andrzej pisał wyżej - interwał to podstawa.

Zdrowiej lać bardziej budżetowy olej i wymieniać go co 10 tys niż przeciągać interwał na "super" oleju.

Jak miasto to interwał 10 tys km.

Jak trasa to do 15 tys km max.


Propozycje ode mnie to:

Drożej:

MILLERS OILS EE LONGLIFE 5w30


Taniej:

Shell AM-L 5W30 - jest to bdb olej (najprawdopodobniej to to samo co oryginalny olej BMW 5W30 LL04)

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do interwału zgadzam się w pełni dlatego ostatnia wymiana miała miejsce w kwietniu 2020 i już w tym roku rownież w kwietniu planuję wymianę :)

Millers do Ravenola to już przy tej półce jeden karabin czy faktycznie jest któryś lepszy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiecie lub możecie podaćvktóry olej najlepiej do 3 118i tego1.5l . Kupiłem ale poprzedni właściciel cały czas serwisował w aso i nawt nie wie jaki tam leją. Sprawdzę może mi tam na serwisie podadzą tymniemniej wolałby zmienić na jakiś z polecenia z forum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Olej dobry, z zawartością PAO.

Spełnia jednocześnie normę VW 504/507.

Jeśli tę 504/507 po aktualizacji zeszło rocznej, to jeszcze lepiej.

VV 504/507 przewyższa wymagania normy LL04. Prosty wykres poniżej.

VVvs-BMWLL04.jpg




Jeśli sprzed aktualizacji normy VW to i tak jest ok:

2015.jpg



Jest to rzeczywiście drogi olej.

W tej cenie osobiście wolałbym zalać Millersa.

W połowie kwietnia w Polsce na półkach pojawi się gama olejów Millers EE Performance, która zastąpi gamę produktów EE Longlife.

Będą dopakowane jeszcze większą zawartością estrów. :twisted:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MILLERS EE (HC ) vs RAVENOL VMP (Pao) : :shock: ???? chyba nie ta liga.

 

Jak ktoś sie nie zna to kupuje znane produkty znanych firm Millers, Castrol, Mobil, Valvoline, Motul na HC i myśli, że ma dobry olej, jak ktoś się zna to kupuje olej na PAO/ESTRY i wie że ma dobry olej - dlatego każdy producent ma tanie i drogie olej w swojej ofercie bo różnią się diametralnie ochroną silnika.

Jak ktoś szuka w miarę tanio ale dobrze to conajmniej GTL np od Schela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak ktoś szuka w miarę tanio ale dobrze to conajmniej GTL np od Schela

który AM-L czy ECT C3?

Z tego co wyczytałem na oilclub.ru to oba są na GTL.

Aktualnie u siebie testuje ECT C3 0w30, ma LL-04 i ma identyczną kartę katalogową jak 0w30 twinpower turbo - przy następnej wymianie zaleję oryginalny dla porównania.

Z kolei ECT C3 5w30 ma taką samą kartę jak AM-L ale nie ma LL-04 ale dodatkowo ma DExos2 i ten leję do Corsy :D

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś szuka w miarę tanio ale dobrze to conajmniej GTL np od Schela

który AM-L czy ECT C3?

Z tego co wyczytałem na oilclub.ru to oba są na GTL.

Aktualnie u siebie testuje ECT C3 0w30, ma LL-04 i ma identyczną kartę katalogową jak 0w30 twinpower turbo - przy następnej wymianie zaleję oryginalny dla porównania.

Z kolei ECT C3 5w30 ma taką samą kartę jak AM-L ale nie ma LL-04 ale dodatkowo ma DExos2 i ten leję do Corsy :D

 

oilclub.ru oilclub.de jak najbardziej (na razie wiarygodne) uważać trzeba niestety na nasze polskie oilclub.pl - bo tak jakoś coś mało wiarygodne ostatnio się stało...

Tutaj na naszym forum macie cały watek na temat polskich opowiadaczy o olejach: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=382075

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim interwały skrócić do max.15tys. w eksploatacji głownie miejskiej nawet wcześniej np.10-12tys.Olej Ravenol VMP 5w30 USVO.

 

Przymierzam się do zmiany oleju i spróbuję owego Ravenola. Czy oferty ze sklepów z Allegro są dość wiarygodną ofertą, czy macie jakąś inną metę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zmiany oleju i spróbuję owego Ravenola. Czy oferty ze sklepów z Allegro są dość wiarygodną ofertą, czy macie jakąś inną metę?
Wysłałem Ci PW. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Z Ravenolem, to pytaj czy mają na stanie zanim klikniesz kupuję. Szwagier dwa tygodnie temu zapłacił w dwóch sklepach i się oleju nie doczekał, braki magazynowe.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za linki :)

Jeden ze sklepów do kompletu sprzedaje Ravenol z AR9100. Jeżeli ten Ravenol jest taki super, to po co jeszcze dodatek? Warto iść w taki zestaw?

Jeżeli nie będzie eksploatowany w ekstremalnych warunkach i interwale 15tys. ten olej zapewni wystarczającą ochronę silnika bez dodatków.

Czytałem że w niektórych oleje z górnej półki można przedobrzyć, dolanie dodatków może spowodować efekt odwrotny do zamierzonego.

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linki :)

Jeden ze sklepów do kompletu sprzedaje Ravenol z AR9100. Jeżeli ten Ravenol jest taki super, to po co jeszcze dodatek? Warto iść w taki zestaw?

 

Zależy który ravenol kupujesz bo oni robią oleje klasy średniej i premium (nie robią słabych olei) do tych ich topowych olei (USVO - https://www.ravenol.pl/102-oleje-silnikowe-usvo) oraz ich najlepszego oleju RCS, który według wielu niezależnych badań i testów należy do grupy najlepszych olei na świecie lepiej nie lać żadnych dodatków bo można jedynie popsuć ich już bardzo bogaty skład. Dodatki lepiej lać do tanich podstawowych olei, które są pozbawione dodatkowych drogich dodatków. Swoją drogą uważaj na dodatki Archoila (AR) bo mają one problem z jakością powtarzalnością (było to szeroko opisane na polskim oilclub)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.