Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam 320d 184KM BMW zaleca niby olej w specyfikacji ACEA C3 zamierzam lać Motula co 10.000KM i zastanawiam się czy nie warto zainwestować w ACAE C4? Do tej pory poprzedni właściciel jeździł na przeglądy serwisowe ASO i nie podejrzewam żeby wymieniał częściej.
Opublikowano
A dlaczego nie chcesz dalej lać oryginalnego oleju taki jak stosowali w serwisie?

 

Bo na forum było wiele razy poruszane że olej z serwisu nie jest za dobry(chyba Castrol nie pamiętam) lepiej zalać minimum motula, LM czy Valvoline. Do tego serwis radzi zmieniać olej w stylu Long Life czyli co 30 tys. by po okresie gwarancji auto poszło na szrot albo do Mirka handlarza.

Opublikowano

Bo na forum było wiele razy poruszane że olej z serwisu nie jest za dobry(chyba Castrol nie pamiętam) lepiej zalać minimum motula, LM czy Valvoline. Do tego serwis radzi zmieniać olej w stylu Long Life czyli co 30 tys. by po okresie gwarancji auto poszło na szrot albo do Mirka handlarza.

Właśnie :) ale pytanie dotyczyło czy warto lać LowSAPS C4 zamiast zalecanego MediumSAPS C3, ale już doczytałem, że nie powinno się:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/oleje-do-silnikow-z-filtrem-dpf-czym-sie-roznia-od-innych-i-jak-je-rozpoznac/z6k5me

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Koledzy orientujecie się czy dalej Shell dostarcza oleje do BMW. Zrobiłem w swojej F30 5 000 km i chcę zrobić pierwszą wymianę, czy Shell BMW M TWINPOWER TURBO LL-01 0W-40 będzie OK ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam koledzy,

Bardzo proszę was o pomoc, bo już się pogubiłem w tym wszystkim (ll01, ll04, USA, EU, 5w40, 0w40) - głowa taka :mad2:

Mam obecnie wlany Gulf GVX 5w30, ale chętnie zmieniłbym olej w F30 335i 2012r.

Auto pochodzi z USA.

Nie wiem jaka normę mam zalać LL - 01 czy LL - 04.

Będę bardzo wdzięczny, jeśli ktoś z was podrzuci jakiś link do najlepszych możliwych oleji, które mogę wlać. Chciałbym zostawić 5w30, ale zależy mi na odpowiedniej normie (Long Life 01/04) i najlepszym producencie oleju.

Z góry bardzo dziękuje za pomoc.

Opublikowano

ja jezdze juz druga 335i

poprzednio jeszcze w czasach e90/92 na niemieckim forum na 1 miejscu byl Mobil 1 0W40

jednak nie ma go juz od roku na rynku a nastepca nie ma homologacji LL01

No wlasnie- zerknij w instrukcje auta- na 1 miejscu zalecany jest LL01

LL04 tez mozesz ale ten z koleji jest wykastrowany z metali i dodatkow ktore spalajac sie zapychałyby DPF (wiec do Diesli)

a w naszym przypadku te dodatki lepiej chronia silnik.

Kupilem wiec -

https://www.motul.com/de/de/products/8100-x-max-0w40

Full Syntetik, bardzo dobre wartosci... nawet teraz w te upały- trasy po 1000km z predkosciami 200+ temp oleju nie przekraczala 120 st.

Na razie zrobilem 5000km- w tym 2 trasy po 1000km i nie wzial ani grama.

Poprzednio przy normalnej jezdzie tez nie bral- jednak w trasie gdzie kilkaset km jechalem 200+ lubił wziasc 0,25-05l

Opublikowano

Do poprzedniej E90 N57, którą sobie ktoś pożyczył lałem AMSoil-a 0w40 DZF

Do obecnej F30 także leci ten olej. Zresztą do poprzednich Subaraków lałem wyłącznie wyroby AMS-a i raczej nie zmienię tej marki oleju.

Opublikowano

Panowie, a czy to jest odpowiedni, dobry olej do N55?

-Valvoline SynPower 5W30-


A może lepszy będzie: motul 8100 x-cess 5w30? Albo Liqui Moly Special Tec LL 5W30?

Opublikowano
No właśnie do E92 lalem 5w40. A teraz dzwoniłem do BMW i oni każą mi zalać 5w40. Poprzednik tez zalał Gulf 5w30. Mogę teraz zmienić na 5w40?
Opublikowano

A czy 5w30 a 5w40, to aż taka duża różnica? W sumie N55 ma nieco wyższa temperaturę robocza.

Można użyć dla tego silnika (u nas w Europie, w aucie sprowadzonym z USA) BMW LL 04?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Można. Tylko po co?

Generalnie cała norma LL, przy regularnej zmianie oleju co 10-15tkm nie ma najmniejszego sensu. Tak samo jak stosowanie oleju Low Saps. Oczywiście piszę tu o samochodach po gwarancji, żeby nie było.

Opublikowano
Najlepiej syntetyczny na bazie PAO(Millers, AMSoil, Redline i oczywiście polski SPECOL) 5w40, jak stoi pod chmurką, to można pomyśleć o 0w40. Odpuść oleje HC, bo cenowo niewiele taniej, a co syntetyk, to syntetyk.
Opublikowano

Jezu Chryste... Szczerze, to bałbym się przekraczać 3000obr/min na takiej oliwie...

U siostry w Legacy także taki zalecają, ale śmiga na 0w40 i jest spokój święty. Swoją drogą kto i po co tworzy takie smarowidła, pojęcia nie mam.

Opublikowano
Witam, użytkuje ktoś u siebie oryginalny olej BMW twin power turbo 5w30 ll-01? Zastanawiam się nad zakupem tego oleju, tylko nie wiem czy jest wart swojej ceny, 52 zł/l, co dziwne ll-04 kosztuje mniej, 39 zł.
Opublikowano
Ow20 pisze pod maska..

gdzie tak jest napisane pokaz

pod maska mam naklejke

stad pytanie czy w europir silniki b46 jezdza rowniez na 0W20??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To chyba pierwszy przypadek żeby ktoś miał zalany ten silnik olejem 0W20 o tak małej lepkości. Chyba że ktoś się pomylił albo wcześniej ten samochód był eksploatowany na Syberii :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.