Skocz do zawartości

silnik N47T


Gość zbych_77

Rekomendowane odpowiedzi

W piątek był u mnie klient bmw f 30 z silnikiem 2d . Miał przejechane 320 tys. Nie wymieniał rozrządu. Może to taki trochę rozdmuchany problem a serwisy mają dodatkowy zarobek na przewrazliwionych klientach.
Liczy się tylko bmw!!:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mialem problem z rozrzadem w E91 gdzie silnik w wyciagnietym rozrzadem chodzil tak glosno, ze nie dalo sie tym jezdzic. W E36, gdzie instalowano lanuchy dwurzedowe, problem z rozrzadem wydaje sie nie wystepowac pomimo duzej ilosci sprzedanych egzemplarzy i aktualnie sporych przebiegow tych aut. Lancuch rozrzadu w n47 wyglada filigramowo, w porownaniu do tych instalowanych w E36 jak na zdjeciu.

 

6986621bdb8e29a2.jpg

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - sorki - ale już płyniecie w tematu historie o rozrządzie

 

Pytałem konkretnie - silnik N47T (T NA KOŃCU)

Mój produkcja 2013

 

Z niektórych wypowiedzi widzę, że problem dotyczył silników do 2010 roku. A czy ktoś słyszał właśnie o historiach z N47T (T NA KOŃCU)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam N47T auto z 11.2012 i powoli kwalifikuje się do wymiany. Przebieg 196 tyś km.

 

A tak z ciekawości skąd wiesz że łańcuch się kwalifikuje do wymiany?

 

Poza tym znalazłem taką informację.

The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from the rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair.[6] The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2011. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009.[7]

Nie wiem jak dobre jest to źródło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam N47T auto z 11.2012 i powoli kwalifikuje się do wymiany. Przebieg 196 tyś km.

 

A tak z ciekawości skąd wiesz że łańcuch się kwalifikuje do wymiany?

 

Weryfikacja słuchowa (słychać lekkie szuranie po rozgrzaniu) + weryfikacja słuchowa przez mechaników. Koszt około 3000 zł brutto, więc tragedii nie ma. Ale według relacji mechaników zdarzają się przypadki zrywania bez wcześniejszego "szurania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Weryfikacja słuchowa (słychać lekkie szuranie po rozgrzaniu) + weryfikacja słuchowa przez mechaników. Koszt około 3000 zł brutto, więc tragedii nie ma. Ale według relacji mechaników zdarzają się przypadki zrywania bez wcześniejszego "szurania".

 

Witam, mam f30 z silnikiem n47t z 175k km i chyba powoli szukam kogoś do wymiany rozrządu, chcę w wakacje zrobić 12 tys km i spokojnie wrócić, ktoś może polecić jakiś dobry warsztat najlepiej z okolic Wawy, ale jestem gotów jechać do braci Fąfara jak nie znajdę kogoś rzetelnego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zależało mi na opinii użytkowników przed zakupem. Autem pojeżdżę sezon.

Wprawne ucho posiadacza tego silnika usłyszy sporo np. dwu masa, łańcuch, wtryski i zobaczy wycieki, na takiej opinii mi zależy.

Jeśli nie słychać, to też jest opinia, wiem że od razu nie muszę robić rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam N47T z 2013r i wymieniłem kompletny rozrząd przy 139 000, a słyszalny był już wcześniej. Nie wierzę w zerwanie łańcucha bez wcześniejszych oznak. Są ludzie, którzy umieją słuchać silnika, a inni nie. U mnie nikt nie słyszał, że któryś z łańcuchów szumi tylko ja. Wszyscy znajomi - w tym mechanicy mówili, że jestem przewrażliwiony, a ja słyszałem szuranie w granicach 1500-2000 rpm. Dopiero jak im pokazałem filmik jaki nakręciłem podczas wymiany to oczy otworzyli. Wystarczyło, że ściągnąłem pokrywę wałków i poruszałem górnym łańcuchem to już wiedziałem, że nie wywaliłem ponad 2000 zł na same części na darmo.
BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

hmmm


F10 - 2,5 xdrive x 2013 roku , N47T


przebieg prawie 250k , odstawilem wlasnie na serwis w celu regeneracji przekladni VTG i pytalem o rozrzad ... - ponoc w tych silnikach juz nie ma takiego problemu z lancuchem ... dodam ze w poprzednim serwisie juz by wymienili ( pomimo ze na "odsluchu" nic nie wpada szczegolnego w ucho xD )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z łańcuchami jest do samego końca produkcji N47, czyli do około połowy 2015 roku.

Wymieniałem niedawno w 325d z 2014 roku z przebiegiem 185 tys km oraz w 118d z przebiegiem około 140 tys km - i oba wyglądały bez zarzutów. Nie było słychać jakiegokolwiek niepokojącego dźwięku.

Brat jakiś czas temu naprawiał 116d z 2014 roku z zerwanym rozrządem, przebieg 200 tys km.

Ja wolałem wymienić rozrządy w moich autach, niż remontować silniki lub wymieniać je i od razu przy tym nowy rozrząd.

Wymiana jednego silnika (używanego) z nowym rozrządem może kosztować nawet kilkanaście tyś zł. Sam kpl. rozrząd da się kupić nawet za 500zł.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kpl. rozrząd da się kupić nawet za 500zł.

 

To chyba używany.


Jak ktoś chce robić rozrząd ponownie za kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy km to niech kupuje Febi, Swagi i inne zamienniki, które są robione na wzór pierwszych wersji OEM i które były jakie były. Wystarczy zerknąć w realoem, aby zobaczyć, że były już dwie, albo nawet trzy wersje napinaczy, ślizgów i łańcuchów. Wiem co mówię, bo rok temu, przed robotą u siebie porównywałem wizualnie zestaw Febi z tym co przyszło mi z ASO.

BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pewności że ten oryginalny Iwis jest lepszy niż te inne tańsze.

Zakładamy FAI od kilku lat i nie da się stwierdzić że jest gorszy niż Iwis - przez te kilka lat nie słyszałem o przypadku zerwania FAI (choć wiadomo że prędzej czy później też się pewnie u kogoś zerwie).

FAI też robił modyfikacje elementów rozrządu (na pewno ślizgów).

Myślę że taki komplet Fai też wytrzyma te 150 tyś km. Oryginały też się zrywały przy takich przebiegach, czasem wcześniej lub trochę później, na pewno te niby poprawiane nawet z 2014 roku (nawet w silnikach o tych najniższych mocach - choć to chyba nie ma większego znaczenia jeśli chodzi o trwałość).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, pomóżcie co zrobić. 

Dwa tygodnie temu kupiłem BMW 320D F31 N47T 2013 rok przebieg 165 tyś. 

Olej w silniku i w skrzyni już wymieniłem. Ale pytanie mam co do rozrządu bo zdania są podzielone. Mój mechanik twierdzi że rozrząd w tych modelach wymienia się wtedy kiedy słychać metalowe dźwięki lub cykanie, i tak samo stwierdził to kolega kolegi który 15 lat pracuje w BMW jako mechanik. Obydwoje nie widzą żadnych objawów żeby teraz wymienić rozrząd. 

Na różnych forach pieszą żeby wymienić i sam już teraz nie wiem co zrobić. Macie zdanie na ten temat? Pracy jakim przebiegu wymienić? Czy faktyczne można jeździć aż będzie słychać zużycie łańcucha? 

Mieszkam w Niemczech i tu tak nie słychać żeby wymianę rozrządu robili przed zużyciem się rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem w f31 325d 2014 przy 185 tyś km i w e81 118d przy ok 150 tyś km. Oba rozrządy wyglądały bez zarzutów... ale postanowiłem nie ryzykować kosztów pięciokrotnie większych w przypadku zerwania i wymieniłem.

Znam przypadki zerwania w 116d z roku 04.2014 przy przebiegu 200 tys km, więc opinie że te rozrządy są już bezawaryjne i poprawione to mit.

W B47 na razie nie znam przypadków zerwania, ale te silniki idą od 2015 roku.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Miałe x1 z N47 i teraz mam e91 z N47T i juz 207 tys km. Zero objawów zużycia. Ludzie, nie popadajcie w panike, bo jest większe prawdopodobieństwo, że Wasze rozrządy będą w grupie tych "dożywotnych". Grunt to zmieniać olej co 12-15 tys km.

Mam same dobre opinie, miałem wcześniej M47T2 i ludzie sie nachwalic na forach nie mogli, w ogole nie kupij N47, skarbonka bez dna. Ja mam właśnie odwrotnw odczucia. N47 jest elastyczny, oszczedny, elegancko startuje przy najwiekszych mrozach, DPF jest bezproblemowy, wtryski też. Właśnie borykam sie czy sprzedać, bo będe robil krotsze odcinki i chyba jednak zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak jest jakas awaria to wszyscy panikuja, a jak jest wszystko ok to mało kto pisze, stąd takie opinie "forumowe". Postanowiłem się wyłamać z szeregu tych bezawaryjnych i poswiecic chwile nie tylko wtedy, gdy jest problem i sie szuka pomocy. W ogole nie rozumiem postawy "nie ma objawów, ale wymienie". Idąc tym tokiem rozumowania to pol osprzetu powinno sie po 200 tys wymienić, a wszystkie przewody gumowe po 10 latach. Przecież wymienia się, jak coś przestaje działać. Na zaś można opony wymienić a nie rozrząd łańcuchowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku często szurają łańcuchy (zwłaszcza z pierwszych lat produkcji N47), ale jeszcze częściej zrywają się bez wcześniejszych najmniejszych objawów. Są takie które nie wytrzymały 150 tyś km przebiegu lub mniej, oraz takie które maja już 300 tys i jeżdżą.

Naoglądałem się dziesiątki zerwanych takich rozrządów w N47, i dlatego to piszę. Nie ma dożywotniego rozrządu w N47! - nawet w tych od 2014 roku. Wszystkie jego zmiany to mniejsza lub większa kosmetyka: ślizgi czy poprawa napinacza górnego.

Jasne że nie ma co panikować, tylko wymienić pomiędzy 150 a 200 tyś km. Można też jeździć i czekać na niespodziankę w najmniej oczekiwanym momencie. Każdy ma wybór.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu nie wymieniał bym. Najwcześniej myślał bym po przekroczeniu 150 tyś k, ale czy chcesz wymienić później to już twoja decyzja.

W F31 wymieniłem przy 185, a w E81 po przebiegu około 130-140 tyś km. Oba zestawy wyglądały bez zarzutów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.