Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, lord_Simon napisał(a):

Jednak wszystko jest ok 👍 Wartości się zmieniają pomiędzy 100%- 50% - 0%, powyżej 3,5k obrotów. Bimmer-tool tak pokazuje:

100% Klapa otwarta Swobodny przepływ – krótka droga

50% Jedna z dwóch klap zamknięta Zmiana długości dolotu

0% Obie klapy zamknięte Długa droga ssania – moment przy niskich obrotach

Katów nie planuje zmieniać.

Ogólnie to już teraz, bez mapy jest zaskakująco duuużo lepsza dynamika 💥Jest wyraźnie szybciej i lepiej się wkręca na obroty. Z tym, że oprócz swapa kolektora + nowe DISY robiłem jeszcze: orzeszkowanie kanałów dolotowych i zaworów, wymiana uszczelki pokrywy zaworów bo ciekło, wymiana korka wlewu oleju, bo pęknięty, przesiadka na Pb98. To wszystko się złożyło na git efekt 💪🏻 Teraz czas na mapę ale najpierw muszę ogarnąć sondy przed katem, bo czasem rzuca błędem: "30DE Sonda tlenku azotu - sonda lambda przed katalizatorem, korelacja", po którym działa tylko tryb homogeniczny.

 

Jeszcze na 2.2 przymierzałem się do takiego numeru, ale co się odwlecze... 😉

Mam tu niedaleko niemiaszka, który robi softy do benzyniaków. Testowaliśmy na zwykłym 330i, po zmianie softu, zastąpieniu katów sportowymi, no i oczywiście na normalnym paliwie - hamownia wyrzuciła 276 kucy ( nie bez znaczenia, że na standardowych 17tkach).  Tu calkiem bez katalizatora nie przejdzie, więc chociaż imitacje typu 100 coby TÜV  w miarę przeszło 😉 Generalnie zwiększenie przepustu jednak sporo daje. Stąd to pytanie 🙂

Ps. Mówię oczywiście o e46, czyli M54b30

Edytowane przez yeti19
  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
9 godzin temu, lord_Simon napisał(a):

przesiadka na Pb98

Tylko po co? W N53 nie ma to kompletnie sensu. A przez dodatki uszlachetniające z różnych stacji w dłuższej perspektywie może być wręcz szkodliwe dla hpfp czy wtrysków. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@yeti19 nie myślałem o tym, bo nie znam tematu ale raczej nie ma tego w planach 🙂 Wydech w 325i jest na pewno bardziej przytkany niż 330i ale może z 260KM wyskoczy, to będę b.zadowolony.

@KucaQ 

Z całym szacunkiem, ale chyba nie do końca wiesz, o czym piszesz. N53 ma bezpośredni wtrysk przy stopniu sprężania 12:1. W katalogach BMW wyraźnie jest napisane: zalecane Super Plus 98 ROZ, a 95 tylko jako minimum awaryjne. Na Pb98 silnik ma lepszą ochronę przed spalaniem stukowym, lepiej reaguje na gaz, płynniej pracuje i wiesz mi, że to czuć. Do tego mniejszy nagar w silniku, zwłaszcza przy jeździe miejskiej.

Co do 'uszlachetniaczy szkodliwych dla HPFP i wtrysków' – brzmi jak bajka z forów tuningowych z 2008 roku. Nowoczesne paliwa premium (Shell V-Power, BP Ultimate, Orlen 98) są tworzone właśnie z myślą o silnikach takich jak N53 i zawierają dodatki czyszczące, nie niszczące. Większe ryzyko to właśnie 95-tka z lewej stacji, a nie markowa Pb98.

Także zanim następnym razem będziesz zniechęcał ludzi do tankowania lepszego paliwa do wysokoobrotowego silnika z bezpośrednim wtryskiem, to polecam zerknąć do TIS-a albo ETK.

 

Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano
2 godziny temu, lord_Simon napisał(a):

Na Pb98 silnik ma lepszą ochronę przed spalaniem stukowym, lepiej reaguje na gaz, płynniej pracuje i wiesz mi, że to czuć.

Pewnie działa na Ciebie marketing i efekt placebo. Też mam N53 i parę razy zdarzyło mi się zatankować Verve 98 i jakoś ani razu nie odczułem różnicy w reakcji na gaz czy "płynności".

Spalanie też pewnie o 2 litry niższe miałeś? 😉

 

2 godziny temu, lord_Simon napisał(a):

W katalogach BMW wyraźnie jest napisane: zalecane Super Plus 98 ROZ, a 95 tylko jako minimum awaryjne

Pokaż ten katalog, skoro danymi z niego się posiłkujesz.

 

2 godziny temu, lord_Simon napisał(a):

będziesz zniechęcał ludzi do tankowania lepszego paliwa

😄

Opublikowano

No tak, ale nawet jak w katalogach z 2008r roku zalecali paliwo, wątpię by mieli na myśli to coś z 10% udziałem oleju z bierdonki czy tam innego bioetanolu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może pogodzę was i rozwieje troche mitów:-)

 

N53 aktualnie lepiej toleruje 98 głównie ze względu na niższy dodatek etanolu w wysokości 5 procent. Moja instrukcja samochodu podaje 95, wiem, ze te przed 2008 podają 98 jako podstawowe. Niech każdy leje, co uwaza za stosowne 😉 przy aktualnej ch*jni związanej z etanolem lepiej lac 98 e5 mimo wszystko 

U mnie niestety dziwnie wzrasta spalanie na 98. Potwierdzone kilkudziesięcioma tankowaniami.

 

Ja leję 95 e10 aktualnie i Oilsyn Petrol Power DNA w proporcji 1:1000. Choć jako tako nie zalecam dodatkow do paliwa w przypadku n53 i n43, a juz szczególnie one shotów

 

 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
23 minuty temu, lukaszewski napisał(a):

Może pogodzę was i rozwieje troche mitów:-)

 

N53 aktualnie lepiej toleruje 98 głównie ze względu na niższy dodatek etanolu w wysokości 5 procent. Moja instrukcja samochodu podaje 95, wiem, ze te przed 2008 podają 98 jako podstawowe. Niech każdy leje, co uwaza za stosowne 😉 przy aktualnej ch*jni związanej z etanolem lepiej lac 98 e5 mimo wszystko 

U mnie niestety dziwnie wzrasta spalanie na 98. Potwierdzone kilkudziesięcioma tankowaniami.

 

Ja leję 95 e10 aktualnie i Oilsyn Petrol Power DNA w proporcji 1:1000. Choć jako tako nie zalecam dodatkow do paliwa w przypadku n53 i n43, a juz szczególnie one shotów

 

 

Jak miałem n43, jeszcze przed wprowadzeniem E10 do obiegu, to też zauważyłem wzrost średniego zużycia paliwa po zatankowaniu 98, od 0,5 do 1 litra. Silnik chodził nieco ciszej, innych zmian nie zauważyłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.