Skocz do zawartości

320d czerwona kontrolka oleju


storzek_23

Rekomendowane odpowiedzi

ja tak jeszcze myśle, jaki wpływ ma to na silnik, dajmy na to te 3 sekundy bez smarowania odpalamy 2x dzienie, przez 250 dni w roku przypuszczalnie 3sekundy x2 x 250 dni =1500sekund czyli 25 minut pracy rocznie bez smarowania, to by się silnik zatarł jeśli by to było jednorazowo
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie przesadzajmy że bez smarowania w dalszym ciągu pozostaje film olejowy który chroni elementy silnika ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbierałem na części silnik z patrola i po ok 2 latach jak leżał w garażu w głowicy było sporo oleju szczególnie w "szklankach" wiec podczas odpalania jest olej który przez kilka sekund zapewnia ochronę silnika... wiec ja nic nie bede z tym robić :cool2: dobry olej i dobre filtry i ochrona zaprwniona :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja ale nie do końca. Regulatory hydrauliczne muszą mieć odpowiednie ciśnienie oleju do prawidłowej pracy. W naszym przypadku gdy to ciśnienie silnik uzyskuje później, regulatory pracują przy rozruchu dłużej nie spełniając swojej funkcji, co dokładnie słychać po tym w po jakim czasie od rozruchu zawory przestają stukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam, mam problem z kontrolka olejową. Kupiłem e46 136koni sprowadzana. Na początku było wszystko ok ale po wymianie oleju (zalałem castrol edge 5w-40) zaczeła mi swirowac kontrolka olejowa tj. czasami przy odpalaniu chwilowo zapala się czerwona wtedy silnik chodzi głosniej po chwili gasnie i wszystko wraca do normy lecz za chwile zapala się pomarańczowa i gaśnie po jakieś minucie. Jeden mechanik powiedział mi ze nalałem za rzadkiego oleju i rozszczelnił mi się silnik i żebym zalał półsyntetykiem (co jest nie wskazane dla turbiny) drugi ze to bład w komputerze lecz jak sie podłaczył nic nie wykrył a trzeci załamuje ręce. czym to moze byc spowodowane??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli czujnik poziomu oleju jest sprawny to ta żółta kontrolka oznacza że masz za niski poziom oleju a jesli wg. bagnetu jest ok. to znaczy że czujnik jest uszkodzony, było wiele razy na forum o tym.

 

Ps. Nie słuchaj mechanika bo gada totalne bzdury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie tak jak kolega wyżej, jeśli stan oleju wg bagnetu jest ok to się nie przejmuj i przy następnej wymianie oleju wymień czujnik.

 

Jak zakładasz temat dopisuj na początku 320d.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony czujnik w misce olejowej sygnalizuje kontrolka oleju świecąc na żółto po odpaleniu przez około 20 sek. Gdy na żółto świeci po zgaszeniu to za mało oleju. Świecenie na czerwono oznacza za niskie ciśnienie oleju!

 

Sent from my MT11i using Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli czerwona kontrolka świeci zbyt długo po uruchomieniu silnika to winny za to jest jakiś zaworek w podstawie filtra oleju który powinien utrzymywać w nim olej a jeśli jest wyrobiony to cały olej spływa do miski i np. rano pompa potrzebuje czasu aby wytworzyć odpowiednie ciśnienie. Tu masz temat dokładnie przewałkowany : viewtopic.php?f=69&t=156142&p=1168351&hilit=w+podstawie+filtra#p1168351
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

tak koszt naprawy ok 700-1000zł :cool2: w podstawie filtra oleju jest zaworek zwrotny który sie zużywa i puszcza olej do miski :(

trzeba kupować całą nową podstawę filtra z tego co kiedyś czytałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w używki sie nie pchaj, w listopadzie tamtego roku wymieniałem silnik bo padł mi wał przy okazji wymieniłem na używana podstawę za 200 zł, w idealnym stanie, sprawdzone 9 sztuk i dopiero 10 była z dobrymi zaworkami i została kupiona. Przez 2 miesiące było ok i problem wrócił, znów to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad podmianą tych "zaworków" na jakieś że się tak wyrażę wzmocnione... tylko pierwsza przeszkoda: brak zestawów naprawczych, druga przeszkoda: nieprawidłowy dobór materiałów zwiększa możliwość uszkodzenia silnika, trzecia przeszkoda: czy jest ktoś, kto by się podjął produkcji takich pierdółek. Konkluzja: przywyknijmy się do wkur...ego KLE KLE KLE przy starcie :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.