Skocz do zawartości

e60 active stering problem z kalibracją silnika błedy can


waldi484

Rekomendowane odpowiedzi

e60 wyposażone w active stering nie może skalibrowac pozycji silnika.

sceny http://img2.aukcjoner.pl/gallery/024504048/1_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/024504048/2_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/024504048/3_t.jpg http://img2.aukcjoner.pl/gallery/024504048/4_t.jpg

Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro błedy dsc 5f62 d368

afs 614a ce97 i czasami 6137 i bład f can we wiekszosci steroników nawet cas a pracują popawnie. Zmierzony czujnik servotronic i ma ok 7ohm i co najdziwniejsze wiazka jego miała przerwe podłaczone obejsciem i brak zamian . czujnik nr10 wymieniany na nowy przez wczesciejszego mechanika na nowy z serwisu myslę ze sprawny bo po odłaczeniu jest dodatkowo bład 6137 ale czasami tez jest. Silnik tez mam wrazenie że spawny bo po odłaczeniu błąd 6134, do silnika dochodzi napiecie 5V . Natomiast ten sterownik wygłada jakby kiedyś pływał bo biały nalot i jeden styk zasniedziały .Natomiast do tego czujnika na samym dole nie ma dojscia bo rama silnika zawadza . co najbardziej odpowiada za pozycje bo jak widać 1440" to prawie zawsze oznaczało jakieś uszkodzenie najczesciej wystepowała w czujnikach kąta skretu ale czujnik kąta skretu pracuje poprawnie Jakieś sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wali Ci takie błedy dziwne w komunikacji to obstawialbym ze gdzies Ci sie elektryka pierniczy.

Miales jakies problemy z elektryka w tym aucie? Dlugo je masz? Przerabiales moze wode w bagazniku?

 

Powiedziałbym zacznij od fizycznego rozebrania tasmy pod kierownica.

Jezeli masz kluczyk na grot to upewnij sie ze jest dobry kontakt pomiedzy tasma a miejscem po ktorym chodza te druciki kontaktowe.

 

Przy kalibracja ISTA zaczynaj od obrotu kierownica w lewo (tam gdzie prosi o wychyl +/- 10stopni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSC

5F62 SIGNAL AUSTAUSCH AFS-DSC UNGWELTIG

5EC5 LENKWINKELSENSOR- CAN-BOTSCHAFTSZÄHLER MELDET Fehler

D368 CAN-FEHLER BOTSCHAFT RWDT_STEA_WHL (ID 0X0C3) FEHLT

AFS

614A MOTORLAGEWINKEL NICHT INITIALISIERT

CE97 BOTSCHAFT LENKWINKEL-RAD SUMMENLENKWINKEL ID=0C3 VON F-CAN

I we wiekszości bład k-can line fault a działają poprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mojego znajomego kupił pół roku temu już z tymi błedami odłaczyłem już webasto bo sterownik nie odpowiadał mysłałem ze one pieprzy k-can a mimo tego błedu działają podzespoły inne poprawnie i jest z nimi komunikacja. przy tej kalibracji 10" to 10" w lewo i 20" w prawo i znów 20 " w lewo i tak w kóło do konca procedury aby non stop utrzymać ten ruch wychyłu o 10" dobrze rozumiem . Dodam iż załatwiłem sobie sterownik afs na podmiankę i błedy te same a nawet wiecej 6137 motorlagesensor i sterownik jest młodszy i pluje sie jeszcze o jakieś pierdoły wiec sterownik chyba można wykluczyć

Jeszcze załatwiłem czujnik servotronić ale tak samo jak mój ma 7ohm wiec może go tez zamienię albo załatwiłem cały szl tylko od e61 czy vin koniecznie muszę zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby znaleźć błąd związany z linią komunikacji będziesz musiał kolejno wyciągać moduły z auta (jeden po drugim) tak długo aż zniknie. Zacznij od tego o którym wspominałes że jest w złym stanie. Następnie sprawdź modol siedzeń. Winowajca może częściowo działać.

 

-----

 

Sterowniki najczęściej trzeba przeflashowac (zmienić vin) a następnie zakodowac. Trzeba też się upewnić że po takiej operacji nie ma konfliktów softwarowych (bo zmieniając vin podnosisz wersję softu na jednym sterowniku). Dopiero wtedy będzie działać poprawnie. Nie możesz ot tak wrzucać sobie jakichś przeszczepow.

To nie polonez.

 

Błąd kata skrętu zniknie dopiero po poprawnym jego zainicjowaniu.

 

Może oddaj to auto do kogoś kto ogarnia bmw bo póki co chwytasz się czego popadnie i wyjdzie na to że tylko zrobisz pod górkę osobie która na koniec będzie miała to ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z can masz racje że po kolei odłaczać ale czy odłaczać cas lub Lm bo troche to uniemożliwi odpalenie. Co również zauważyłem to że niektóre sterowniki są duzo młodsze od auta może ktoś za wysoko zaktualizował? Podzespoły były zakodowane po włozeniu bez zmiany vin ponieważ vin miały pusty. z wiekszoćią masz rację ale naprawy uszkodzonej instalacji podmiana potecjalnie uszkodzonych czesci to nie uważam że jest to chwytanie czego popadnie. Radę z rozebraniem tasmy i szl uważam za cenną dam znać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem połaczenia szl wyczysciłem izopropanolem w srodku kalibacje przechodzi czujnik spretu działa idealnie . Póżniej restet też pozycji przechodzi z powodzeniem ale etapu

Note on carrying out the adjustment:

Steering wheel in straight-ahead position (= neutral position).

Move the steering wheel to the left and right of the neutral position at medium speed without interruption (rotation range approx. +/- 10° of steering wheel angle).

Continue with this steering wheel movement until the next message is displayed on the tester.

 

Begin steering after starting the next test step.

 

nie przechodzi i mieli klepasydrą może z 4 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj Pomierzyłem Na czyjniku kata skretu w maglowanicy jest 5,35kOHM miedzy liniami can a raz prawidłowo 120ohm do kostki od magla za prawym nadklolu dociera 7,4V w stanie spoczynku oraz masa na czyjnik kata skretu . Magnetic lock ma oporność ok 4,5ohm a servotronic 7ohm. czy jest gdzieś do zdobycia ten czujnik skretu w maglu bo jego podejrzewam że uszkodzony. Jak lokalizuje pozycje silnika ten czujnik pozycji pod silnikiem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Gdyby ktos szukal odpowiedzi w tym temacie: Temat roziwazny! Po poierwsze, regenracja mechaniczna u goscia ktory sie na tym zna, po drugie wlasciwa adaptacja/chec wykonania pracy przez mchanika ponownie instalujacego przekladnie. Z problemami ale udalo sie. Z rzeczy ktore stoja pod znakiem zapytania wymienilem jedynie wiazke za 500 ZL KONIEC! Auto jezdzi idealnie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W kwestii problemów z siecią pomoże oscyloskop, kwestie sterownika wsad eepromu. A wszystkie powyższe ogarnie odpowiedni człowiek posiadający odpowiednią wiedzę i sprzęt. Tych aut nie da się ogarnąć samemu "pod domem". Skończyło się dłubanie. Im więcej drąży się temat samemu, tym wyższy rachunek końcowy u specjalisty w danej dziedzinie. Pozdrawiam serdecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii problemów z siecią pomoże oscyloskop, kwestie sterownika wsad eepromu. A wszystkie powyższe ogarnie odpowiedni człowiek posiadający odpowiednią wiedzę i sprzęt. Tych aut nie da się ogarnąć samemu "pod domem". Skończyło się dłubanie. Im więcej drąży się temat samemu, tym wyższy rachunek końcowy u specjalisty w danej dziedzinie. Pozdrawiam serdecznie.

No właśnie skończyły się już czasy naprawiania. Dziś nie ma już fachowców od naprawy tylko są wymieniacze części. Podpięcie pod komputer, odczytanie czego dotyczą błędy i wymiana na nowe części których usterki sugerują zapisane w sterownikach błędy. A to że połowa wymieniona bez sensu i klient wydał 10k, żaden problem przecież to hajs klienta nie mechanika.

Tak mogę zrobić sam ale nie sztuka wymienić 1/3 auta żeby znaleźć problem. Łatwiej jest jak ktoś ma już podobny problem i udało mu się go rozwiązać bo wtedy wiadomo gdzie szukać.

Z Active Steering jest ten problem że jest na jednej lini F-CAN ze sterownikiem DSC,SZL i DDE. Błędy może powodować masę rzeczy począwszy od źle dobranego(nie przeznaczonego do AFS) lub uszkodzonego(zużyte szczotki) czujnika kąta w module SZL), uszkodzonego sterownika AFS, Uszkodzonego czujnika położenia rotora na maglu, uszkodzonej wiązki, uszkodzonego regulatora na alternatorze, skończywszy na zajechanej przekładni.Te rzeczy nie kosztują 5 zł i podmianka części na pałę sporo kosztuje.


No nic będę drążył dalej i na pewno napiszę jak uda się rozwiązać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę o pomoc bo borykam się z problemem już długi czas. Oddałem maglownice Active steering ponieważ miała luz na listwie. Magiel oddany w dobre ręce którzy zajmują się tym. Magiel odebrany,wsadzony do auta. Po założeniu maglownicy kierownica była prosto,pojechałem zrobić zbieżność. Po zbieżności pojechałem na kalibrację,po kalibracji kierownice przestawiło o około 50’stopni. Wróciłem na zbieżność żeby wyprostować kierownice. Zabieg się udał ale zrobił się problem. Normalnie w Active steering obrót w jedna i druga strony jest równy i nie przekracza 360 stopni. Natomiast i mnie było w prawo ponad 360’stopni czyli ponad cały obrót a w lewo 3/4 obrotu czyli okolo 300 stopni. Chodzi o to ze auto w prawo największy skręt niż w lewo o okolo 60 stopni. Przestawili mi na wieloklinie aby wyrównać ta rozbieżność. Teraz skręt w prawo i w lewo jest sobie równy lecz Active steering się pali razem z kontrola

Trakcji. . Nie wiem jak mam rozwiązać ten problem ponieważ kalibracji nie przechodzi bo bezwzględny sumaryczny kat skrętu wynosi -53,48 stopni. Jeśli ktoś wie jak rozwiązać problem będę ogromnie wdzięczny. Pozdrawiam grupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd jesteś, ale widzę, że Ci wszyscy macherzy nie mieli pojęcia zbytnio z jakim ustrojstwem mają do czynienia. Mogę to naprawić, ale musiał bym mieć auto fizycznie. Zdalnie nie da rady. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SkeYT, w jakim mieście działasz? mam podobny problem, z DSC błąd - czujnik skrętu wiarygodność, z AFS błąd 6134 - Silnik, zepół nastawczy błąd prądu i 614A Kąt położenia wirnika nie został zainicjalizowany. Czekam na nową wiązkę z litwy ale mój magiel i tak ma luzy auto myszkuje przy wyższych prędkościach i przy ostrym skręcie słychać stuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Po przygodach z AFS w 2 e60 (mojej i brata). Stwierdziłem, że jedynym słusznym wyjściem jest usunięcie tego gówna z tego starego paździocha. U mnie póki co pełen sukces i AFS działa, niestety u brata umarł magiel więc został przeszczepiony na servotronic w kanale przy domu i o problemach zapomniał na amen. W DDE zostają 2 błedy z modułu AFS ale tylko w pamięci nie na desce rozdz.


Dla potomnych,

Do zmiany magla AFS na SERVOTRNIC potrzebne są:

-Komp z NCS Expert + NCS Dummy, WinKFP

-Sterownik pompy DSC bez AFS

-Maglownica Servotronic

-Nowe podkładki alu/miedź pod przewody hydrauliki maglownicy

-Nowy oring przetwornika SVT (Servotronic) w maglu

--------------------------------------------------------------

Należy również usunąć sterownik AFS z pod fotela pasażera i wypruć po nim wiązkę (żeby móc wystawić ją na allegro, bo tobie się już nie przyda)


Po udanym przeszczepie magla, przy pomocy WinKFP zapisujemy nowy VIN w module DSC, następnie przy pomocy NCSów należy z FA usunąć opcję AFS($217) i dodać SVT ($216) zrobic process car, przekodować DSC pustym manem, przekodowac SGM-SIM pustym manem.


Po tych zabiegach nie powinno być błędu AFS na zegarach i ekranie CCC, jeśli są, to trzeba grzebać w SGM-SIM i przekodowywać wszystkie opcje, które dotyczą SVT/AFS aż do skutku (niestety nie pamiętam które dokładnie ale myśle, że ktos kto ogarnia NCS bez problemu sobie poradzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.